پشت فرمان نیسان لیف ای پلاس 2019 جدید
پشت فرمان نیسان لیف ای پلاس 2019 جدید

پشت فرمان نیسان لیف ای پلاس 2019 جدید

نیسان لیف ای پلاس نسخه‌ی جدیدی از خودروی الکتریکی محبوب این خودروساز ژاپنی است و از باتری بزرگ‌تر و پیشرانه‌ای جدید استفاده می‌کند. این پیشرانه‌ی قوی‌تر ساکت‌تر از نسخه‌ی استاندارد نبوده و البته تحویل قدرت آن نیز به‌طور متفاوتی انجام نمی‌شود. این خودرو تنها در صورتی مناسب شماست که بخواهید با پرداخت پول بیشتر برای لیف به قدرت و برد بیشتری دست پیدا کنید.


اختلاف قیمت این نسخه از لیف با مدل استاندارد کمی زیاد بوده و درحالی‌که مدل استاندارد لیف تکنا قیمت 30995 پوندی دارد اما این مدل مجهز به باتری‌های 62 کیلووات ساعتی با قیمت 35895 پوندی در دسترس است. با این پول شما صاحب خودرویی با قدرت 215 اسب بخار و برد 385 کیلومتر خواهید شد. برد این خودرو نسبت به محدوده حرکتی 270 کیلومتری لیفت عادی ارتقای مناسبی داشته است. اگرچه محدوده حرکتی این خودرو مناسب است اما رقبایی همچون هیوندای کنا الکتریکی و کیا نیروی الکتریکی برد نزدیک به 480 کیلومتری داشته و درعین‌حال ارزان‌تر هستند.


هر دو خودروی کره‌ای یاد شده تقریباً در سایر بخش‌ها نیز بهتر از لیف هستند. در آغاز باید گفت سواری آن‌ها راحت‌تر و آسان‌تر بوده و اگرچه سیستم تعلیق نیسان لیف دست‌اندازها را جذب می‌کند اما موقعیت رانندگی آن از نظر ارگونومیک خیلی جالب نیست. همچنین فرمان خودرو تنظیمات زیادی نداشته و صندلی نیز در ارتفاع بالایی قرار گرفته است.


سیستم تعلیق بازنگری شده‌ی لیف ای پلاس خیلی تغییر نداشته و تأثیر زیادی هم روی سواری یا هندلینگ این خودرو نگذاشته است. در واقع سیستم تعلیق این خودرو بسیار شبیه لیف استاندارد است. لیف سواری بدی نداشته و فرمان آن توازن وزنی مناسبی داشته و قدرت آن طبق انتظارات یک خودروی الکتریکی روانه‌ی جاده می‌شود. البته پیشرانه‌ی قوی‌تر این خودرو از پشت فرمان خیلی قابل احساس نیست.


قدرت 215 اسب بخاری در یک خودروی بنزینی یا دیزلی که ابعاد مشابهی با لیف داشته باشد زیاد حس می‌شود اما لیف ای پلاس را به سختی می‌توان سریع‌تر از نسخه‌های استاندارد حس کرد. شایان ذکر است شتاب این خودرو شش‌دهم ثانیه سریع‌تر از مدل‌های استاندارد می‌باشد. همانند تمامی خودروهای الکتریکی، شتاب گیری خودرو در سرعت‌های پایین خوب بوده اما در سرعت‌های بالا اوضاع دگرگون خواهد شد.


اگر بخواهید این خودرو را تنها به خاطر پیشرانه‌ی قوی‌تر بخرید ارزشش را نخواهد داشت و به همین خاطر تصمیم اصلی به محدوده حرکتی بیشتر بستگی خواهد داشت. برد 385 کیلومتری لیف ای پلاس خوب است و در سفرهای طولانی‌تر به درد خواهد خورد اما اکثر خریداران در روز مسافتی کمتر از 50 کیلومتر را طی می‌کنند و بنابراین برد مدل استاندارد برای افرادی که هم‌اکنون مالک خودرویی درون‌سوز هستند کافی خواهد بود.


همچنین کیا نیرو الکتریکی برد حدود 455 کیلومتری داشته و حدود 3 هزار پوند هم ارزان‌تر از لیف است. جذابیت لیف با ورود رقبای تازه‌نفس کاهش یافته است. این خودروها نه تنها ارزان‌تر هستند بلکه برد بیشتر و کابین بهتری دارند.


کابین لیف کاملاً یکنواخت بوده و ظاهر ارزان‌قیمتی داشته و پلاستیک‌های سخت حتی در مدل فول تکنا هم به چشم می‌خورد. صفحه‌نمایش 8 اینچی این خودرو که در داشبورد قرار گرفته ظاهری سنتی و زشت داشته و به سختی می‌توان سیستم اطلاعات سرگرمی آن را با رقبای مدرن مقایسه کرد. البته سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توان سیستم نیسان را نادیده بگیرید.


نیسان لیف ای پلاس جدید دقیقاً با چند کلمه قابل توصیف است: همان لیف استاندارد با باتری بزرگ‌تر و برد بیشتر. این خودرو به ندرت حسی متفاوت در مقایسه با مدل عادی لیف را تداعی کرده و حتی برد بیشتر آن در مقایسه با محدوده حرکتی خودروهایی همچون هیوندای کنا و کیا نیرو الکتریکی کمتر است. مدل‌های ارزان‌تر لیف توجیه‌پذیرتر هستند.

مشخصات نیسان لیف ای پلاس تکنا 62kWh Auto

  • قیمت: 35895 پوند (پس از اعمال مشوق‌های دولتی)
  • پیشرانه: واحد الکتریکی 62 کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: 214 اسب بخار/340 نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 7.3 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 158 کیلومتر در ساعت
  • محدوده حرکتی: 385 کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. فورد
    سوابق: (529 دیدگاه) ,

    میشه گفت طراحی بیرونش خیلی بی روحه

    پاسخ
  2. عرفان
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    35000 پوند برای یه ماشین کوچولو !
    معلومه کسی نمیخره کی حاضره به نیسان اینقدر پول بده از همه بدتر نهایت سرعتشه با این تو اتوبان‌های المان بری یه فولکس آپ می اد میزنه ازت جلو تازه باید چند ساعت بزنی شارژ تا فقط 385 کیلومتر بره می ری یه بنزینی میخری هم زودتر باکش پر میشه هم بیشتر میره تازه اگرم باهاش تصادف کنی به خاطر باطری ماشین آتیش میگیره

    پاسخ
    1. shahryar
      سوابق: (236 دیدگاه) ,

      حالا که میبینی این نیسان که میگی جز پر فروش ترین هاست،پس هم میخرن هم پول میدن،
      کسی که به نیسان لیف یا هر ماشین برقی دیگه ای پول میده به این فکر نمیکنه پاشه بره المان تو اتوبانش 300تا پر کنه!!!
      400 کیلومتر برای سفرهای شهری کاملا مناسب و.کافیه فکر نکن کسی تو یه روز داخل شهر 400تا بره،پس میتونه با یه بار شارژ چندبار داخل شهر سفر کنه،و شب که اومدی میزنی شارژ دیگه لازم نیس تو صف پمپ وایسی!!!و.هزینه زیادی بابت بنزین بدی!!!
      و اگه از انفجار باطری میترسی که اتیش بگیری بهتره کلا هر وسیله ای که باطری داره رو از خودت دور کنی،چون منفجر میشه!!!!

      پاسخ
  3. L-H-P-TT
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    هنوز خودروهای الکتریکی خیلی راه پیش رو دارن ، تازه بماند که پیشرانه های احتراق داخلی جدیدا خیلی راهکار های خوبی براشون ارائه شده مثل همون جوون ایرانی که سازوکار سیستم سوپاپ ماشین رو عوض کرد و تقریبا باعث بهبود ۲۰ درصدی بیشتر کارکرد موتور خودروشد یا مثلا اون شرکت استارت اپی انگلیسی که شمع رو حذف کرد و از میکر و موج استفاده کرد ، از طرفی الکتریکی های قیمت بالا و زمان شارژ بالا و پیمایش حداکثری مقداری ضعیق دارن ، اما امیدوارم که هم الکتریکی ها و هم احتراق داخلی ها پا به پا پیش بیان و با هم در رقابت باشن تا بازار خودرو داغ تر بشه 🔥🔥🔥🔥
    البته ناگفته نماند اینا به من و هموطنهام هیچ دخلی نداره چون فعلا در اختیار نداریم اینارو 😐😐😐😐😐

    پاسخ
  4. پویان
    سوابق: (284 دیدگاه) ,

    متن جانبدارانه نوشته بود وضعف ماشین رو خیلی گنده کرده .در صورتی که دوام لیف از تسلا خیلی بیشتره .تسلا 3نمرات منفی خیلی زیادی گرفته ولی خب تبلیغات رو نمیشه کاریش کرد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.