نیسان

سامورایی پیر! بررسی نیسان 370Z

نیسان ۳۷۰Z خودرویی خاص بوده و بی‌شک یکی از نمادین‌ترین خودروهای این صنعت محسوب می‌شود.

2016 Nissan 370Z
۲۰۱۶ Nissan 370Z
نیسان Z یکی از بازمانده‌های عصر طلایی خودروهای اسپورت ژاپنی است اگرچه که این خودرو در سال ۱۹۶۹ و خیلی قبل‌تر از دوران شگفت‌انگیز خودروهای دهه‌ی ۹۰ میلادی به دنیا آمده است. بسیاری از هم‌وطنان این خودرو همانند تویوتا سوپرا، هوندا S2000، آکورا اینتگرا، مزدا RX-7 و میتسوبیشی اکلیپس از مدار تولید خارج شده‌اند. در این میان نیسان Z خودروی اسپورت سبک‌وزن و زیبایی است که علاوه بر کارایی خود طرفداران زیادی را به خاطر قابلیت اعتماد و بهای مناسب به دست آورده است.
2016 Nissan 370Z
۲۰۱۶ Nissan 370Z

Jeff Fox که مالک یک داتسون ۲۴۰Z 1970 است با چنین دیدگاهی موافق است. در آن زمان یک پورشه بهایی حدود ۱۲ هزار دلار و کوروت ۱۰ هزار دلار داشت و این داتسون تنها ۳۴۰۰ دلار قیمت خورده بود. این را Fox می‌گوید کسی که این شانس را داشته تا به همراه یوتاکا کاتایاما (شناخته شده با نام آقای K. پدر Z) به رانندگی بپردازد. او خودروی Z خود را نه تنها به قیمت مناسب دوست دارد بلکه علاقه‌ی او به خاطر این هم هست که Z خودروی پیچیده‌ای نیست. او همچنین سواری این خودرو را نیز دوست دارد.

2016 Nissan 370Z
شما جاده را احساس می‌کنید. رانندگی را دوست می‌دارید. این خودروها قدرت زیادی ندارند اما سبک بوده و همانند دیوانه‌ها سواری می‌دهند. رانندگی با این خودروها هیجان زیادی دارد.

2016 Nissan 370Z
Alfonso Mazzarella که یک داتسون ۲۴۰Z 1972 را به شرایط اصلی خود بازگردانده می‌گوید: “همه‌چیز درباره‌ی همراهی و رفاقت است. درباره‌ی برادری است. مثل زمانی است که می‌بینید خودروی کسی خراب شده و در کنار جاده می‌خواهید به او کمک کنید.” این خودروها منحصربه‌فرد هستند. لذت‌بخش هستند مخصوصاً نمونه‌های قدیمی‌تر هیجان بسیار بالایی دارند. این خودروها به حرکات شما پاسخ می‌دهند و همانند کشش بدنتان شما احساس شادی می‌کنید.

2016 Nissan 370Z
اما حالا می‌خواهیم دیداری با نیسان ۳۷۰Z 2016 داشته باشیم. بهای آغازی خودرو زیر ۳۰ هزار دلار است که معامله‌ای کاملاً خوب برای خودرویی با پیشرانه ۶ سیلندر و دیفرانسیل عقب محسوب می‌شود.

نیروبخش این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری تنفس طبیعی است که ۳۳۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۶ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. وقتی فضای کافی برای افزایش دور پیشرانه دارید می‌توانید سرزندگی خودرو را مشاهده کنید. این یک خودروی اسپورت است و وقتی شاد می‌شود که دور پیشرانه را بالا ببرید. نیسان ۳۷۰Z در پیچ‌ها و راه‌های پرپیچ‌وخم احساس بسیار خوبی دارد.

2016 Nissan 370Z
Z کاری می‌کند که شما برای هیجان تلاش کنید اما راننده‌ها این روزها به نظر می‌رسد که ترجیح می‌دهند گشتاور زیادی را در دورهای پایین‌تر به دست بیاورند. به همین دلیل می‌توانیم انتظار داشته باشیم که نسل بعدی نیسان Z پیشرانه توربو داشته باشد. همچنین احتمالاً نسل بعدی این خودرو وزن کمتری داشته باشد زیرا نسل کنونی احساس سنگین‌وزنی زیادی دارد و آن‌گونه که باید چابک باشد نیست. Z همچنین صدای شبیه خودروی اسپورت ندارد و صدای پیشرانه ۶ سیلندر زیادی مصنوعی است.

2016 Nissan 370Z
نیسان Z حاضر در این تست گیربکس ۶ سرعته دستی دارد اما نمونه ۷ سرعته اتوماتیک نیز قابل سفارش می‌باشد. کلاچ خودرو حس زمختی دارد و رانندگی خودرو را سخت می‌سازد. کلاچ بسیار فنری است و حس خودروی اسپورت را محو می‌کند. خوشبختانه فرمان خودرو پاسخگو و سنگین است و شیفتر نیز خلاقانه طراحی شده است.

2016 Nissan 370Z
یکی از بهترین ویژگی‌های Z معکوس‌های اتوماتیک هماهنگ با دور پیشرانه است. این ویژگی که در هر دو نوع گیربکس در دسترس است، در زمان معکوس دادن به خاطر تعویض‌های نرم‌تر و ایجاد احساس بهتر پاسخ پدال گاز را تنظیم می‌کند. تعویض عالی دنده یکی از آن چیزهایی است که لبخند را بر لبان راننده می‌نشاند.

2016 Nissan 370Z
متأسفانه کابین نیسان Z به‌طور وحشتناکی از مد افتاده و قدیمی است و ۱۰ ساله احساس می‌شود. مقادیر زیادی از پلاستیک مشکی سخت استفاده شده و سوئیچ‌های بکار رفته نیز قدیمی و ارزان هستند. خوشبختانه استفاده از آن‌ها سخت نیست و طراحی کابین کاملاً دوستانه است.

یکی از بهترین چیزها درباره‌ی رانندگی Z حس برتری یافتن خود خودرو است. ارتباطی که Fox و Mazzarella درباره‌ی آن حرف می‌زنند واقعاً دیده می‌شود. این دو مرد درباره‌ی بهترین نمایش با یکدیگر رقابت می‌کنند ولی هنوز هم Fox تلاش دارد تا با تهیه لوازم‌یدکی و توصیه‌ها به Mazzarella کمک کند.

خب آیا این خودرو زیبایی‌های نسل‌های قبلی خود را زنده کرده است؟ نیسان قطعاً کارهایی برای انجام دادن دارد اما واقعاً برای دیدن نسل بعدی این خودرو هیجان‌زده هستیم و فکر می‌کنیم که نیسان بازگشتی هنرمندانه به ریشه‌های خود داشته باشد.

2016 Nissan 370Z
این نیسان ۳۷۰Z 2016 کاملاً سالخورده محسوب می‌شود و اگرچه که هنوز هیجان رانندگی خوبی دارد اما بسیاری منتظر نسل جدید این خودرو هستند.

2016 Nissan 370Z
نقاط قوت: جامعه‌ی حمایت‌کننده فوق‌العاده، ظاهر منحصربه‌فرد، خودروی اسپورت با بهای مناسب
نقاط ضعف: کابین از مد افتاده، کلاچ لرزان و ضعیف

2016 Nissan 370Z

مشخصات نیسان ۳۷۰Z 2016

پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۷ لیتر
قدرت/گشتاور: ۳۳۲ اسب بخار/۳۶۶ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته دستی
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی: ۱۳/۹ لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت: آغاز از ۲۹۹۹۰ دلار

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

    1. سامان اذری

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      منم عاشقشم به قران
      هرهفته میاد پیس رو به اتیش میکشونه میره
      هیچ کامارو ماستنگ یا چلنجر 6 سیندری تو درگ نمیتونه ازش رد شه

      http://www.8pic.ir/images/ur9e5fawx52u5leyef8o.jpg
      و

      http://www.8pic.ir/images/x2eh9kracl3jvvm4mm5k.jpg

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        شاهکار زدی سامان جان.
        عالی.
        این ماشین یکی از اسطوره های منه.
        350Z رو هم خیلی دوست داشتم. به نظرم خیلی خواستنی بود.
        کلا عشقست سری Z نیسان.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          ژاپن کار بلد

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Nima

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        سامان جان این نیسان قیمت الان دیگه نمیتونه نسل جدید کامارو و ماستنگ رو بگیره. توى بازه قیمتى SS هم قرار میگیره تقریبا که کار درست اینه کامارو بخرى.چون خیلى بروزتر هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          نیما جان کامارو اس اس 29 هزار دلاره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. سامان اذری

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          قیمت پایه اس اس حدود 44.200 دلاره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Nima

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          سامان جان اس اس پاییش 37000هزار دلاره
          که فکر میکنم اون 7000 دلار خیلى خیلى ارزشمنده با توجه به تفاوت توى قدرت و شتاب.
          اما قیمت پایه کامارو 23400 دلار هست که تقریبا از این طرف 7000 دلار ارزون تره. ولى تقریبا هم سطح هستن. شتاب مدل 4 سیلندر کامارو 5.2 هست و Z نیسان همون 370 هم 5.1 و تاپ اسپید هردو 250 هست.
          پس 7000 دلار کمتر میدى و ماشین بروزتر میخرى و جدیدتر چه طراحى و چه تکنولوژى.
          ولى باز سلیقه هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Nima

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          و توى مدل و تریم نهایى نیسان میشه مدل نیسمو که 50000 دلار قیمتشه
          و کامارو ZL1 جدید که داره میاد هم 55000 دلاره. فکر میکنم اون 5000 دلار حداقل 250-300 اسب تفاوته.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  1. احسان(احسان سابق)

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    چند روزه شبکه نمایش افتاده رو دور پخش سری سریع و خشن. حالا وقتی به ماشین های قسمت های اول سری نگاه می کنم میبینم حدود 15-16 سال پیش اسپرت های ژاپنی خیلی رو دور بودن. تو این فیلم بجز ماسل های امریکایی دهه 70 همه خودروهای اسپرت فیلم ساخت نیسان و تویوتا و میتسوبیشیه. اما تو قسمت های آخر سریع و خشن بیشتر ماشین های اسپرت امریکایی و المانی جدید حضور داره. واقع دهه 90 و اوایل 2000 ژاپنی های اسپورت آدرنالین رو تو خون به گردش درمیاوردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (362 ديدگاه)

      البته بنظر میاد ژاپنی ها دوباره میخان آون دوران رو زنده چون نیسان که اسطوره هاش مثل سری zو جی تی ار هستن، تویوتا که داره دوباره سوپرا رو زنده میکنه، مزدا ها هم که دوباره زمزمه های تولید دوباره سری rx هستش فقط مونده میتسوبیشی و سوبارو که البته بعیده این دوتا بخاطر وضع مالی شون فعلا اسطوره هاشونو زنده کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        ژاپن الانش هم خیلی عالی داره فعالیت میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      این فیلم تمرکزش بر ژاپن بود.
      وگرنه همون موقع در اروپا هم هایپرکار های جاودانه ای ساخته شدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فقط انگلستان

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    این نیسان یکی از زشت ترین ماشین هاییه که تا حالا دیدم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SARDAR

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (128 ديدگاه)

      باید بگم جگوار XG 220 خیلی ماشین زشتیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ShoMpeT

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (271 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      سلیقت خوب نیست عزیزم.
      باور کن خیلی زیبا و منحصر به فرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        هرکی سلیقه ای داره دیگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Xman

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    برای اینکه بهتر متنو بفهمید برید فیلم سریع و خشن 1و2 و3رو ببینید!!!!!
    واقعا عاشق هرچی ماشین اسپرت ژاپنی هست میشین!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sina

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (234 ديدگاه)

    این اگه توایران بود یه اسباب بازی مثل جنسیس کوپه واسه ملت جهان سومی اسطوره نمیشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      کره درحال پیشرفت فعلا نرسیده به اسپرت های ژاپن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. mohsen.b

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    نه خیلی خوب و نه بد-خودروی روزانه نیست قطعا-بیشتر مناسب پیست و دریفت طراحی شده-مصرف سوختش نشون میده که خودروی پیسته تا خودروی روزانه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. datsun

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3477 ديدگاه)

    عاشقشم
    یک اسپورت کوپه اصیل ژاپنی
    با اینکه خیلی وقته از معرفیش گذشته ولی هنوز زیبا وجذابه ، طراحی های سری زد همگی ماندگارن
    240 ,300 , 350, 370 z

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      همشون کارایی خودشون دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. علیرضا

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سری z همیشه عالی بودن و هستن.من که برام فرمان پذیری عالی و هیجان رانندگی و حس اسپرت بینظیرش اهمیت داره و نه کابینی که شاید طراحی قدیمی اشته باشه یا پلاستیک توش استفاده شده باشه
    امیدوارم نسل ماشین های اسپرتی که قابلیت فنی و اسپرت فوق العاده با قیمت ارزون دارن و این کاهش قیمت رو تو طراحی داخلی و کابین جبران میکنن از بین نره.صندلی چرم و داشبورد با فوم نرم تو هر ماشینی پیدا میشه ولی حال و هوای اسپرت نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Saied

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    مخصوص دریفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. آرش

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    عاشقتونم گودزیلا و میاتا.
    همچنان جمله های به ظاهر فارسی انگلیسی الاصل! در متن آزاردهنده هست مثل : ” جامعه‌ی حمایت‌کننده فوق‌العاده”

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mohamad

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (812 ديدگاه)

    عجب رخی داره!!!!!!
    و عجب قیمتی
    لامصبا چجوری همچین قیمتی میزارن رو این شاهکار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امير رحيم پور

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    بدون بحث عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Gtr

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    پرچم ژاپن بالاست ?هم GTR و هم سری های Z

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا