نیسان

تست تصادف افتضاح نیسان پیکاپ NP300

انکاپ جهانی و انجمن خودروی آفریقای جنوبی می‌خواهند امنیت خودروهای قاره آفریقا را ارتقا دهند. به عنوان بخشی از این تلاش‌ها، انکاپ و انجمن یاد شده اخیراً پیکاپ نیسان پیکاپ NP300 هاردبادی بازار آفریقای جنوبی را در تست‌های تصادف شرکت داده‌اند و نتیجه به دست آمده رتبه‌بندی صفر ستاره بوده است. انکاپ جهانی می‌گوید سرنشینان بالغ داخل این خودرو ریسک بالایی برای جراحت یا مرگ در یک تصادف واقعی خواهند داشت.


دلیل این کار هم زیرساخت بسیار قدیمی پیکاپ NP300 می‌باشد. این پیکاپ در سال ۱۹۹۷ و با نام فرونتیر در آمریکا عرضه شد و نیسان جایگزین آن را در سال ۲۰۰۴ معرفی نمود. البته پیکاپ یاد شده در دیگر بازارهای جهانی با نام ناوارا تولید گردید. البته نیسان در آفریقای جنوبی روش دیگری را انتخاب کرد و نسل‌های بعدی ناوارا را به همراه این نسل قدیمی روانه جاده‌ها کرد.


تست تصادف جلوی انکاپ جهانی این پیکاپ را با سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت به مانع می‌کوبد. ساختار پیکاپ NP300 در تصادف از جلو از هم می‌پاشد و ستون فرمان نیز به سینه آدمک برخورد می‌کند. این موسسه ایمنی خودرویی امتیازهای ضعیف را برای حفاظت از سر، سینه و پای راننده داده است. همچنین سرنشین هم امتیاز مرزی را برای حفاظت از سینه و پای چپ گرفته و امتیاز پای راست هم ضعیف بوده است.

دیوید وارد مدیر انکاپ جهانی با انتشار این نتایج گفته است: “نیسان NP300 هاردبادی به‌طور مفتضحانه‌ای با نام خود شناخته می‌شود چراکه بدنه‌ی به اصطلاح سخت آن متلاشی می‌شود. نیسان همچنین ادعا کرده این خودرو از سپر به اصطلاح ایمنی سود می‌برد اما اینجا خلاف آن مشاهده شده است. تست ما نشان داده که بخش سرنشینان اصلاً نمی‌تواند انرژی تصادف را جذب کرده و بنابراین ریسک بالای جراحت و مرگ وجود دارد.”


انکاپ جهانی و انجمن خودروی آفریقای جنوبی همچنین خودروهای هیوندای i20، کیا پیکانتو و تویوتا یاریس را تست کرده‌اند و به هر سه خودرو سه ستاره ایمنی داده‌اند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. مزدا

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2033 ديدگاه)

    درسته این پیکاپ قدیمی هست ولی تصلا فکرشو نمیکردم با سرعت ۶۴ اینجوری بشه??

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۲۰ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (612 ديدگاه)

      جلوبدیش که شبیه به رونیز هست…

      با توجه به عکس…

      البته ممکنه نمونه دیگه ای از پیکاپ بوده باشه… نه اینکه پیکاپای ایران بهتر باشه…

      مسلما چیزی که تو ایران مثل مور و ملخ پخش میشه بعید نیست مثل یه بمب یا قاتل عمل کنه… خودروسازانمون فقط دنبال شیتیل و … هستن نه کیفیت… ساخت و مونتاژ خودرو در ایران بی حکمت نیست… خیانتی پشتش خوابیده…

      زانتیا با سطح ایمنی پایین

      اینم که دیدیم

      و خیلی از خودروهای مونتاژی دیگه.. هر کدوم یه عیب اساسی دارن.. مگر سهمی که متعلق به سرمایه داران واقعی هست!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. ارش

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    بیچاره مردم کشورهای جهان سوم که هر کمپانی ازراه میرسه یه جنس بنجول بهشون میندازه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. H

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    اگه میل فرمونش نکشه ایربگش حتما میکشه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. datsun

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (3472 ديدگاه)

    چقدر بد با اینکه تکنولوژی این ماشین واسه بیست سال پیشه ولی این کار نیسان رو اصلا قابل قبول نیست که تولیدش میکنه متاسفانه دانگ و فنگ و پژو هم بر اساس همین پلتفرم قدیمی در حال حاضر پیکاپ تولید میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Sajjad

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    این پیکاپ سالهاست به عنوان خودروی سازمانی ایران استفاده میشه
    فارق از هرگونه ایمنی و راحتی سرنشین
    صندلی های عقبش واقعا زجر آوره
    سیستم تعلیق بسیار خشکی داره
    در کل اصلا ماشین خوبی نیست

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. datsun

      ۱۹ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (3472 ديدگاه)

      به غیر از فضایی تنگ کابین عقب با بقیه موارد باهات مخالفم پیکاپ واقعا ماشین قدرتمند و سخت جونیه و امتحانش رو تو ایران پس داده .
      پیکاپها ماشینهای های ذاتا خشکین
      من هایلوکس ایسوزو دی مکس و فوتون تانلند سوار شدم و هیچکدوم سواری نرم نداشتن تقریبا هم سطح پیکاپ

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. جنوب

      ۱۹ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (316 ديدگاه)

      یکسال یکیشو داشتم . به راحتی چپ میکنه. ترمز هم که داغون.اما برا کوه و کمر عالی بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. سام

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    نیسان پیکاپ و یا همان فرونتیر خودرویی بسیار جان سخت است که در ایران نیز قابلیت های خود را در سخت ترین شرایط کاری،جاده های ناهموار و آب و هوای گرم و سوزان به خوبی پس داده است اما اصلا به نظر نمی رسید که ساختار بدنه آن تا این حد شکننده باشد.این خودرو حتی در قیاس با استانداردهای دهه نود میلادی هم چندان امن نیست.متأسفانه شرکت نیسان مونتاژ این خودرو قدیمی را هم در ایران به بهانه تحریم ها قطع نموده است!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (10166 ديدگاه)

    کاری به این ندارم که اتاق خودرو برای تقریباً ۲۰ سال پیشه ، برای برند نیسان زشته ، چون نشان برند نیسان روشه و داره در حال حاضر تولید میشه ، پس بایدایمنیش تقویت بشه و احتمالاً میگه گور باباشون ، اینا جهان سومی هستن ، پس از سرشون هم زیاده و اینکه بنظرم دولت مردان بیشتر تقصیر دارند بخاطر اینکه اجازه میدن کلاس و شخصیت مردم خودشون را پائین بیاورند با تولید این دست از خودروها ، در صورتی که اتاق جدیدش میتونه تولید بشه ، چه بَسا با تولید کمتر و قیمت بیشتر .
    ایران ما که به سبب انتخاب تولید خودرو چینی یا قدیمی خودروسازان نامدار ، توسط مدیران و سیاستمدارامون نمونه و غیر قابل مقایسه هست . شدیم مسخره عالم (( به جز تولید ماکسیما که واقعاً ۲۰ بود و احتمالاً امضای تولیدش از دستشون در رفته بود? )) .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. amin

    ۱۹ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    این که نیسان پیکاپ بود اینجوری متلاشی شد(عکس دوم آدمک تست از شدت فشاری که بهش اومده از شیشه شاگرد داره میزنه بیرون!!)
    وای به حال ایمنی پیکاپ ریچ که نسخه چینی اینه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. ali a

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    این نیسان که تو ایران به رونیز میشناسنش و مدل پیکاپ ..تو ایران با چندین کشته و زخمی که تو این سالها داده مشخص بود ایمنی پایینی دارن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. یاس ی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    یکبار تصادف داخل شهری این مدل از پیکاپ را دیده بودم، از پشت زده بود به پژو 405 ، عقب پژو خیلی بد به نظر نمیومد ولی پیکاپ تا شیشه جمع شده بود، یعنی وقتی دیدمش باور نمیشد که توی شهر تصادف کرده باشه، با توجه به اینکه هیچ تست تصادفی ازش ندیده بودم تا مدتها برام سوال بود که چرا انقدر داغون شده بود !!!!!!!!!!!!! انگار به کامیون زده باشه در اون حد ضربه خورده بود، بعدها با خودم گفتم چون سرعتش بالا بوده بیشتر خسارت دیده نسبت به پژو، ولی الان فهمیدم ایراد کار جای دیگه ای بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا