نیسان

تولید نیسان IMx EV در آینده‌ای نه چندان دور

مدیر طراحی نیسان آقای مامورو آیوکی به تازگی اعلام کرده کانسپت IMx وارد خط تولید خواهد شد.


این مدیر ارشد بخش طراحی در مصاحبه با اتوکار گفته است:

IMx تنها یک خودروی مفهومی نیست. در چند سال آینده این خودرو وارد خط تولید خواهد شد.

کانسپت IMx بدوا در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷ رونمایی شد و سپس نسخه به‌روز شده در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ به نمایش درآمد. جدیدترین نسخه این خودرو دارای طراحی بدنه بازنگری شده با رنگ بدنه خاکستری تیره، جلوپنجره جدید و رینگ‌های مشکی بوده است.


تغییرات بزرگی زیر پوست خودروی مورد بحث رخ داده زیرا کانسپت حاضر در ژنو به تکنولوژی مغز به خودروی نیسان مجهز بوده است. این سیستم امواج مغزی راننده را بررسی کرده و به دنبال علائمی است که به شروع یک حرکت همچون چرخاندن فرمان یا فشردن پدال گاز مربوط می‌شوند. زمانی که این امر تشخیص داده شود کانسپت می‌تواند ۲ دهم تا ۵ دهم ثانیه سریع‌تر از راننده وارد عمل شده و در عین حال کاملاً غیر محسوس باقی بماند.

نیسان IMx کانسپت
اما تکنولوژی‌های این کانسپت به همین‌جا ختم نمی‌شوند زیرا به لطف نسخه آینده سیستم پروپایلوت نیسان شاهد عملکرد خودران کامل هستیم. زمانی که حالت رانندگی خودکار انتخاب شود، غربیلک فرمان درون داشبورد جمع شده و تمامی صندلی‌ها خم می‌شوند تا فضای بیشتری فراهم شود.

نسخه تولیدی IMx احتمالاً فاقد این ویژگی‌های آینده‌نگرانه خواهد بود اما احتمال حضور قوای محرکه الکتریکی در نمونه نهایی وجود دارد. مدل مفهومی IMx دارای دو پیشرانه الکتریکی است که حالت تمام چرخ محرک را فراهم کرده و قدرت ترکیبی آن‌ها به ۴۲۹ اسب بخار و گشتاور نیز به ۷۰۰ نیوتون متر می‌رسد. کانسپت مورد بحث همچون به باتری پرظرفیتی مجهز بوده که محدوده حرکتی ۶۰۰ کیلومتری دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    چه میکنه این کارلوس گوسن.
    اتحاد “رنو نیسان میتسو” رو خیلی خوب داره پیش میبره.
    خاک بر سر یه عده که فقط دارن پول و منابع و فرصتها رو نابود میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hamid.Hellcat

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    چیه این خداییش خیلی داغونه
    مچاله به سبک لکسوس

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا