آئودیلامبورگینینیسان

آیا نیسان GT-R تیون شده حریف دَه سیلندرهای تنفس طبیعی می‌شود؟

همهٔ ما میدانیم که نیسان GT-R خودروی بسیار سریعی است و در دستهٔ سوپراسپرت‌ها قرار می‌گیرد اما آیا این گودزیلای پیر می‌تواند در مسابقهٔ درگ سوپراسپرت‌های مدرن‌تر را شکست دهد؟ کارواو در جدیدترین ویدئوی خود قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد. البته نیسانی که در این رقابت حضور دارد استاندارد نیست و توسط یک تیونر بریتانیایی بنام لیچفیلد موتورز تقویت شده است. این شرکت با ایجادی تغییراتی نه‌چندان بزرگ در پیشرانه مثل تنظیم مجدد ECU، خروجی آن‌را افزایش می‌دهد. GT-R حاضر در این رقابت به لطف تجربهٔ همین تغییرات، حالا ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

این اعداد موجب می‌شود GT-R به قوی‌ترین خودروی این درگ تبدیل شود. دو رقیب دیگر این گودزیلای ژاپنی اما لامبورگینی اوراکان پرفورمانته و آئودی R8 هستند که هردو از پیشرانهٔ یکسان ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی استفاده می‌کنند. البته آئودی این رقابت هم تیونینگ شده و قدرت و گشتاور موتور آن هرکدام ۲۰ واحد افزایش داشته است اما بااین‌وجود، پرفورمانته هنوز هم با ۶۴۰ اسب بخار قدرت، از R8 تیونینگ شده قوی‌تر است. از سوی دیگر، GT-R باید نگران وزن خود باشد زیرا سنگین‌ترین خودروی این جمع است و حداقل ۱۰۰ کیلوگرم از آئودی وزن بیشتری دارد. این در حالی است که پرفورمانته از هردوی آن‌ها به میزان قابل‌توجهی سبک‌تر است.

با همهٔ این‌ها، آیا GT-R پیر با کمک لیچفیلد و علیرغم وزن بیشتری می‌تواند رقبای V10 تنفس طبیعی خود را مغلوب کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.

[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه

  1. ツSAMURAIツ

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (977 ديدگاه)

    نیسان داره در حق GTR ظلم می کنه
    ماشین خیلی خوبیه اما ۱۳ ساله داره تولید میشه تو این مدت رقبا حداقل دو بار نسل عوض کردن
    امیدوارم گودزیلا جدید زودتر بیاد…

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
    1. یانکی

      ۱۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1230 ديدگاه)

      پدال عزیز درگهای کارواو تماما با ماشینهای اروپایی برگزار میشه و تا الان به جز چند بار هاچبکهای فورد ماشین خاصی از آمریکا تو درگهاش به کار نبرده.پس سعی کنید درگهای درست درمونی که مخصوصا تو پیست درگ و ابزار دقیق برگزار میشن رو بزارید.حتی میتونید درگهای ایرانی رو هم بزارید.چه اجباریه همش اینا رو میزارید.انقدر با آمریکایی دژمنی نکنید

      موافقم ۲
      مخالفم ۶
      1. ارشیاsvj

        ۱۴ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1326 ديدگاه)

        پیست درگ برای awd ها اصلا خوب نیست.

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
        1. Hadi

          ۱۴ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2069 ديدگاه)

          GTR محشره 👌👑
          هر روز بیشتر عاشقش میشم…
          البته هر دو رقیبش آئودی و لامبو هر دو به طرز فوق العاده یی خوبن 👌…
          نیسان با وجود قدیمی تر بودن وزن بیشتر و قیمت کمتر برنده شد…
          هنوزم گودزیلایی هستش برا خودش 👑

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
      2. Reza

        ۱۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1582 ديدگاه)

        یه طوری حرف میزنید انگار دارن تو خیابون های جر خورده ایران تست برگزار میکنن .

        پسر خوب یکی از معتبر ترین درگ ها همین کارواو هستش که رودست نداره. درگ های این مجله طوری چشم مردم دنیا رو گرفته که مردم حتی درک موتورترند هم به چشمشون نیومد. انصافاً هم کارواو هم پیستش محشره و هم ابزار های اندازه گیری و هم راننده های حرفه ایشو غیرش حرف ندارن .

        ابزار های اندازه گیری این مجله به قدری دقیق هستش شما مثلاً برید تمام درگ های پرفورمانته کارواو رو مشاهده کنید می‌بینید که تمامی رکورد هایی که زده همشون یکی هستن .
        نگین چرا خودروی آمریکایی نمیارن، بگین اصلا آمریکا خودرو تو این کلاس ها بجز چند تا ماسل کار و . . . اصلا خودرویی داره که اینا بیارن. انتظار دارین که مثلا دیمن رو بیارن با پرفورمانته یا پیستا درگ برگزار کنن؟؟؟ اصلا کدوم عقل صالحی همچین کاری رو می‌کنه؟ مگه شما بیشتر از اونا میدونید

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
        1. MOHAMMAD

          ۱ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (133 ديدگاه)

          حرف درستی زدی
          کارواو بهترین سایت برگزاری درگ و تست و …. هستش
          من واتسون یکی از بهترین رانندگان هستش که توی مسابقات درگ دیدم حرفه ای و کار درست 👌
          در ضمن اشاره کنیم که GTR تیون شده هست البته نه موتورش بلکه بعضی از تجهیزاتش که شاید بی تاثیر نباشه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. زیزیگولو

      ۱۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1555 ديدگاه)

      نیسان GT-R یکی از ماشینای لوکسو اسپرت و یکی از سریعترینو سبک ترین ماشینای اسکای لاین کمپانی نیسان به حساب میادش …… ولی متاسفانه آدم وقتی بیرونو داخل کابین این ماشین نگاه میکنه میبینه که با مدلای قبلی خودش تفاوت زیادی نداره

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
  2. MOHAMMAD.n.r

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (696 ديدگاه)

    الکی بهش نمیگن گودزیلا.
    با کمترین تغییرات کل خیلی ها رو خوابونده.
    ماشینی که درداین درگ شرکت کرد فقط تغییرات جزئی داشت ولی کیت های تقویت زیادی برای این ماشین وجود داره که قدرت خیلی بیشتری تولید میکنن.
    مثل کیت آلفا (آلفا ۱۰) که ۷۰هزار دلار قیمت داره و قدرت رو به ۱۱۰۰ اسب میرسونه، یعنی با کمتر از ۲۰۰k میتونی یه ماشین ۱۱۰۰ اسبی داشته باشه که غیر از ماشین های میلیون دلاری کسی حریفش نمیشه.
    کیت آلفا ۱۲ هم هست که ۱۲۰۰ اسب قدرت میده ولی قیمتش رو نمیدونم و به راحتی ۹۱۸ و ویرون رو میزنه.

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  3. حسین

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2302 ديدگاه)

    این مسابقه نشون داد که جی تی آر هیچی کم نداره هنوز!
    نهایتا دوتا موتور الکتریکی بش اضافه بشه در نسل جدید کافیه!

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  4. akrh78

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (637 ديدگاه)

    گودزیلا گودزیلا است گرچه پیر باشد
    یه چیزی که به ذهنم اومد اینه که شاید ۶۷۰ اسب روی چرخ داره

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  5. 🇮🇹Amin_sto🇮🇹

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (268 ديدگاه)

    اوراکان پرفورمانته واقعا شاهکاره لامبورگینی هست ، موتور v10 قدرتمند با صدای فوق العاده زیبا ، لانچ عالی ، ترمز های کربن سرامیکی
    قوی و استایل و شخصیت لامبورگینی همه این ها توی اوراکان پرفورمانته وجود دارند

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  6. Ramin

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1106 ديدگاه)

    اقایون جی تی ار نسخه کانسپت جدید داده. قشنگه واقعا.

    ولی قیمتش…

    هرچند کانسپته.

    اقایونی که درگ رو ندیدن.

    لامبورگینی = ۱۰.۵

    جی تی ار = ۱۰.۹

    آئودی ار ۸ = ۱۱

    تو رولینگ هم جی تی ار برد.

    تو ترمز هم لامبور برد.

    در کل جی تی ار خوبه. ولی خیلی خوب نیست. خوب است.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  7. ارشیاsvj

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    اوراکان زد نابود کرد.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (519 ديدگاه)

    گودزیلا ژاپنی واقعاً سلطانه آسیاست،البته من مدلای قدیمی مخصوصا r33 رو خیلی دوست دارم،اما این فیس لیفت جدید خیلی خیلی خوشگلش کرده،تنها ماشین ارزونیه که شتابی برابر با بوگاتی ویرون و یا امثال این سوپر اسپرت های بنجل و پر ادعا داره، امکانات زیادی هم نداره،خیلی ساده و اسپرت،دقیقا چیزی که من می‌خوام برای تجربه هیجان و لذت رانندگی،از همه مدلای نیسان بگذریم این چیز دیگه ایه،البته امیدوارم طراحیش توی نسل جدید داغون نشه و هنوز پابند به شکل قدیمی طراحیش بمونه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  9. مهدی

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (503 ديدگاه)

    از همه چیز جذاب تر توی این درگ صدای اون گاو وحشی بود درگ خوب و جذابی بود فقط و فقط لامبو فکر کنید با یه گودزیلا تیون شده این جوری مسابقه بده و ازش حتی ببره !!!
    جذابیت و عشقی که لامبو داره بیش از اندازس و از لحاظ فنی هم یک هیولا هست درست این اینه که یه گاومیش وحشیه مسابقات هست و از فاصله ۴۰۰ متری یعنی خط پایان یه پرچم قرمز گرفتی و تا اون رو میبینه زمینو شخم میزنه و هر چی دور و برش هست رو نابود میکنه و زمینو از جا میکنه و میره در واقع یه نابود گره

    موافقم ۰
    مخالفم ۴
    1. Ramin

      ۱۴ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1106 ديدگاه)

      اقای مهدی من یه سوالی به ذهنم اومد

      اگه لامبور زمینو شخم میزنه تو درگ .

      میشه بگی
      دیگر سوپر کار ها چی کار میکنن ؟؟

      احتمالا زمینو برداشت میکنن !! 😅😅😅

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. مهدی

        ۱۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (503 ديدگاه)

        اونا اون موج شتابی که دارن رقیبا رو پرت میکنه اون ور یا صدایی که دارن اسفات رو خورد میکنه

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
  10. Hamdreza

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    واقعا هر سه تا برام جذابن ….
    انتخاب بینشون واقعا سخته …
    هعی …
    البته که استفاده روزانه از جیتی ار خیلی راحت تر از لامبو و آئودیه …

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  11. جناب ایکس

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (628 ديدگاه)

    اوراکان دیگر هیچ!؟؟؟ نه صبر کنید جی تی آر فوق العاده هست. فقط باید جدیدش رونمایی شه.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  12. Mf1

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (433 ديدگاه)

    فوق العاده هست R8 مخصوصا صدای بنظیرش💙💙💙💙💙

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  13. SRT

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    ابروی کل خودروسازی ژاپن همین جی تی اره و بس

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  14. احمد

    ۱۴ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (10 ديدگاه)

    خداییی گودزیلا برازندش ماشین gtr سوپرکار اقتصادی ولی همه فن حریف

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  15. Mazda3

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    سوپر اسپرت مورد علاقه من اوراکانه.
    بعد از اون بهترین خودرو اسپرت ژاپنی همین نیسان جی تی آرِ هرچند خالص ژاپنی هم نیست چون تو ساختش شرکت های اروپایی و امریکایی دخیل بودن مثلا گیربکسش امریکاییه بورگ وارنر یا موتورش بر اساس موتور مسابقه ای خودروی لمانز نیسان بودن که پایه همون رو شرکت انگلیسی باسابقه تو موتور اسپرت طراحی کرده و همچینی شاسی و پلتفرمش با کمک اونها طراحی و حتی تو مدل نیسمو از صندلی معروف ریکارو آلمانی یا دمپر های اولینز استفاده شده البته طراحی بیرونی بدنه و داخل کابین رو نیسان انجام داده. درکل اگه مثل خودروسازای داخلی فکر میکردن و بدون همکاری کاری رو خواسته باشن انجام بدن هیچوقت نمیتونستن به نتیجه برسن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا