دوئل دوج رم و نیسان تایتان

در ادامهٔ برگزاری سری رقابت‌های خودرویی پدال در این قسمت نوبت به پیکاپ‌های بزرگ رسیده است. در دومین دوئل این گروه شاهد رقابتی کاملاً دوستانه و خانوادگی بودیم زیرا دو پسرعموی آمریکایی یعنی شورلت سیلورادو و جی‌ام‌سی سی‌یرا رودرروی یکدیگر قرار گرفتند تا از میان خود، خودروی محبوب‌تر را راهی مرحلهٔ بعدی کنند. در این رقابت جمعاً 1640 رأی به ثبت رسید که با کسب 853 عدد آن‌ها توسط سی‌یرا، گزینهٔ محبوب‌تر از بین این دو پسرعمو مشخص شد. بدین ترتیب جی‌ام‌سی سی‌یرا با کسب 52 درصد از کل آرا به مرحلهٔ بعدی صعود کرد درحالی‌که سیلورادو با کسب 787 رأی از دور رقابت‌ها کنار رفت. حال امروز در آخرین دوئل گروه پیکاپ‌های بزرگ، دوج رم به مصاف نیسان تایتان رفته است.

فورد F150 تویوتا تاندرا شورلت سیلورادو جی‌ام‌سی سی‌یرا
فورد F150 جی‌ام‌سی سی‌یرا
دوج رم نیسان تایتان
؟

دوج رم

در بین پیکاپ‌های غول‌پیکر، دوج رم قطعاً یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها است. پیکاپی که همراه با فورد سری F و شورلت سیلورادو چندین و چند سال است که عنوان پرفروش‌ترین خودروهای بازار ایالات‌متحده را در اختیار دارد. همچنین رم از سابقهٔ زیادی هم برخوردار است به‌گونه‌ای که معرفی نسل نخست آن به سال 1981 بازمی‌گردد. در این سال رم به‌عنوان جایگزینی برای پیکاپ سری D دوج معرفی شد که خود از سال 1961 به بازار آمده بود. همچنین بر اساس رم یک SUV هم توسط دوج با نام رم‌چارجر از سال 1974 تا 2004 تولید شد و سپس مدل دورانگو جایگزین آن گردید. نسل اول دوج رم مدت‌زمان زیادی روی خط تولید بود به‌گونه‌ای که نسل دوم آن 13 سال بعد در سال 1994 معرفی شد. این پیکاپ آمریکایی اما هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی دیترویت 2008 رونمایی شده و با مدل 2009 به بازار آمد؛ بنابراین، این نسل رم نیز هشت سال است که به‌طور کامل در بازار حضور دارد. رم هم‌اکنون در انواع بسیار مختلفی تولید می‌شود که از مدل 1500 شروع شده و نهایتاً به مدل 5500 ختم می‌شود. البته مدل‌های 4500 و 5500 به‌صورت شاسی عرضه می‌شوند و قابلیت نصب کاربری‌های مختلفی را دارند که به همین دلیل بیشتر به کامیونت شبیه هستند تا پیکاپ؛ اما قوی‌ترین و بزرگ‌ترین نسخهٔ پیکاپ رم، مدل 3500 است که هیولایی غول‌پیکر بوده و به‌صورت Heavy Duty یا وظیفه سنگین تولید می‌شود. همچنین برای این تراک آمریکایی پیشرانه‌ها و گیربکس‌های بسیار گوناگونی هم قابل انتخاب است. ولی ما برای این دوئل و جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی، نسخهٔ 2500 رم را با پیشرانهٔ 6.4 لیتری V8 بنزینی تنفس طبیعی همی انتخاب کرده‌ایم. این موتور 410 اسب بخار قدرت و 580 نیوتن متر گشتاور دارد که در حالت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند ولی امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.

نیسان تایتان

بازار پررونق و پرسود تراک‌های بزرگ در ایالات‌متحده، خودروسازان ژاپنی را هم به ساخت چنین خودروهایی صرفاً برای بازار آمریکا ترغیب کرد. این سازندگان ژاپنی، تویوتا و نیسان هستند که در ابتدا تویوتا با مدل تاندرا و چند سال بعد نیسان با مدل تایتان پای به این کلاس خودرویی گذاشتند. نیسان نسخهٔ تولیدی نسل نخست تایتان را در سپتامبر سال 2003 معرفی نمود. این تراک روی پلت‌فرم F-Alpha نیسان ساخته شده بود که بعداً بر اساس آن SUVهای بزرگ نیسان آرمادا و اینفینیتی QX56 هم ساخته شدند. آرمادا از لحاظ ظاهری هم شباهت زیادی به تایتان داشت تا جایی که می‌شد آن‌را نسخهٔ سواری تایتان دانست. تولید نسل نخست تایتان تا سال 2015 ادامه داشت تا اینکه سرانجام در نمایشگاه خودروی دیترویت همین سال نسل دوم یا کنونی آن معرفی شد. همان‌طور که اشاره شد، تایتان صرفاً جهت عرضه در بازار ایالات‌متحده طراحی شده و در همین کشور هم به تولید می‌رسد؛ اما در نسل دوم تایتان خبری از مدل آرمادا نیست و نیسان تصمیم گرفته فعلاً همان مدل پاترول را با تغییراتی جزئی به‌عنوان نسل دوم آرمادا در ایالات‌متحده عرضه کند. بازگردیم به تایتان. این پیکاپ هم‌اکنون در دو نسخهٔ معمولی و XD ساخته می‌شود که نسخهٔ معمولی آن پیکاپی کوچک‌تر و با ظرفیت بار زیر یک تن است درحالی‌که XD مدل بزرگ‌تری است و ما هم در این دوئل همین مدل تایتان XD را شرکت داده‌ایم. نیسان تایتان همان‌طور که در سابقه و تجربه به دوج رم نمی‌رسد، از لحاظ تنوع مدل‌ها، موتورها و گیربکس‌ها نیز هرگز قابل‌رقابت با رقیب آمریکایی نیست چراکه فقط در دو نسخهٔ معمولی و XD، در دو نوع تک کابین و دو کابین، با دو موتور 5.6 لیتری V8 بنزینی تنفس طبیعی و 5 لیتری V8 توربودیزل و با دو گیربکس مختلف عرضه می‌شود. تایتان XD در این رقابت با موتور بنزینی شرکت کرده است که این موتور فقط با یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب است.

 

مشخصات فنی

دوج رم 2500 نیسان تایتان XD
پیشرانه 6.4 لیتری V8 5.6 لیتری V8
سوخت بنزین بنزین
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 410 اسب بخار 390 اسب بخار
گشتاور 580 نیوتن متر 540 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 7 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب/چهارچرخ عقب/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 7.7 ثانیه 7.4 ثانیه
مسافت 400 متر 15.9 ثانیه 15.8 ثانیه
حداکثر سرعت 170 کیلومتر/ساعت 170 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 19.6 لیتر (ترکیبی) 18.1 لیتر (ترکیبی)
وزن 3185 کیلوگرم 3030 کیلوگرم
ظرفیت بار 1.8 تن 1.2 تن
ظرفیت بکسل 7.4 تن 5.1 تن
طول 6.03 متر 6.18 متر
فاصلهٔ محوری 3.80 متر 3.85 متر
قیمت پایه 33,540 دلار 32,785 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

55 دیدگاه

  1. (ali(CHEVY NOVA
    سوابق: (4223 دیدگاه) ,

    به به کلاس وانت از نظرم ىکى از بهترین کلاسها هستش
    هر 2 وانت خوبن بدون شک اما……
    من دوج رو انتخاب مىکنم

    پاسخ
    1. Nima
      سوابق: (1016 دیدگاه) ,

      سلطان یدککشی دوج رم 3500 هست با 15.5 تن یدککشی که ژاپنی ها حتی نزدیکش هم نیستن ولی فورد و شورولت هم بالای 15 تن هستن.

      پاسخ
    2. PaRHaM
      سوابق: (687 دیدگاه) ,

      واقعا جفتشون خیلی خوبن
      اصن حتی انقدر خوبن ک‌ انتخاب اسم هاشون هم عالی بوده
      رم ؛ تایتان ، ب آدم حس خوبی میدن😁
      کابین تایتان رو ب شخصه از رم بیشتر دوس دارم
      ولی طراحی بیرونی جفتشون رو دوس دارم
      ولی
      خب برای این سبک ماشین ها ؛ ظرفیت بکسل و بار از مهم ترین چیزاس

      ب شخصه ؛ گشتاوری ک موتور های توربو دیزل میدن رو خیلی دوس دارم!
      مثلا سیلورادو 1234 نیوتون متر بهت گشتاور میده 😂😂
      نمیدونم چرا ، ولی برام لذت بخشه

      پاسخ
      1. بهزاد
        سوابق: (1121 دیدگاه) ,

        موافقم با حرفات پرهام یا امیر جان و هیچ چی جای گشتاور موتورهای دیزل را نمیتونه پر کنه

        پاسخ
        1. madjid
          سوابق: (10523 دیدگاه) ,

          .
          امیر دیگه کیه؟؟؟
          بهزاد جان باز دوباره شروع کردی؟؟ 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
          امان از دست تو … !

          میگم به لحن علی شوی نوا هم دقت کن شاید خود من ۱ ساله دارم با خودم بحث میکنم !!!!

          میگم با همون ژست کاراگاهی همیشگیت تحقیق کن ببین نکنه من و علی شوی نوا یک نفر باشیم ؟؟!😦😦😦
          پدال چند وقته یکم خشک شده مطمئنم با این قضیه میتونی تا آخر تابستون بساط خنده ی ما رو فراهم کنی.

          خسته نشدی اینقدر اتهام زدی؟؟؟؟

        2. PaRHaM
          سوابق: (687 دیدگاه) ,

          شاید برای شما هم اتفاق بیوفتد……
          این داستان :
          برای اولین بار گفتن من یکی دیگه ام😐
          خیلی ممنون😂😂😂
          هیچ وقت فک نمی‌کردم در موردم فیلم بسازن😂😂
          راستی بهزاد
          از بقیه بپرس😐
          منو میشناسن بعضیا😐

    3. Moein
      سوابق: (55 دیدگاه) ,

      هر دو خیلی ابهت دارن ولی خدایی دوج از نمای عقب خیلی قدیمی شده

      پاسخ
    4. مهدی
      سوابق: (192 دیدگاه) ,

      البته باید توجه کنی که رقیب این دوج نسخه واریور نیسان تایتان هست نه این

      پاسخ
  2. madjid
    سوابق: (10523 دیدگاه) ,

    .
    فقط با خوندن عنوان دوئل میگم نیسان تایتان.
    چون کیفیتش اثبات شدست.
    البته Ram هم خیلی خوبه. اما نیسان بیشتر با علایق من جور در میا‌د.
    شاید نظر بقیه متفاوت باشه.

    پاسخ
  3. MAHDI . CHEVROLET
    سوابق: (1431 دیدگاه) ,

    برای وانت ظرفیت بار ودر بکسل مهمتره
    البته تایتان هم خیلی خوبه و بهش احترام میزارم

    پاسخ
  4. سياوش
    سوابق: (148 دیدگاه) ,

    واقعا دیگه مسخره شده این نتایج
    تو کپشن نوشته این دوئل ها مِلاک برتر بودن نیست
    بعد از اونور نوشته پس با توجه به جمیع جنبه هاى زیبایی و فنی و علاقه و…به خودروی مورد نظر رای بدید
    خب من به شخصه ٢تا نتیجه از کل این دوئل ها در مورد مردم گرفتم
    ١–با کمال احترام و بلا نسبت بعضی ها کاربرهاىکشورمون نابینا هستن که باوجود برتری بارز یک خودرو به اونیکی راى میدن
    ٢–کاربراى سایتها ی خودرویی مخصوصا سایت خوب پدال رنج سنى خیلی کمی دارن و به این خاطر ازروى تعصب و کل کل های بچه گانه هم رای میدن هم کامنت میزارن این مورد اخر واقعا بهم ثابت شده چون من توسایتهاى خودرویی دیگه هم هستم و قشنگ اینو میفهمم
    موفق باشید

    پاسخ
    1. h
      سوابق: (434 دیدگاه) ,

      اینقدر جوش نزن موتور میسوزونی – اینجا همه چیز سلیقه ای هست
      x3 وF-Pace با شایستگی زیاد حذف شدن بقیه که جای خود دارند

      پاسخ
      1. T.H.M
        سوابق: (529 دیدگاه) ,

        داداش f-pace حذف نشد. تو تلگرام خیلی جلوتر بود و در مجموع برندس تا الان

        پاسخ
    2. madjid
      سوابق: (10523 دیدگاه) ,

      به ماشین بگو که ۱۰۰ درصد نسبت به اون یکی برتری داشته باشه تا حرفتو قبول کنم !!!
      هر ماشین یک سری نقطه ضعف داره و یک سری نقطه ی قوت.
      هر کسی بر طبق اولویت هاش انتخاب میکنه.

      واسه پژو۴۰۵ هم میتونم نسبت به بنز کلاس E برات برتری پیدا کنم !
      یکیش کم خرج بودنه.
      طبیعیه کسی که پول زیادی نداره ارزون بودن پراید بیشتر از هزاران مزیت بنز به چشمش میاد و بنز رو‌ انتخاب نمیکنه.
      نمیشه گفت این طرف نابینا یا متعصبه.

      پاسخ
      1. ونوم اف ۵
        سوابق: (1276 دیدگاه) ,

        یعنی مثالت اوج روشنگری بود پس پیکان هم از پاگانی بهتره چون تو هر محله ای امکان تعمیرات داره

        پاسخ
        1. madjid
          سوابق: (10523 دیدگاه) ,

          .

          الان اگه همینطوری مفت و‌ مجانی به شما یه پاگانی بدن به نظر من قبولش نکن و بگو اینو بگیرید به جاش به من یه پیکان بدید !!!
          چون بعد ۲ ماه واسه تامین هزینه های کمرشکن نگهداریش مجبور میشی همه ی دار و ندارت رو بفروشی ‌.

          تازه با فروش تمام داراییت هم نمیتونی هزینه ی نگهداری یک ماه این ماشین رو تامین میکنی
          هزینه ی بیمه ی ماشینی مثل پاگانی هوآیرا در ۱ سال به ۲۵۰ هزار دلار میرسه.
          باقی هزینه هاش که خیلی بیشتر از این هستن دیگه بماند.

          تازه همه ی این ها در صورتی هست که از اول ماشین رو‌ مفت بهت بدن که بیشتر شبیه یک رویاست.

          به نظر من همون پیکان رو بردار خیلی کم دردسر تره‌ 😀😀😀

        2. madjid
          سوابق: (10523 دیدگاه) ,

          .
          باشه ونوم جان.
          خوش‌حالم که بالاخره فهمیدی. حرکت دور از انتظاری بود!!

    3. MOBIN POURMAND
      سوابق: (75 دیدگاه) ,

      بهتره تو نظرات کسی دخالت نکنیم،هرجور رفتار کردن با دیگران همون رفتار رو از دیگران طلب میکنه!!

      پاسخ
  5. شایان
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    ظرفیت بار و ظرفیت بکسل نشون میده نیسان این کاره نیست حداقل جلوی یکی از سلاطین پیک آپ…نه نیسان نه تویوتا تو این کلاس حرفی برا گفتن ندارن عشق فقط دوج رام فورد اف150 و سیلورادو و دیگر هیچ

    پاسخ
  6. محمد
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    تو این کلاس ظرفیت بار و کشش خیلی مهمه
    به نظرم آمریکایی ها تو این کلاس بهترینن

    پاسخ
  7. (ali(CHEVY NOVA
    سوابق: (4223 دیدگاه) ,

    دوستان امروز براتون در مورد یه قطعه کوچک اما بسىار مهم در موتور خودرو صحبت دارم
    (hydraulic lifters)
    دوستان hydraulic lifters همون تاىپىت موتور هستش
    دوستان تاپىت ىه قطعه ى استوانه اى شکل کوچک هستش که وظىفش اىنکه بوسىله مىل تاىپىت سوپاپ سرسىلندر رو باز و بسته کنه
    من چند روز درگىر این موضوع بودم و تحقىق کردم
    تاىپىت 4 نوع هستش
    1. معمولى
    2. سولىد
    3. هىدرولىک
    4. رولر

    پاسخ
    1. (ali(CHEVY NOVA
      سوابق: (4223 دیدگاه) ,

      دوستان تاىپىت ساده تاىپىت هاى هستن که نىاز به فىلر گىرى دارن و باىد تنظىم بشن
      مدل هىدرولىکى بصورت روغنى هست و اتومات تنظىم مىشه
      مدل سولىد اونجور که تحقىق کردم ىه زغالى درش هست که بعد ىه مدت مشخص باىد تعوىض بشه
      اما مدل رولر براى موتورهاى پرفورمنس هستش و ىه غلطک کوچک زىرش هست که جلوگىرى مىکنه از خورده شدن بادامک مىل سوپاپ

      پاسخ
        1. (ali(CHEVY NOVA
          سوابق: (4223 دیدگاه) ,

          فدات پرهام جان

      1. فيصل
        سوابق: (352 دیدگاه) ,

        ممنون از اطلاعات علی شوی نوا.
        برای اولین بار به ی امریکایی رای ندادم با اجازت این تیتان رو خیلی دوس دارم

        پاسخ
        1. (ali(CHEVY NOVA
          سوابق: (4223 دیدگاه) ,

          فىصل جان داداش گلمى
          فدا سرت داداش به امریکایی راى ندادى

        1. (ali(CHEVY NOVA
          سوابق: (4223 دیدگاه) ,

          خواهش دارم فورد عزىز

  8. Nima
    سوابق: (1016 دیدگاه) ,

    اى کاش از عکساى رم جدید استفاده میکردید

    چون بارکشى و یدک کشى براى وانت از هررررررچیزى مهم تره من قطعا دوج رو انتخاب میکنم که واقعا توى این زمینه بالاتره.
    توى بارکشى 600 کیلو و توى یدککشى 2.3 تن بیشتر بار میبره.

    پاسخ
  9. Sajjad
    سوابق: (990 دیدگاه) ,

    با 755 دلار بیشتر میتونی یه دودج بخری که ظرفیت بکسل 2.3 تن بیشترو ظرفیت بار 600 کیلو بیشتر داشته باشه
    که همین دو فاکتور برای خرید یه پیکاپ تراک حیاطی هستن
    برای همین به دودج رای میدم

    پاسخ
  10. h
    سوابق: (434 دیدگاه) ,

    کیفیت و مهندسی نیسان و یا ابهت و سابقه رم . من رای نمیدم-
    در کل حالا که سیلورادو حذف شد امید وارم gmc اول بشه-

    پاسخ
  11. amin
    سوابق: (795 دیدگاه) ,

    همی گویم و گفته ام بارها : پیکاپ و تراک و اس یو وی باید آمریکایی باشه
    ظرفیت بار و یدک کشی دوج رم ۵٠درصد بیشتر از تایتان هستش که تو این کلاس خیلی مهمه

    پاسخ
  12. Car lover
    سوابق: (131 دیدگاه) ,

    به نظر من رم بهتره اما لحث علاقه است که من تایتان رو انتخاب کردم

    پاسخ
  13. #ali.m#
    سوابق: (1640 دیدگاه) ,

    هر دو رو واقعا دوست دارم تایتان رو امریکایی ترین ماشین ژاپنی میدونم ازنطر ویژگی هایی که داره .
    دلم میگه به خاطر کیفیت و عشقم به ژاپنی ها به نیسان رای بدم ولی به خاطر برتری های دوج
    به رم رای میدم.
    ولی هر دو عشقن😍

    پاسخ
  14. Hemichan
    سوابق: (540 دیدگاه) ,

    رم
    مدل 2500 بیشتر برای کشیدن کاروان و آفرود استفاده میشه
    5500 ام که رسما 10 تنِ

    پاسخ
  15. ونوم اف ۵
    سوابق: (1276 دیدگاه) ,

    هر چی پیکاپ توان بکسل و حمل بارش بیشتر باشه براش مزیته حتی اگه بعضی افراد زیاد از این توانایی استفاده نکنن با افتخار به رم رای میدم

    پاسخ
  16. جهانگير رومى
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    یبار یکی از این نیسان تیتان هارو تو شهرمون دیدم اصلا یه ابهتی داشت که نگو نزدیک بود از خوشحالی بال در بیارم 😂😂😂

    پاسخ
  17. مهدی
    سوابق: (460 دیدگاه) ,

    chevy nova عزیز تپیت یا لیفتری به اسم ساده وجود نداره در واقع لیفتر ساده همون لیفتر hydraulic flat هست
    تقسیم بندی لیفتر ها هم معمولا اینه
    hydraulic flat tappet
    mechanical flat tappet
    hydraulic roller tappet
    mechanical roller tappet
    و نمونه قابل تنظیم hydraulic lash adjuster
    و mechanical همون solid هست
    همه این نمونه ها هم تو موتورهای پرفورمنس استفاده میشه منتها بازده نمونه مکانیکال رولر مقداری بهتره اما معمولا تو موتورهای تقویت امریکایی با توجه به ارزونتر بودن و ساده بودن و صدای انجین خشنتر نمونه ساده یا همون هیدرولیک فلت استفاده میشه

    پاسخ
    1. (ali(CHEVY NOVA
      سوابق: (4223 دیدگاه) ,

      مهدى جان
      تاىپىت ساده منظورم ازش همون نوعى هست که نىاز به فىلر گىرى داره و مثل تاىپىت هىدرولىکى. اتومات فىلر نمىشه
      عىن تاىپىت پىکان که فىلر مىکنن

      پاسخ
  18. Kamran
    سوابق: (431 دیدگاه) ,

    منطق یه آمریکایی باز
    ـ
    امریکا از لحاظ تکنولوژی و نظامی
    50 سـال از هر کـشوری جـلوتره
    نتیجه میگیریم صنعت خودرو
    سازی آمریکا بهترین در جهانه 🙂

    پاسخ
  19. حمیدرضا
    سوابق: (1473 دیدگاه) ,

    به خاطر ظرفیت بار بیشتر و قدرت بکسل بیشتر و قیمت منطقی به رم رای دادم ولی تایتان تو اکثر بررسی ها تو مجلات مختلف نمره بالایی گرفته نباید دست کمش گرفت

    پاسخ
  20. مهدی
    سوابق: (259 دیدگاه) ,

    بازهم برای من قیمت خودروهای آمریکایی جالبه که با ظرفیت بیشتر وابعاد و موتور بزرگتر قیمت همچنان در حد نیسان تیتان هست

    پاسخ
  21. رافال M
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    800 CC بیشتر که باعث تنها 20 اسب بخار اضافه و 40 نیوتن-متر گشتاور بیشتر شده…شتابش کمتره و مصرف سوختش کمی بیشتر ,و احتمالن گیرباکسش به پای تایتان نرسه و قیمتش هم بیشتر
    من به نیسان تایتان رای دادم به خاطر قیافه خیلی بهترش…چه بیرونی و چه نمای داخلی
    در نهایت ایمنی و قابلیت آفرود ملاک هست که هیچ اطلاعاتی ازش نداریم

    پاسخ
  22. مهدی
    سوابق: (460 دیدگاه) ,

    علی جان اول در مورد قطعه ای به اسم تاپیت یا لیفتر صحبت کردی اما الان داری در مورد مکانیزم فیلرگیری سوپاپها صحبت میکنی چون لیفتر اصلا قطعه ای نیست که شما بخوای اون رو فیلر کنی.
    شما تصور کن بادامک میل سوپاپ میزنه زیر لیفتر و خود لیفتر هم میزنه زیر میل تاپیت یا پوشراد و باز همین پوشراد میزنه زیر یک سمت راکر یا اسبک و طرف مقابل راکر پایین میاد و به فنر سوپاپ فشار وارد میکنه و سوپاپ رو باز میکنه.
    شما داری در مورد مکانیزم اتصال راکرها صحبت میکنی چون تنها چیزی که اینجا قابل فیلر هست محل اتصال سر راکر با سر سوپاپ هست. قدیم یه پیچ دو سر رزوه بود که یک سرش تو سرسیلندر پیچ میشد و از سر دیگش راکر نصب میشد و بالا مهره میخورد و با شل و سفت کردن مهره قابل تنظیم بود و الان دیگه اون پیچ دوسر رزوه وجود نداره و مشابه پیچ معمولی یک سر رزوه هست که از توی راکر رد میشه و باید کاملا سفت بشه و دیگه فیلر سر راکر با سوپاپ با گرمای خود روغن تنظیم میشه

    پاسخ
    1. (ali(CHEVY NOVA
      سوابق: (4223 دیدگاه) ,

      مهدى جان حرفت درسته
      ببىن من فقط منظورم نوعش بود و براى مشخص شدن نوعش کارکردش هم گفتم
      ببىن من تاىپىت هاى رولر. هىدرولىک و سولىد رو دىدم و از لحاظ ظاهرى بىن مدل سولىد و هىدرولىکى. هىچ فرقى نىست به غىر از اىنکه مدل سولىد خار قسمت بالاش فرق داره و بصورت داىره اى هستش(( البته در امریکایی ها بقىه رو ندىدم)) اما مدل هىدرولىک خارش بصورت نسبتا مستطىلى شکل هست
      اگه تو اینترنت سرچ کنید متوجه مىشىد
      براى نمونه مىتونىد تاىپىت sealed power ht870 رو ببىنىد که هىدرولىکى هست و خار سر تاىپىت هم نسبتا مستطىل شکل هست
      در کل تمام صحبتتون درسته و بسىار خوشحالم ىه فرد اشنا به موضوعات فنى مثل شما در ساىت هست

      پاسخ
  23. مهدی
    سوابق: (460 دیدگاه) ,

    ممنون منم مثل شما علاقمند هستم و معمولا موتورماشینهای خودم رو خودم میبندم الان هم رو 454 ی کار میکنم که عکسش رو اواتورم هست اتفاقا این چند وقت به یه سری دلایل مجبور شدم خیلی دستکاری ها تو همین بخش انجام بدم

    پاسخ
  24. (ali(CHEVY NOVA
    سوابق: (4223 دیدگاه) ,

    معذرت میخوام ht817 باىد مىگفتم که اشتباهى شد 870

    پاسخ
  25. (ali(CHEVY NOVA
    سوابق: (4223 دیدگاه) ,

    دادا مهدى 454 دارى؟؟!!!!!!!!!
    واقعا خوشحالم کردى داداش
    منم دارم رو یه 305 کار مىکنم و البته که به پاى 454 که هىولاى گشتاور و قدرت هست نمىرسه

    پاسخ
  26. مهدی
    سوابق: (460 دیدگاه) ,

    اره 454 رو دو سالی هست دارم و تقویتش کردم و الان تو کامارو نصبه

    پاسخ
    1. (ali(CHEVY NOVA
      سوابق: (4223 دیدگاه) ,

      دادا مشخصات ماشىنت رو صلاح دونستى بگو مثل مدل. گىدبکسش. از چه تىپى هست و……..

      پاسخ
  27. مهدی
    سوابق: (460 دیدگاه) ,

    کامارو ال تی 74 هست. گیربکس 400 تی سی آی و دف 13 کلاچ و قدرت حدود 400-450 و گشتاور تقریبا 700

    پاسخ
  28. Roham
    سوابق: (320 دیدگاه) ,

    دوج یه سر و گردن بالاتره و نیسان واقعا خوشگل تره به نظرم

    پاسخ
  29. زنجیر تایم سوبل یا سه قلو
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    یه چیز میگم سریع لایک یا دیس لایک ندین لطفا”
    نخست اینکه من کارشناس اتوموبیل نیستم
    بعد اگه بحث قضاوت باشه و اعداد و ارقام واقعی باشه و این نوع موتور نیسان تیتان را با این نوع موتور دوج رم مقایسه کنیم و آپشنهای دیگر را مقایسه نکنیم
    بایستی به دیدگاه من گفت که موتور نیسان از لحاظ راندمان قدرتی و گشتاوری بازده تولید قدرتش با توجه به حجم کمتر بیشتر از دوج رم است
    بعد میرسه به اتاق و شاسیها رو مقایسه بکنیم در این مورد دوج رم هر چند سنگینتره ولی میتواند بار بیشتری رو حمل کنه و ید ک بکشه پس استخوان بندی و پیکره اش قویتره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.