دوئل نهایی، نیسان 370Z یا مزدا MX-5؟

مرحلهٔ نهایی، گروه پانزدهم، کوپه‌های کوچک

 

 

نیسان 370Z

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس 2008

نسل کنونی: ششم

پلت‌فرم: FM نیسان

امتیاز از کاربایر: 3 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 3.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 894 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 701 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 4,614 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 3,468 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: – درصد

حفاظت از کودکان: – درصد

حفاظت از عابر پیاده: – درصد

سیستم‌های ایمنی: – درصد

امتیاز کلی: – ستاره

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تیپ پایهٔ آن هنوز هم ارزش خرید بالایی دارد، پیشرانهٔ V6 قدرتمند آن رقبای چهار سیلندر را مغلوب می‌کند، رانندگی لذت‌بخش، تجهیزات استاندارد زیاد

نقاط منفی: چسبندگی می‌توانست بیشتر باشد، سواری متلاطم، عدم وجود دیفرانسیل لغزش محدود

 

مزدا MX-5

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس 2014

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: ND مزدا

امتیاز از کاربایر: 4.2 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 15,769 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 13,703 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 11,294 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 8,971 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 84 درصد

حفاظت از کودکان: 80 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 93 درصد

سیستم‌های ایمنی: 64 درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: هندلینگ فوق‌العاده، رانندگی رضایت‌بخش، مصرف سوخت خوب

نقاط منفی: سواری خشک، سروصدای زیاد کابین، کمبود محفظه‌های اشیاء

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

مزدا MX-5

نیسان 370Z

پیشرانه 2 لیتری I4 3.7 لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 180 اسب بخار 330 اسب بخار
گشتاور 205 نیوتن متر 365 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته دستی 6 سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
شتاب صفر تا 96 5.7 ثانیه 5.0 ثانیه
مسافت 400 متر 14.5 ثانیه 13.6 ثانیه
حداکثر سرعت 225 کیلومتر/ساعت 250 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 8.1 لیتر ترکیبی 11.7 لیتر ترکیبی
ظرفیت باک 45 لیتر 72 لیتر
وزن 1063 کیلوگرم 1510 کیلوگرم
طول 3.91 متر 4.25 متر
فاصلهٔ محوری 2.31 متر 2.55 متر
حجم صندوق بار 140 لیتر 200 لیتر
ظرفیت سرنشین 2 نفر 2 نفر
قیمت پایه بریتانیا 17,437 پوند 29,247 پوند
قیمت موردبررسی 21,573 پوند 29,247 پوند
قیمت پایه آمریکا 26,625 دلار 30,885 دلار
قیمت موردبررسی 26,625 دلار 30,885 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

22 دیدگاه

  1. تویوتا موتورز
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    هر 2 ماشین رو خیلی دوست دارم و انتخاب سختی هست ولی نظرم بیشتر روی نیسان هستش

    پاسخ
    1. hami
      سوابق: (10 دیدگاه) ,

      مزدا برای استفاده روزانه طراحی شده ولی نیســـــــــــــــــان برای دریفت و لذت پیچیدن در جاده های کوهستانی
      .
      .
      این دیگه ربطی به خودرو نداره مربوط به سلیقه و نوع رانندگی فرد میشه

      پاسخ
      1. محمدرضا
        سوابق: (4 دیدگاه) ,

        من نمی دونم چطور شما تو سایت مربوط به ماشین چنین نظری رو گذاشتین و این همه لایک خورده؟میاتا،استفاده ی روزانه؟؟؟‍! میاتا صرفا واسه لذت رانندگی ساخته شده

        پاسخ
    2. sina7
      سوابق: (280 دیدگاه) ,

      اون پشت امپر نیسان یه چیزی شبیهش توی مورانو نسل قدیم هست خیلی چیز خوشگلیه

      پاسخ
  2. حسين وي
    سوابق: (376 دیدگاه) ,

    نیسان Z یه غولیه برای خودش
    ولی گرد پیری روش نشسته با این حال هنوزم جذابه به نظرم با این موتوره ۶ سیلندر
    ولی من مزدارو انتخاب میکنم به خاطره اینکه هیچ چیزی کم تر نداره حتی با موتوره خیلی ضعیف تر تقریبا داره همون شتاب رو میده که این فوق العادس
    قیمت کمتره
    همچنین امتیازایی که گرفته هم عالیه و نظر کارشناسا و جرمی هم میگفت این ماشین فوق العادست

    پاسخ
      1. sina7
        سوابق: (280 دیدگاه) ,

        دقیقا
        آبارث 124 اسپایدر تو این کلاس از همشون کامل تره
        مزدا هم عالیه
        نیسان یکم پیر شده ولی هنوزم فوق العادس

        پاسخ
  3. امیر
    سوابق: (1234 دیدگاه) ,

    برتری قطعا با نیسانه و انتخاب مزدا تو‌این مورد صرفا دلیلش عشق و علاقه بی حد و اندازس و منم مجبور شدم نیسانو‌انتخاب کنم
    اما منم مث خیلیا عاشق مزدا هستم و حتی در مواردی برتر از نیسان میدونم

    پاسخ
    1. حسين وي
      سوابق: (376 دیدگاه) ,

      هندلینگ بالاتر
      موتوره پر بازده تر
      گیربکس هوشمندتر
      مصرف یوخت بهتر
      قیمت کمتر
      شما امتیازایی که کارشناسا به مزدا دادنم نکنه فک میکنی از رو عشق علاقه بی اندازه بوده ؟
      مقاط منفی نیسانو خوندی ؟

      پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (1234 دیدگاه) ,

        دوست عزیز این نظر منه و به مزدا توهین نکردم اصلا
        مزدا عالیه ولی پربازده تر از نیسان ک نیس دیگه
        اینکه شتابش نزدیک نیسانه بخاطر اختلاف زیاد وزنشه(۵۰۰کیلو)!!!
        قیمتشم ک خیلی فرق نمیکنه و بنظرم نیسان با توجه به مشخصاتش ۴هزاردلار گرونتر منطقیه کاملا
        باک بزرگتر نیسان و صندوق بزرگتر(البته این موارد شاید زیاد مهم نباشه تو این کلاس اما بی تاثیر نیس)
        بازم میگم مزدا بشدت دوس داشتنیه
        هیچ وقت نمیتونم بخرمشون ولی اگه شرایطش فراهم بود و پولشو داشتم قطعا جفتشو میخریدم
        هرکدوم لذت خودشو داره
        نظر شما و‌بازخواست شما از بنده هم کاملا محترم!

        پاسخ
  4. M
    سوابق: (2184 دیدگاه) ,

    370 و جی تی ار چجوری باید داد بزنن تغییر نسل میخوان بابا لامصب 370 قیافش به 2005 میخوره الان 2019 عه انتخابم مزدا

    پاسخ
  5. بهزاد
    سوابق: (56 دیدگاه) ,

    چراغ های نیسان رو دوست ندارم…..ولی کابینش فوق العادس….رای من مزدا

    پاسخ
  6. me84
    سوابق: (1504 دیدگاه) ,

    .
    کلیپ دیدم از مزدا تو پیست یه پیچ تند رو با سرعت 110 فقط با یه دست رد کرد. همون پیچ رو با موستانگ و بی ام و نتونست با همون سرعت با یه دست رد کنه.
    هندلینگ این ماشین و فرمون پذیری و چسبندگیش عالیه.
    نیسانم موتورای خفنی داره اما مزدا رو میپسندم.
    قدرت و شتاب بالاتر الزاما لذت بالاتری نداره. هستن ماشینایی مثل همین مزدا با قدرت و شتاب کمتر لذت بالایی بهت میده که به گفته اهل فن لذت روندنش از غولهایی مثل موستانگ هم بالاتره. تجربه رانندگی خوب به خیلی چیزا ربط داره. یه مهندسی خوب و پالایش شده میخواد که همه چیزو با هم خوب مچ کنن.

    پاسخ
  7. نوید جهرمی
    سوابق: (2672 دیدگاه) ,

    کاراکتر مزدا رو بیشتر دوست دارم. سبک، ساده، پرهیجان. هم میشه باهاش رفت سر کار هم آخر هفته از پیچ و خمای جاده لذت برد.
    نیسان وقتشه برای سری زد جایگزینشو معرفی کنه. پیر شده هر چند هنوز دوست داشتنیه.

    پاسخ
  8. مهدی
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    واقعا نمیشه این دو رو مقایسه کرد چون تو یک کلاس موتوری نیستن، من فک کنم مزدا با این حجم موتور خیلی بهتره،

    پاسخ
  9. شاهین
    سوابق: (851 دیدگاه) ,

    فقط کافیه به قیمت و بازدهی موتور نگاه کنید تا مزدا رو انتخاب کنید

    پاسخ
  10. pouyan
    سوابق: (17 دیدگاه) ,

    مزدا 12 هزار پوند ارزونتره پول واقعا هنگفتیه تو بازار اروپا بدون نگاه به نیسان قطعا مزدا انتخابم هست ولی بازار آمریکا یکم جای شک میزاره هر چند با کابین مزدا بیشتر حال می کنم نیسان خیلی قدیمی شده

    پاسخ
  11. Omid622
    سوابق: (600 دیدگاه) ,

    فقط به خاطر مونور نیسان بهش رای دادم
    کاش میشد این موتور رو روی سوپرا میذاشتن

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.