استفاده رنو و میتسوبیشی از پلتفرم نسل بعدی نیسان لیف

رنو و میتسوبیشی با توجه به هدف کاهش هزینه‌های محصولات الکتریکی آینده‌ی خود از پلتفرم نسل بعدی نیسان لیف استفاده خواهند کرد.

nissan-leaf-30kwh-hits-showrooms-7
نشریه ژاپنی Nikkei گزارش داده که نیسان در تدارک عرضه‌ی خودروی پلاگین هیبریدی با بهای حدود 17 هزار دلاری و یا حتی کمتر است.

nissan-leaf-30kwh-hits-showrooms-8
با تولید نیسان لیف و رنو Zoe تمام الکتریکی، این دو شرکت از زمان معرفی دو محصول یاد شده بیش از 370 هزار دستگاه از آن‌ها را به فروش رسانده‌اند که همین امر به رنو و نیسان اجازه می‌دهد تا بزرگ‌ترین سهم از بازار خودروهای الکتریکی را به دست بیاورند. علیرغم این موضوع، دو خودروی یاد شده به‌صورت جداگانه توسعه یافته‌اند و هم‌اکنون می‌توانند از مزیت‌های همکاری نزدیک بهره‌مند شوند.


جدای از استفاده از پلتفرم نیسان لیف توسط میتسوبیشی و رنو در آینده‌ای نه چندان دور، این سه کمپانی به منظور صرفه‌جویی هر چه بیشتر در هزینه‌ها، باتری و مبدل و پیشرانه‌ی یکسانی را به اشتراک خواهند گذاشت.
درست هفته‌ی پیش بود که اعلام شد نسل آینده‌ی رنو Zoe و نیسان لیف از یک پلتفرم یکسان استفاده خواهند کرد.


نظر شما درباره‌ی مثلث ژاپنی-فرانسوی تشکیل شده چیست؟ آیا میتسوبیشی و رنو-نیسان با این شراکت نقش پررنگ‌تری در صنعت خودرو خواهند داشت؟

منبع: nikkei

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

2 دیدگاه

  1. حمیدرضا
    سوابق: (709 دیدگاه) ,

    این کار یعنی کاهش هزینه ها و همین طور فرصت استفاده از کیفیت مختلف برندها برای قطعات ماشین امیدوارم در آینده این نوع توسعه خودرویی را بیشتر شاهد باشیم

    پاسخ
  2. احمد باقری
    سوابق: (4715 دیدگاه) ,

    دیگه اونقدر رقابت زیاده که شرکتهای خودروسازی مجبورن تا میتونن هزینه ها رو کاهش بدن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x