نیسان

پرداخت شهریه دانشگاه فرزندان گوسن توسط نیسان؟!

ظاهراً نیسان بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۵ شهریه‌ی دانشگاه استنفورد ۴ فرزند کارلوس گوسن را پرداخت کرده است.


این حرکت غیرعادی بخشی از قرارداد گوسن با نیسان در سال ۱۹۹۹ بوده، زمانی که او برای اولین بار سمت مدیرعاملی این خودروساز ژاپنی را بر عهده داشته است. این بند از قرارداد که حتی بین مدیران رده‌بالا نیز عادی نیست هزینه‌ی حداقل ۶۰۱ هزار دلاری برای نیسان در پی داشته است.


نیسان و وکیل گوسن در پاریس پاسخی به این خبرها نداده‌اند. اگر این خبر صحیح باشد پرداخت شهریه‌ی دانشگاه استنفورد جدیدترین برگ از پرونده‌ی بسیار خبرساز گوسن در زمان رهبری شرکت‌های نیسان، رنو و میتسوبیشی خواهد بود. از دیگر هزینه‌های عجیب‌وغریب صرف شده برای گوسن می‌توان به پرداخت هزینه‌های عروسی او در فرانسه اشاره کرد.

البته رئیس یکی از شرکت‌های مشاوره‌ای در آمریکا فکر می‌کند احتمال اینکه نیسان هزینه‌های تحصیل فرزندان گوسن را پرداخت کرده باشد بسیار پایین است. او می‌گوید:

معمولاً این پرداخت‌های شهریه‌ای را به عنوان بخشی از تکالیف بیگانه مشاهده می‌کنیم و البته این هزینه‌ها برای فرزندانی که زیر سن دانشگاه تحصیل می‌کنند پرداخت می‌شود.

شکایات نیسان در ژاپن و آمریکا فاقد هرگونه اطلاعاتی درباره‌ی مزایای قرارداد گوسن است. قانون آمریکا می‌گوید حقوق و مزایای مدیران شرکت‌ها شامل مالیات بوده و شرکت‌های سهامی عام آمریکایی باید این حقوق و مزایا را به سرمایه‌گذاران گزارش کنند. مقام‌های قضایی قبلاً از نیسان درباره‌ی گزارش این برند از حقوق و مزایای مدیران تحقیق کرده‌اند.

اما قانون ژاپن می‌گوید شرکت‌ها باید حقوق و دستمزد مدیران ارشد خود را در گزارش‌هایی مالی تهیه کنند اما نیازی به گزارش مزایای آن‌ها نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. احسان

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    …اما قانون ژاپن می‌گوید شرکت‌ها باید حقوق و دستمزد مدیران ارشد خود را در گزارش‌هایی مالی تهیه کنند اما نیازی به گزارش مزایای آن‌ها نیست…
    همین مسئله بالقوه فساد آوره. سرمایه گذارا کاملا حق دارن بدونن چطور از پولشون استفاده میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ali a

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    فردا خبر میاد هزینه خرید از سوپرمارکت و میوه و تره بار گوسن هم نیسان متقبل شده… عجب استفاده ای کرد گوسن ماشالا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سجاد

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (18 ديدگاه)

    کارلوس گوسن شرکت ورشکسته نیسان را که اتومبیل های آن در نزد خریداران هیچ جایگاهی نداشت به یک کمپانی طراز اول تبدیل کرد. با برنامه ریزی های گوسن بود که نیسان به یکی از پنج اتومبیل ساز برتر دنیا تبدیل شد و به سوددهی و جایگاه کنونی رسید. به نظرم اگر گوسن نبود نیسان خیلی سال پیش ورشکست شده و به فراموشی سپرده می شد. نیسان و ژاپنی ها خیلی بیشتر از این به گوسن بدهکارند. اتفاقی هم که افتاده حاصل یک توطئه از طرف مدیران رده میانی و ژاپنی نیسان بوده و احساسا می کردند که با وجود قدرت گوسن کنترل شرکت نیسان از دست ژاپنی ها کاملاً خارج شده و نیسان در حال تبدیل به شرکتی غیر ژاپنی می باشد و طی چند سال اخیر تلاش نمودند به هر نحوی گوسن را از صدر به زیر بکشند. تا سال قبل ژاپنی گوسن را خدای صنعت و اتومبیل می دانستند و پرستش می کردند . حقوق و مزایای 15 میلیون دلاری او در مقابل سودی که برای نیسان به وجود آورده عدد بسیار کوچکی می باشد و به نظر می رسد تمامی این اتفاقات یک پاپوش بزرگ در دنیای صنعت و اتومبیل باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا