نیسان

فراخوان 218 هزار دستگاه نیسان ورسا

کمپانی نیسان در فراخوانی جدید، ۲۱۸۰۱۹ خودروی ورسا سدان و ورسا هاچ بک را برای بازبینی کمک‌فنرهای جلو فراخواند. این فراخوان با هشدار اداره ملی ترافیک جاده‌ای آمریکا صورت گرفت.

Nissan Versa 2010
Nissan Versa 2010
کمک‌فنرهای نیسان ورساهای تولیدی ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ به خاطر نبود پوشش فسفری و یا قطعه‌ای خاص در حین فشرده شدن دچار شکستگی می‌شوند. احتمال شکستگی این کمک‌فنرها با حضور نمک جاده‌ها و یا هر ماده‌ی خورنده‌ی دیگر افزایش می‌یابد. کمک‌فنرها که معمولاً به‌صورت ناگهانی می‌شکنند ممکن است ترمز و تایرها را هم با مشکل مواجه کند. نیسان تابه‌حال با ۳۵۶ دستگاه خودرو با چنین مشکلی روبرو شده است و اداره ملی امنیت جاده‌ای آمریکا (NHTSA) از زمان بررسی تحقیقات در ماه می تابه‌حال ۹۳ شکایت را ثبت کرده است. نیسان در پاسخ به چنین مشکلی به این اداره گفت مشتریان می‌توانند با شنیدن صداهای ناگهانی و یا تغییر در ارتفاع اتومبیل، خودروی خود را برای سرویس به نمایندگی‌های مجاز بیاورند و پنچری لاستیک را به‌عنوان یک خطر ایمنی مطرح نکنند.

Nissan Versa 2010 hatchback
Nissan Versa 2010 hatchback
این بیانیه تا اینجا به‌خوبی از پس شرایط برنیامد و نیسان مجبور شد که این خودروها را بازخوانی کند؛ اما با توجه به قوانین NHTSA خودروهایی مشمول این فراخوان می‌شوند که در ۲۲ ایالت واقع در کمربند نمکی و واشنگتن قرار گرفته باشند. این ایالات شامل کانتکتیکات، دلاور، لووا، ایلینویز، ایندیانا، کنتاکی، ماساچوست، ماین، مریلند، میشیگان، مینسوتا، میسوری، نیوهامپشایر، نیوجرسی، نیویورک، اوهایو، پنسیلوانیا، رودآیلند، ورمانت، ویرجینیا، وست ویرجینیا و ویسکانسین می‌شود.

2010 Nissan Versa
۲۰۱۰ Nissan Versa
نمایندگان مجاز از اواسط ماه نوامبر هر دو کمک‌فنر جلوی خودرو را تعویض می‌کنند. پیش‌تر در ماه آگوست، نیسان نزدیک به ۳۰۰ هزار خودروی ورسا ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ را فراخوانده بود. فراخوان قبلی نیسان مربوط به پنل های بزرگ و مشکلات فشردن پدال بود.

منبع: کار اند درایور

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    دمشون گرم..ماکه توایران ماشین صفرتحویل میگیریم دو روز بعددرکمال شگفت موتور تعمیرمیخاد!!!حالامیگن وگفتن وماهم میگیم بابا ماشین گارانتی داره یعنی!!…ولی نمیدونم چرااخرباید ازجیب پول بدیم!!!!
    ننگ برخودروسازان…ایشالابه خاک سیاه بشینن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. نوید جهرمی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    کاش در کنار تندر 90 نیسان ورسا و سنترا هم تولید میشد. البته متأسفانه هر ماشینی هم ک میخوان مونتاژ کنن هر چی جا داشته باشه از تجهیزات و امکاناتش فاکتور میگیرن ک خدایی نکرده مردم دچار پدیده تجمل گرایی نشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۱۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به این میگن کار درست، اما اگه دقت کرده باشید، این اواخر، تعداد فراخوانها به دلایل مختلف داره زیاد میشه، از فراخوان کیسه های هوا تا …. معلوم نیست شرکتهای تابعه که برای شرکتهای خودروسازی، قطعه تولید می کنند، چیکار دارن میکنن، بالاخره یه جوری باید این مشکلات حل بشه، وگرنه با این روند کم کم همشون باید فراخوان بدن، بیشتر فراخوانها هم مربوط به ماشینهای ژاپنی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا