نیسان دو کارخانه خود در اروپا را می‌فروشد

نیسان در حال سبک‌سنگین کردن فروش دو کارخانه‌ی خود در اروپاست. این حرکت هم به عنوان بخشی از برنامه‌ی ریکاوری ژاپنی‌هاست. شایان ذکر است صنعت خودرو در حرکتی هزینه‌بر به سمت خودروهای الکتریکی حرکت می‌کند.


بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس خبر داده که این شرکت خوش‌نام ژاپنی قبلاً با خریداران بالقوه برای معامله‌ی کارخانه‌های خود در بریتانیا و اسپانیا گفت‌وگوهایی داشته است.

-nissan-juke-factory-production
دیگر گزینه‌ی پیش روی نیسان فروش یکی از کارخانه‌هاست زیرا سهم نیسان از بازار خودروی اروپا کاهش یافته است. اگرچه هنوز تصمیمی به‌صورت رسمی اتخاذ نشده اما خریداران بالقوه‌ی این کارخانه‌ها می‌توانند خودروسازان چینی باشند.


سود نیسان در نیمه اول سال تقریباً به صفر رسیده و مدیرعامل جدید این شرکت هم با جنگی سخت روبرو شده است. سخنگوی نیسان گفته است: “در این زمان ما برنامه‌ای برای فروش دو کارخانه‌ی خود در اروپا نداریم.”


در ماه جولای بود که نیسان گفت در حال برنامه‌ریزی برای تعدیل نیروی 12500 نفری است زیرا نیسان می‌خواهد روی بازار داخلی، چین و آمریکا تمرکز کند.

نیسان همچنین می‌خواهد حالا که مرزهای تجاری اتحادیه اروپا برداشته شده به‌طور مستقیم محصولات خود را از ژاپن به اروپا صادر کند. با این کار دیگر نیازی به کارخانه‌های نیسان در قاره همیشه‌سبز وجود نخواهد داشت. این خودروساز ژاپنی همچنین به دنبال قطع تولید برخی از محصولات زیان‌ده خود از جمله برند داتسون است. ظاهراً نیسان میکرا هم قربانی این برنامه‌ها خواهد بود.


نیسان قبلاً اجرای برخی برنامه‌ها در اروپا از جمله اخراج 600 نفر در کارخانه‌ی بارسلونای اسپانیا را اعلام کرده است. این کارخانه فعلاً با ظرفیتی کمتر از ظرفیت اعلامی خود کار می‌کند.


کارخانه‌ی نیسان در ساندرلند بریتانیا هم حاشیه‌ساز بوده و اخبار مربوط به برگزیت همواره موجب نگرانی این خودروساز و کارکنان آن شده است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (136 دیدگاه) ,

    نبسان با این عظمت وقتی قرار باشه در مسیر درست و به روز حرکت کنه، لازم بشه کارخونه میفروشه….. اونوقت اینجا واسه حذف چند مدل لگن از خط تولید یا واگذاری سهام لگن سازها به بخش خصوصی، سالهاست استخاره میبینن…. به اینا دوتا تیم فوتبال زپرتی رو هم اضافه کنین که در لیگ بدتر سرمایه میسوزونن…..

    پاسخ
  2. سروش
    سوابق: (152 دیدگاه) ,

    اگه تا دو سال دیگه برای قشقایی، ایکس تریل، روگ، z370، جی تی آر، سنترا، میکرا و نوت و ناوارا نسل جدید نده وضعش خیلی بدتر هم میشه. هیچ چشم انداز مثبتی رو طی چند سال آینده نمیشه برای نیسان دید. میانگین سن این مدل ها بیشتر از ۸ساله

    پاسخ
  3. بی نام
    سوابق: (2637 دیدگاه) ,

    بازار اروپا باتلاق خودروسازهای غیر اروپایی هست (البته به جز تسلا)

    پاسخ
  4. بهراد
    سوابق: (314 دیدگاه) ,

    شما هم تو عکس دوم ، دو تا آدم دیدین که پشتشونو کردن به ماشین یا فقط من اینجوری میبینم؟!

    حالا اون وسطای شاسی و قسمت موتور رو رنگ نمی کنن یه وقت پوسیده نشه؟ یا زیرش آستر داره چیزیش نمیشه؟

    پاسخ
  5. سیاوش
    سوابق: (192 دیدگاه) ,

    نیسان با جفایی که در حق کارلوسن گون انجام داد حق اش هست هزار تا بلا بیاد سرش تا قدر مدیر با عرضه مثل اونو بدونن حالا هی بعضیا بگن فرانسه ال بل جاپن ال بل

    پاسخ
    1. datsun
      سوابق: (1451 دیدگاه) ,

      دیگه این مشکلات که بدتر از دو تا جنگ جهانی که نیست که نیسان روی صفر رفت و دوباره برگشت کمپانی که بیشتر از یه قرن فعالیت داره بد تر از اینا رو تجربه کرده .
      قصن فرد لایقی بود و برا نیسان کارهای زیادی کرد ولی برا ژاپنی ها تخلف تخلفه حالا میخواد یه فرد رده بالا باشه یا مدیر مثل قصن یا بقال تو کوچه پس کوچه های یوکوهاما

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.