نیسان

مشخصات احتمالی نسل سوم نیسان قشقایی

نسل اول نیسان قشقایی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ تولید شد. جایگزین این خودرو هم‌اکنون ۵ ساله بوده و طبیعی است که ژاپنی‌ها به فکر توسعه جانشین این خودرو افتاده‌اند.


اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود سومین نسل نیسان قشقایی در سال ۲۰۲۰ وارد نمایندگی‌های فروش می‌شود؛ و جدای از تغییرات واضح طراحی، ظاهراً قشقایی جدید دارای قوای محرکه الکتریکی شده هیبریدی و پلاگین هیبریدی خواهد شد.


معاون بخش برنامه‌ریزی تولید نیسان در اروپا می‌گوید:

ما به دنبال پلتفرمی جدید هستیم زیرا این معماری بهترین گزینه برای استفاده از تکنولوژی‌های الکتریکی شده است. البته این قوای محرکه احتمالاً شامل قوای تمام الکتریکی نخواهد بود زیرا مبحثی کاملاً مجزا بوده و سرمایه‌گذاری کاملاً بیشتری را می‌خواهد.

باور بر این است معماری جدید قشقایی نسخه بازنگری شده از e-Power کنونی نیسان از یک پیشرانه احتراق داخلی که به عنوان ژنراتور عمل کرده و باتری را تغذیه می‌کند تشکیل شده و این پیشرانه سپس قدرت موردنیاز را به پیشرانه الکتریکی می‌فرستد تا چرخ‌ها به حرکت درآیند.


تکنولوژی یاد شده قبلاً در نیسان نوت بازار ژاپن بکار رفته اما مدیر نیسان می‌گوید:

بزرگ‌ترین تفاوت این نوع قوای محرکه در سرعت‌های بزرگراهی است. رانندگان ژاپنی معمولاً با سرعت‌های بالاتر از ۸۰ تا ۱۰۵ کیلومتر در ساعت حرکت نمی‌کنند.

نیسان اذعان می‌کند این تکنولوژی را اساساً برای بازار اروپا توسعه می‌دهد.

این مدیر نیسان اضافه می‌کند:

در اروپا شما با سرعت‌های ۱۳۰ تا ۱۴۰ کیلومتر هم حرکت می‌کنید. در این سرعت‌ها باتری به سرعت خالی می‌شود بنابراین واحد افزایش دهنده محدوده حرکتی مجبور است کار بسیار سختی برای ادامه فرایند انجام می‌دهد و به همین خاطر راندمان پایین می‌آید.

گفته شده نیسان می‌تواند از دانش میتسوبیشی در این زمینه سود ببرد. این برند که هم‌اکنون در اختیار نیسان است اوت لندر PHEV را عرضه می‌کند که با تست‌های آلایندگی جدید در هر کیلومتر زیر ۵۰ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند بنابراین قشقایی پلاگین هیبریدی هم می‌تواند نتایج مشابهی ارائه کند.


از طرف دیگر نیسان جاه‌طلبی‌هایی هم برای تولید شاسی‌بلندی الکتریکی دارد اما این شاسی‌بلند نسل بعدی قشقایی نخواهد بود زیرا هزینه‌های تحقیق و توسعه چنین خودرویی بالاست. بجای آن نیسان شاسی‌بلند کامپکت الکتریکی جدیدی عرضه خواهد کرد تا به جنگ رقبا برود.

مدیر نیسان خاطرنشان می‌سازد:

زمانی که یک خودروی الکتریکی را از مرحله ابتدایی توسعه می‌دهد گزینه‌های کاملاً متفاوتی برای هرچه کاراتر کردن آن پیش رو دارید. اگر ما قشقایی را الکتریکی کنیم که البته می‌توانیم، شما نظرات مختلفی خواهید داشت.

علاوه بر کراس اوور الکتریکی کلاس C نیسان برنامه‌هایی برای تولید حداقل دو خودروی دیگر در ابعاد خانوادگی و ساب کامپکت دارد. این خودروها از پلتفرمی کاملاً جدید استفاده خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    فیس لیفت امسالش از این عکس ها زیباتره بنظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      من هم با شما هم نظرم.فیس لیفت امسال نیسان قشقایی از این عکس ها جذاب تره.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا