نیسان

نسل جدید گودزیلا با توپ پر خواهد آمد!

نسل جدید نیسان Z که با Z پروتو پیش‌نمایش شد سرانجام جایگزین ۳۷۰Z قدیمی خواهد شد؛ اما وضعیت GT-R چگونه خواهد بود؟ همانند ۳۷۰Z، نسل کنونی گودزیلا بیش از ۱۰ سال است که در بازار حضور داشته و قطعاً همه مشتاق معرفی نسل جدید آن هستیم. ژاپنی‌ها تائید کرده‌اند توسعه نسل جدید GT-R در دست اقدام بوده اما جزئیات چندانی از آن در دست نیست.

البته خبر جدید یکی از وب‌سایت‌های ژاپنی نشان می‌دهد نسل جدید GT-R در اواخر سال ۲۰۲۲ و با برخی تغییرات قابل‌توجه در زیر کاپوت معرفی خواهد شد. گفته می‌شود استانداردهای مصرف سوخت سخت گیرانه و قوانین مربوط به سر و صدای تولیدی خودروها از سال ۲۰۲۱ عملیاتی شده‌اند و از آنجایی که پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی نسل کنونی گودزیلا نمی‌تواند این قوانین را پاس کند بنابراین نسل بعدی از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهد کرد.

نسل جدید GT-R که با کد R36 شناخته می‌شود ظاهراً پیشرانه درون‌سوز کنونی را با سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی ترکیب خواهد کرد و دارای استارتر/ژنراتور یکپارچه، باتری لیتیوم-یونی جمع‌وجور و پیشرانه الکتریکی کوچکی خواهد بود. اضافه شدن سیستم ۴۸ ولتی می‌تواند باعث بهبود مصرف سوخت و پرفورمنس خودرو شده و صداهای اضافی آن را کاهش دهد.

قدرت پیشرانه ۶ سیلندر الکتریکی شده GT-R جدید فعلاً تائید نشده اما اضافه شدن بوست الکتریکی باعث خواهد شد خروجی آن بیشتر از نسل فعلی باشد. GT-R کنونی در مدل پرچم‌دار نیسمو قدرت ۶۰۰ اسبی دارد. ما می‌دانیم که پیشرانه موردبحث توانایی‌های بیشتری دارد چراکه در مدل ایتال دیزاین GT-R50 شاهد تولید قدرت ۷۱۰ اسبی هستیم که ۱۱۰ اسب بخار بیشتر از مدل نیسمو می‌باشد.

اگرچه GT-R جدید محصولی نوین خواهد بود اما انتظار می‌رود از همان پلتفرم نسل کنونی استفاده کند. این موضوعی سورپرایز کننده نیست زیرا نسخه تولیدی ۴۰۰Z نیز از همان معماری ۳۷۰Z استفاده خواهد کرد تا هزینه‌ها کاهش یابد. نیسان تولید خودروهای اسپورت با پلتفرم‌های جدید را منطقی نمی‌داند چراکه این خودروها بازار محدودی دارند.

اما چه زمانی GT-R جدید معرفی خواهد شد؟ ژاپنی‌ها مدعی شده‌اند گودزیلای جدید اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی و در سال ۲۰۲۴ روانه بازار خواهد شد. تا آن زمان GT-R کنونی سن ۱۷ ساله خواهد داشت. ظاهراً در سال ۲۰۲۲ نیسان GT-R کنونی با نسخه فاینال ادیشن از بازار خداحافظی خواهد کرد. انتظار می‌رود این خودرو همان قدرت ۷۱۰ اسبی مدل ایتال دیزاین را داشته و تنها به تعداد ۲۰ دستگاه و با قیمت حدود ۴۰ میلیون ین ژاپن (حدود ۳۸۰ هزار دلار) تولید گردد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه

  1. Ahmedreza2002

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    مث که عادت شده
    هر از گاهی میگن با توپ پر میاد و همین فقط…

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۲
  2. ツSAMURAIツ

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    خبر خوبی بود 👌
    نسل جدید دوباره میاد و همه رقبا رو نابود میکنه

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۹
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      همین حالاشم با تولید بیش از ۱۰ سال و ار همه قدیمی‌تر ، خیلی‌هارو به خاک و خون کشیده !

      حالا شما فکر کن که یاریس فلفل ریزه ، این سامورایی را به چالش کشیده !

      میتسوبیشی اوتلندر هم با زیر پوسته‌ای از نیسان ایکس‌تریل رونمایی شد ، میتسوبیشی داره با مدریت نیسان زنده میشه ، اگر چشمش نزنیم ، خوب مالی هم شده !

      موافقم ۳۷
      مخالفم ۳
    2. Hadi

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2186 ديدگاه)

      گودزیلا تو راهه 👑💪
      این که هیبریدش کردن برای رفع تأخیر توربو و شتاب بهتر بوده ونکته مثبتیه اگه به شخصیت آسیب نرسونه…
      معمولا توسعه ماشینای ژاپنی بیشتر طول میکشه و طبیعیه بیشتر طول میکشه چون میخوان مطمئن بشن که بهترین مهندسی و بهترین کیفیت رو توش بکار بردن واسه همینم هست که یک نسل که بیرون میدن تا ۱۵ سال جواب میده
      و هنوزم حریف خوبی برای جدیدترین هاست…
      زودتر بیا گودزیلا……

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۳
  3. R@m!n

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    همون پلتفرم قدیمی که دیگه نسل جدید نمیشه. می گفتن ارتقا فنی بهتر بود

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱
    1. 🇮🇹Amin_sto🇮🇹

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (294 ديدگاه)

      چرا باید نسل جدید هایبرید باشه !!!
      تمام ماشین هارو که دارید الکتریکی میکنید حداقل دست از سر ماشین های اسپرت بردارید 🤦‍♂️🤦‍♂️

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۴
      1. میثم

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (1329 ديدگاه)

        دلیلشو توضیح داده
        یه بار دیگه بخون

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۳
  4. پرهام و رهام

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    ببینید ماشین زیبایی هستش اما نمیشه یه ماشین قدیمی رو بیان جدیدشو بزنن و بگن با توپ در اومده

    موافقم ۹
    مخالفم ۳
  5. پیام

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (36 ديدگاه)

    نیسان آبی اونا vs نهنگ آبی ما
    تفاوتا احساس کنین که چقد عقب افتادیم از دنیا وایسا دنیا من میخوام پیاده شم

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
    1. Farzad

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1816 ديدگاه)

      حالا ماشینارو بی خیال ارزش پول رو نگا
      ۳۸۰ هزار دلار میشه : ۴۰ میلیون ین ژاپن و ۹۵ میلیارد ریال ما 😐

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۲
  6. hssn

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (60 ديدگاه)

    بنظرم باید با قدرت بالای ۷۰۰ اسب باشه تا توانایی رقابت دوباره با رقبای خودشو داشته باش و همینطور وزنش کمتر بشه

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
  7. زیزیگولو

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1791 ديدگاه)

    چه فایده وقتی تو ایران نمیاد

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  8. Farzad

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1816 ديدگاه)

    ای گودزیلا نیامدی و رقبا شیر شدن …
    نیامدی و دیر شد !

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
    1. 🇮🇹Amin_sto🇮🇹

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (294 ديدگاه)

      در واقع شیرها رقیب گودزیلا نیستند ، طبق فیلم کینگ کونگ علیه گودزیلا
      فقط کینگ کونگ میتونه با گودزیلا رقابت کنه 🤣🤣🤣

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
  9. 😎Ali Hossein😎

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (339 ديدگاه)

    دارم از خوشحالی بال در می ارم!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
  10. T.C.B.K

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    این دیگه گودزیلا نیست.
    چون همه گودزیلا به قدرتش و شتابش و همچنین قیمت ارزونش میشانس

    ۳۸۰ هزار دلار قیمتشه. 😐 گودزیلا باید ارزون باشه.

    ۲۰۲۲ معرفی میشه. ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد. 🤦🤦🤦

    ۳۸۰ هزار دلار…. ۷۱۰ اسب…. سال ۲۰۲۴…. اونم گودزیلا… 😑😑😑

    سال ۲۰۰۵ گودزیلا قدرتش ۶۸۰ اسب بود. که بعدا روی تست داینو فهمیدن ۶۰۰ اسبه

    بعد گذشته ۱۷ سال…. از ۶۰۰ رسیدن به ۷۱۰…. 😑😑😑😑

    نظری ندارم.

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۹
    1. datsun

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1848 ديدگاه)

      عمو همین نسل رو میگه یه نسخه فاینال ادیشن چند تا میزنه به قیمت ۳۸۰ هزار بعد خداحافظی میکنی میره نسل بعد، قیمت نسل بعد رو که نگفته با دقت بخون.

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱
      1. T.C.B.K

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (185 ديدگاه)

        خداکنه نسل بعدش ارزونتر باشه.

        اره دیدمش. ولی خب این چرا اینقدر گرونه؟؟

        موافقم ۵
        مخالفم ۵
    2. MahyarMAR

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (144 ديدگاه)

      ببین ممکنه بالای ۹۰۰ اسب داشته باشه حدود ۸۰۰ اسب خود موتور حدود ۲۰۰ اسب الکتریکی ولی اون فقط ۲۰ تا ازش تولید میشه با اون قیمت برا کسایی که میخوان گودزیلا رو سال ۲۰۲۲ بخوان و اینکه اصلی که گفته سال ۲۰۲۴ میاد علاوه بر قیمت کمتر قدرت بیشتر و …… بده و مطمئنم که سبک تر و پرفومنس بهتر وارد شه اونم با طراحی داخلی جذاب که تو مدل قبلی خوب نیست که اونم زمان خودش خوب بود گودزیلا زندست و این که ژاپن داره به دوران طلایی نزدیک شه و اینکه گشتاور خوبی هم داره و این شمشیر های ژاپنی تیز شه مانند یاریس که ترکوند البته خنجر تیز برای یاریس بهتره و این که هی قبل از تولید ایراد نگیرین و درباره الکتریکی باید بگم تا اون زمان همین که برقی نباشه عالیه و اینکه برقی باعث میشه گودزیلا زنده بمونه و با فدرت ۱۰۰۰ اسبی وارد شه

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
    3. sepehr

      ۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (42 ديدگاه)

      نه قربون شکلت
      جی‌تی‌آر سال ۲۰۰۷ با پیشرانه ۴۸۰ اسب بخاری اومد.
      تو فیس لیفت سال ۲۰۱۷ شد ۵۶۵ و مدل نیسمو شد ۶۰۰.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  11. mahan

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (843 ديدگاه)

    گودزیلا جان منتظرتیم!عجب طراحی هم مدرنه هم کلاسیک و هم اسپورت ! ان چیز که همه خوبان دارند تو یکجا دادی جوونه دل

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
    1. datsun

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1848 ديدگاه)

      پنجاه ساله با همین چهار چراغ گرد شناخته میشه البته نسل اول فقط چهار چراغ مربعی عقب داشت

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۱
      1. mahan

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (843 ديدگاه)

        اره داتسون جان.همون قدر که جی کلاس رو با اصالت میشناسند گودزیلا هم اصالت داره

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۱
  12. مهدی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (655 ديدگاه)

    این واقعا گودزیلاس ولی من این نسلشو بیشتر دوست دارم چون جذاب تره من از همه بیشتر اسکای لاین جی تی ار رو دوست دارم

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  13. مهرشاد

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  14. ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    عالیه!!!
    بلاخره گودزیلای جدید میاد تا پوزه ی رقبا،مخصوصا یاریس GR رو به خاک بماله
    فقط امیدوارم بتونه!

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. datsun

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1848 ديدگاه)

      داداش تو اون مطلب چن روز پیش gtr رو با لاستیک تابستونی استاندارد آوردن تو زمین خیس آخه یه ماشین شیصد اسبی چطور با اون لاستیکها تو زمین خیس کنترل میشد

      موافقم ۵
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا