نیسان در مدل سال 2019 محصولات خود اقدام به حذف جوک از بازار آمریکای شمالی کرد و کراس اوور مرسومتر کیکس را جایگزین آن نمود. البته جوک در اروپا روزگار خوبی را پشت سر میگذارد چراکه نسل جدید آن با طراحی کاملاً متمایزی رونمایی شده است. تکنولوژیهای جدید هم بخشی از ویژگیهای این خودرو بوده و پیشرانهی 3 سیلندر توربو به همراه گیربکسهای دستی یا دوکلاچه نیز در نظر گرفته شدهاند.
اولین چیزی که در برخورد با جوک جدید متوجه خواهید شد ظاهر متمایز آن است که از چراغهای گرد بزرگ گرفته تا قوسهای گلگیر نوین و سقفی با رنگ متفاوت را شامل میشود. متمایز بودن در کلاسی که فوقالعاده رقابتی است ضرورتاً چیز بدی نیست و اگرچه طراحی یک خودرو موضوعی شخصی است اما به نظر میرسد نیسان در مقایسه با نسل قبلی جوک روش مرسومتری را در پیش گرفته است. در بخش جلوی این خودرو شاهد جلوپنجرهای هستیم که به خوبی با چراغهای نازک و گرد پایین آن ترکیب شده است.
طراحی جدید جوک دلنشینتر از قبل بوده و نیسان میگوید کابین این خودرو هم بزرگتر شده و فضای پای سرنشینان عقب بهبود 5.8 سانتیمتری داشته و البته فضای سر هم حدود 1 سانتیمتر بیشتر شده است. محفظهی بار جوک 2020 گنجایش 422 لیتری داشته که افزایش 20 درصدی را نسبت به نسل قبل نشان میدهد. البته این افزایش ابعاد با رشد همهی جانبه ی جوک به دست آمده به گونهای که طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با 4210/1800/1595 میلیمتر میباشد. نیسان میگوید علیرغم ابعاد بزرگتر جوک جدید، وزن این خودرو 23 کیلوگرم کمتر از قبل شده است.
دگرگونی جوک 2020 در کابین هم ادامه یافته و در این بخش شاهد صفحه لمسی 8 اینچی با استایل شناور هستیم. این صفحه لمسی امکان دسترسی به سیستم اطلاعات سرگرمی جدید نیسان کانکت را میسر میسازد. از جمله سیستمهای ارتباطی هم میتوان به اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد.
مالکان جوک همچنین میتوانند از طریق گوشی هوشمند خود به عملکردهای متنوعی همچون قفلکردن دربها، روشن کردن چراغها و یا حتی فرستادن مقصد خود به خودرو دسترسی داشته باشند. جوک همچنین از سیستمهای کمکراننده و ایمنی زیادی سود میبرد که از جملهی آنها میتوان به ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و پایش نقاط کور اشاره کرد. شاید جالبتوجهترین ویژگی این خودرو بستهی خودران پروپایلوت نیسان باشد که در جوک جدید ارائه شده است.
نیروبخش این کراس اوور کامپکت پیشرانهی 3 سیلندر 1 لیتری توربویی است که قدرت 117 اسب بخاری دارد. این نیرو از طریق گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو یا تمامی چرخ ها منتقل می شود.
هنوز قیمت نیسان جوک جدید مشخص نشده اما این خودروساز میگوید محصول جدیدش از اواخر ماه نوامبر قابل سفارش خواهد بود.
قیمت رو اگه اشتباه نکنم آخر ویدیو میگه شروع از ۱۷.۵۰۰ پوند
و نسخه لیمیتد ۲۴.۰۰۰ پوند
که قیمت معقولیه یعنی با تعرفه صفر، حدود ۲۰۰ میلیون واسه نسخه پایه یعننی هم قیمت ساندرو و دنا پلاس اما اتومات و بروز
.
کابینش کاملا متحول شده، کابین قبلی رو زیاد دوست نداشتم
اسپیکرهای کنار سرصندلی کاملا جذابه و موسیقی باکیفیت رو مستقیم به گوش شما میرسونه
حالت اسپورت خود صندلیهای جلو هم جذابه
.
بیرونش هم که هنوز طراحیش متمایزه
اما اینقدر توجه به نمای جانبی برام جالبه و نمای جانبی بشدت کار شده ای داره که ساده هم نیست
.
ایکاش موتورهای قویتر هم توی نسخه های گرانتر داشت که اینو مطمئن نیستم اما احتمالا بزاره
و اینکه فکر میکنم عصر طلایی اقبال بازار به شاسی بلندها با همین جوک شروع شد
طراحیش بنظرم خیلی بهتر شده از قبل
در حین جذاب بودن ، عامه پسند تر هم شده
نمای ۳ رخش خیلی خوبه
با اون رینگای بزرگ و گلگیرای برجسته و سقف کوتاه ، خیلی تنومند بنظر میرسه
در مورد موتور هم احتمالا ۱.۳ لیتری ۳ سیلندر که با بنز توسعه دادن و فک کنم تا ۱۹۰ اسب تو بالاترین مدل قدرت داشت روش بزارن
چون نسل قبل قویترین مدلش هم حدود ۱۹۰ اسب بود
از هر لحاظی نسبت به نسل قبل بهتر شده.جلو پنچره خوب و کابین به روز و جذاب و چراخ عقب ساده و جذاب .
من که خیلی خوشم اومد.
خوشگل😍
این دیگه جوک نیست 🤓😅قبلیه اصن خودش جوووک بود 😀
ولی این خدایش خووووشگله ولی به چیز همیشه تو خودروسازها هست اینه که یه چیزرو خوب میکنن میزنن جای دیگه رو ناکار میکنن ☹️الان همه چیش اوکی بود اون گیربکس cvtهم که شرش کم شد ولی موتور رو کاش همون ۱۶۰۰توربو میزاشتن همون موتوری که حتی به رنو دادن رو تالیسمان سواره
نیسان همیشه بعد از رونماییهاش شروع به ارتقاء میکنه و مدلهای زیادی به اسم نیسمو میده بیرون .
جوک جدید نسبت به قبلی عامه پسندتر شده در صورتی که من نسل قبلیش هم بسیار دوست داشتم .
اما احساس میکنم اگر زاویه های قطعات تزئینی بیرونی به جای تیز بودن منحنی بودن ، زیباتر میشد ، مثل قسمتهای کرومی جلو پنجره یا چراغهای عقب .
نمای داخلی هم که دیگه نگو ، عالی ، پرفکت ، رقابت پذیر .
دقیقا😊
شاید بهترین کاری که می تونستن با فیس قدیمیش انجام بدن رو انجام دادن. احتمالا مشکل طراحیش این باشه که افراد با قد کوتاه کار سختی رو برای باز کردن درب عقب خواهند داشت!
واقعا عالی شده و با ارتفاع 160 سانتی (3سانت بیشتر از نسل قبل) کاملا نقش یه کراس اور را تداعی میکنه. عرض خودرو 180 سانت که بسیار مطلوبه. مثلا پژو2008 عرض 173 داره که از روبرو مثل یک آدم ناقص و لاغر نشون میده. ضمن اینکه گیربکس 7 سرعته دوکلاجه هم روی جوک اومده که بر خلاف cvt بسیار بهتره. موتور 1.6 توربو روی نسخه اسپرت جوک هم در اینترنت سرچ کردم قراره روی این خودرو بیاد که 200 اسب ارائه میکنه (نسخه فعلی190 اسبه که همون موتور تالیسمانه) و نسخه نیسمو آن هم با 214 تا 221 اسب ارائه میشه. بیشک اگه ایران بیاد، نسبت به chr ارجحیت داره (مدل اسپرت) و فروش خوبی میکنه. انشالله بشه خرید…
خوشمان آمد!
سامورایی کوچک
مثل نسل قبل با چند موتور ارائه میشه این موتور ظاهرا برا بازار اروپاست
افرین به نیسان . چیزی غیر از این هم از برندی که گودزیلا رو ساخته انتظار نمیره …..
واقعا از لحاظ طراحی داخلی و خارجی به شدت پیشرفت کرده ….
مبارک صاحابش ……
از نکات قابل توجه اینه که نمای جانبیش برنامه خلاف نسل اول بسیار زیبا طراحی شده گرچه بنده نسل اولش رو هم دوست داشتم. نمای عقب شبیه به محصولات رنو شده ولی دی ان ای نیسان رو هم داره. بنظر موتورهای متنوع تری هم در راهه. در یک ساله ی اخیر جزء معدود خودروهایی هست که نسل جدیدش بسیار زیباتر از نسل قبل طراحی و توسعه داده شده.
اینم که در عقبش مثه در یخچال باز میشه
فقط میتونم بگم عالی و در کلاس خودش بهترین
نیسان کارش رو به نحو احسنت انجام داد
سامورایی دوست داشتنی 💙 Nissan 💙
همش یک طرف رینگ هاش هم یک طرف.به نظرم از ۲۰ اینچ هم بزرگتره.
نیمرخ کپی تویوتا CHR
با اجازه شما نسل قبل تو فروش ترک ون د اصلا chr و هیوندای کنا و …. برای رقابت مستقیم برا همین ماشین ساخته شدن.
انصافا خیلی شیک وجذاب شده. یه طراحی تهاجمی هم داره که در این کلاس در کمتر خودرویی دیده میشه. مخصوصا چراغ های باریک وکشیده جلو که خیلی زیبا کرده طراحی جلو رو!!!!
کابین هم که مشخصه کیفیتش بهتر شده. اگه من بخوام انتخاب کنم نیسان جوک جدید واسه من خیلی جذاب تر از تویوتاCHR هستش وانتخاب این کلاس میشه واسه من!!!!!
(( ولی کابینش طراحی کاملا مشکی خیلی زیباتره ورنگ قرمزش جالب نیست. اما تو رنگ مشکی عالیه))
اما تنها ضعفی که میشه بهش گرفت دستگیره درب های عقب هستش چون دور از دسترس بچه ها هستش چون در ارتفاع بالاست واسه یه بچه.واین نکته خیلی مهمی هستش واسه خریدار در کشور های اروپایی!!!!!
باور کنید اگه دستگیره های عقب حالت عادی بود مثل درب های جلو طراحی کناری ماشین زیباتر هم میشد.چون یه حس خلوت بودنی داره درب های عقب. والبته مهم ترین دلیلش اینه که باید واسه بچه ها درب های عقب رو خودتون باز کنید چون دستشون نمیرسه تا یه سنی!!!!!
نسل قبل هم دستگیرهاش به همین شکل بود صد درصد اگه مشتری ها ناراضی بودن این نسل تغییر میداد
درب های chr هم دقیقا دستگیرهای عقبش مثل همینه
واقعا طراحیش زیبا و شیکه؛ اونقدر در مقابل C-HR تحقریش کردین که الان از اون جذابتر شد👍❤
موتورش ضعیفه که !
موتور قبلی توربو واقعا خوب بود !