پورشهچشم اندازشورلتنیسان

مقایسه کوروت Z06 با GT-R نیسمو و 911 توربو S

مقایسه‌ای که در ادامه می‌آید، در جاده‌های ایالت کالیفرنیا در امریکا بین شورولت کوروت Z06 مدل ۲۰۱۵ با نیسان GT-R نیسمو مدل ۲۰۱۵ و پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۱۴ انجام شده است.

2014 Porsche 911 Turbo S, 2015 Nissan GT-R NISMO, and 2015 Chevrolet Corvette Z06
۲۰۱۴ Porsche 911 Turbo S, 2015 Nissan GT-R NISMO, and 2015 Chevrolet Corvette Z06
در حال حاضر، گشت آزادراه‌های کالیفرنیا (CHP) خودروی خود را به فورد اکسپلورر تغییر داده‌اند و بنابراین، هر فورد شاسی‌بلندی در جاده، شبیه به یک تهدید است؛ مخصوصاً اگر در کاروانی متشکل از سه خودرو با مجموع ۱۸۱۰ اسب‌بخار در حرکت باشید. خودروی قرمزرنگ این کاروان، قدرتمندترین مدل کوروتی است که توسط کارخانه «بولینگ گرین» در کنتاکی مونتاژ شده است. در این خودرو، یک موتور ۶/۲ لیتری سوپرشارژر V-8 با قدرت ۶۵۰ اسب‌بخار با عنوان LT4 به اندازه ۱۹۵ اسب‌بخار بیشتر از استینگری استاندارد تولید می‌کند. اگر بخواهیم مقایسه‌ای با گذشته داشته باشیم، بسیاری از کوروت‌های مدل ۱۹۷۹ در مجموع ۱۹۵ اسب‌بخار قدرت داشتند. انژکتور سوخت مستقیم، زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها همراه با سوپاپ‌های مکش تیتانیومی، پیستون‌های آلیاژی با نسبت فشردگی ۱۰.۰:۱ و یک سوپرشارژر با فشار ۹.۴ psi از جمله مواردی هستند که در این قدرت بالای Z06 نقش داشته‌اند. تنها یک فشار به پدال گاز کافی است تا تمام آن خاطره‌های ۶۳۸ اسب‌بخاری ZR1 را به دست فراموشی بسپارید.

2014 Porsche 911 Turbo S, 2015 Nissan GT-R NISMO, and 2015 Chevrolet Corvette Z06
۲۰۱۴ Porsche 911 Turbo S, 2015 Nissan GT-R NISMO, and 2015 Chevrolet Corvette Z06
مدل Z06 مورد استفاده در این بررسی با شاسی بازنگری‌شده Z07 همراه بوده است؛ موضوعی که باعث می‌شود ۱۰۹۹۰ دلار به هزینه کلی خودرو اضافه شود. این مبلغ، البته هزینه بالایی است؛ ولی در عین‌حال برخی امکانات مهم را مانند ترمزهای بزرگ کربن-سرامیکی و تایرهای میشلن پایلوت اسپورت کاپ ۲ را که منحصراً برای Z07 توسعه داده شده‌اند، اضافه می‌کند. در واقع، گزینه Z07 برای کوروت عملکردی به همراه دارد که آن را در شرایط با رقابت با خودروهایی با دو برابر قیمتش قرار می‌دهد.

2014 Porsche 911 Turbo S, 2015 Nissan GT-R NISMO, and 2015 Chevrolet Corvette Z06
۲۰۱۴ Porsche 911 Turbo S, 2015 Nissan GT-R NISMO, and 2015 Chevrolet Corvette Z06
پورشه ۹۱۱ توربو S با بدنه زرد رنگش، از دور شبیه به یک آب‌نبات لیمویی بزرگ به نظر می‌رسد. این مدل، حدوداً دو برابر کوروت قیمت دارد؛ یعنی ۱۹۵۱۷۵ دلار. قدرت ۵۶۰ اسب‌بخاری این ۹۱۱ از یک موتور دو توربوشارژر ۳/۸ لیتری تخت با ۶ سیلندر ناشی می‌شود که با سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، سیستم فرمان چهار چرخ و یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته همراه است. همه‌ی این موارد در کنار یکدیگر، یکی از سریع‌ترین خودروهای جهان را تشکیل می‌دهند.

امّا شاید این سؤال پیش بیاید که چرا ۹۱۱ GT3 برای این مقایسه انتخاب نشده است؟ باید در جواب گفت که در لحظات آخر آماده‌شدن برای این بررسی، به شکلی تصادفی، GT3 در دسترس قرار نگرفته و با توجه به مواردی چون ترمزهای سرامیکی، سیستم دیفرانسیل مناسب چهار چرخ متحرک و سیستم فرمان در توربو S، این مدل به عنوان یک تهدید مناسب‌تر برای کوروت Z06 انتخاب شده است.

2014 Porsche 911 Turbo S and 2015 Nissan GT-R NISMO
۲۰۱۴ Porsche 911 Turbo S and 2015 Nissan GT-R NISMO
رنگ سفید وانیلی در کاروان متعلق به نیسان GT-R نیسمو است که در آن، شاخه عملکردی نیسان با استفاده از توربوشارژرهای مدل مسابقه‌ای GT-R GT3، قدرت موتور را به اندازه ۵۵ اسب‌بخار افزایش داده است. یک شاسی ارتقا یافته به همراه تایرهای مخصوص نیسمو (دانلوپ SP اسپورت مکس GT ران-فلتس) و همین‌طور نیم اینچ عرض بیشتر در تایرهای جلو، چسبندگی را بهبود بخشیده است. در همین حال، این GT-R دارای یک پکیج آئرودینامیک است که شامل یک باله فیبرکربنی بزرگ و خاص می‌شود. مطابقه گفته نیسان، این باله بزرگ، بدون آن که بر نیروی دراگ تأثیری بگذارد، نیروی رو به پایین تولید می‌کند. اگر این نسخه از GT-R نظر شما را به خود جلب کرده، بایستی این را هم در نظر داشته باشید که قیمت ۱۵۱ هزار و ۸۸۰ دلاری آن، حدود ۵۰ درصد نسبت به یک GT-R معمولی گران‌تر است.

برای اینکه این کاروان کمتر در معرض دید باشد، از بزرگراه فاصله گرفته و در دره‌ها پناه گرفته شده است. البته در اینجا، تصمیم گرفته شده که این خودروها برای دور مسابقه آزمایش نشوند و این بررسی بیشتر در جاده‌های معمولی انجام شود.

2014 Porsche 911 Turbo S and 2015 Chevrolet Corvette Z06
۲۰۱۴ Porsche 911 Turbo S and 2015 Chevrolet Corvette Z06
نیسان GT-R نیسمو مدل ۲۰۱۵

هر چیزی «قدیمی» می‌شود و «گودزیلا» نیز از این امر مستثنی نیست. وقتی GT-R را در کنار خودروهایی چون کوروت و ۹۱۱ قرار دهیم، قدیمی‌بودن و عدم‌جذابیت آن بیشتر نمایان می‌شود. البته مهندسی «نیسمو» باعث شده تا آمار تست عملکرد بهبود یابد، ولی نتیجه نهایی یک GT-R سفارشی است که نسبت به کوروت و ۹۱۱، مشکلات بیشتری در جاده‌های دنیای واقعی پیدا می‌کند.

2015 Nissan GT-R NISMO
۲۰۱۵ Nissan GT-R NISMO
سواری در این GT-R دارای خشونتی است که در دیگر خودروها دیده نمی‌شود. حتی تنظیم شوک‌های تنظیم‌شونده الکترونیکی در نرم‌ترین حالت نیز نمی‌تواند طبع سرکش آن را آرام کند. برای مدل سال ۲۰۱۵، نیسان سواری بهتری برای مدل پایه GT-R ایجاد کرده است و همین امر، دست «نیسمو» را برای بالابردن درجه خشونت آن باز کرده است. در همین حال، از جمله مزیت‌های سواری با GT-R نیسمو، عدم احساس لغزش بدنه، واکنش‌های سریع فرمان و چسبندگی جانبی ۱.۰۲g در تست لغزش در پیچ است. در حال حاضر، شاسی آن‌قدر صلبیت دارد که یک ناهمواری کوچک در سطح کافی است تا کنترل پایداری GT-R را به کار بیاندازد. شاید اگر چسبندگی کمتر دو خودروی دیگر را به همراه سواری بهتری درنظر بگیریم، کمتر بتوان به نیسمو بابت این وضعیت خرده گرفت.

2015 Nissan GT-R NISMO
۲۰۱۵ Nissan GT-R NISMO
در موتور ۳/۸ لیتری V-6 در GT-R، تأخیر توربو در کمترین حالت ممکن است و فشار در هر دور موتوری در دسترس قرار دارد. واکنش سیستم گیربکس دو کلاچه کُند است و زمان زیادی برای رفتن به دنده پایین‌تر لازم است. ولی در همین حال، اگر به حالت شیفت دستی سوئیچ کنیم، واکنش‌ها سریع‌تر و شیفت‌ها به شکل مناسب‌تر انجام می‌شوند.

2015 Nissan GT-R NISMO
۲۰۱۵ Nissan GT-R NISMO
۵۵ اسب‌بخار بیشتر نیسمو نسبت به مدل پایه GT-R باعث بهبود عملکرد خودرو در شتاب‌گیری شده‌اند. در این حالت، سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت در ۲/۹ ثانیه ثبت می‌شود؛ یعنی یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از مدل پایه GT-R. این در حالی است که GT-R نیسمو مسیر یک‌چهارم مایل را ظرف ۱۱ ثانیه و با سرعت نهایی ۲۰۶ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند که این آمار ۰/۲ ثانیه و ۴/۸ کیلومتر بر ساعت نسبت به مدل پایه جلوتر است. البته این موارد هیچ‌کدام ۵۰ هزار دلار قیمت بالاتر را توجیه نمی‌کنند؛ مگر اینکه این خودرو بخواهد فقط در مسابقات حضور داشته باشد.

2015 Nissan GT-R NISMO
۲۰۱۵ Nissan GT-R NISMO
چیزی که در GT-R تغییر نکرده، هیکل و جثه آن است که مجموعاً ۱۷۶۶ کیلوگرم وزن دارد. وقتی در پشت فرمان GT-R نشسته‌اید، این خودرو بیشتر حال و هوای یک سدان را دارد؛ این موضوع حداقل در زمانی که هنوز حرکت نکرده‌اید، احساس می‌شود. از سال ۲۰۰۹، با کوچک‌شدن ابعاد GT-R، رانندگی با آنها سخت‌تر شده است. ولی در همین حال، در یک مسیر مارپیچ، GT-R نسبت به ۹۱۱ توربو S که خودرویی کوچک‌تر و سبک‌تر است، بهتر عمل می‌کند.

در مجموع GT-R نیسمو دارای یک شخصیت مسابقه‌ای است و همیشه آن را حفظ می‌کند. اگر می‌خواهید حریفان خود را در پیست مسابقه وحشت‌زده کنید، این خودرو انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود؛ در غیر این صورت، شاید باید به فکر مدل خودروی دیگری باشید.

پورشه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۱۴

قیمت ۱۹۵۱۷۵ دلاری برای یک توربو S، در حالی که مدل پایه نیز ۱۸۳۶۹۵ دلار است، شاید قیمت بالایی به‌نظر برسد، ولی اگر برخی جنبه‌های دیگر را نیز درنظر بگیرید، شاید این هزینه ارزشش را داشته باشد.

Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
مانند بسیاری از مدل‌های ۹۱۱، توربو S نیز خودرویی ایمن برای استفاده‌های روزانه است. شاید این مدل، لوکس‌ترین در بین خودروهای مقایسه‌شونده باشد. شوک‌های تنظیم‌شونده الکترونیکی در نرم‌ترین حالت، سواری بسیار راحتی را ایجاد می‌کنند. این در حالی است که در این خودرو از چرخ‌های ۲۰ اینچی استفاده می‌شود. صندلی‌های ۹۱۱ دارای گرم‌کن و خنک‌کننده هستند و همچنین قابلیت تنظیم ۱۸ جهته در آنها باعث می‌شود که رسیدن به موقعیت مناسب در هنگام نشستن در کابین به‌راحتی ممکن شود. دید پیرامونی از داخل کابین بسیار مناسب است. کابین ۹۱۱، هم در حالت تخت‌گاز و هم در حال حرکت متعادل با سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت، ساکت‌ترین فضا در میان گروه دارد. به‌جز قیمت و عملکرد، هیچ‌چیز نامتعارف دیگری در رابطه با ۹۱۱ وجود ندارد. طبیعت نرمال پورشه آن را تبدیل به یکی از خواستنی‌ترین خودروها می‌کند.

Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
البته این را نیز باید گفت که عملکرد سیستم کنترل شروع در توربو S چندان هم نرمال نیست. با حالتی عجیب و وحشی، این خودرو از حالت متوقف تنها در عرض یک ثانیه به سرعت ۴۸/۲ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. همچنین سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت در مدت ۲/۵ ثانیه و سرعت ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت در مدت ۶/۲ ثانیه ثبت می‌شود. با توربو S، مسیر یک‌چهارم مایل در زمان ۱۰/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت پشت‌سر گذاشته می‌شود. همین‌طور در کمتر از ۱۵ ثانیه، سرعت ۲۴۱/۴ کیلومتر بر ساعت را رد می‌کنید.

Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
در عین حال، در مسیر مارپیچ، ۹۱۱ مسیر را به‌عنوان خودروی آخر به پایان می‌رساند که درست در پشت‌سر GT-R قرار می‌گیرد. در مقایسه با واکنش‌های لحظه‌ای سیستم فرمان کوروت در هنگام پیچیدن، فرمان ۹۱۱ اندکی حسّ تأخیر در واکنش را دارد. ولی اگر شرایط سخت مسیر مارپیچ را کنار بگذاریم، شرایط واکنش فرمان خودرو، چندان هم نامناسب نیست. در میان مسیرهای کوهستانی، ۹۱۱ چهره متین و استوار خود را نشان می‌دهد. قدرت به صورت خطی انتقال داده می‌شود و سیستم گیربکس دو کلاجه در حالت «اسپورت» دنده‌های مناسبی را برای حرکت انتخاب می‌کند. در همین حال تأثیر سیستم فرمان بر چرخ‌های عقب، باعث می‌شود که پایداری بیشتری برای خودرو ایجاد شده و بدفرمانی به حداقل مقدار خود برسد. همچنین با هندلینگ مناسبی که در این خودرو شاهد هستیم، توزیع ۶۱/۲ درصد از وزن خودرو را به چرخ‌های عقب نباید چندان اهمیتی داشته باشد. در هنگام پیچیدن نیز چسبندگی جانبی به اندازه ۱.۰۷g در دسترس قرار دارد.

Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
۹۱۱ توربو S، در داخل کابین، حال و هوایی آرام و آراسته دارد؛ ولی از بیرون، داستان جور دیگری است. موتور توربو S سر و صدای زیادی برپا می‌کند. در واقع، شاید توربو S بهترین خودروی موجود در اینجا باشد، ولی قیمتش به اندازه دو برابر یک Z06 است و این موضوع چندان خوشایند نیست.

شورولت کوروت Z06 مدل ۲۰۱۵

رانندگی با چسبندگی جانبی بالاتر از ۱.0g، تمرکز بالایی را می‌طلبد. بنابراین تا زمانی که آخر اسمتان «فتل» یا «گوردون» نیست قبل از این که سوار Z06 شوید، آبی به سر و صورت خود بزنید؛ حتی اگر در بهترین شرایط خود قرار داشته باشید. بیشتر خشونت این خودرو از پیشرانه آن ناشی شده است؛ جایی که در آن یک موتور سوپرشارژر ۶/۲ لیتری V-8 استفاده شده است.

2015 Chevrolet Corvette Z06
۲۰۱۵ Chevrolet Corvette Z06
همان سیستم تعلیقی که چسبندگی ۱.۱۵g را ممکن می‌کند، باعث می‌شود حس مناسبی از سطح جاده دریافت کنید. وقتی شوک‌های سیال مغناطیسی در نرم‌ترین حالت تنظیم شده باشند، شرایط تنها اندکی سخت‌تر و آشفته‌تر از مدل استاندارد استینگری است و البته چندان هم به کابین GT-R نزدیک نیست. تایرهای میشلین نیز به‌ندرت صدایی بیشتر از تایرهای Z51 ایجاد می‌کنند. در همین حال، وقتی تنظیمات «پیست» را انتخاب کنید، وزن سیستم فرمان افزایش می‌یابد، شوک‌ها سخت‌تر می‌شود و اگزوز، صدای خود را آزاد می‌کند. البته شاید بهتر باشد از فرمان سبک‌تر در حالت‌های دیگر استفاده کنید، ولی وقتی کوروت به ۱.0g می‌رسد، این وزن بیشتر فرمان چندان مشکل‌ساز نخواهد بود. آپشن صندلی‌های «کمپتیشن اسپورت» نیز با قیمت ۱۹۹۵ دلار شما را دقیقاً در جایی قرار خواهد داد که به آن تعلق دارید.

2015 Chevrolet Corvette Z06
۲۰۱۵ Chevrolet Corvette Z06
Z06 دارای بهترین نسبت قدرت به وزن در بین خودروهای گروه است، ولی کشش بالاتری نسبت به آنها ندارد. اگر فرض کنیم که در دنیایی از خودروهای تک‌دیفرانسیل زندگی می‌کنیم، این خودرو سریع‌ترین آنها محسوب می‌شود. ولی در واقعیت، شتاب Z06 نسبت به ۹۱۱ و GT-R کمتر است. امّا هنوز هم سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت در ۳/۳ ثانیه ثبت می‌شود و مسیر یک‌چهارم مایل را در مدت ۱۱/۵ ثانیه با سرعت نهایی ۲۰۱/۲ کیلومتر بر ساعت طی می‌شود که آمار چندان ضعیفی هم نیستند. در این مدل شورولت نیز از سیستم کنترل شروع حرکت استفاده شده است، ولی به تأثیرگذاری سیستم به کار رفته در پورشه نیست. بهترین زمان‌ها در تست‌های شتاب، در حالی به‌دست آمد که پدال گاز به آرامی فشار داده شده و بنابراین از «ویل‌اسپین» که زمان را در شتاب‌گیری هدر می‌دهد، پرهیز شده است.

2015 Chevrolet Corvette Z06
۲۰۱۵ Chevrolet Corvette Z06
قدرت به‌قدری در اینجا زیاد است که فاصله دنده‌ها به نظر کوتاه می‌آید. اولین بار که دستتان به سمت دسته دنده می‌رود، احساس نرمی خاصی با توجه به ظرفیت گشتاور انتقال قدرت می‌کنید. البته ۷ دنده بودن گیربکس برخی مواقع گیج‌کننده است و هنگامی که می‌خواهید به سراغ دنده سوم بروید، ممکن است آن را با دنده پنجم اشتباه بگیرید. در سرعت بالای ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت، با اضافه شدن تأثیر دراگ طراحی آئرودینامیک Z07، روند شتاب‌گیری سریع‌تر از بقیه خودروها دنبال می‌شود.

2015 Chevrolet Corvette Z06
۲۰۱۵ Chevrolet Corvette Z06
در همین حال، کورت می‌تواند از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت در فاصله ۴۱/۱۵ متر و از سرعت ۱۶۰/۹۳ کیلومتر بر ساعت در فاصله ۷۹/۵۵ متر متوقف شود. سرعت توقف به‌گونه‌ای است که از سیستم OnStar انتظار دارید که به شما بگوید با چیزی تصادف کرده‌اید. پدال ترمز، حسّ اعتماد به نفس بسیار خوبی را ایجاد می‌کند و ترمز پورشه از این لحاظ در رده دوم قرار می‌گیرد. ترمزهای چدنی نیسان نیز توقف‌های کوتاهی را ایجاد می‌کنند، ولی پدال آن، حسّ تسلط لازم را ندارد.

با تمام ویژگی‌های عملکردی که Z06 به استینگری اضافه کرده، کارایی، تمدن و سواری از جمله مواردی هستند که همچنان در این مدل حفظ شده‌اند. در همین حال، Z06 هم می‌توان نقش یک طوفان را بازی کند و هم به آرامی در خیابان‌های شهر تردد کند. البته این مدل، آخرین کوروت موتور جلو نیز محسوب می‌شود.

جمع‌بندی

در ادامه خلاصه نتایج این مقایسه و امتیازدهی‌های مربوطه را مشاهده می‌کنید.



Vehicle

۲۰۱۵ Chevrolet Corvette Z06

۲۰۱۵ Nissan
GT-R NISMO

۲۰۱۴ Porsche
۹۱۱ Turbo S

Base Price

$۷۸,۹۹۵

$۱۵۱,۵۸۵

$۱۸۳,۶۹۵

Price as Tested

$۱۰۲,۱۲۰

$۱۵۱,۸۸۰

$۱۹۵,۱۷۵

Dimensions

Length

۱۷۷.۹ inches

۱۸۴.۳ inches

۱۷۷.۴ inches

Width

۷۷.۴ inches

۷۴.۶ inches

۷۴.۰ inches

Height

۴۸.۶ inches

۵۴.۲ inches

۵۱.۰ inches

Wheelbase

۱۰۶.۷ inches

۱۰۹.۴ inches

۹۶.۵ inches

Front Track

۶۳.۵ inches

۶۳.۰ inches

۶۰.۶ inches

Rear Track

۶۲.۵ inches

۶۳.۰ inches

۶۲.۶ inches

Interior Volume

F: ۵۲ cubic feet

F: 53 cubic feet
R: 26 cubic feet


F: ۵۰ cubic feet
R: ۱۷ cubic feet

Cargo

۱۵ cubic feet

۹ cubic feet

۱۳ cubic feet


Powertrain


Engine

supercharged
pushrod 16-valve V-8
۳۷۶ cu in (6162 cc)

twin-turbocharged
DOHC 24-valve V-6
۲۳۲ cu in (3799 cc)

twin-turbocharged
DOHC 24-valve flat-6
۲۳۲ cu in (3800 cc)

Power HP @ RPM

۶۵۰ @ ۶۴۰۰

۶۰۰ @ ۶۸۰۰

۵۶۰ @ ۶۷۵۰

Torque LB-FT @ RPM

۶۵۰ @ ۳۶۰۰

۴۸۱ @ ۳۲۰۰

۵۱۶ @ ۲۱۰۰

Redline / Fuel Cutoff

۶۵۰۰/۶۷۰۰ rpm

۷۰۰۰/۷۰۰۰ rpm

۷۰۰۰/۷۲۰۰ rpm

LB Per HP

۵.۴

۶.۵

۶.۴

Driveline

Transmission

۷-speed manual

۶-speed dual-clutch automatic

۷-speed dual-clutch automatic

Driven Wheels

rear

all

all

Gear Ratio:1/
MPH Per 1000 RPM/
Max MPH

۱. ۲.۲۹/۹.۸/۶۶
۲. ۱.۶۱/۱۳.۹/۹۳
۳. ۱.۲۱/۱۸.۵/۱۲۴
۴. ۱.۰۰/۲۲.۴/۱۵۰
۵. ۰.۸۲/۲۷.۳/۱۸۳
۶. ۰.۶۸/۳۲.۹/۱۸۵
۷. ۰.۴۵/۴۹.۸/۱۷۵

۱. ۴.۰۶/۵.۳/۳۷
۲. ۲.۳۰/۹.۴/۶۶
۳. ۱.۶۰/۱۳.۶/۹۵
۴. ۱.۲۵/۱۷.۳/۱۲۱
۵. ۱.۰۰/۲۱.۶/۱۵۱
۶. ۰.۸۰/۲۷.۲/۱۹۱

۱. ۳.۹۱/۵.۹/۴۲
۲. ۲.۲۹/۱۰.۰/۷۲
۳. ۱.۵۸/۱۴.۶/۱۰۵
۴. ۱.۱۸/۱۹.۴/۱۴۰
۵. ۰.۹۴/۲۴.۴/۱۷۶
۶. ۰.۷۹/۲۹.۲/۱۹۸
۷. ۰.۶۲/۳۶.۹/۱۸۰

Axle Ratio:1

۳.۴۲

۳.۷۰

۳.۴۴


Chassis


Suspension

F: control arms, leaf spring, anti-roll bar
R: control arms, leaf spring, anti-roll bar

F: control arms, coil springs, anti-roll bar
R: multilink, coil springs, anti-roll bar

F: struts, coil springs, anti-roll bar
R: multilink, coil springs, anti-roll bar

Brakes

F: ۱۵.۵-inch vented, cross-drilled, ceramic disc
R: ۱۵.۳-inch vented, cross-drilled, ceramic disc

F: ۱۵.۴-inch vented, cross-drilled disc
R: ۱۵.۰-inch vented, cross-drilled disc

F: ۱۶.۱-inch vented, cross-drilled, ceramic disc
R: ۱۵.۴-inch vented, cross-drilled, ceramic disc

Stability Control

fully defeatable, traction off, competition mode, launch control

fully defeatable, competition mode, launch control

fully defeatable, launch control

Tires

Michelin
Pilot Sport Cup 2 ZP
F: P285/30ZR-19 (94Y)
R: P335/25ZR-20 (99Y)

Dunlop
SP Sport Maxx GT
۶۰۰ DSST CTT
F: ۲۵۵/۴۰ZRF-20 (97Y)
R: ۲۸۵/۳۵ZRF-20 (100Y)

Pirelli
P Zero
F: ۲۴۵/۳۵ZR-20 (91Y)
R: ۳۰۵/۳۰ZR-20 (103Y)


C/D Test
Results


Acceleration


۰–30 MPH

۱.۶ sec

۱.۲ sec

۱.۰ sec

۰–60 MPH

۳.۳ sec

۲.۹ sec

۲.۵ sec

۰–100 MPH

۷.۵ sec

۶.۶ sec

۶.۲ sec

۰–150 MPH

۱۷.۹ sec

۱۵.۸ sec

۱۴.۹ sec

¼-Mile @ MPH

۱۱.۵ sec @ 125

۱۱.۰ sec @ 128

۱۰.۶ sec @ 130

Rolling Start, 5–60 MPH

۴.۰ sec

۳.۸ sec

۳.۴ sec

Top Gear, 30–50 MPH

۱۳.۹ sec

۳.۸ sec

۲.۱ sec

Top Gear, 50–70 MPH

۱۰.۸ sec

۳.۰ sec

۲.۳ sec

Top Speed

۱۸۵ mph (drag ltd)*

۱۹۱ mph (redline ltd)

۱۹۸ mph (drag ltd, mfr’s claim)

Chassis


Braking 70–0 MPH

۱۳۵ feet

۱۵۲ feet

۱۴۵ feet

Braking 100–0 MPH

۲۶۱ feet

۲۷۵ feet

۲۹۱ feet

Roadholding,
۳۰۰-ft-dia Skidpad

۱.۱۵ g

۱.۰۲ g

۱.۰۷ g

۶۱۰-ft Slalom

۵۰.۱ mph

۴۸.۲ mph

۴۸.۱ mph

Weight


Curb

۳۵۳۰ pounds

۳۸۹۴ pounds

۳۵۹۰ pounds

%Front/%Rear

۵۰.۳/۴۹.۷

۵۴.۳/۴۵.۷

۳۸.۸/۶۱.۲

Fuel


Tank

۱۸.۵ gallons

۱۹.۵ gallons

۱۸.۰ gallons

Rating

۹۱ octane

۹۳ octane

۹۳ octane

EPA City/Hwy

۱۵/۲۲ mpg

۱۶/۲۳ mpg

۱۷/۲۴ mpg

C/D ۴۵۰-Mile Trip

۱۳ mpg

۱۲ mpg

۱۴ mpg

Sound Level


Idle

۶۰ dBA

۵۴ dBA

۵۵ dBA

Full Throttle

۹۳ dBA

۹۰ dBA

۸۳ dBA

۷۰-MPH Cruise

۷۷ dBA

۷۵ dBA

۷۳ dBA


*C/D estimated.


tested in California City, California, by K.C. Colwell and Tony Quiroga


results

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱۰ دیدگاه‌ها

  1. سعید

    ۱۱ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ادم باید یکم چشاشو باز کنه کوروت با این قیمت پایین و این همه کارایی و شتاب از سه ماشین به نظرم که کوروت عالیه*

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فقط انگلیش

    ۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    در برابر جگوارcx75نابود شدنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ace

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      جگوار کجا بود اینجا ؟!؟!
      پدال فقط این انگلیسی باز ها رو کم داشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهدی drift

    ۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (183 ديدگاه)

    پورشه حرف نداره عالیییی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پرهام

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    واقعا نمیفهمم و درک نمیکنم ک چرا کوروت رو گیربکس دستی انتخاب میکنن وقتی اتومات صفر تا صدش ۲.۹ است؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا