نیسان

معرفی نسل جدید نیسان ورسا، تحول همه‌جانبه

هرچند این روزها بسیاری از خودروسازان در حال کنار گذاشتن سدان‌های خود هستند اما بااین‌حال نیسان در جشنوارهٔ موسیقی Tortuga در فلوریدا نسل جدید سدان ورسا را معرفی کرده است. نسل جدید این سدان ساب‌کامپکت در ظاهر به‌طور کامل نسبت به قبل متحول شده و کاملاً از استایل ساده و خسته‌کنندهٔ قبلی فاصله گرفته است. ورسا ۲۰۲۰ در نمای جلویی با جلوپنجرهٔ V شکل که توسط چراغ‌های زاویه‌داری احاطه شده، کاملاً نشان می‌دهد که یک نیسان است.

در پروفیل جانبی ورسا، کاپوت عضلانی و شیب بیشتر شیشهٔ جلو جلب‌توجه می‌کند. در اینجا خط شانهٔ خودرو از چراغ‌های جلو آغاز شده و روی درهای جلو محو می‌شود درحالی‌که از زیر آن خط دیگری آغاز شده و با عبور از دستگیرهٔ درها به چراغ‌های عقب می‌رسد. در بخش جانبی همچنین دقیقاً مثل سدان بزرگ‌تر آلتیما، خط پنجره‌های جانبی در انتها به سمت بالا حرکت کرده درحالی‌که طراحی سقف هم از نوع شناور است. علاوه بر این، فرم چراغ‌های عقب ورسا نیز دقیقاً مشابه دیگر سدان‌های نیسان یعنی آلتیما و ماکسیما است. به همین دلیل، نسل جدید ورسا همانند یک آلتیمای کوچک به نظر می‌رسد.

نیسان فعلاً اطلاعات زیادی از کابین ورسای جدید منتشر نکرده است اما تصاویر که متعلق به نسخهٔ SR خودرو هستند، غربیلک فرمان D شکل و صفحه آمپر مدرنی را نشان می‌دهد. در این صفحه آمپر یک نمایشگر بزرگ جای گرفته که دورسنج موتور را هم ارائه می‌کند اما سرعت‌سنج همچنان آنالوگ است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این سدان جدید ژاپنی نیز می‌توان به تودوزی دورنگ با طرح موسوم به Gliding Wing روی داشبورد و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مدرن با اندروید اتو و کارپلی اشاره کرد.

نیسان تأیید کرده است که تیپ پایهٔ ورسای جدید به‌صورت استاندارد به سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای و پنجره‌های برقی مجهز است درحالی‌که امکان سفارش آپشن‌های لوکسی مثل گرم‌کن صندلی‌های جلو و سیستم تهویهٔ اتوماتیک هم برای آن وجود خواهد داشت. علاوه بر این، خریداران می‌توانند پکیج ایمنی Safety Shield 360 نیسان را هم برای این ماشین سفارش دهند که مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده مثل هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، کروز کنترل هوشمند، ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط و نوربالای خودکار را ارائه می‌کند.

نیسان برای نسل جدید سدان ساب‌کامپکت خود یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی را در نظر گرفته که ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این یعنی ورسای جدید ۱۳ اسب بخار قدرت و ۹ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد؛ اما با وجود پیشرانهٔ جدید، نیسان همچنان گیربکس پنج سرعتهٔ دستی را حفظ کرده ولی خوشبختانه این تنها گیربکس ورسا نیست و خریداران می‌توانند یک نمونهٔ CVT را هم برای آن سفارش دهند. نسل جدید نیسان ورسا از تابستان به بازار عرضه خواهد شد اما فعلاً قیمت آن اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    خعلی پیشرفت کرده.
    نسل قبلیش قیافه نداشت هم عالی میفروخت این دیگه جای خود داره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. F22RAPTOR

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    جای ماشینهای کامپکت ژاپنی بسیار تو ایران خالیه
    ورسا،سیویک کرولا،مزدا ۳

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آریا

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (32 ديدگاه)

      سنترا و کرولا هم رده هستن نه ورسا…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حمیدرضا

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    یه پله بالاتر از سانی هست و خیلی هم بهتر از رقبای کره ای خصوصا الانترا منتهی معضل قیمت بالاتر نسبت به امکانات رو باید همیشه برای خودروهای ژاپنی در نظر داشت امیدوارم روزی برسه که مردم ایران هم بتونن از این سبک خودروها بهره مند بشن هرچند تب کراس اور ایران رو هم گرفته ولی به نظرم با افزایش معضل ترافیک و کمبود فضای پارک نیاز به این کلاس خودریی بازهم احساس خواهد شد

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Amir Machine

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      سانی همون ورسا هست که تو چین با اسم سانی عرضه میشه
      بنابراین این در اصل نسل جدید همون سانی محسوب میشه که یه سدان ساب‌کامپکته و رقیب هیوندای اکسنت
      نیسان سنترا رقیب الانترا هست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. Mehdi

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (39 ديدگاه)

    از لحاظ کلاس، با سنترا و سانی چه فرقی داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      ورسا همون سانیه، یعنی یه ماشین هستن با دو اسم
      ورسا یا سانی، سدان ساب‌کامپکته و رقیب هیوندای اکسنت
      نیسان سنترا سدان کامپکته و رقیب هیوندای الانترا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. امیر.عارف

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    خیلی قشنگ شده نسبت به قبل

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا