برف بازی با نیسان آرمادا اسنو پاترول!

در نمایشگاه خودروی شیکاگو 2016 نیسان کانسپت های زمستانی‌ای را رو کرد که بر پایه مدل‌های پث فایندر، مورانو و روگ ساخته شده بودند. هر سه خودرو بجای لاستیک از چرخ‌های برفی استفاده می‌کردند. نیسان بار دیگر از این رویداد خودرویی به منظور برجسته کردن کانسپت برفی دیگری استفاده می‌کند که نام آن آرمادا اسنو پاترول 2018 بوده و البته در کنار آن نیز مدل خاص 370ZKi حاضر خواهد بود.


نیسان به منظور ساخت این خودرو از مدل استاندارد آرمادا که مجهز به پیشرانه 8 سیلندر 5.8 لیتری و گیربکس 7 سرعته اتوماتیک می‌باشد سود برده است. این خودروساز ژاپنی رینگ و لاستیک‌ها را جدا کرده و بجای آن‌ها لاستیک‌های آفرود سری 61 نسخه MT2 که سایز 20 اینچی دارند را نصب کرده است. ژاپنی‌ها هم‌چنین سیستم تعلیق را چند میلی‌متری بالاتر برده‌اند.


بیلی هایس نائب رئیس بخش خودروها و پیکاپ های تجاری نیسان آمریکای شمالی می‌گوید:

درحالی‌که آرمادا 2018 سواری مشابه یک سدان لوکس داشته اما به اندازه نیسان پاترول از میراثی آفرود برخوردار می‌باشد. به عنوان بخشی از برنامه حضور پررنگ در نمایشگاه شیکاگو، ما خواستیم که به مالکان و طرفداران این خودرو بگوییم آرمادا آماده بردن خانواده‌ها به کوه‌ها و هرجایی هست که آن‌ها می‌خواهند.


سپر جلو نیز با بخش یک تکه آفرودی جایگزین شده که دارای میله محافظ جلوپنجره و وینچ 5443 کیلوگرمی است. رکاب‌های جانبی، مه شکن‌های LED، چراغ میله‌ای دو ردیفه LED، پله‌های جانبی، پوشش سفارشی بدنه با لوگوی آرمادا اسنو پاترول و ریل سقف تکمیل کننده تغییرات بدنه این شاسی‌بلند توانا هستند.


در کابین این خودرو شاهد تغییرات حداقلی هستیم. نیسان دست به اصلاح صندلی‌ها زده و چرم ویژه با دوخت‌های متضاد را اضافه کرده است. این خودروساز همچنین لوگوی خاص خودرو را روی صندلی‌ها بکار برده است.


آرمادا اسنو پاترول تنها یک خودروی کانسپت است. انتظار نداریم که این خودرو را به این زودی‌ها در خط تولید ببینیم.


همین ماه شاهد حضور آرمادا اسنو پاترول مفهومی در نمایشگاه خودروی شیکاگو 2018 خواهیم بود.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

7 دیدگاه

  1. حسین
    سوابق: (1766 دیدگاه) ,

    اتفاقا امروز یه پاترول گذر دیدم تو محل!
    چه گازی هم میداد!!

    پاسخ
  2. محمد
    سوابق: (101 دیدگاه) ,

    شدیدا”شیفته سدانهای لوکس بودم
    از زمانیکه با آرمادا آشنا شدم… نگاهم به اس یو وی ها دگرگون شد

    پاسخ
  3. (Ali (Chevy nova
    سوابق: (4689 دیدگاه) ,

    ىه شرکت روسى بود ىه مىنى بوس رو مثل اون نىسان 370 زىرش چرخ زنجىرى گذاشته بود و با مىنى بوس مىرفتن تو کوهاى برفى

    پاسخ
  4. Cadillac
    سوابق: (1284 دیدگاه) ,

    دوستان ژاپنی باز میتونین توضیح بدین یه ماشین برف نورد مثه این مدل z370 سقفش کروکه؟
    تو اون سرما؟

    پاسخ
    1. NAVID۰۰۹۸
      سوابق: (830 دیدگاه) ,

      بخاطر اینکه اینقدر آدرنالین از هیجان سواری با این خودرو ژاپنی تو این شرایط تَرَشح میکنی که دیگه سرمایی مشاهده و حِس نمیکنی و تنها راه چاره دسترسی به تمام محیط اطرافه تا گرمای بدنت به سرعت خارج بشه.((مزاح بود))☺
      سلطان دریفته Z 370.
      خیلی ها در زمان رونمایی آرمادا از فرم سپر عقب اون انتقاد میکردن ولی من خیلی از سبک بیرون زده سپر آرمادا خوشم میاد مثل ماکسیما در ایران یا میتسوبیشی گالانت دهه ۹۰ میلادی .یادتون میاد
      لندکروزر ۲fو 3f و ۴.۵ . البته هنوزم برای استرالیا و خاورمیانه تولید میشه با این مدل سپرها.بنظرم هم زیباست و هم محافظ درب عقب خودرو بحساب میاد

      پاسخ
  5. یاس ی
    سوابق: (552 دیدگاه) ,

    عجب هیبتی داره لعنتی، با این لاستیکها و سپر داره به جنگ برف و یخ میره.
    دمشون گرم با این ماشینهایی که میسازن،
    دیروز یکنفر پیام داده بود تورو خدا به جک اس 5 نگین شاسی بلند لندکروزر و پاترول اگه بشنون حتما میرن معتاد میشن که اس 5 را همه رده اونا قرار میدین.
    خداییش اگه اس5 شاسی بلنده اینا چی هستن ؟
    اس 5 و هایما خوبن باز اونایی که به ایکس 22 میگن شاسی را کجای دلم بزارم، دیروز دو نفر از نزدیکان من داشتن به هم ماشین پیشنهاد میدادن یکی مگفت ایکس 22 اون یکی گفت شاسیه اولی جواب داد آره مثل ایکس 33 شاسیه، نزدیک بود خودمو بزنم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.