نیسان

احتمال تولید نیسان اسکای لاین کوپه چهار درب و شاسی‌بلند

یکی از وب‌سایت‌های ژاپنی با انتشار خبری جنجالی مدعی شده خودروی بعدی نیسان اسکای لاین می‌تواند به‌صورت کوپه چهار درب و شاسی‌بلند تولید شود. باید در نظر داشت که این خبر هنوز در حد یک شایعه بوده و بنابراین هر آنچه گفته می‌شود در حد یک گمانه‌زنی است.

 

طبق گفته رسانه‌ها، نیسان می‌تواند اسکای لاین جدید را به منظور حفظ این نام با دو فرم بدنه یاد شده تولید کند. اگر می‌خواهید بدانید که شاسی‌بلند اسکای لاین می‌تواند چه شکلی باشد بهتر است نگاهی به اینفینیتی QX55 معرفی شده در سال پیش بیندازید. این خودرو در واقع نسخه کوپه از شاسی‌بلند QX50 می‌باشد.

اگر شایعه تولید اسکای لاین شاسی‌بلند درست باشد اولین باری نخواهد بود که نیسان نسخه‌ای قدبلند از یک نام مشهور و نمادین را عرضه می‌کند. اگر به خاطر داشته باشید این خودروساز ژاپنی در سال ۲۰۰۹ کراس اوور اسکای لاین را به‌ عنوان نسخه ژاپنی اینفینیتی EX37 که پدر QX50 بود معرفی کرد. این خودرو پس از سیزدهمین نسل اسکای لاین که نسل فعلی‌اش می‌باشد دیگر تولید نشد.

اسکای لاین به همراه نیسان Z جزو مهم‌ترین محصولات این شرکت است. نام اسکای لاین در سال ۱۹۵۷ به عنوان پرنس معرفی و در سال ۱۹۶۶ به نیسان تعلق گرفت و چندین دهه به عنوان محصول پرچم‌دار این شرکت عمل کرد.

اما واقعیت اسکای لاین فعلی این است که سن بالایی دارد. این خودرو در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و البته فیس لیفت سنگین آن در سال ۲۰۱۹ رخ داد. شایعاتی هم درباره خاتمه تولید این خودرو در آینده نزدیک به گوش رسیده است.

البته یکی از مقامات ارشد نیسان با رد این شایعات اعلام کرد نیسان هرگز اسکای لاین را بازنشسته نخواهد کرد. آیا معرفی کراس اوور جدید اسکای لاین می‌تواند راهی برای حفظ این نام باشد؟ زمان همه‌چیز را خواهد گفت…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4888 ديدگاه)

    کمپانی نیسان از قدیم واسه اینکه مشتریا و علاقه‌ مندای به ماشینای نیسان رو راضی نگه داره همیشه یکی دوتا ماشین اسپرت خوب تو سبد محصولای خودش و تو بازار داره و هر کی با دنیای خودرو آشنا باشه از قدیم تا الآن با ماشینای اسپرت کمپانی نیسان آشناست …… ماشینایی مثل : نیسان میکرا سوپرتوربو و داتسون اسپرتز و نیسان سیلویا ۲۴۰RS و نیسان پالسار GTI-R و …….. خیلی مدلای اولیه دیگه تا به الآن که مدلای جدیدی مثل نیسان z و نیسان GTR رو میبینیم و بطور کُلی میشه گفت کمپانی نیسان سابقه‌ خوبی تو تولید ماشینای اسپرت داره

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3500 ديدگاه)

      دهه پنجاه با اسپورت های کوچک در ژاپن وارد اسپرت سازی شد و دهه ۶۰ با سری s و z و gtr وارد دنیای اسپرت سازی شد.

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. زیزیگولو

        ۲ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (4888 ديدگاه)

        درسته …. مدلای خوب زیاد داشته

        موافقم 2
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا