نیسان

نگاهی به نیسان تایتان King Cab مدل 2017

امروزه تمامی تولیدکنندگان بزرگ تراک در بازار آمریکا حداقل سه نوع مختلفِ اتاق برای محصولات خود در نظر می‌گیرند تا سهم هرچه بیشتری را از آنِ خود کنند. شاید برایتان جالب باشد که آمار فروش این سگمنت در ژانویه ۲۰۱۷ به میزان ۳.۸ درصد افزایش را نشان می‌داد. همین موضوع باعث شد تا نیسان هم پس از سیزده ماه دست به گسترش بازه مدل‌های تایتان و تایتان XD زده و یک نسخه ۲+۲ تازه برای آن ارائه کند. این عضو جدید که King Cab نام گرفته ازنظر اندازه در خانواده خود بین تایتان معمولی و دو کابین جای داشته و میان رقبا تقریباً با مدل‌های Double Cab شورولت، جِمس و تویوتا، رَم Quad Cab و فورد SuperCab برابر است (به خاطر داشته باشید که رَم در سری Heavy Duty خود یک گزینه Mega Cab هم دارد!).

2017-nissan-titan-king-cab-front-view

2017-nissan-titan-king-cab-rear-view
این خودروساز به‌منظور جذب مشتری و فروش بیشتر دست به عرضه یک آپشن جدید و بسیار جالب زده: قابلیت حذف صندلی‌های عقب، برای نخستین بار در این سگمنت. با انتخاب این گزینه صندلی‌ها، بخاری و دستگیره سقفی عقب برداشته شده و بجای آن یک کفی صاف به همراه قلاب‌های دیواری (روی سطح داخلی دیواره بین ردیف عقب و محفظه بار) تعبیه می‌گردد. بدین‌وسیله فضای حمل بار جدیدی داخل اتاق محیا می‌گردد که از طریق درب‌های عقب به‌راحتی قابل دسترسی و استفاده است؛ البته لولای این درب‌ها در عقب نصب شده و تنها زمانی قابل استفاده و باز شدن هستند که درب‌های جلو باز باشند (اگر نگاهی به رقبایش بیندازید خواهید دید که نسخه SuperCab فورد F-150 نیز همین وضعیت را دارد اما شورولت، جِمس، رَم و تویوتا دقیقاً برعکس هستند و درب‌های عقب مستقلاً باز و بسته می‌شوند).

2017-nissan-titan-king-cab-cabin

2017-nissan-titan-king-cab-interior-side-view-02

2017-nissan-titan-king-cab-interior-side-view-03
اما مشکل اصلی تایتان King Cab، تنگ بودن شدید صندلی‌های پشتی است؛ به حدی که حتی مدیر تراک‌های نیسان آقای فرِد دایاز (Fred Diaz) هم می‌گوید: صندلی‌های پشتی برای افراد بالغ اصلا راحت نیستند. با نگاهی به اعداد و ارقامِ فضای سر، پا و شانه که در جدول انتهای مطلب آمده، می‌بینیم که کوچکترین فضای حجمی سرنشین ردیف جلو و عقب در این کلاس به تایتان King Cab اختصاص می‌یابد. اختلاف فضای شانه (با رقبا) در جلو و عقب تا حدودی قابل اغماض است اما فضای پای ردیف عقب وضعیت بسیار بدی دارد. به‌عنوان مثال با اندازه‌گیری آن به عدد ۲۴.۸ اینچ (۶۲.۹۹ سانتی‌متر) می‌رسید که نسبت به فورد F-150 (کوچک‌ترین خودرو بعد از تایتان King Cab) 8.7 اینچ (۲۲.۰۹ سانتی‌متر) کمتر است!

بااین‌همه، در دنیای تجارت تراک‌های کشیده‌تر همیشه ارجح بوده و به نسبت انواع معمولی محبوب‌تر هستند. همچنین غالب شرکت‌ها و ارگان‌ها این خودروها را برای استفاده‌های کاری می‌خرند و حمل‌ونقل افراد در ردیف عقب برایشان اهمیتی ندارد. برای درک این نکته بد نیست اشاره‌ای بکنم که هم‌اکنون ۵ درصد از میزان فروش کلیِ تایتان به بخش تجاری اختصاص دارد، درحالی‌که نسخه معمولی تک کابین همین اخیراً به خط تولید اضافه شده و زمان زیادی از عرضه آن نمی‌گذرد. آقای دایاز در این زمینه اضافه می‌کند: سهم فروش تجاری از بازار کلیِ تراک‌ها ۲۰ درصد می‌باشد که ۳۰ درصد از همین مقدار مربوط به مدل‌های کشیده‌تر است. ماهم برای King Cab رقمی حدود ۳۰ درصد را مد نظر قرار داده‌ایم که به احتمال زیاد همگی دستور به حذف صندلی‌های عقب خواهند داد.

2017-nissan-titan-king-cab-group-02
این نسخه هم‌اکنون با محفظه بار ۱.۹۸ متری (تنها گزینه موجود)، سه تریم مختلف S، SV و Pro-4X و دیفرانسیل تک یا جفت عرضه می‌گردد. برای پیشرانه هم دو گزینه V8 مختلف قابل سفارش است: ۵.۶ لیتری بنزینی ۳۹۰ اسب بخاری و ۵۳۴.۱ نیوتون‌متری؛ ۵ لیتری توربو دیزل ۳۱۰ اسب بخاری و ۷۵۲.۴ نیوتون‌متری (تنها در تایتان XD). نیسان همچنین روی ارائه بلوک V6 نیز کار می‌کند و امکان دارد این اتفاق در آینده نزدیک عملی شود. توان یدک‌کشی پیشرانه بنزینی در نسخه استاندارد و XD به ترتیب ۴۲۷۲.۸ و ۵۲۲۰.۸ کیلوگرم می‌باشد که در نمونه توربو دیزل به ۵۷۲۸.۸ کیلوگرم می‌رسد. ظرفیت حمل بار هم بسته به مشخصات فنی از ۷۳۴.۸ تا ۱۰۳۸.۷ کیلوگرم متغیر است.

به نظر می‌رسد پیش از ورود رسمی به بازار در بهار ۲۰۱۷، شرایط قیمتی و چگونگی ارائه احتمالی نسخه‌های متنوع‌تر هم به‌صورت رسمی اعلام گردد. نمایندگی‌های این خودروساز برای میزبانی چیزی شبیه به مدل مفهومی Warrior که در نمایشگاه ۲۰۱۶ آمریکایی شمالی رونمایی شد، لحظه‌شماری می‌کنند. دایاز معتقد است: اگر بتوانیم سهم موردنظر را از بازار بدست آوریم (رقم موردنظر هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده اما قطعاً بیشتر از ۱.۶ درصد سال گذشته خواهد بود) حتماً روی تولید گونه‌های جدید هم فکر خواهیم کرد. همچنین احتمال دارد دو کیت افزایش ارتفاع ۱ و ۳ اینچی به نمایش درآمده در نمایشگاه شیکاگو را به‌عنوان لوازم جانبی در سبد فروش جای دهیم.

در پایان توجه شما را به مقایسه نیسان تایتان King Cab با رقبای مطرح‌شده در این نوشتار دعوت می‌کنم (طول به سانتی‌متر / حجم به لیتر / وزن به کیلوگرم).

t8

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. عقیق

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    سالاره….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. vahid 956

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (474 ديدگاه)

      و ما همچنان نیسان گاوی چهل سال پیش رو با قدرت تولید میکنیم اخه بدبخت فک میکنی با فروش این ماشین سود میکنی؟ دود اگزوزش میره تو ریه خودت و زن و بچت سرطان میگیری میمیری ایشالله اون دنیا هم با نیسان گاوی خودت روزی هزار بار از روت رد میشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید(تهران)

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (496 ديدگاه)

        وحید عزیز، صحبت فقط سر پوله، ۵-۶ میلیون آهن سر هم میکنن و میفروشن ۳۰ میلیون، بقیه چیزا اصلا براشون مهم نیست…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    بخوان انتخاب کنم شورلت سیلواردو یا همین نیسان تایتان دوست داشتنی ( مخصوصا رنگ مشکی دوکابین)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. datsun

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    فوق العاده س
    بهترین پیکاپ سال 2016 از دیدگاه اتو گاید،
    موتور های دیزلی تیتان ساخت کامینز ه
    موتورهای بنزینی کد VK56VD نیسان همون موتور آرمادا ، پاترول،اینفینیتی QX 80 و Q70 هستش که البته قدرت های مختلفی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فرشاد سجادیان

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    من کلا محصولات نیسان رو از تویوتا بیشتر‌ میپسندم اما تو این کلاس، توندرا رو ترجیح میدم ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. AK_007

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (562 ديدگاه)

    اگه نیسان نسل جدید تایتان رو مثل کانسپتش بسازه عالی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Delport

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    یه سوال.این همون نیسان جونیور(جونی)ابی جدیده خودمونه.نسل جدید؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. swedish arrogant tiger

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    من فورد اف 150 رو به اینا ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمد

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    یا خود خدا امثال این وانتا مثل f١۵٠ توندرا یا تایتان رو بعضیا تو منطقه ازاد به عنوان ماشین لوکس واردمیکنن در حالی اون طرف امثال این خودرو فقط به عنوان ماشین کار استفاده میشن یعنی همین نکته چقدر ادمو داغون میکنه که کیفیت زندگی ما چقدرررررررررر از اونا پایین تره! در ضمن اون طور که من شنیدم اکثرا این ماشین هارو میشه از دم قسط بدون بهره و ودیعه خرید یعنی دلم میخواد به حال خودمون زار بزنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. shirko

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    ماشین خوبی ولی رقیبای قدری جلوش حضور دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (88 ديدگاه)

      مخصوصا نیسان آبی و کارا دو کابین البته هنوز مونده به تکنولوژی آریسان برسن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سعید

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (222 ديدگاه)

        وای ترکیدم از خنده
        دهنت سرویس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  10. حمیدرضا

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    در مقایسه با رقبای بسیار قلدر امریکاییش کم میاره ولی از نظر تکنولوژی و مصرف سوخت قطعا بهتره در کل تایتان شروع عالی برای نیسان بود برای حضور در جمع بزرگان این کلاس و البته این طرح بدون صندلی میتونه خیلی مورد توجه قرار بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا