نیسان

نیسان سِرِنا 2020 فیس لیفت، هوشمندتر و امن‌تر

در سال‌های گذشته مینی ون نیسان سرنا در برخی بازارهای جهانی همچون اروپا به فروش می‌رفت. البته حالا چنین وضعیتی وجود ندارد و این نام در بازار ژاپن به چشم می‌خورد. البته سرنا در برخی دیگر از بازارهای آسیایی همچون اندونزی، مالزی، سنگاپور و هنگ‌کنگ هم عرضه می‌شود اما بخش اعظم فروش آن به کشور خودش مربوط می‌شود.


در حقیقت نسل فعلی نیسان سرنا پرفروش‌ترین مینی ون سال پیش ژاپن بوده بنابراین سرمایه‌گذاری نیسان روی آن به منظور حفظ موقعیت خوب در بازار توجیه‌پذیر است. به همین خاطر این برند اقدام به معرفی نسخه‌ی سال ۲۰۲۰ سرنا با برخی تغییرات نموده است.


فیس لیفت انجام شده روی این خودرو با تغییراتی در بدنه و کابین و همچنین اضافه شدن برخی تکنولوژی‌های ایمنی جدید همراه بوده است. در نمای جلوی این خودرو می‌توانیم چراغ‌های LED تطبیقی، جلوپنجره‌ی جدید V موشن با لبه‌های کرومی و سپر تیزتر با اسپویلری یکپارچه را مشاهده کنیم.


نسخه‌ی فول این خودرو که با نام های وی استار شناخته می‌شود از جلوپنجره‌ی بزرگ‌تری برخوردار بوده و دارای چراغ‌های عقب LED متمایز به همراه عناصر کرومی و سپری جدید می‌باشد. مدل‌های مجهز به سیستم هیبریدی e پاور نیز از رینگ‌های ۱۶ اینچی برخوردار هستند. رنگ‌های نارنجی و خاکستری باعث شده‌اند تعداد رنگ‌های بدنه‌ی این خودرو به ۱۲ رنگ برسد.


به‌روزرسانی‌های کابین نیز به بهبود طراحی پشت آمپرها و صندلی‌های پارچه‌ای جدید محدود شده است. مشتریان با پرداخت هزینه‌ی بیشتر می‌توانند پوشش ضد آب برای صندلی‌ها را انتخاب کنند.


از نظر تکنولوژی باید گفت سرنا ۲۰۲۰ به‌صورت استاندارد از سیستم‌های ایمنی بیشتری سود می‌برد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پایش نقاط کور، هشدار ترافیک پشتی، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص علائم ترافیکی و دستیار اضطراری برای فشار اشتباهی روی پدال گاز اشاره کرد.


سیستم رانندگی نیمه‌خودکار پروپایلوت نیز به‌روزرسانی شده تا عملکرد ترمز نرم‌تری در شرایط مختلف داشته باشد و کنترل سرعت بهینه‌ای ایجاد شود.


نیسان سرنا همچنان با پیشرانه‌ی ۲ لیتری بنزینی در نسخه‌ی دیفرانسیل جلو عرضه شده و مدل‌های هیبریدی S نیز با سیستم دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک در دسترس هستند. مدل‌های ۷ نفره را می‌توان با قوای محرکه‌ی e پاور سفارش داد که شامل پیشرانه‌ی بنزینی کوچکی است که باتری را شارژ می‌کند. قیمت این خودرو در ژاپن از حدود ۲۲۵۰۰ دلار آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10180 ديدگاه)

    چه ون کار زیبایی شده ، شنیدم یکی از پرفروشترین کلاسهای خودروئیه ژاپنه ، تا جایی که برای خرید تویوتا پتفایر (( مخصوص بازار ژاپنه )) ، باید حدود ۶ماه تو نوبت بمونید و ژاپنیها استقبال زیادی از این خودرو کرده اند .

    اما با تمام احترامی که برای نیسان دارم ، متاسفم براش که بیشترین شباهت ظاهری را با تویوتا پتفایر داره و این برای شرکت معظمی چون نیسان و کپی کاری زشته ، آخه لامصب اِنگاری کاغذ را گذاشته روی عکس تویوتا و کپی کرده(( نمای جلوی خودرو )) ، فقط کمی زَرقوبرقشو کج یا ماوَج کرده .

    پیشنهاد میکنم تست و بررسی این خودرو را در پیج اینستاگرامی(( car ihave driven ))دنبال کنید ، کامل پرداخته شده به این کلاس از خودرو .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سارا

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (217 ديدگاه)

      ون کار نیست
      سه ردیف صندلی داره
      ون کار ردیف وسط و عقبش شیشه نداره درب بازشو از پشت داره …
      طراحی هم با این که سلیقه ای هست ولی به نظر من جزو زشت ترین ون هاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. soroush

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    اسم اون تویوتا ولفایر هست نه پتفایر
    البته این ولفایر هم در اصل نسخه ریبج شده تویوتا آلفارد هست
    به نظر من از نظر طراحی و امکانات و لوکس بودن که اصلا به ولفایر نمیرسه
    حتی از نظر انجین هم تویوتا حتی مدل ۶ سیلندر هم ارائه میکنه که اون رو کاملا متمایز میکنه از این مدل نیسان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجادی

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (233 ديدگاه)

      تو یوتیوب ینفر که تو ژاپنه میگفت ولفایر پرفروشترین خودرو در ژاپن هست

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا