نیسان

نیسان مسابقه‌ای GT-R LM نیزمو، با دیفرانسیل جلو

در ماه آینده، نیسان می‌خواهد برای اولین بار با یک ماشین دیفرانسیل جلو در مسابقه ۲۴ ساعته لمانز برای دستیابی به پیروزی بجنگد.

Nissan GT-R LM Nismo
Nissan GT-R LM Nismo
برخلاف معروف‌ترین ماشین‌های LM P1 جهان که قرار است در مسابقات استقامت رقابت کنند، نیسان از یک موتور بنزینی شش سیلندر ۳.۰ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۵۰ اسب‌بخار در GT-R LM Nismo استفاده کرده که تنها چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد و از توان هیبریدی هم برای تقویت شتاب در سیستم نیروی محرکه خود بهره می‌برد. خروجی ترکیبی آن درکل ۱۲۵۰ اسب‌بخار را به ارمغان می‌آورد.

Nissan GT-R LM Nismo
Nissan GT-R LM Nismo
این ماشین یک کانسپت شگفت‌انگیز است و نیسان به‌تازگی جزئیات جدیدی از آن منتشر کرده است. موتور VRX 30A Nismo توسط یک جعبه‌دنده متوالی پنج سرعته با سیستم پنوماتیک پدال شیفتینگ قدرت را به چرخ‌ها می‌رساند.

Nissan GT-R LM Nismo
Nissan GT-R LM Nismo
این خودرو مسابقه‌ای از دنده‌های کاهنده درایو نهایی در دیفرانسیل هیدرولیک لغزش محدود خود بهره می‌برد و همچنین دارای صفحه کلاچ کربنی Tilton 3 است. وزن آن تنها ۷۸۰ کیلوگرم هست و مخزن سوخت آن حجمی معادل ۶۸ لیتر را در خود جای می‌دهد.

Nissan GT-R LM Nismo
Nissan GT-R LM Nismo
بدنه از پانل‌های کربن کامپوزیت، بهره می‌برد و شیشه جلو هم از جنس پلی کربنات با پوشش سخت CFD است. این ماشین در تونل باد با مقیاس کامل توانسته توسعه فوق‌العاده‌ای از بهره‌وری بالا در هندسه بدنه داشته باشد. بر روی آن بال عقب قابل تنظیم نیز نصب‌شده و به یک سیستم خاموش‌کننده حریق بسیار سبک‌وزن هم مجهز شده است.

Nissan GT-R LM Nismo
Nissan GT-R LM Nismo
تعلیق جلو و عقب از ویژگی Ohlins قابل تنظیم بهره می‌برد و در عقب همچنین از سیستم هیدرولیک ضد چرخش استفاده‌شده است. سیستم ترمز شامل کالیپر ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب هست و به راننده اجازه می‌دهد قدرت ترمز را تنظیم کند.

سیستم الکتریکی از واحد کنترل موتور کاسوِرث بهره می‌برد و شامل کنترل موتور، کنترل گیربکس، کنترل کشش قابل تنظیم، سیستم کنترل ضد تأخیر، سیم کنترل دریچه گاز و کنترل استراتژی ERS می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. .GSM.

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    اصلا بعیده که نیسان از دیقرانسیل جلو استفاده کنه چون هم هندلینگش کمتر میشه و شتابش زیاد اصلا فایده ای نداره فکر نکنم تو پیست رکورد بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (381 ديدگاه)

      اقا من از شما از طرف نیسان معذرت میخوام
      شماکجاکار میکنی که از خود مهندسای نیسان هم بهتر میدونی که ماشین باید چه جوری باشه
      ای کلک نکنه تونیسان کار میکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. shahryar

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (237 ديدگاه)

      اقای gsm من بجا شما بودم،ایران نمیموندم،میرفتم امریکا با خودرو سازا قرار داد میبستم،حتما باعث انقلاب در صنعت خودرو سازی میشدین!!!!!!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. datsun

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (3480 ديدگاه)

      نیسان در مورد هندلینگ و ﺁﯾﺮﻭﺩﯾﻨﺎﻣﯿﮏ این خودرو گفته ما با افزودن یک باله عریض در جلو هوا را به زیرین خودرو هدایت نموده و از ﺩﯾﻔﯿﻮﺯﺭ عقب خارج میشود و با ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﯾﮏ ﺑﺎﻝ ﺩﻟﺘﺎ ﺩﺭ ﻋﻘﺐ ﺑﺎﻋﺚ ﺧﺮﻭﺝ ﺑﻬﺘﺮ ﻫﻮﺍ ﺷﻮد در نتیجه نیروی زیادی به سمت پایین وارد میشود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. mehran911

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      دوست عزیز
      چندین ماه پیش بود که اخباری در مورد این خودرو منتشر شد و خییلی ها رو در مورد استفاده از خودرو یی با محور پیشران جلو متعجب کرد
      ولی نکته ای که جای تامل داره اینه که اولا نیسان شرکت بی تجربه ای نیست و از دانش و تکنولوژی پیشرفته ای در ساخت انواع برخوردار هست . دوما هیچ شرکت خودروساز بزرگی در حد نیسان برای باخت پا به همچین مسابقه ی مهمی و تاثیر گذاری نمی گذارد
      چون برنده شدن در لمانز بهترین و بزرگترین تبلیغ برای یک خودرو ساز است
      ماتیاس مولر ( مدیر عامل پورشه ) در زمان معرفی این خودرو گفت : ما هیچ وقت نیسان را دست کم نمی گیریم
      پس ما هم نباید نیسان رو دست کم بگیریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سامورایی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (182 ديدگاه)

    GR-R که ترکوند
    حالا اینو ببینیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سامان از تبریز

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    شدیدا منتظر یه گودزیلای وحشتناک از طرف نیسان هستیم
    چون حریفها تازگی ها خیلی شاخ شدند

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. .GSM.

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    پس شما مهندسی کن ما ببینیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نیسان کارش درسته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. بهزاد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    حتما مهندسین نیسان برای ساخت این خودرو با پشتوانه عمل کردند و تنها نکته ای که میشه برای این مدل خودرو متصور بود این هست که به خاطر دیفرانسیل جلو بودن خودرو راننده باید اشتباهات کمی مرتکب بشه چون کنترلی برای چرخهای عقب نداره و نمیتونه با گاز و فرمان اشتباه را جبران کنه و احتمالا راننده ها تمرینات زیادی انجام داده اند تا با این شرایط کنار بیان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. fluid

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (505 ديدگاه)

    ۱۲۵۰ اسب با وزن ۷۸۰ کیلو
    نسبت وزن به قدرت شگفت انگیزی میشه خیلی هیولاست .نیسان جی تی ار باقدرت نصف این باوزن ببش از دو برابر ۲.۹ ثانیه
    تا ۱۰۰ تا میزنه اونوقت شتاب ۰ تا ۱۰۰ و ۰ تا ۲۰۰
    این هیولا چند ثانیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. BMW7

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (69 ديدگاه)

    نیسان نهایت تلاشش رو کرده و سعی کرده با نگاهی دقیق به رقبا تا جایی ک میتونسته ماشین رو به روز و قوی و سریع ساخته ولی خوب تصمیم گرفتن الان زود و باید همه چی رو تو روز نبر دید ولی خیلی میتون رقبا رو به چالش بکشه مطمئنا

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا