نیسان

معرفی رسمی نیسان کیکس e-Power فیس لیفت 2021

پس از معرفی در سال ۲۰۱۶، نیسان از نسخه به‌روز شده و فیس لیفت کیکس ساب کامپکت رونمایی کرده است.

این خودروساز ژاپنی تصمیم گرفته کیکس ۲۰۲۱ را در تایلند عرضه کند زیرا این خودرو در این کشور تولید و سپس به کشورهای جنوب شرق آسیا صادر می‌شود. شاسی‌بلند ساب کامپکت نیسان در این منطقه فقط با پیشرانه الکتریکی شده e-Power به فروش خواهد رسید. به این ترتیب تایلند اولین کشوری است که تکنولوژی الکتریکی شده e-Power نیسان را در خارج از ژاپن تولید می کند.

تکنولوژی یاد شده شامل یک پیشرانه کاملا الکتریکی بوده و بنابراین چرخ ها فقط توسط این پیشرانه به حرکت درخواهند آمد. نیروبخش این پیشرانه باتری لیتیوم-یونی ۱.۵۷ کیلووات ساعتی بوده و یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری بنزینی نیز به عنوان افزایش دهنده شعاع حرکتی خودرو عمل می‌کند. به این مجموعه باید یک ژنراتور و اینورتر را نیز اضافه کرد.

حداکثر قدرت ترکیبی این مجموعه برابر با ۱۲۹ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۲۶۰ نیوتون متر است. این خودرو تجربه رانندگی تک پدالی شبیه خودروهای الکتریکی را ارائه خواهد نمود و در واقع یک پل فنی برای مشتریان تایلندی است که با استفاده از آن بتوانند به سمت خودروهای تمام الکتریکی حرکت کنند.

وقتی که شتاب بیشتر موردنیاز باشد، باتری و پیشرانه درون‌سوز به یاری پیشرانه الکتریکی خواهند آمد. در زمان کاهش سرعت نیز پیشرانه بنزینی از مدار خارج شده و قدرت به دست آمده اقدام به شارژ باتری خواهد کرد تا اینکه خودرو به‌صورت کامل متوقف شود. کیکس e-Power دارای چهار حالت رانندگی نرمال، S (شتاب و ترمز سریع‌تر)، اکو (صرفه‌جویی در مصرف سوخت) و EV (فقط استفاده از باتری و خاموش بودن پیشرانه بنزینی) می‌باشد.

از نظر طراحی ظاهری، کیکس ۲۰۲۱ دارای چراغ‌های جلوی نازک‌تر و LED با دیلایت های بومرنگ مانند است. به این موارد باید جلوپنجره V موشن بزرگ‌تر، چراغ‌های عقب بازنگری شده، شش رنگ بدنه و… را اضافه کرد.

داخل کابین نیز پشت آمپرهای جدید، صفحه‌نمایش ۷ اینچی استاندارد، فرمان و صندلی‌های بهتر دیده می شوند. مدل پرچمدار VL نیز با طرح کابین دو رنگ مشکی و نارنجی در دسترس خواهد بود.

از نظر تکنولوژی، کیکس e-Power دارای ۱۴ سیستم کمک‌راننده و ایمنی است که از جمله آن‌ها می‌توان به رانندگی هوشمند، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک پشتی و… اشاره نمود.

تحویل این خودرو در تایلند از ماه ژوئن و با قیمت پایه معادل ۲۷۷۳۰ دلار شروع خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. OMID

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    پدال جان یه مسابقه طناب کشی جدید بین هامرh1 و سه تا ماشین دیگه همزمان carwow گذاشت که به نظرم سرگرم کننده بود اگه میشه توی سایت قرارش بدید ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. علی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (164 ديدگاه)

    واقعا این کار زشتیه که قسمت کامنت های آگهی ها را می بندید
    برا شما که فرقی نداره بزارید حداقل دوستان با نظراتشون اون تعداد کمی که در خواب غفلت هستند (خودشون را به خواب نزدند ) بیدار کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. car lover

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (688 ديدگاه)

      اینو سردبیر به منم علتشو گفت مث اینکه خود تبلیغ خواه اینو تعیین میکنه ینی طرف قرار داد
      اینکه چرا بدال با اینا فرارداد میبنده موضوع دیگریست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. OMID

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      معمولا خود آگهی دهنده این درخواست و میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. حسین

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (259 ديدگاه)

      در حالت کلی حق با شماست ولی عزیز من خرج سایت و عوامل سایت باید در بیاد و اگه تو کارش باشید تا حدودی بهشون حق میدید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Farzad

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      نه زشت نیست ، همین نظرات گوهر بار ما اگه بیاد زیرش دیگه تبلیغ نمیشه که نتیجه ی عکس میده ، اگه کامنتا باز بود ۲۰۶ رو با خاک یکسان میکردیم ??

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. حسین

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (259 ديدگاه)

    سیستم انتقال قدرتش جالبه (پلی به تمام الکتریکی)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا