نیسان GT-R مدل 2017، گودزیلا در شهر

سام کاویانی: این درست است که تک‌تک سوپراسپورت های گران‌قیمتی چون فراری، لامبورگینی، پاگانی و بوگاتی و… از اصالتی دیرپا و طراحی خارق‌العاده‌ای برخوردارند، بسیار قدرتمند و تندوتیز و هیجان‌انگیز هستند و در طی دهه‌های متمادی، هواخواهان و دوستداران بسیاری را هم در گوشه و کنار عالم برای خود تدارک دیده‌اند. ولی این دلیل نمی‌شود که چنین مرکب‌های فوق‌سریعی را نقطه اوج و مطلوبی بی‌عیب در صنعت خودروسازی بدانیم.

2017-nissan-gtr-red-large
بی‌تعارف باید گفت که بسیاری از سوپراسپورت های اروپایی و حتی آمریکایی از بهای های بس گزاف و گرانی برخوردارند، به اسم دست‌ساز بودن و یا سفارشی بودن و یا هر چیز دیگری، جیب مشتریان خود را تا آنجایی که ممکن است خالی می‌کنند! هزینه سرویس و نگهداری کمرشکنی دارند و بدتر از همه آنکه، خودروهای فوق‌العاده ناراحتی هستند! اشتباه برداشت نشود؛ منظور نحوه استقرار راننده در صندلی و پشت فرمان چنین خودروهایی است.

2017 Nissan GT-R
برخی از ساخته‌های جدید و افسانه‌وش فراری و لامبورگینی و… از چنان ارتفاع کمی برخوردارند که با کوچک‌ترین برخوردی از ناحیه جلو با یک کراس‌اوور معمولی و نه حتی با شاسی‌بلندی غول‌پیکر، آن بلندقامت شوربخت به‌راحتی می‌تواند از روی سقف کوتاهشان رد می‌شود! که این خود به لحاظ ایمنی سخت مرگبار و خطرآفرین است. حال پیش خود تصور کنید که یک راننده احیاناً بلندقد و درشت‌اندام چه رنج و عذابی را باید در این قفس‌های آهنین که اتفاقاً فاقد نقطه دید کافی نیز هستند، متحمل شود؛ و در کنارش، با چه تنش و استرس توان‌فرسایی این هیولاهای سرکش را مهار کند. بیخود نیست که شمار تصادفات چنین خودروهایی در نسبت با حجم تولیدشان چنین بالاست.

2017-nissan-gtr-black-original
در این میان، ژاپنی‌ها که اتفاقاً اساتید کهنه‌کار و به نامی در عرصه صنعت هستند به‌خوبی نشان داده‌اند که جنبه‌های عملی یک خودرو برایشان مهم‌تر از ظاهری صرفاً پر زرق‌وبرق و یا شتابی افسارگسیخته و احیاناً مهارنشدنی است. ژاپنی‌ها در ساخت هر محصولی محتاطانه و معقولانه گام برمی‌دارند و تمامی جنبه‌های قضیه اعم از راحتی راننده، استهلاک کم، قیمت به‌صرفه و… را در نظر می‌گیرند و از همین روست که سوپر اسپرت‌های ساخته شده توسط این زردفامان سخت‌کوش، با اینکه فاقد پیشینه بلند تاریخی و یا ظاهری جذاب و افسانه‌ای، در قیاس با همتایان اروپایی و حتی آمریکایی خود هستند، اما از باطن پربار و مستحکمی بهره برده و تکنیک به‌غایت پیشرفته‌ای را واجدند. از اغلب سوپراسپورت های ژاپنی می‌توان علاوه بر پیست مسابقات، در رانندگی روزمره نیز بهره گرفت ولی تیزپایان اروپایی بیشتر به درد میادین سرعت، خیابان‌های خلوت و تعطیلات آخر هفته می‌خورند تا خیابان و کار روزمره. البته ناگفته نماند که از حیث تنوع تولید، سوپراسپورت های ژاپنی به گردپای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها هم نمی‌رسند و همین خود موجب شده که بیشتر در حاشیه این بازار باشند تا بلکه در متن آن. بگذریم!

nissan-gt-r-2017-black-edition
اخیراً، شرکت نیسان ژاپن به عرضه نسخه جدید سوپراسپورت بلندآوازه خود به نام GT-R اقدام نموده است؛ خودرویی سخت شایان توجه که افتخارات بسیاری را هم برای سازنده خود به ارمغان آورد. مدتی پیش این خودرو وارد بازار خاورمیانه شد و سایت «DRIVEARABIA» اقدام به تست فنی آن نمود که برگردان متن آن را در اینجا تقدیم شما عزیزان می‌کنم.

2017_nissan_gtr_14_0
باورش سخت است که نسل R35 نیسان GTR تقریباً به مدت یک دهه در مدار تولید بود. خیلی طولانی است. در واقع، خالق آن کازوتوشی میزونو (KAZUTOSHI MIZUNO) فعلاً بازنشسته شده و با آرامش خاطر در جایی از این سواحل اوقات خود را می‌گذراند؛ اما توسعه این خودرو ادامه یافت و از نسخه جدید آن نیز در سال پیش پرده‌برداری شد. ما هم بالاخره شانس این را داشتیم که در پشت فرمان یکی از آخرین نسخه‌های آن بنشینیم، هرچند به‌طور مختصر و در پیست مسابقه‌ای اتودرام دوبی.

nissan-gt-r-2017-01
نیسان GT-R مدل 2017 دستخوش یک “بازطراحی” در ناحیه پیشانی خود شده است و جلوپنجره جدیدی که برای آن طراحی شده به نحو بهتری پیشرانه آن را خنک نگه می‌دارد. کاپوت آن نیز به طرز شایان توجهی تقویت شده و هم‌زمان در سپر عقب، در پیرامون لوله‌های اگزوز نیز کار مضاعفی صورت پذیرفته است تا از حیث آئرودینامیکی ارتقاء یابد. از این موارد که بگذریم، این خودرو بیشتر به همان نسخه قدیمی خود شباهت دارد.

2017-nissan-gtr-interior-rakuda-tan-original
در داخل، داشبورد و پانل ابزار و ادوات کاملاً جدید هستند. یک صفحه نمایش لمسی به سایز 8 اینچ به همراه سیستم‌های مسیریاب ماهواره‌ای/چندرسانه‌ای در آن مشاهده می‌شوند. همچنین، صفحه نمایش گرافیکی آن داده‌های مورد نیاز را در عالی‌ترین سطح به نمایش می‌گذارد. ضمن اینکه، در قیاس با به مدل قدیمی، دکمه‌های بسیار کمتری در داشبورد تعبیه شده‌اند. اکنون بر روی فرمان بهسازی شده این خودرو، پدال شیفترهای تعویض دنده نصب شده‌اند، پدال‌هایی که این امکان را برای راننده فراهم می‌کنند که در آنی دنده‌ها را تعویض کند بی‌آنکه دست‌های خود را از روی فرمان بردارد.

2017-nissan-gtr-ivory-leather-interior-original
پیشرانه دست‌ساز نیسان GT-R، نسخه‌ای 6 سیلندر به حجم 3.8 لیتر و 24 سوپاپ است که دستخوش بهسازی جزئی شده است و اکنون توانی معادل 565 اسب بخار و گشتاوری برابر با 633 نیوتن‌متر را از خود تولید می‌کند. تغییرات روی داده در آن شامل ارتقاء سامانه توربو شارژ می‌گردد که ظاهراً همین تغییر، اسباب بهبود شتاب این خودرو را در دورهای بالای 3200 فراهم آورده است.

2017-nissan-gtr-rolling-shot-white-large
خارج از پیست، توان اضافی نیسان GT-R به‌راحتی احساس نمی‌شود که آن نیز به دلیل کمی نرم‌تر شدن این خودروست. حجم فراوانی از متریال به ظاهر ملال‌انگیز موجب سکوت بیشتر کابین شده و هم‌زمان، سامانه فنربندی آن نیز در راستای بهبود کیفیت سواری تنظیم شده است. البته این یک حرکت عمدی در جهت رقابت‌پذیری بیشتر نیسان GT-R علیه امثال پورشه بود، زیرا که نسل قدیمی نیسان GT-R برای سواری بیش‌ازحد خشن بود. با آنکه آهنگ صدای خروجی اگزوز نیسان GT-R دوباره تنظیم شده است اما هنوز هم خروجی صدای آن به اندازه چند رقیبش، هیجان‌انگیز نیست. البته برای آن دسته از کسانی که خودروی خشن‌تری را خواهان‌اند نسخه نیسمو (NISMO) برای عرضه وجود دارد.

2017-nissan-gtr-side-profile-orange-large
هنوز هم نیسان GT-R خودرویی سریع است و در کمترین زمان ممکن، در مسیر مستقیم پیست، به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد. عمل ترمزگیری هم در آن، چون دیگر خودروهای سوپر اسپرت، با استحکام و استواری صورت می‌پذیرد؛ گرچه به‌جای سرامیک از دیسک‌های استیل برای ترمزها استفاده شده است، دیسک‌هایی که به‌تناوب نیاز به خنک‌کاری دارند.


اما جالب‌تر از این، گیربکس 6 سرعته کلاچ دوبل آن است. گیربکسی که هم‌اینک از تعویض‌های نرم‌تری سود برده و سروصدای کمتری تولید می‌کند. گو اینکه ارائه تیک‌آفی نرم‌تر پس از هر وقفه، تمامی حجم شکایاتی را دربر می‌گرفت که ما از مدل قدیمی آن داشتیم. در حالت اتومات، تعویض دنده‌ها خیلی سریع صورت می‌پذیرد؛ هرچند که شدت پاسخ در آن در حد و اندازه گیربکس فوق – حساس فراری 488 GTB نیست.


نیسان GT-R همواره گزینه خارق‌العاده‌ای برای زیر و رو کردن پیست‌های مسابقه بوده است. مدل جدید ساختار بدنه مستحکم‌تری را ارائه می‌دهد و سامانه فنربندی آن نیز از همین روند پیروی می‌کند. تکان‌های بدنه در این خودرو تقریباوجود خارجی ندارند و لاستیک‌های آن که بر روی رینگ‌های آلومینیمی 20 اینچی استقرار یافته‌اند، چسبندگی بسیار زیادی را در مسیر حرکت از خود بروز می‌دهند. با این وجود، در منتهی‌الیه تنگ‌ترین پیچ‌ها، به‌وضوح گرایش به کم فرمانی دیده می‌شود، هرچند که حتی اشاره‌ای هم به بیش فرمانی وجود ندارد که این در جای خود می‌توانست مسبب اندکی شور و هیجان بیشتری گردد.

2017-nissan-gtr-downforce-original
باوجود آنکه تمامی عملکرد نیسان GT-R مدل 2017 ارتقاء درخوری یافته است، در واژه‌نامه نیسان، این خودرو راحت‌ترین نسخه تاکنون بوده است. با آنکه ممکن است این سخن برای آن دسته از کسانی که هرگز آن را نرانده‌اند کفرآمیز تلقی شود، اما ما واقعاً از راندن نسخه قدیمی نیسان GT-R در هر جایی به غیر از پیست مسابقات، نفرت داشتیم. تغییرات فعلی از نیسان GT-R گزینه واقع‌بینانه‌تری را برای رانندگی روزمره ساخته است. با آنکه این خودرو در کرانه‌های پیست‌های سرعت هیجان آفرین نیست، ما فرض بر این می‌گذاریم که احتمالاً نمونه قدرتمندتری در خیابان‌ها خواهد بود.

مشخصات فنی نیسان GT-R مدل 2017

آرایش پلت‌فرم: موتور جلو – دو دیفرانسیل
نوع پیشرانه: 3.8 لیتری V6
توان: 565 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
گشتاور: 633 نیوتن‌متر در 3300 الی 5800 دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: 2.8 ثانیه
حداکثر سرعت: 315 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: 11.5 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
نوع گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه (SEQUENTIAL)
طول/عرض/ارتفاع: 4709/1894/1369 میلی‌متر
فاصله بین دو محور: 2778 میلی‌متر
وزن: 1791 کیلوگرم
تجهیزات ایمنی: کیسه هوای فوق پیشرفته (AABS) دو مرحله‌ای- کنترل پایداری پیشرفته (VDC) – سیستم کنترل کشش (TCS) و…
قیمت نیسان GT-R: 109,900 دلار آمریکا – 495,000 درهم امارات
رقبای مستقیم نیسان GT-R و قیمت پایه آنها: فراری 458 GTB (249,150 دلار) و پورشه 911 TURBO S (160,250 دلار)

2017-nissan-gtr-silver-original


منابع:
WIKIPEDIA.ORG
DRIVEARABIA.COM
و…

درباره نویسنده

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

35 دیدگاه

  1. Bavaria
    سوابق: (557 دیدگاه) ,

    همه چیش عالیه، فقط اینکه گیربکش رو بخاطر تقسیم وزن، عقب خودرو جاسازی کردن، به دلم نمینشینه
    .
    البته توو این قیمت رقیب نداره😊

    پاسخ
    1. Madjid
      سوابق: (10319 دیدگاه) ,

      .
      GT-R رو ستایش میکنم.
      چند تا قیمت بهتون میدم تا یه سری مسائل روشن بشه.

      Nissan GT-R = 110/00$
      Porsche 911 = 92/000$
      Nissan GT-R Nismo = 178/000$
      Porsche 911 Turbo S = 163/000$

      پاسخ
      1. Madjid
        سوابق: (10319 دیدگاه) ,

        اینم قیمت دقیق GTR-Nismo از سایت اتوبلاگ دات کام
        $176,585

        پاسخ
        1. ghost
          سوابق: (192 دیدگاه) ,

          اولا که من هیچ توهینی نکردم
          ثانیا من قیمتو از رو سایت خود پورشه گذاشتم D:

        2. ghost
          سوابق: (192 دیدگاه) ,

          مشکل اینجا که نمی خوای حقیقتو قبول کنی و بجای بحث سر موضوع یک موضوع بی ربطو پیگیری می کنی شما داری قیمتایه غلط و میگی و کلاس بندیا رم برا خودت تغییر میدی یاد بگیر احساسی برخورد نکن

        3. Ace
          سوابق: (10319 دیدگاه) ,

          قیمت غلط ؟!؟!

          یعنی خوندن خط آخر این مقاله اینقدر سخته ؟!؟!؟

      2. ghost
        سوابق: (192 دیدگاه) ,

        دوست عزیز چرا مفاهیم دروغ به مردم تحویل میدی 😐 gt-r عادی رقیبش 911 turbo و nismo مدل s هست بعدشم یه جوری قیمت پایه می زنی انگار ملت به قیمت مدل پایه ماشین های پورشه رو می خرن 2 3 تا اپشن بزاری رو مدل پایه قیمتش تا اسمون میره که البته اپشنی مثه sport chorno حیاتی و خیلی ام گرونه

        پاسخ
        1. ghost
          سوابق: (192 دیدگاه) ,

          قیمت دقیق 911 از تو سایت خوده پورشه البته فک کنم با پکیج sport chrono هست

          911 Turbo S
          $ 188,100.00*

          911 Turbo
          $ 159,200.00*
          خودتون قضاوت کنین

        2. Ace
          سوابق: (10319 دیدگاه) ,

          .
          سواد که داری دوست عزیز؟!؟

          قیمت 911 توربو رو از خط آخر همین مقاله نوشتم.

          در ضمن، درست صحبت کن. احترام خودت رو نگه دار.

        3. Amirhossein
          سوابق: (55 دیدگاه) ,

          قیمت 911 توربو همین بالا نوشته.

      3. کامران
        سوابق: (3 دیدگاه) ,

        سلام دوست عزیز قیمتی که گذاشتی با اون چیزی که تو خود سایت پورشه و نیسان هست متفاوته به نظرم بهترین منبع خود سایت رسمی هستش.در هر صورت این اعداد و ارقام چیزی از این ماشین ها کم نمی کنه
        این لینک برای ساختن یه پورشه 911 turbo s:
        http://cc.porsche.com/icc_pcna/ccCall.do?rt=1487353788&screen=1366×768&userID=USM&lang=us&PARAM=parameter_internet_us&ORDERTYPE=991450&MODELYEAR=2017&hookURL=http%3a%2f%2fwww.porsche.com%2fusa%2fmodelstart%2f
        اینم لینک برای ساختن نیسان gt-r nissmo:
        https://www.nissanusa.com/buildyournissan/colors/index

        پاسخ
      4. پیام
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        درسته این قیمت ها با تومان کمه ولی اگه بخوای وارد ایران کنی با پولی که گمرک روش میزاره خیلی میشه

        پاسخ
  2. یاسین
    سوابق: (652 دیدگاه) ,

    جالبه چقدر زبان طراحی جدید نیسان دوست داشتنی شده طرح فرمونش و داشبورد واقعا شیک و هیجان انگیز شده
    بالاخره گودزیلا اومد تو قلمرو بزرگان تا قشنگی مهندسی خودرو ژاپن رو به دنیا نشون بده
    یادش بخیر اولین مدلش اس ال ار اسطوره ای رو دور نوربرگرینگ شرمنده کرد یعنی تقریبا خیلی از سوپر کار های زمان خودشو شرمنده کرد
    رکورد سریعترین شتاب حرکت از لحظه صفر رو برای یه ماشین مجاز جاده داشت
    اصلا مهندسی از تیکه تیکه این گودزیلا میباره اگه بگم ژاپن با این ماشین سر خودش رو تو دنیای سوپر ماشین ها با افتخار بلند میکنه اغراق نکردم

    پاسخ
  3. Alireza.GT86
    سوابق: (231 دیدگاه) ,

    حالا حتما باید واسه نشون دادن برجستگی GT_R اینهمه به لامبورگینی و فراری میکوبید؟!

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (244 دیدگاه) ,

      لامبو رو میپرستم
      اینکه اینجا اومده به ارتفاع لامبو گیر داده خیلی واسم جالب بود!
      اون ارتفاع لامبو هم واس اصلالتشه و بیشتر واس آیرودینامیکهه بعدش مهندسی اونیکه بتونه اون ماشینه با اون فرم بسازه و ی نفر توش جا کنه وگرنه همه میتونن ماشین مکعبی بسازن و سنگین وزن!!!
      لامبو اونتادور از بقل نگاش میکنی سقفش با کاپوت جلو و محفظه موتور عقب یکیه یعنی هیچ قوس اضافه ای پیدا نمیشه توی ساختش بعد اینا میگن این یک ضعفه! انگار یادشون رفته اون اونتادور اس وی نارنجی رنگ توی اتوبان تصادف کرده بود و با چ پروعی مقاومت کرده بود و اتاق سرنشین کاملا سالم بود.

      پاسخ
  4. Fz
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    چه صفرتا صد رویایی ای.
    خداروشکر که ژاپن تو آسیاست یکم شاخ و شونه واس غربیا میکشه

    پاسخ
  5. الف.ی
    سوابق: (816 دیدگاه) ,

    اون موقعی که تازه متولد شده بود اصلا باورم نمی‌شد که با موتور ۶ سیلندر و با اون وزن بشه به شتاب ۳ ثانیه و کمتر از اون رسید.
    اون نشان جی تی آر رو فرمون رو میبینید؟ میدونستید کار دست‌استادان هنر مند ژاپنی است و کارخانه ای نیست؟

    پاسخ
  6. سامان اذری
    سوابق: (2301 دیدگاه) ,

    نسبت به قیمتش عالیه
    شتاب صفر تا صد 2.8 ثانیه مصرف 11.5 لیتر
    مدل نیسمو هم شتابش 2.5 ثانیه
    خیلی ها این ماشین رو با مکلارن پی وان یا کونیگزگ یا پورشه 918 مقایسه اش می کنند و میگن قدیمی شده ولی به نظر من تو رنج قیمت 100 هزار دلاری
    خداست

    پاسخ
  7. Omid622
    سوابق: (294 دیدگاه) ,

    من که به جای خرید یه بوگاتی شیرون با ۲.۶ میلیون دلار با شتاب ۲.۵ ثانیه
    با اون هزینه وحشتناک با این قیمت چندین ماشین میخرم اگه ماشینی بخوام برای شتاب میرم سراغ پورشه ۹۱۱ توربو با ۰ تا ۱۰۰ حدود ۲.۶ ثانیه با قیمت فول آپشن چیزی در حدود ۲۰۰ هزار دلار و بقیه پول رو به ماشین های دیگه در هر سگمنت ماشینی میخرم که حدود ۱۵ عدد ماشین میتوم بخرم اونم به دل خودم بشینه تا اینکه برم چندین میلیون دلار و خرج فقط یه ماشین بکنم البته خودم منکر این ابر ماشین ها نیستم البته دوستان هم میتونن نظر خودشو بگن به جای یه ماشین میلیون دلاری چه ماشین های رو به جای اون میخرن

    پاسخ
    1. farzad
      سوابق: (170 دیدگاه) ,

      دوست عزیز
      1- کسی که بوگاتی میخره دنبال یه ماشینی هست که خاص باشه نه تولید انبوه
      2- خرید ماشین هایی امثال بوگاتی یجور سرمایه گذاری به حساب میاد
      3- کسی که بوگاتی تو گاراژش داره مطمعن باش همه اون ماشینایی که شما میخواین با پول بوگاتی بخرین رو هم داره

      پاسخ
  8. datsun
    سوابق: (852 دیدگاه) ,

    اگه به تعداد انگشتان یک دست تو دنیا سوپر اسپورت با اصالت باشه یکیش جی تی ار نیسانه
    نکته مثبت دیگه این ماشین موتورشه که دست سازه
    تو پیست واقعا جزء بهترین هاس مخصوصاً مدل نیسمو

    پاسخ
  9. shirkoooo
    سوابق: (200 دیدگاه) ,

    واقعا دوسش دارم ، باید منتظر باشیم ببینیم مثل قبل ، نسل جدیدش چه بلایی رو سر شیرون میاره ؟؟

    پاسخ
  10. Nissan...japan
    سوابق: (170 دیدگاه) ,

    ژاپن درسته از نظر تعداد ساختن سوپر اسپرت به غرب نمیرسه ولی اون چند نمونه ای که ساخته با سروصدایی که تو دنیا را انداختن ثابت کردن که ژاپن یا کاریو انجام نمیده یا باید به بهترین نحو انجام بپذیره…فیس لیفت ۲۰۱۷ جی تی ار واقعا جذابتر از مدلای قبلیه بنظرم پتانسیل اینو داره که مثل ۹۱۱ پورشه حتی اگه نسل جدیدش با قیمت فرضی ۲۰۰ هزار دلار اومد بازم تولید بشه و بفروشه در کنارش…از سایت پدال هم انتظار داشتم بررسی مدل نیزمو ۲۰۱۷ رو بزاره چون مدل معمولیو قبلا گذاشته بودید مرسی.

    پاسخ
  11. Kamran
    سوابق: (247 دیدگاه) ,

    در جواب فرزاد

    تو کدوم کتابی نوشته 0تا 100 پورشه 911 توبو اس 2.6 ثانیه هست؟

    پاسخ
    1. مهدی 911
      سوابق: (326 دیدگاه) ,

      کار اند درایو و موتور ترند 0-60 مایل = 2/5 ثانیه شتاب 911 توربو اس یه سر بزن

      پاسخ
  12. datsun
    سوابق: (852 دیدگاه) ,

    باید خدمت مجید عزیز عرض کنم که مدل های نیسمو تو بخش موتور اسپورت نیسان در ژاپن ساخته میشه و اونا قیمت گذاری میکنن کلا نیسمو 205 تا کارکن داره که با کار دست روی برخی مدلهای نیسان کار میکن پول اثر هنر دستشون رو میگیرن نوش جونشون باور کن اگه همین کا رو اگه تو اروپا انجام میدادن پول های گزاف تری از مشتری میگرفتن

    پاسخ
    1. Ace
      سوابق: (10319 دیدگاه) ,

      داتسون جان
      هدف من فقط این بود که بگم 911 واقعا رقیب مناسبی برای GTR هست و اینطور که بعضی ها میگن 911 قیمتش در برابر نیسان سر یه فلک میکشه نیست.

      قیمت 911 رو از خط آخر همین مقاله نوشتم.
      قیمت نیسمو رو هم از سایت اتوبلاگ.

      پاسخ
      1. بهزاد
        سوابق: (1059 دیدگاه) ,

        داداش قیمت پایه پورشه 911 توربو نزدیک 160 هزار دلاره و با سفارش برخی آپشنها مثل سیستم صوتی برامستر و چرم و… به 180 هزار دلار هم میرسه و اگر با GTR مقایسه بشه قیمتش 60 درصد بیشتره.
        اگر هم مدل های 911 معمولی و s که قدرتشون 370 و 420 اسب بخار هست در نظر بگیریم بی انصافیه چون GTR در یک لیگ بالاتر مبارزه میکنه.

        پاسخ
        1. Ace
          سوابق: (10319 دیدگاه) ,

          GT-R خیلی وقته حرف 911 توربو نمیشه.
          Nismo رقیب 911 توربو اس میشه.
          اونم که قیمتش رو بالا نوشتم $176,585 هست.

          مقایسه ی GT-R معمولی هم با 911 Turbo S بی انصافیه.
          همینطور که مقایسه ی 911 معمولی با GTR.

        2. بهزاد
          سوابق: (1059 دیدگاه) ,

          داداش رقیب پورشه 911 توربو همین GTR هستش که گفتیم اختلاف قیمتشون در حدود 60 درصد هست.
          توربو s با GTR نیسمو اگر رودرو بشن درسته احتلاف قیمت کمتر میشه.
          در خیلی از تایم لپ هایی که در پیست های مختلف به ثبت رسیده همین Gtr تونسته بسیاری از خودروهارو پشت سر بزاره و اگر رکوردهای نیسمو را در نظر بگیریم بازهم چند ثانیه جلو بوده حالا شما میگی حریف پورشه نمیشه حتما نظر شخصی هست و ما هم به نظر شخصی احترام میگزاریم و میگیم باشه.

        3. Ace
          سوابق: (10319 دیدگاه) ,

          به نظر من انتخاب سلیقه ای هست.
          ولی 911 توربو اس از جی تی آر معمولی خیلی جلوتره.

  13. mojtabaaston
    سوابق: (231 دیدگاه) ,

    فک نکنم ماشینی با این قیمت بشه براش رقیب پیدا کرد

    قیمت خیلی بالایی نداره اما به راحتی میتونه با گردن کلفت های ایتالیایی که چند برابرش قیمت دارن مبارزه کنه

    پاسخ
  14. رضا
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    توی ……ignitionمدل نیسمو رو تست کرده بودن که عملکردش اینطوری بود:
    0-60مایل=2.9
    400متر=11.1با سرعت 125.3 مایل بر ساعت

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x