گودزیلای پیر! معرفی نیسان GT-R نیسمو مدل 2020 در نیویورک

نیسان نسخهٔ بروز شدهٔ GT-R نیسمو مدل 2020 را در نمایشگاه نیویورک معرفی کرده است. طی این به‌روزرسانی، پرچم‌دار خانوادهٔ GT-R بازنگری‌هایی را تجربه کرده که آن‌را برای رانندگی حتی جذاب‌تر از قبل می‌کند اما قدرت آن تغییری نداشته است. این یعنی پیشرانهٔ 3.8 لیتری V6 توئین توربوی GT-R نیسمو همچنان همان 600 اسب بخار قدرت و 652 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. البته با وجودی که قدرت این موتور بدون تغییر باقیمانده اما شکل توربین‌های توربوشارژرهای آن اصلاح و تیغه‌های آن کمتر شده است. علاوه بر این، نرم‌افزار گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچهٔ خودرو ارتقاء پیدا کرده و سیستم کنترل تعویض دندهٔ تطبیقی آن بهبود یافته درحالی‌که در سیستم اگزوز تیتانیومی GT-R نیز تجدیدنظر شده است.

در به‌روزرسانی GT-R نیسمو، نیسان روی قسمت‌های دیگری مثل وزن و آئرودینامیک هم تمرکز داشته است؛ بنابراین حالا تمامی پانل‌های بیرونی بدنه که از فیبر کربن ساخته شده‌اند مثل سپرها، گلگیرهای جلو، کاپوت، سقف، صندوق بار و اسپویلر عقب، مورد بهینه‌سازی قرار گرفته که کاهش وزن 10 کیلوگرمی را به همراه داشته‌اند. علاوه بر این، حدود 20 کیلوگرم کاهش وزن نیز از طریق ارتقاءهای دیگر و استفاده از قطعات جدید به دست آمده است. بدین ترتیب وزن کلی GT-R نیسموی جدید 30 کیلومتر کمتر از قبل شده است.

گلگیرهای جلوی GT-R نیسمو مدل 2020 که حالا به خودروی مسابقه‌ای GT-R GT3 شباهت پیدا کرده‌اند، از دریچه‌های هوایی برخوردار شده‌اند که هوای داغ را از محفظهٔ پیشرانه به بیرون فرستاده و جریان هوای روانی را در امتداد بدنهٔ خودرو ایجاد می‌کند. علاوه بر این، سقف فیبر کربنی GT-R نیز با فرایند فشرده‌سازی جدیدی ساخته شده و سبک‌تر و مستحکم‌تر از قبل شده است. این سوپراسپرت ژاپنی همچنین به رینگ‌های 20 اینچی آلومینیومی فورج‌کاری شدهٔ جدید و منحصربه‌فردی مجهز شده که وزن کمتر و استحکام بیشتری دارند. این رینگ‌ها با لاستیک‌های دانلوپ پوشیده شده‌اند.

سیستم تعلیق GT-R نیسمو نیز به‌منظور ثبات بهتر و بهبود پاسخگویی بروز شده درحالی‌که سیستم فرمان هم بهبود یافته و حالا دقت بالاتری را ارائه می‌کند. علاوه بر این، نیسان این سوپراسپرت را به دیسک‌های ترمز برمبو کربن سرامیکی بزرگ‌تری مجهز کرده که در جلو 16.1 اینچی و در عقب 15.3 اینچی هستند و ادعا شده بادوام‌تر و قوی‌تر از همیشه خواهند بود. متخصص ارشد تولید GT-R آقای «هیروشی تامورا» در رابطه با این ماشین گفته است:

ما GT-R نیسمو 2020 را به‌عنوان خودرویی نهایی در پیست و جاده برای خریدارانمان ساخته‌ایم. نیسموی جدید با پیشرانه، هندلینگ، ترمز و آئرودینامیک بهبودیافته، به سطح جدیدی ارتقاء پیدا کرده است

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

    1. حسین وی
      سوابق: (368 دیدگاه) ,

      اینجور موقع ها اگه میخوایی چیزی بگی که لایک بخوری بنداز رو آمریکایی ها حداقل
      حقیقاتا جذاب تر از پورشه نیست

      پاسخ
      1. hami
        سوابق: (10 دیدگاه) ,

        چرا ماها گیر دادیم به کی جذاب تره . انگار بگی چشم مهم تر دسته.
        هر کدوم زیبایی و اهمیت و صد البته طرفداران خود رو دارن

        پاسخ
  1. Abbas
    سوابق: (305 دیدگاه) ,

    نیسان جون این ماشین محشره درست،فوق العادس درست،گودزیلاس درست،ولی تو رو به جون هرکی دوست داری نسل جدیدشو بده بیرون،دیه زیادی قدیمی شده،بی صبرانه منتظرم نسل جدیدش بیاد

    پاسخ
  2. Alireza
    سوابق: (455 دیدگاه) ,

    یکی جی تی آر یکی هم 370z باید نسل جدیدشو بده بیرون وای فک کن 370z جدید با اون قوس معروف عقبش

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.