میتسوبیشینیسان

پلت‌فرم مشترک برای نیسان ناوارا و میتسوبیشی تریتون

پس از فاش شدن دست‌کاری میتسوبیشی در آمار مصرف سوخت خودروهایش و پدید آمدن رسوایی بزرگ، این شرکت ژاپنی در بحرانی عمیق گیر افتاد که بیرون آمدن از آن برایش تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسید. تا اینکه یکی از هم‌وطنان میتسوبیشی یعنی نیسان، طناب نجاتی برای آن انداخته و با خرید ۳۴ درصد از سهام میتسوبیشی به مبلغ ۲.۱۷ میلیارد دلار، آن را از باتلاق ورشکستگی نجات داد. این امر موجب شد نیسان به بزرگ‌ترین سهام‌دار میتسوبیشی تبدیل‌شده و بتواند کنترل آن را در دست گیرد. هرچند که کارلوس گون، مدیرعامل رنو-نیسان می‌گوید این شرکت مدیریت خود را بر میتسوبیشی تحمیل نخواهد کرد.

utes-navara-triton-jul-2015-33
البته خریداری سهام میتسوبیشی برای نیسان هم منافعی به همراه دارد چراکه نیسان در بازارهای جنوب شرقی آسیا همچون تایلند و فیلیپین مشکل دارد درحالی‌که محصولات میتسوبیشی در این کشورها محبوب و پرفروش هستند. بدین ترتیب با خرید سهام میتسوبیشی، این ضعف نیسان هم برطرف می‌شود. حال به‌عنوان اولین ثمرهٔ این ادغام، کارلوس گون اعلام کرده است که نسل بعدی وانت‌های نیسان ناوارا و میتسوبیشی تریتون بر روی پلت فرم مشترکی ساخته خواهند شد. کارلوس گون دراین‌باره می‌گوید:

قطعاً ما در اکثر محصولاتمان به سمت استفاده از پلت فرم‌های مشترک خواهیم رفت اما خودروهای متفاوتی تولید می‌کنیم چراکه سلیقهٔ خریداران متفاوت است. این بدین معنا است که وانت‌های آینده علیرغم بهره‌گیری از پلت فرم یکسان و تعداد انگشت‌شماری از قطعات مشترک، هر یک ظاهر و طراحی منحصربه‌فردی خواهد داشت. این امر موجب کاهش چشمگیر هزینه‌ها می‌شود که برای میتسوبیشی حیاتی خواهد بود چراکه این شرکت همچنان در حال متضرر شدن از عواقب رسوایی ناشی از تقلب در آمار مصرف سوخت است.

utes-navara-triton-jul-2015-34
البته هرچند اعلام‌شده است که نسل آیندهٔ ناوارا و تریتون بر روی پلت فرم مشترکی ساخته خواهند شد اما هیچ گفته‌ای مبنی بر زمان عرضهٔ نسل بعدی این دو وانت عنوان نشده است و به نظر نمی‌رسد این اتفاق زودتر از سال ۲۰۲۰ رخ دهد چراکه هر دو شرکت به‌تازگی نسل جدید ناوارا و تریتون را راهی بازار کرده‌اند.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Armin

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (421 ديدگاه)

    خاک بر سر مدیران میتسوبیشی که شرکتی با اون سبقه و عظمت رو به خاک سیاه نشوندن ، تنوع کم محصولات و طراحی های خسته کننده الانم که تیر خلاص و زدن و نیسان شد همه کاره ، حالا رازها و تکنولوژی های ماشینایی مثل لنسر ایوو میفته دست شرکت رنو !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      عیب نداره نیسان خودروساز خیلی خوبیه بزار بشه همه کاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. matin

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (233 ديدگاه)

    نیسان میتونه میتسوبیشی رو بالا بکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهنام طیبی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    عشق است نیسان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (*مهرداد*)

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (353 ديدگاه)

    فکرمیکنید چند درصد از مشتریهای میتسو به این اخبار توجه دارن ؟؟ والله چیزی که من در خارج از ایران میبینم حاکی از فروش بالای میتسوبیشی هست !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی خوب میشد اگه نیسان یه شرکت مستقل بود و زیر نظر رنو نبود، ولی خب این چیزا هم پیش میاد. کاری نمیشه کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza :: Deutschland :: Mercedes

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      همین الان دیدی نیسان داره میتسوبیشی رو میکشه بالا؟
      چند سال پیش هم رنو همین نیسانو کشید بالا….
      حالا چند سال دیگه ملت میگن ای کاش میتسوبیشی مستقل بود و تحت نظارت نیسان نبود

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. پرسپولیس

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (260 ديدگاه)

    دوستان من دیدم وشماهم که دیدی دیشب تو اخبار تهران ماشینهای به اصطلاح لوکس پارک شده وگردو خاک میخورند گفت قرار اینها ازکشور خارج شوند بالای دوهزار وپانصد سی سی هست چقدر ضرر وزیان وارد میکنند با وارد کردن وبرگشت دادن خوب حالا که وارد شده چرا پلاک نشوند و استفاده نشوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mehdi

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    اقا احمد خندم می اندازی….اخه شرکت رنو اندازه این حرفا نیست که بخواد نیسان روزیر نظر بگیره..نیسان یک سر گردن بالاتر از رنوست…شما فقط به محصولات نیسان یک رویت بکنی متوجه میشی چقدر نیسان جلو تر از رنوست….حالا بماند برند اینفینتی که رقیب بنز و بی ام دبلیوست….درسته رنو 35 درصد نیسان خرید و همین طور نیسان 19 درصد سهام رنو در اختیار داره..اما کسی این وسط داره سود میکنه فقط رنوست..چون دارع از تکنولوژی و پلت فرم های نیسان استفاده میکنه…و اینو بدونید تو سه ماه پیش نیسان می خواست تمام سهام اش که دست رنوست بخره……نیسان شرکت بزرگیه…فقط کافیه به محصولان ماکسیما، مورونا، و……اینفتنی Q نگاه بکنید می فهمید چقدر تفاوت وجود داره بین رنو ونیسان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام طیبی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خودروسازی ژاپن جز سریعترین رشد داشته در صنعت خودروسازی
      تویوتا-لکسوس-سوبارو-اینفینیتی-نیسان-مزدا-

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. سعید

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    واقعا نیسان معرکس بهترین برندخودرو سازژاپنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علیرضا

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عجیبه که شرکت مادر میتسوبیشی که بزرگترین کمپانی خوشه ایه دنیاس کمکی به کوچک ترین بخش خودش ( یعنی میتسوبیشی موتورز) نمیکنه و میزاره که شرکتی مثل نیسان سهام میتسوبیشی موتورز رو بخره…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا