نیسان

رونمایی از پیکاپ آفرود نیسان ناوارا Pro-4X جدید

نیسان از نسخه‌ی آفرود و باابهت پیکاپ ناوارای طراحی شده برای بازار استرالیا رونمایی کرد. این خودرو ناوارا Pro-4X واریور نام دارد.

پیکاپ موردبحث که با کمک‌های مهندسی شرکت استرالیایی پریم کار توسعه ‌یافته از توانایی‌های بیشتر، ظاهر خشن‌تر و برند واریور سود می‌برد.

مدیر شرکت مهندسی پریم کار می‌گوید:

ما می‌خواستیم خشن‌ترین ناوارای دنیا را تولید کنیم و این دقیقاً همان چیزی است که در دست داریم. نتیجه به دست آمده خودرویی خشن‌تر، ایمن‌تر و هوشمندتر و البته کاربردی و تواناست.

بهبودهای این خودرو طبیعتاً از سیستم تعلیق شروع می‌شود. پریم کار ارتفاع ناوارا Pro-4X را از سطح زمین ۴۰ میلی‌متر بیشتر کرده و به ۲۶۰ میلی‌متر رسانده است. این تغییرات باعث رسیدن زاویه حمله از ۳۲ به ۳۶ درجه شده اما زاویه فرار اندکی کاهش یافته و از ۱۹.۸ به ۱۹ درجه رسیده که این کار به خاطر استفاده از لاستیک زاپاس فول سایز بوده است.

به منظور سواری بهتر، میزان ریباند سیستم تعلیق در سرعت‌های بالا حدود ۵۰ درصد افزایش یافته تا راننده کنترل بیشتری روی این پیکاپ داشته باشد. همچنین با ایجاد تغییراتی در کورس طی شده سیستم تعلیق، بهبودهایی در حرکات این بخش رخ داده است.

اما پریم کار تنها روی آفرود تمرکز نداشته و به دنبال راحتی خودرو در جاده‌ها نیز بوده است. این شرکت کنترل دامپرهای عقب در سرعت پایین را افزایش داده تا حس شناوری خودرو در زمان یدک کشی یا حمل بار کاهش یابد. همچنین میزان ریباند و فشرده شدن دامپرها نیز تغییر کرده تا هندلینگ ناوارای موردبحث بهتر شود. نیسان مدعی است سواری این خودرو هم‌اکنون نرم‌تر، پایدارتر و قابل‌کنترل‌تر است.

لاستیک‌های بزرگ ۲۷۵/۷۰/R17 کوپر دیسکاور آل تراین AT3 به بهبود خشونت ظاهری ناوارا Pro-4X کمک کرده‌اند چراکه پهنای بیشتری دارند. میله همرنگ بدنه و با برند ناوارا که دارای چراغ‌های یکپارچه هست نیز بر ذات عملکردی این خودرو تأکید دارند.

تغییری در زیر کاپوت این خودرو رخ نداده و بنابراین نیروگاه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توئین توربو دیزل با قدرت ۱۸۷ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متر انجام‌وظیفه می‌کند. پریم کار ۱۰۰ کیلوگرم بر وزن این خودرو افزوده، خودرویی که ظرفیت حمل بار ۹۶۱ کیلوگرمی با گیربکس دستی و ظرفیت یدک کشی ۳.۵ تنی دارد.

از جمله تجهیزات استاندارد پیکاپ یاد شده می‌توان به پشت آمپرهای ۷ اینچی و نمایشگر مرکزی ۸ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی اشاره کرد.

نیسان هنوز قیمت محصول خود را اعلام نکرده اما قول قیمت‌گذاری رقابتی را داده است. نسخه استاندارد Pro-4X قیمت پایه ۴۵۸۸۴ دلار آمریکا را دارد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Roham

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (502 ديدگاه)

    کاش موتور رو هم تقویت می‌کردن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (6028 ديدگاه)

      چه غولی شده

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  2. Aran+Milan

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (171 ديدگاه)

    کمبود قدرت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. datsun

      ۱۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2014 ديدگاه)

      گشتاور رو دریاب

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (3569 ديدگاه)

        چند هزار دلار بزاری روش یه تیرکس میخری دیگه دنیا زیر پاته….

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  3. 🇩🇪👑MERCEDES BENZ 👑🇩🇪

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1726 ديدگاه)

    اگه ایران میومد عالی میشد یکی هم من میگرفتم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. حسین دهمرد

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1746 ديدگاه)

    موتورش گشتاور خوبی داره. اما
    ماشینی که بخواد خودش رو متمایز کنه بنظرم باید تعداد سیلندر بیشتری داشته باشه.
    نود درصد ماشینای دنیا چهار سیلندر خطی هستن هرچی ام ازش قدرت بکشی بازم حس یه ماشین معمولی رو داره.
    و البته رفتار و شخصیت موتورهای سیلندر بالا هم بالاتره حتی اگه قدرتش در همین حد باشه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. datsun

      ۱۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2014 ديدگاه)

      موتور v6 فرونتیر برا آمریکاس چهار سیلندر ناوارا برا آسیا و اروپا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. datsun

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2014 ديدگاه)

    یه نکته اینکه پیکاپ های نیسان حدود ۸۸ سال قدمت دارن و از اول تاسیس نیسان روی خط تولید این شرکت بی وقفه تولید شدن.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (3569 ديدگاه)

      اینم اضافه کنم که پیکاپ های فورد هم از همون مدل تی تا الان قدمت دارن،یعنی نزدیک ۱۲۱سال….
      شورولت هم تقریبا نزدیک یک قرنه که پیکاپ سازه….
      جیپ هم نزدیک ۸۰ساله…

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  6. Ninja

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (948 ديدگاه)

    عالی شده نسبت به قیمت کارایی داره با اون گشتاورش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3569 ديدگاه)

    یه تیرکس بخر خودتو خلاص کن دیگه به این چیزا احتیاجی نیست….

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  8. kastech

    ۱۲ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (146 ديدگاه)

    والا اگه میدادن به ARB خیلی بهتر عمل میکرد، پکییج آفرود بدون وینچ و اسنورکل و لایت بار معنی نداره، سیستم تعلیق هم که فقط دستکاری شده در حالی که میشد از زیر بندی فاکس یا کینگ یا حتی ARB استفاده کرد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. محمد مختاری آذر

    ۱۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (815 ديدگاه)

    وانت خوبی هستش ولی فقط ۱۸۰ اسب بخار نا امید کنندس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. mahan

    ۲۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2318 ديدگاه)

    یعنی ادم چرا باید این قدر واسه این بده.اونم با این قدرت و اسب بخار!!
    به هیکل نیست که!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا