نیسان

کانسپت نیسان Xmotion، کراس‌اووری نرم اما باابهت!

کانسپت جدید Xmotion نیسان که البته خود کمپانی آن را کراس موشن تلفظ می‌کند در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ معرفی شد. این خودرو همچنان نشان دهنده تجارب نیسان در ارائه کراس اوورهایی با طراحی نرم‌تر و سرراست‌تر است. این شرکت ژاپنی تلاش دارد تا این فرم طراحی را در سال ۲۰۲۰ وارد محصولات تولیدی خود نماید. اگر مدل‌های تولیدی بتوانند از شاخص‌های مدل مفهومی بهره ببرند شاید ظاهر خیال‌انگیزی داشته باشند.

نیسان Xmotion
Xmotion کانسپت جلوپنجره V شکل نیسان را با فرمی بالغ‌تر و عناصر مشکی براق بازتعریف کرده است. تریم متالیک نازک نیز از جلوپنجره به سمت کاپوت ادامه یافته است. چراغ‌های جلوی LED که شکل U مانند دارند بر پهنای خودرو نیز تأکید کرده‌اند.

نیسان Xmotion
نمای سه‌چهارم جلوی این خودرو برجسته‌ترین بخش طراحی این خودروی مفهومی بوده و گلگیرهای جلوی آن ظاهر نرمی داشته و در عین حال خشن باقی مانده‌اند. استفاده از رنگ خاص توسط نیسان باعث شده این خطوط حتی مشهودتر باشند و کمپانی رکاب‌های جانبی و پوشش گلگیرها را با فیبر کربن پوشانده است.

نیسان Xmotion

نیسان Xmotion
طراحان نیسان در بخش عقب نیز استایل شاخصی را پیاده کرده‌اند. چراغ‌های عقب نازک در کناره‌ها قرار گرفته و بخش باز شدن واضحی برای درب پشتی دیده نمی‌شود.

نیسان Xmotion

نیسان Xmotion

نیسان Xmotion
کابین Xmotion برای ۶ نفر گنجایش داشته و در آن سه ردیف صندلی قرار گرفته است. یک کنسول شناور در مرکز خودرو جابجا می‌شود. طراحان از فرهنگ ژاپنی در جای‌جای کابین بهره برده‌اند. برای مثال، بخش پایینی داشبورد از نوع چوبی بوده و از تکنیک اتصال خاصی بهره برده که نیازمند استفاده از چسب یا مواد دیگر نیست. همچنین زمان شروع استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی یک ماهی کوی ظاهر خواهد شد. پوشش سفید و قرمز کابین نیز به پرچم ژاپن اشاره می‌کند.

نیسان به وضوح طراحی این کانسپت را یک تمرین طراحی می‌نامد زیرا هیچ اشاره‌ای به قوای محرکه Xmotion نداشته است. البته این خودروساز ژاپنی می‌گوید سیستم رانندگی نیمه‌خودکار پروپایلوت در کراس اوور مفهومی جدیدش بکار رفته است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Raha

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    طراحی ها مثل ما انسان ها دارن فضایی میشن :) :)
    چه باحال شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (552 ديدگاه)

    کراس اورهای :: تیولی – ولوو- لکسوس
    این سه تا را ریختن تو مخلوط کن شده این
    خودش خط آخر گفته این یک تمرین طراحی است !!
    تو فیلمش داخل ماشین شبیه خزینه های حمام های قدیمه

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا