آکوراهوندا

تست و بررسی آکورا NSX جدید

آکورا NSX از گشتاور الکتریکی استفاده می‌کند، شاسی در حد کلاس جهانی دارد و از سیستم الکترونیکی چهارچرخ متحرکی سود می‌برد که پاسخ‌های پدال گاز را تضمین می‌کند.
کنایه‌دار است، نه؟ برای خودرویی که ظاهری سریع دارد و بسیار هم سریع است وقت خوبی است تا به بوته‌ی آزمایش گذاشته شود. اما همان‌طور که آن‌ها می‌گویند، شما نمی‌توانید به سرافرازی حمله کنید.
به خاطر اینکه زمان تولید این خودرو بسیار طولانی شد، ما زمان زیادی برای کشف همه‌ی جزئیات این خودرو خواهیم داشت. قبلاً می‌دانستیم که NSX از پیشرانه‌ای ۶ سیلندر با دو توربو سود می‌برد، به همراه ۳ موتور الکتریکی و البته گیربکس نه سرعته با کلاچ دوبل.
و به نتایج جالبی هم رسیدیم! اسب بخار و برچسب قیمت این خودرو به یک اندازه عجیب‌وغریب هستند!
اما هیچ‌کدام از این‌ها چیزی را که واقعاً می‌خواهید بدانید را بازگو نمی‌کنند مگر تا زمانی که NSX را برانید.

2017 Acura NSX
۲۰۱۷ Acura NSX
من می‌توانم بگویم که آکورا NSX باشکوه و عجیب است اما برای من همه‌چیزتمام است زیرا راندن این خودرو به‌راستی تجربه‌ی مرا بالا برد. به یاد داشته باشید که ما درباره‌ی تکامل‌یافته‌ترین و باشکوه‌ترین خودرویی صحبت می‌کنیم که تابه‌حال از ژاپن آمده است. (طرفداران نیسان جی تی آر و تویوتا سوپرا می‌توانند نارضایتی خود را در کامنت ها اعلام کنند!)
ممکن است که قدری لگ توربو وجود داشته باشد اما شما نمی‌توانید این را بگویید. چون‌که موتور الکتریکی عقب گشتاور (۱۴۸ نیوتن متر که از دور موتور ۵۰۰ در دسترس است) بی‌وقفه‌ای را تأمین می‌کند که هر تأخیری را پوشش می‌دهد. به این مورد پیشرانه‌ی احتراق داخلی در وسط قرارگرفته را اضافه کنید که درمجموع ۵۷۳ اسب بخار را در دسترس قرار می‌دهد.

2017 Acura NSX
۲۰۱۷ Acura NSX
برای اجتناب از بیش فرمانی، موتورهای الکتریکی قرارگرفته در جلو، هرکدام می‌توانند ۷۳ نیوتن متر گشتاور را برای بیرون کشیدن شما از پیچ فراهم کنند. ممکن است که صدای زیادی ایجاد نشود اما به‌طور حیرت‌انگیزی خوب کار می‌کند. به‌عنوان نتیجه، آکورا NSX بسیار پایدارتر ازآنچه از یک خودروی موتور وسط انتظار دارید عمل می‌کند. به‌طورمعمول یک خودرو بااین‌همه قدرت نیازمند هشدارهایی در زمان طی کردن پیچ‌ها است، بله حتی با لاستیک‌های پیرلی P Zero Trofeo R. اما اینجا نه! NSX واقعاً شمارا به چالش می‌کشد تا زودتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید پایتان را روی پدال گاز بفشارید. خودرو شرایطی را فراهم می‌کند تا احساس کنید ازآنچه که فکرش را می‌کردید بهتر رانندگی می‌کنید.
جادوی واقعی آن است که NSX همه‌ی این‌ها را طبیعی و یکپارچه انجام می‌دهد. شما به‌طور ساده از تکنولوژی اطلاع پیدا نمی‌کنید. فرمان خودرو طبیعی احساس می‌شود و ترمزهای احیاکننده به همان اندازه که استوار هستند، قدرتمند هم هستند.

2017 Acura NSX
۲۰۱۷ Acura NSX
برخی ممکن است که وزن خودرو انتقاد کنند و البته اشتباه هم نمی‌کنند. با ۱۷۲۳ کیلوگرم وزن، آکورا ۲۷۲ کیلوگرم سنگین‌تر از R8 است و قطعاً خودروی سبک‌وزنی محسوب نمی‌شود، هرچند اصلاً سنگین احساس نمی‌شود.

رئیس بخش روابط عمومی هوندا آقای Sage Marie می‌گوید که NSX اگرچه شبیه NSX اصلی نیست اما در راه درستی قدم برمی‌دارد و این صنعت را در جهت جدیدی قرار می‌دهد. درحالی‌که NSX اصلی و قدیمی بسیاری از سوپرکار ها را وادار به ارائه‌ی کارایی هیجان‌انگیز با وزن کم، اطمینان بالا و سهولت رانندگی کرد، این NSX سطح جدیدی از تکنولوژی هیبریدی و توانایی هندلینگ را به ارمغان آورده است، چیزی که مهندس ارشد Ted Klaus عمیقاً باورش دارد و می‌گوید که برای همیشه این دسته را تغییر خواهد داد.
و زمانی که این تکنولوژی‌های جدید کارایی باورنکردنی‌ای را ارائه دهند، زمانی خواهد بود که افراد انتقادکننده از سواری این خودرو به خاطر دروغ‌هایشان سرزنش خواهند شد.
به‌عنوان راننده، تقریباً احساس می‌کنید که بسیار ایزوله شده‌اید. اگر در پیش چشمانم کیلومتر شمار نبود، هرگز فکر نمی‌کردم که با سرعت ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت می‌رانم! و توانایی‌های خودرو در پیچ‌ها به‌قدری خوب بود که به NSX ایمان داشته باشم.

2017 Acura NSX
۲۰۱۷ Acura NSX
پس از طی چندین دور در پیست با خودم فکر می‌کردم که: “می‌دانم که این‌قدر راننده‌ی خوبی نیستم اما NSX کاری کرد که باور کنم واقعاً خوبم.”
من به کارایی این خودرو فروخته شدم! اما فراموش نکنیم که یکی از ادعاهای NSX سرزندگی و مناسب بودن این خودرو است. خب آیا هرروز می‌شود این خودرو را راند؟
متمدن بودن بهترین واژه برای توصیف NSX است.
آکورا می گوید NSX سریع‌ترین خودروی کلاس خود است و باور این ادعا آسان است.

2017 Acura NSX
۲۰۱۷ Acura NSX
آکورا ۴ حالت رانندگی دارد که می‌توانید از کنسول مرکزی به آن‌ها دسترسی داشته باشید: حالت ساکت، اسپورت، اسپورت پلاس و نهایتاً پیست. با انتخاب هرکدام از حالات خودرو سخت‌تر شده و عکس‌العمل نیز سریع‌تر می‌شود. متأسفانه در حالت پیست هم صدای کافی به گوش نمی‌رسد. در داخل کابین شما حتی نمی‌توانید صدای اگزوز را بشنوید. به‌جای آن صدایی در پشت سر شما پخش می‌شود، درست همانند مکلارن (که دوستش ندارم.)

2017 Acura NSX
۲۰۱۷ Acura NSX
بخش دیگری که مرا خشنود نساخت سیستم کنترل لانچ بود. بله سریع است اما من اندکی تعلل در شتاب گیری را احساس کردم. خب البته این سیستم شما را در صندلی فرومی‌برد اما در مقام مقایسه پورشه ۹۱۱ توربو این احساس را به شما می‌دهد که انگار کسی گلوی شما را می‌فشارد.

2017 Acura NSX
۲۰۱۷ Acura NSX
اما برگردیم به دنیای واقعی، خواه NSX شاسی بسیار سفت یا ضربه‌گیرهای مغناطیسی داشته باشد اما سواری خودرو به‌شدت راحت است.
آکورا همچنین معامله‌ی بزرگی را برای نمای خارجی خودرو انجام داده است و درحالی‌که قطعاً به‌اندازه‌ی اسب‌های بخارش گیرا نیست اما باید گفت که شما بهتر می‌توانید روح یک خودروی اسپورت را ببینید و حس اطمینان بیشتری در پشت فرمان داشته باشید.

ستون‌های A به‌شدت باریک هستند به این معنی که شما نقطه‌ی کور بسیار کمی دارید و به‌عنوان یک راننده‌ی بلندقد، من لذت بردم که سقف چگونه برآمدگی خاصی ندارد. وقتی پشت چراغ‌قرمز بودم نیازی نبود تا سرم را خم کنم و چراغ را ببینم، فقط نگاه انداختم!

در شهر که رانندگی می‌کنید هیچ‌گونه ناهماهنگی مورد انتظار درباره‌ی گیربکس دوکلاچه را نمی‌بینید، همه‌ی این‌ها به لطف استفاده از موتورهای الکتریکی در سرعت‌های پایین است و این معنی را دارد که شما اصلاً نیازی به استفاده از دنده‌ی یک ندارید.

آکورا کاری کرده که همانند NSX قدیمی، نمای داخلی این خودرو هم راحت و دوستانه باشد. فضای داخلی خوب است البته برای سوار و پیاده شدن نیاز به کمی دقت است. آنچه جالب است، این است که با همه‌ی فنّاوری‌های آینده‌نگرانه‌ای که در این خودرو به‌کاررفته، کابین خودرو به‌طور قابل‌توجهی ساده و شکیل شده و استفاده از آن آسان است.
نشان‌دهنده‌های دیجیتالی جذاب ازکاردرآمده‌اند و فرمان فیبر کربن مات (آپشن) قطعاً جذاب است. متأسفانه، برخی عملکردها به‌صورت دستی هستند و نما و احساس برخی کلیدها همخوانی چندانی با برچسب قیمت خودرو ندارند.

آیا قیمت نجومی NSX ارزشش را دارد؟ درحالی‌که این خودرو قطعاً در مقایسه با رقبایش گران نیست اما ما داریم درباره‌ی ۱۵۶ هزار دلار صحبت می‌کنیم که به نظر می‌رسد برای یک آکورا زیاد است. البته باید گفت که شما با این پول قطعاً چیزی بیش از نمای جذاب به دست می‌آورید و من تنها درباره‌ی عملکرد سوپر کاری که می‌توانید همه‌روزه با آن رانندگی کنید صحبت نمی‌کنم. این خودرو کار باورنکردنی‌ای را انجام می‌دهد و کاری می‌کند که با راندنش بسیاری از موارد را فراموش کنید. با راندن آکورا NSX فکر می‌کنید که در حال راندن اولین نسل از خودروهای عجیب و جذاب هستید.

مشخصات آکورا NSX 2017

پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو به همراه ۳ موتور الکتریکی
گیربکس: نه سرعته ی کلاچ دوبل
قدرت: ۵۷۳ اسب بخار، ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور
مصرف سوخت (شهر/بزرگراه/ترکیبی): ۱۱.۸/۱۰.۷/۱۱.۲ لیتر در صد کیلومتر
حداکثر سرعت: ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت
شروع قیمت: ۱۵۷۸۰۰ دلار (به همراه هزینه تحویل)

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. م

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (46 ديدگاه)

    من به شخصه این رو دوست دارم ولی جی تی أر رو می پرستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      گیربکس 9 سرعته کلاچ دوبل افرین افرین افرین خوشم اومد ………..
      اما منم 911 توربو اس رو ترجیع میدم با احترام به اکورا …..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Pagani

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (479 ديدگاه)

      از پهلو و پشت و سه رخ عقب خیلی خوبه….رنگشم قرمزه به دل میشینه
      ولی جلوش رو باید بهتر طراحی میکردن….

      به هر حال میشه 40000 دلار گذاشت روش یه فراری کالیفرنیا تی گرفت یا با 70000دلار کمتر یه کوروت ……………….??
      انتخاب با شماس?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. great britain

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    آقا شاهین مکلارن رو دوست ندرای؟؟؟؟؟
    من بعدا به حساب شما میرسم.خخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (4500 ديدگاه)

      سلام
      داداش من به همه ی خودروها ارادت خاصی دارم :)
      مخلصم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. great britain

        ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        شوخی کردم داداش شما آزادی از هر ماشینی که دوست داری بدت بیاد.
        در ضمن همه خودروها هم به شما ارادت خاصی دارن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. مهدی 911

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (459 ديدگاه)

    با این قیمت جلوی رقیباش کم میاره 911 توربو gts amg و ائودی ار8

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. h112

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (434 ديدگاه)

      آفرین…عجب ماشین هایی اسم بردی…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Mohammadreza4060

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (870 ديدگاه)

    طرفی که اینو نوشته معلومه تازه کاره و هنوز تجربه زیادی نداره و این یعنی ماشین قطعا به چشمش عالی میاد
    کسی که با رقبای این ( 911turboو gts amg و …) هم رانندگی کرده باشه میتونه نظر خوب و واقعی ای بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. David

      ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (21 ديدگاه)

      بله از نظر متعصبانی چون شما هرکس که ماشینی غیر از ماشین آلمانی از نظرش خوب و عالی باشه تازه کاره ! واقعا متاسفم برای نوع فکر دوستانی چون شما ! از این همه تعصب نسبت به آلمان چی به شما میرسه ؟ فقط کشور ماست که مردمش اینقدر تعصب الکی نسبت به آلمانی ها دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان ایودی

        ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
        سوابق: (71 ديدگاه)

        خوبی لوییس جان ؟؟
        چرا اینقدر به اسمای خارجی علاقه داری؟؟
        بد نیست مقاله قبلی پدال راجع به آکورا رو بخونی تا بفهمی چرا به این ماشین میگن کپی البته به قول یکی از دوستان آکورا فراری رو باز کرده بود تا کیفیتش رو چک کنه اصلا هدف کپی برداری نبوده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. خسته شده

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    ماشینی کاملا تقلیدی در قیافه اینو قبلا هم گفتم و شباهت هاشو یکم دقت کنید میفهمید به چند تا ماشین و برند شبیه و کپی کرده از چند برند اروپایی و یه آمریکایی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باید قبول کرد که این ماشین، یکی از بهترین هاست، مخصوصا در ترکیب موتورهای بنزینی و الکتریکی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sunmartin

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    بعد از طراحی بوگاتی ویرون آکورا ان ایکس زیباترین طرحی بود که دیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. 1A1

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    در حد خودش خوبه.انشالله موفق بشه.
    منتظر فوردجی تی ام.یکی برونه تستش کنه???

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. بهنام طیبی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    مک لارن بهتر از این نیست؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. ali a.j.g

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (634 ديدگاه)

    تشکر از شاهین جان
    { من می‌توانم بگویم که آکورا NSX باشکوه و عجیب است اما برای من همه‌چیزتمام است زیرا راندن این خودرو به‌راستی تجربه‌ی مرا بالا برد. به یاد داشته باشید که ما درباره‌ی تکامل‌یافته‌ترین و باشکوه‌ترین خودرویی صحبت می‌کنیم که تابه‌حال از ژاپن آمده است } با حرف جنابعالی کاملا موافقم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. رضا خفن

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    (طرفداران نیسان جی تی آر و تویوتا سوپرا می‌توانند نارضایتی خود را در کامنت ها اعلام کنند!)
    این تیکه خیلی باحال بود.
    دوستان شرکت نیسان سرمون کلاه گذاشته . این مقاله رو بخونید متوجه میشید….
    http://www.car.ir/news/Foreign-Company/nissan-gt-r-review

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا