هوندا

بررسی هوندا CR-V بلک ادیشن

با شنیدن پسوند بلک ادیشن Black Edition سریعاً یاد چندین خودروی اسپورت و مشهور می‌افتیم. البته خودروسازهایی چون فورد، اشکودا، نیسان و حتی آئودی و هوندا نیز از این کلمه استفاده کرده‌اند. درحالی‌که تغییرات صورت گرفته صرفاً شاید تزئینی باشند اما این شرکت‌ها دوست دارند تا تجهیزات بیشتری را نیز به ساخته‌هایشان اضافه کنند.

honda-cr-v-black-edition-2016-01
آخرین نسخه‌ی هوندا CR-V همین پسوند را یدک می‌کشد.CR-V بلک ادیشن بر پایه‌ی تریم SE Navi ساخته شده اما حدود ۳ هزار پوند گران‌تر بوده و کیت بدنه‌ی گیراتر، رینگ‌های ۱۹ اینچی و رنگ خاص تابشی دارد. می‌توان هر دو گزینه‌ی دیزلی و بنزینی را برای پیشرانه انتخاب کرد و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک نیز در دسترس هستند. هر مدل نیز به‌صورت انحصاری با سیستم چهارچرخ محرک عرضه می‌شود.

honda-cr-v-black-edition-2016-02
علاوه بر سپرها، رینگ‌ها و رنگ، همه‌ی بلک ادیشن ها دارای صندلی‌های چرمی، کف‌پوش‌های منحصربه‌فرد، اسپویلر درب پشتی و رکاب‌های مخصوص می‌باشند. ضمناً تأکید خاصی نیز روی لفظ بلک ادیشن در این مدل به چشم می‌خورد. پلاستیک‌های سخت و خراش پذیر داشبورد هنوز وجود دارند و البته صفحه‌نمایش‌های مرکزی دوگانه نیز به‌طور دردناکی از مد افتاده هستند.

honda-cr-v-black-edition-2016-03
استایل ظاهری یک خودرو موضوعی شخصی است اما شکی وجود ندارد که ریزه‌کاری‌های صورت گرفته نمایی هدف‌دار را به CR-V بخشیده‌اند. البته از منظر دیگر این قطعات و جزئیات اضافه شده نمایی عجیب را به خودرویی استاندارد با ماهیت کاربردی بخشیده‌اند. جدای از این‌ها، این مدل خاص تنها به‌صورت دو دیفرانسیل در دسترس است.

honda-cr-v-black-edition-2016-04
نه‌تنها این خودرو گران‌تر است بلکه در جاده نیز سنگین‌تر و کندتر حس می‌شود. در تعویض دنده‌های سریع و متوالی گیربکس ۹ سرعته ی اتوماتیک خودرو کمی گیج شده و کشمکش ایجاد می‌کند. همچنین احساس می‌شود که هوندا برای دستیابی به حداکثر راندمان و کاهش مصرف سوخت، نسبت‌های بسیار زیادی را بکار برده و این نسبت‌های گیربکس به همراه استایل رانندگی شتاب‌زده باعث می‌شوند تا CR-V بلک ادیشن را دودل و مردد بیابیم.

honda-cr-v-black-edition-2016-08
فرمان خودرو کند است و تکان‌های بدنه نیز حس می‌شود. سواری هوندا نیز ناامیدکننده است و رینگ‌های بزرگ با لاستیک‌های دیواره کوتاه در شهر و در بزرگراه ضربات تندی را به کابین منتقل می‌کنند. دیگر مسئله‌ای که در CR-V های استاندارد مشاهده نمی‌شود اما در بلک ادیشن وجود دار صدای جاده است.

honda-cr-v-black-edition-2016-12
علاوه بر موارد گفته شده، این خودرو بهای تقریباً ۳۴ هزار پوندی دارد و خودروی دیزل اتوماتیک حاضر در تست تقریباً هم قیمت یک جگوار اف پیس سطح پایه است. مدل فول ب ام و X1 xDrive20d M اسپورت اتوماتیک نیز ۳۴۳۹۰ پوند قیمت دارد درحالی‌که سریع‌تر و قدرتمندتر بوده و از تجهیزات مشابهی سود می‌برد. مزدا CX-5 Sport Nav نیز تقریباً ۳ هزار پوند ارزان‌تر از این خودرو است. عجیب آنکه CR-V بلک ادیشن در بحث مقایسه‌ی تجهیزات استاندارد با دیگر رقبا نیز عقب می‌افتد. صندلی‌های گرم شونده، درب پشتی برقی و ورود بدون کلید از جمله تجهیزاتی هستند که این خودرو فاقد آن‌ها است درحالی‌که در اکثر رقبا یافت می‌شوند.

honda-cr-v-black-edition-2016-13
مصرف سوخت خودرو خوب است اما به پای پیشروهای کلاس نمی‌رسد. ب ام و X1 فوق‌الذکر با گیربکس اتوماتیک مصرف سوخت مشابهی با هوندا دارد که در هر صد کیلومتر برابر با ۵.۱ لیتر است. ب ام و با گیربکس دستی نیز در دسترس است که نه تنها باعث بهبود مصرف سوخت می‌شود بلکه ۱۶۰۰ دلار از بهای خودرو نیز کم کرده و به شما اجازه می‌دهد تا آپشن هایی نظیر دامپرهای تطبیقی و سقف پانورامیک را انتخاب کنید.

اگرچه که این خودرو دارای کمبودهای زیادی است اما معاملات لیزینگی و سرمایه‌گذاری این خودرو باعث می‌شود تا مصرف‌کنندگان توجه ویژه‌ای به بلک ادیشن داشته باشند. در بحث پرداخت اقساط ماهیانه این خودرو بهتر از رقبا عمل می‌کند.

honda-cr-v-black-edition-2016-09
اگر شاسی‌بلندی دو دیفرانسیل با حداکثر خودنمایی می‌خواهید هوندا CR-V بلک ادیشن ارزش نگاه کردن دارد. رقبای این خودرو مجهزتر هستند و رانندگی بهتری دارند و حتی اقتصادی‌تر نیز هستند اما ریزه‌کاری‌های انجام شده روی این خودرو ظاهر آن را جذاب‌تر کرده و البته از نظر شرایط خرید نیز اوضاع بهتری دارد. هوندا هنوز هم کاربردی باقی مانده اما باید گفت که بسیاری از افراد نسخه‌ی گیربکس دستی دیفرانسیل جلو را انتخاب منطقی‌تری خواهند دانست.

مشخصات هوندا CR-V 1.6 i-DTEC Black Edition

قیمت: ۳۳۷۳۰ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری دیزل
قدرت/گشتاور: ۱۵۸ اسب بخار/۳۶۰ نیوتون متر
گیربکس: ۹ سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۹۶ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۵.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Enzo

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    خیلی خوشم میاد ازش.به نظرم قیمت نسبتا زیادش تو این رده بخاطر اینکه هوندا میخواد خاصتر نشونش بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    رگ و ریشه عصبی سیویک رو در خودش داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Madjid

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    قیمتش خیلی مناسبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نوید جهرمی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3688 ديدگاه)

    اگر توی نظرات نویسنده نکته مثبتی پیدا کردید به ما هم بگید. از بس نکات منفی گفته نمیتونم باورکنم منصفانه نوشته شده.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Mohamad

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (812 ديدگاه)

    جوری که اینا تو این نقد هوندا را کوبیدن و جویدن و با خاک یکسان کردن من احساس کردم دارم نقد و بررسی یه لیفان x60 را میخونم!!!
    انقد کیفیت هوندا ثابت شده که جای تخریب عامدانه را واسه خودش باز کرده اونم به این شکل!
    فرمان خودرو کند است و تکان‌های بدنه نیز حس می‌شود!!!!!!!!
    سواری هوندا نیز ناامیدکننده است و رینگ‌های بزرگ با لاستیک‌های دیواره کوتاه در شهر و در بزرگراه ضربات تندی را به کابین منتقل می‌کنند.!!!!!!!!
    مصرف سوخت خودرو خوب است اما به پای پیشروهای کلاس نمی‌رسد!!!
    نه‌تنها این خودرو گران‌تر است بلکه در جاده نیز سنگین‌تر و کندتر حس می‌شود!!!!
    .
    .
    .
    .
    آقا چارتا ناسزا میداد سنگین تر بود که!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. شاهین

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    هوندا سالهای ساله که همه ماشیناش عالین…ایراد وارد نیست بر این ماشین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    با این قیمت، خیلی خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا