هوندا

بررسی تخصصی هوندا CR-V هیبرید جدید

این نسل جدید هوندا CR-V است. پنجمین نسل این خودروی ژاپن جزو اولین خودروهایی بود که طوفان شاسی بلندهای کامپکت را به راه انداخت. نسل فعلی چند ماهی است که وارد بازار بریتانیا شده و از پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی استفاده می‌کند؛ اما حالا نسخه‌ی هیبریدی این خودرو هم عرضه شده است.


با توجه به رقابت فشرده در این کلاس و وجود گزینه‌های گوناگون، اکثر رقبا به دنبال ارائه‌ی خودرویی با پیشرانه‌های دیزلی هستند و خیلی نمی‌خواهند به سمت تکنولوژی پیچیده‌ی هیبریدی بروند. نزدیک‌ترین رقیب برای هوندا CR-V هیبرید تویوتا راو ۴ مشهور می‌باشد.


هر دو خودرو نیروی پیشرانه‌ی بنزینی را با واحد الکتریکی ترکیب کرده اما سیستم‌های هیبریدی دو خودرو تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند. به‌طور خلاصه باید گفت هر زمانی که پیشرانه‌ی بنزینی راو ۴ کار می‌کند چرخ‌ها مستقیماً با استفاده از گیربکس CVT اتوماتیک به چرخش درمی‌آیند.


اما پیشرانه‌ی ۲ لیتری بنزینی CR-V در اکثر مواقع به عنوان یک ژنراتور انجام وظیفه می‌کند و نیروی الکتریکی را به ژنراتور می‌فرستد. اینجاست که دومین واحد الکتریکی متصل به چرخ‌ها باعث به گردش درآمدنشان می‌شود. پیشرانه‌ی بنزینی هم می‌تواند چرخ‌ها را با استفاده از کلاچ به حرکت درآورد اما این اتفاق تنها در زمان شتاب گیری سنگین رخ می‌دهد. سومین حالت موجود در این شاسی‌بلند ژاپنی حالت تمام الکتریکی است که تنها چند کیلومتری می‌تواند CR-V را پیش ببرد. این ایده مشابه میتسوبیشی اوت لندر پلاگین هیبریدی است اما خب برد کمتری دارد.

هوندا می‌گوید این سیستم روش در مقایسه با تویوتا روش کاراتری است اما فعلاً با قوانین جدید WLTP تست نشده است. درحالی‌که راو ۴ مصرف سوخت ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتری را بر جای می‌گذارد هوندا مصرف ۶.۹ لیتری دارد. این مصرف سوخت با رقبای دیزلی هم برابری نمی‌کند. فولکس‌واگن تیگوان که از پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۱۴۸ اسبی دیزلی استفاده می‌کند ۵.۹ لیتری را ثبت خواهد کرد. البته توانایی هوندا در استفاده از نیروی الکتریکی می‌تواند آن را در شهر کم‌مصرف‌تر از فولکس نشان دهد.


ما در این تست از نسخه‌ی دیفرانسیل جلو استفاده کردیم هرچند سیستم چهار چرخ محرک نیز ارائه می‌شود. پرفورمنس خودرو در این کلاس بالاتر از حد نیاز بوده و پیشرانه‌ی الکتریکی شتاب گیری خوبی را در سرعت‌های پایین ایجاد می‌کند. حالت اسپورت در نظر گرفته شده نیز باعث تیزتر شدن پاسخ‌های خودرو می‌شود. البته این شتاب گیری نقطه‌ضعف‌هایی هم دارد. تأخیرهایی در تحویل قدرت پیشرانه حس می‌شود زیرا خودرو ارتباطی بین پیشرانه و گیربکس برقرار می‌کند و همین موضوع باعث تولید صدایی می‌شود که شاید جالب نباشد.


البته این موضوع همیشه رخ نمی‌دهد و اکثر مواقع قلب آهنین CR-V آرام و نرم بوده و یا صدای آن در پس‌زمینه به گوش می‌رسد و یا اصلاً صدایی شنیده نمی‌شود. این خودرو فوق‌العاده آرام بوده و صدای باد و جاده نیز به ندرت شنیده می‌شود.


همین حس در تجربه‌ی سواری با محصول جدید هوندا هم مشهود است. سواری خودرو نرم بوده و آن را به خودرویی عالی در بزرگراه‌ها تبدیل می‌کند. نقطه مقابل این نرمی هم تکان‌های زیاد بدنه در جاده‌های پر پیچ و خم است. البته این موضوع برای اکثر خریداران در این کلاس مهم و نگران کننده نخواهد بود.


موضوع مهم‌تر فضای بار و کابین CR-V است. فضای پا، سر و شانه‌ی بیشتری در مقایسه با نسل قبل وجود داشته و این خودرو بسیار جادارتر از فورد کوگا یا فولکس‌واگن تیگوان است. تکنولوژی هیبریدی کمی روی فضای صندوق بار تأثیر داشته و از ۵۶۱ لیتر نسخه بنزینی به ۴۹۷ لیتر رسیده است؛ اما درب پشتی کاملاً بزرگ بوده و باز کردن آن فضای زیادی را در اختیار قرار می‌دهد.


قیمت مدل هیبریدی CR-V از ۲۹۱۰۵ پوند آغاز می‌شود و مدل SR حاضر در تست نیز قیمت ۳۳۴۹۵ پوندی دارد. این خودرو ۲۰۶۰ پوند گران‌تر از نسخه‌ی ۱.۵ لیتری توربو بوده و البته برای سفارش سیستم چهار چرخ محرک نیز باید ۱۱۰۰ پوند دیگر بپردازید. مدل SE هم قیمت ۳۱۰۱۵ پوندی داشته و مابین نسخه‌های S و SR قرار می‌گیرد و البته تمامی تجهیزات موردنیاز همچون چراغ‌های جلوی LED، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و صفحه‌نمایش ۷ اینچی با ناوبری ماهواره‌ای، اپل کارپلی و اندروید اتو و دوربین دنده‌عقب را دارد.


CR-V گزینه‌ی مناسبی برای خریداران ناوگانی و سازمانی است زیرا از آلایندگی دی‌اکسید کربن کمتری برخوردار است. البته هوندا پیشنهادهای خرید گران‌تری را ارائه کرده است. این خودرو با اقساط ماهیانه‌ی ۲۸۹ پوندی و به مدت سه سال پیشنهاد می‌شود اما سپرده‌ی اولین آن مبلغ سنگین ۸۶۱۸ پوند است. با این میزان سپرده اولیه شما می‌توانید راو ۴ دیزاین را بخرید که اقساط ماهیانه‌ی ۲۴۵ پوندی دارد.


شاید تویوتا کمی پرمصرف‌تر بوده و از گزینه‌های ارتباطی سیستم اطلاعات سرگرمی هوندا برخوردار نباشد اما گزینه‌ی معتبرتری بوده و البته اقساط ماهیانه‌ی کمتری دارد.

اگر شما اکثر اوقات در شهر تردد می‌کنید نسل جدید هوندا CR-V هیبرید می‌تواند کراس اووری عالی محسوب شود. سواری تقریباً ساکت این خودرو به همراه مصرف سوخت کم و فضای داخلی زیاد باعث می‌شود نسخه‌ی هیبریدی CR-V را جایگزین قابل‌اعتنایی در مقایسه با نسخه‌های بنزینی یا دیزلی بدانیم. این خودرو سواری ریلکس تری داشته و راحت‌تر از اکثر رقباست. البته اقساط ماهانه‌ی این خودرو به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از تویوتا راو ۴ بوده و هوندا را از این نظر به سختی می‌توان توصیه کرد.

مشخصات هوندا CR-V هیبرید SR 2WD

  • قیمت: ۳۳۴۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی به همراه دو واحد الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: ۱۸۱ اسب بخار/۳۱۵ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    چقدر جلوش شبیه الکتریکی – ب ام و – I3 هستش / فقط کلیه هاشو برداشتن ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    مثل سایر محصولات هوندا با کیفیت ، مُدرن و رقیبی قَدَر برای تویوتا RAV۴

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Shahrukh

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (51 ديدگاه)

    چرا تو امریکای شمالی،Crv هیبریدی عرضه نمیشه؟?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Sina

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (234 ديدگاه)

    پیشنهاد میکنم این ماشین از نزدیک ببینید
    بسیار بسیار زییاست
    خیلی زیباتر از انچه که در عکس میبینید
    طراحی و کیفیت کابینش فوق العاده هست
    کاملا سر تر از تیگوان هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمدرضا

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (877 ديدگاه)

      دیگه از تیگوان که نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sina

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (234 ديدگاه)

        اتفاقا من این دو تا ماشین و زیرو رو کردم
        تیگوان چیزی در برابر این ماشین نداره دوست عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. me84

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    مصرف سوختشو یه جا 6.9 و یجا 5.3 قید شده. فکر کنم 5.3 درست تر باشه چون از راو4 کم مصرفتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2644 ديدگاه)

      اره مصرفش 5.3 هست و کم مصرف ترین خودروی این کلاس هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. sina

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    CRV هم مثل سیویک و آکورد بهترین خودروی کلاس خودش هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (259 ديدگاه)

    تو سایت autoexpress هم دو تا مصرف سوخت زده که خیلی با هم اختلاف دارن. آخر سر کدوم درسته؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رامتین

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    یه زمانی بهترین کراس اور مید سایز غیر لوکس بود اما دو سه ساله جاشو به راو4 داده. بنظرم محصولات تویوتا در کل انتخاب بهتری نسبت به کل آسیایی هاست.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا