بررسی تخصصی هوندا CR-V هیبرید 2018
بررسی تخصصی هوندا CR-V هیبرید 2018

بررسی تخصصی هوندا CR-V هیبرید 2018

اکثر خودروسازان طراز اول جهانی برنامه‌های خود برای تولید محصولات الکتریکی شده در آینده را اعلام کرده‌اند و هوندا هم از این قافله عقب نمانده است. این خودروساز ژاپنی می‌خواهد دوسوم فروش خود در اروپا تا سال 2025 را خودروهای الکتریکی شده تشکیل دهند و مدل‌های تمام الکتریکی هم نقش مهمی در تحقق این اهداف بازی می‌کنند.


اما پیش از آنکه ما خودروی جدید اوربان الکتریکی را در سال آینده ببینیم باید با اولین قدم این شرکت در استراتژی جدید خود روبرو شویم که نسخه‌ی هیبریدی پنجمین نسل شاسی‌بلند CR-V می‌باشد.


قوای محرکه‌ی جدید این خودرو قبلاً در سدان آکورد بکار رفته اما برای اولین بار است که این پیشرانه را در اروپا می‌بینیم. قوای یاد شده به اختصار i-MMD خوانده می‌شود و سه حالت رانندگی دارد.


حالت رانندگی الکتریکی خالص در دسترس بوده اما تنها فقط بازه‌های زمانی کوتاه می‌توان از آن استفاده کرد چراکه CR-V هیبریدی دارای مجموعه باتری کوچک 1 کیلووات ساعتی می‌باشد. حالت هیبرید درایو هم از نیروی پیشرانه‌ی 2 لیتری تنفس طبیعی بنزینی استفاده می‌کند که در دورهای پایینی یکی از واحدهای الکتریکی را به کار می‌اندازد. این حالت باعث احیای انرژی استفاده شده توسط دیگر پیشرانه می‌شود.


در حالت انجین درایو نیز خودرو با پیشرانه‌ی بنزینی به پیش می‌رود و گیربکس نیز یک نسبت ثابت دارد. این خودرو در نسخه‌های دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک عرضه می‌شود.


همچون دیگر خودروها، حالت هیبرید درایو بهترین روش برای رانندگی روزمره و کاراتر است چراکه تنها از بنزین برای شارژ پیشرانه‌ی الکتریکی استفاده می‌شود. در این حالت می‌توان CR-V را شبیه یک خودروی هیدروژن سلول سوختی هم در نظر گرفت.


این خودرو به‌صورت خودکار و بسته به سرعت و طرز رانندگی سه حالت یاد شده را انتخاب می‌کند اما در اکثر اوقات تغییر حالت‌ها به‌صورت نامحسوس انجام می‌شود. CR-V هیبریدی تقریباً اکثر زمان‌ها در حالت‌های هیبرید یا الکتریک درایو قرار دارد.


سواری خودرو بسیار راحت و آرام بوده و نه تنها کابینی بی‌صدا وجود دارد بلکه شاهد کیفیت ساخت خوبی هم هستیم. پدال‌های پشت فرمان به راننده اجازه می‌دهند سیستم احیای انرژی را بکار گیرد. همچنین یک حالت اسپورت هم وجود دارد که باعث می‌شود پدال گاز پاسخ تیزتری داشته باشد اما خب تأثیر این حالت کاملاً ناچیز است.


هوندا CR-V هیبرید سواری خوبی داشته و به خوبی ناهمواری‌های مسیر را جذب می‌کند. این امر باعث می‌شود شاهد سواری راحت و نرمی خوبی باشیم. فرمان نیز تیز حس می‌شود اما نمی‌توان این خودرو را اسپورت دانست. به دلیل استفاده از سیستم هیبریدی، CR-V هیبرید بیش از 100 کیلوگرم سنگین‌تر از نسخه استاندارد بوده بنابراین این خودرو تکان‌های بدنه‌ی بیشتری دارد.


در کل به نظر می‌رسد با خودرویی کاملاً منحصربه‌فرد روبرو هستیم. مصرف سوخت CR-V هیبرید به هیچ عنوان ساختارشکن و بی‌همتا نیست اما آن را می‌توان هم‌تراز با شاسی بلندهای دیزلی هم سایز دانست. قطعاً این خودرو اقتصادی‌تر از نسخه‌ی بنزینی بوده و با توجه به اینکه هوندا برنامه‌ای برای عرضه‌ی نسخه‌ی دیزلی CR-V ندارد بنابراین حدس می‌زنیم نسخه هیبریدی با استقبال خوبی مواجه شود.


محصولات هوندا معمولاً فضای کابین و بار زیادی دارند اما سیستم هیبریدی باعث شده فضای بار از 561 به 497 لیتر کاهش یابد و همچنین آپشن هفت‌نفره هم وجود ندارد. البته فضای کاربردی زیادی در کابین وجود داشته و سرنشینان بالغ هم به راحتی می‌توانند روی صندلی‌های عقب بنشینند.


از نظر قیمتی، بهای خودرو بسته به تریمی دارد که شما انتخاب می‌کنید اما مدل پرچم‌دار EX که در تست حضور داشت محبوب‌ترین مدل بوده و تنها 800 پوند گران‌تر از نسخه‌ی بنزینی چهار چرخ محرک و گیربکس CVT می‌باشد. اگر به دنبال خرید یکی از این تریم ها هستید ما توصیه می‌کنیم مدل هیبریدی را انتخاب کنید.


نسخه‌ی هیبریدی هوندا CR-V انتخاب ماست. بهای بیشتری که شما بابت این خودرو می‌پردازید چندان جلب‌توجه نمی‌کند اما سواری تقریباً بی‌صدای این خودرو به همراه کابین جادار باعث می‌شوند با نسخه‌ای منحصربه‌فرد در خانواده‌ی شاسی‌بلند پرچم‌دار هوندا طرف شویم.

مشخصات هوندا CR-V Hybrid EX AWD

  • قیمت: 37255 پوند
  • پیشرانه: 6 سیلندر 2 لیتری بنزینی به همراه دو واحد الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: 181 اسب بخار/315 نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته ی CVT، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 9.2 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر


منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

7 دیدگاه

    1. محمد
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      نظرسنجی
      مزدا CX-5 مثبت
      هوندا CR-V منفی

      پاسخ
  1. sina
    سوابق: (1557 دیدگاه) ,

    ممکنه بنظر نرسه ولی تقریبا تو همه ریویوها بهترین ماشین این کلاس انتخاب شده بالاتر از مزدا و راو4.
    نسخه 1.5 لیتریش هم کم مصرف ترین خودروی این کلاس هستش.
    و در کنار اکورد و سیویک بهترین خودروهای هوندا هستن.

    پاسخ
    1. عشق ماشین
      سوابق: (22 دیدگاه) ,

      یه نگاه به سایتای تویوتا و هوندا بندازید. همه تیپ های 1.5 لیتری توربوی دو دیفرانسیل هوندا مصرف ترکیبیشون 29 mpg یا به طور معادل 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر هست. در حالیکه تیپ LE دو دیفرانسیل تویوتا راو4 مصرفش 30 mpg یا 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر هستش. پس بهترین مصرف سوخت این کلاس برای راو4 هست. تازه هوندا 1.5 توربوی 190 اسبی، تویوتا 2.5 تنفس طبیعی 203 اسبی. مزایای تنفس طبیعی هم که همه میدونن. البته نسخه های تک دیفرانسیل هر دو دقیقا مصرفشون یکیه. ضمنا نسخه پایه CRV یعنی LX هم تنفس طبیعی 2.4 لیتری داره که 184 اسبه و مصرفش 27 mpg یا 8.7 لیتره که باز تویوتا بهتره.

      پاسخ
      1. sina
        سوابق: (1557 دیدگاه) ,

        پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گیربکس CVT این ماشین مصرف سوختش در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر/بزرگراه/ترکیبی: ۸.۴، ۶.۹، ۷.۸ (لیتر).
        مدل دیفرانسیل جلوی هیبرید، مصرف سوختی معادل ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر و در مدل دو دیفرانسیل بنزینی، این مقدار ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.
        لینکش رو تو کامنت بعدی میذارم

        پاسخ
        1. عشق ماشین
          سوابق: (22 دیدگاه) ,

          داداش سایت خود هوندا رو ول کردی سایت دیگه ای رو مرجع قرار میدی؟ گرچه تو این لینکی که دادی از motor 1 هم مصرف سوخت رو درست زده که البته برای مدل تک دیفرانسیل هستش. 28/34 mpg که زده این سایت طبق سایت هوندا برای مدل تک دیفرانسیل هستش. باز طبق خود سایت هوندا مدل دو دیفرانسیل مصرفش 27/33 mpg هستش که ترکیبیش رو هم نوشته 29 mpg که میشه 8.1 لیتر. برید سایت هوندا جزئیات رو به طور کامل نگاه کنید دیگه. اینقدر سخته؟
          در مورد مدل هیبریدیش هم که اصلا بحث من نبود.

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.