هوندا

بررسی هوندا سیویک در ایران

سیویک یکی از خودروهای کوچک و جمع‌وجور شهری است که در طول عمر بیش از ۴۰ ساله خود توانسته جای پای خود را به خوبی محکم کند و در دل خریداران جا بگیرد.

2013 Honda Civic
۲۰۱۳ Honda Civic

نسل نهم هوندا سیویک هم از سال ۲۰۱۱ وارد بازار شده است. خودرویی با طراحی اسپرت و جذاب به دور از هرگونه اغراق یا ماجراجویی بصری که همانند کرولا رقیب آن، طیف گسترده‌تری از خریداران را هدف قرار می دهد.

2013 Honda Civic
۲۰۱۳ Honda Civic

هوندا سیویک از مصرف سوخت پایینی بهره می‌برد. برگ برنده‌ای که سالیان سال در برابر مشتریان قرار گرفته تا به‌واسطه هزینه‌های پایین نگهداری، آنان را جذب نماید. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو با موتور ۱.۸ لیتری ۱۴۰ اسبی تنها ۶.۳ لیتر می‌باشد.

پیشرانه مدرن هوندا می‌تواند در دور ۶۵۰۰ موتور، ۱۴۰ اسب بخار نیرو و در دور ۴۳۰۰ موتور، ۱۷۷ نیوتن متر گشتاور را ارائه کند. برای دوستداران قوای بیشتر، یک موتور ۲.۴ لیتری ۲۰۱ اسبی نیز فراهم می‌باشد. سیویک در دو مدل سدان و کوپه عرضه می‌شود که مدل‌های کوپه تنها دارای موتور ۲.۴ لیتری می‌باشند. دو نوع گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک و شش سرعته دستی نیز برای این مدل‌ها قابل انتخاب است.

2013 Honda Civic EX Cockpit
۲۰۱۳ Honda Civic EX Cockpit

سیویک دارای ۵ ستاره از تست تصادف Euro NCAP می‌باشد. البته مدل‌های وارداتی به‌جز مدل فول، عمدتاً تنها دارای دو ایربگ می‌باشند.
در ایران، فامیلی موتور، نمایندگی واردات انواع خودروهای هوندا از جمله سیویک را برعهده دارد. نمونه‌های وارداتی با موتور ۱.۸ لیتری با گیربکس اتوماتیک و در تریم های متفاوت از نظر تجهیزات عرضه می‌شوند.

قیمت سیویک در بازار بسته به آپشن، بین ۱۰۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان می‌باشد. در این کلاس، خودروهایی مثل کیا سراتو، هیوندای النترا، تویوتا کرولا و مزدا ۳ نیز حضور دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۰۲ دیدگاه‌ها

  1. نادر

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    سلام واقعا عالیه ولی لنسر با قیمت پایین تر و سواری وکیفیت بهتر شانس بیشتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. طرفدار بی طرف . reza

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      کیفیت این از تمامی رقباش بیشتر
      کیفیت سیویک رو با کمری مقایسه میکنن

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. امــیــر

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    دقیقاً درست می فرمایید. واقعاً لنسر به خاطر قیمت پایین تر شانس بهتری برای فروش بیشتر دارد. / اما کیفیت هــوندا بایستی بیشتر از لنسر باشد. با اینکه خودم میتسوبیشتی رو بین تمام برنــد های خودروسازی دنیا بیشتر از همه قبول دارم (( به خاطر نسبت کارایی به قیمت بسیار بالا )) ولی برنده ی واقعی ســیــویــک هست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. REZA . JUST TOYOTA

    ۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    طراحی داخلش خیلی خوشکله

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. طرفدار بی طرف . reza

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      سلام خودم

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا