هوندا

اولین تصاویر جاسوسی از هوندا اوربان الکتریکی

کانسپت هوندا اوربان الکتریکی که با نیم نگاهی به گذشته طراحی شده بود در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ بازخوردهای خوبی دریافت کرد.


از آن زمان تاکنون سؤالات زیادی درباره زمان تولید آن به وجود آمده است. پاسخ سؤال اوایل سال جاری و توسط هوندا داده شد چراکه ژاپنی‌ها تأیید کردند نسخه‌ی تولیدی این کانسپت در سال ۲۰۱۹ وارد میدان خواهد شد.


خب به نظر می‌رسد هوندا به قول خود پایبند بوده چرا که نسخه‌ی پیش‌تولیدی آن را برای اولین بار در خیابان‌ها دیده‌ایم. اگرچه اوربان الکتریکی تولیدی کاملاً از نظرها پنهان شده اما می‌توانیم وفاداری زیاد آن به نسخه‌ی مفهومی را ببینیم.


البته برخی تفاوت‌های مهم هم وجود دارند. نسخه‌ی تولیدی تمرکز زیادی روی بحث کاربردی بودن داشته چراکه از یک جفت درب عقب اضافی سود می‌برد. دیگر تفاوت بزرگ بین مدل‌های تولیدی و مفهومی آن است که در مدل تولیدی تمامی درها از لولاهای جلو استفاده می‌کنند درحالی‌که مدل کانسپت دارای درب‌های موسوم به suicide بود.


توجه ویژه‌ی هوندا به بحث کاربردی بودن باعث شده طراحی چهارنفره‌ی اوربان الکتریکی کانسپت به پیکربندی پنج‌نفره تغییر یابد.

البته در پیش گرفتن این استراتژی ضرورتاً به معنی تأثیر منفی روی طراحی نبوده است. همان‌گونه که در تصاویر مشاهده می‌شود، تمامی درب‌ها دارای شیشه‌های بدون فریم بوده و دستگیره درب‌ها نیز به‌صورت یکپارچه طراحی شده‌اند. البته دستگیره درب‌های عقب در بخش انتهایی ستون C پنهان شده‌اند.


موضوع جالب اینکه پروتوتایپ اوربان الکتریکی همان دوربین‌های دید عقب مدل مفهومی را حفظ کرده و عکاسان نیز گفته‌اند آینه دید عقب داخلی از نوع دیجیتالی بوده است. چراغ‌های جلوی LED و گرد نیز مشابه نمونه‌ی مفهومی بوده اما طراحان هوندا تغییراتی در چراغ‌های عقب اعمال نموده‌اند. چراغ‌های مدل مفهومی جای خود را به نمونه‌های گرد LED داده‌اند.

اما خبر خوب درباره‌ی کابین اینکه صفحه‌نمایش بزرگ در مدل تولیدی باقی می‌ماند. متأسفانه نمی‌توانیم چیزی از بخش داخلی را ببینیم چراکه شیشه‌ها تیره هستند. هوندا همچنین درباره‌ی قوای محرکه‌ی اوربان الکتریکی نیز چیز زیادی نگفته است اما شایعاتی درباره‌ی برد بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ کیلومتری آن وجود دارد.


هوندا تولید اولین خودروی تمام الکتریکی خود برای بازار اروپا را از نیمه دوم سال آینده آغاز خواهد کرد بنابراین احتمال معرفی آن در نمایشگاه خودروی ژنو وجود دارد.

پیش‌فروش اوربان الکتریکی برای بازار اروپا از اوایل سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود و اولین نمونه‌ها نیز در اواخر همان سال به دست مشتریان خواهند رسید. خودروی موردبحث در سال ۲۰۲۰ وارد بازار ژاپن هم می‌شود اما فعلاً خبری درباره‌ی عرضه‌ی آن در آمریکا منتشر نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. ali a

    ۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    اگه تا جایه ممکن شبیه کانسپتش باشه فروش خوبی میکنه…طراحی ایش رو خیلی دوس دارم…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا