جنرال موتورزهوندا

همکاری جنرال موتورز و هوندا برای توسعهٔ خودروهای هیدروژنی

هوندا پیشروترین خودروساز در زمینهٔ توسعهٔ فناوری‌های سلول سوختی هیدروژنی برای استفاده در خودروها است و حالا خبر رسیده که این شرکت با جنرال موتورز برای توسعهٔ هر چه بیشتری این تکنولوژی و ایجاد نوآوری‌های بیشتر در آن همکاری خواهد کرد. این دو شرکت درمجموع ۸۵ میلیون دلار برای احداث کارخانه‌ای در میشیگان جهت توسعهٔ تکنولوژی پیل سوختی و تولید قطعات برای استفاده در خودروهای آیندهٔ هر دو شرکت، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

honda-clarity-fuel-2017-01

این همکاری مشترک میان دو شرکت جنرال موتورز و هوندا، Fuel Cell System Manufacturing یا به‌صورت مخفف FCSM نام گرفته است. جنرال موتورز و هوندا با این جوینت ونچر اهداف بزرگی را دنبال می‌کنند و پیش‌بینی کرده‌اند که کارخانهٔ جدید آن‌ها برای حدود ۱۰۰ نفر شغل ایجاد کند. رئیس بخش توسعهٔ محصولات جنرال موتورز در زمان اعلام خبر این سرمایه‌گذاری مشترک گفته است:

«ترکیبی از دو شرکت پیشرو در زمینهٔ توسعهٔ نوآوری‌های سلول سوختی بسیار هیجان‌انگیز بوده و به پیشرفت آن کمک زیادی می‌کند. ارائهٔ این فناوری در خودروهای آینده، حمل‌ونقلی متفاوت و سازگار با محیط‌زیست را برای خریداران ایجاد خواهد کرد».

chevrolet-colorado-2016-zh2-01

جنرال موتورز و هوندا امیدوارند که این سرمایه‌گذاری مشترک به کاهش هزینه‌های توسعهٔ پیشرانه‌های هیدروژنی کمک شایانی نماید. هر خودروساز سه مدیر در هیئت‌مدیرهٔ FCSM منصوب خواهد کرد و رئیس آن‌را نیز به‌صورت دوره‌ای توسط هریک از دو شرکت تعیین خواهد کرد. البته این دو شرکت از سال ۲۰۱۳ در زمینهٔ توسعهٔ فناوری پیل سوختی همکاری داشته‌اند اما هوندا سریع‌تر توانست این تکنولوژی سبز را به جاده‌ها بیاورد. این سازندهٔ ژاپنی خودروی هیدروژنی FCX را در سال ۲۰۰۲ معرفی کرد و این راه را با ارائهٔ مدل کلاریتی FCX در سال ۲۰۰۸ ادامه داد. حالا نیز نسل جدید کلاریتی در بازار ایالات‌متحده عرضه شده است.

honda-clarity-fuel-2017-03

از سوی دیگر جنرال موتورز هم در حال توسعه و آزمایش تکنولوژی سلول سوختی برای ارتش ایالات‌متحده است. این شرکت در حال کار بر روی ساخت یک زیردریایی بدون سرنشین هیدروژنی برای نیروی دریای ایالات‌متحده جهت بررسی و گشت زنی در اعماق دریاها است و همچنین آزمایش یک شورلت کلرادو هیدروژنی را هم برای استفاده در ارتش، در دست اجرا دارد. جنرال موتورز گفته است که یک خودروی هیدروژنی برای استفادهٔ مردم عادی را در حدود سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد کرد.

chevrolet-colorado-2016-zh2-02

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حميد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اینده رو چجور میشه تجسم کرد
    دانشمندان دارنند میسازند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    سلام

    بسیار عالی.
    خودروهای هیدروژنی واقعا مزایای بسیاری دارند.
    از شنیدن خبر این همکاری ها لذت میبرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا