دوئل نهایی، هوندا سیویک یا مزدا سه؟

مرحلهٔ نهایی، گروه ششم، سدان‌های کامپکت

 

 

هوندا سیویک

تاریخ معرفی: نوامبر 2015

نسل کنونی: دهم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: 4.2 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 41,285 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 43,256 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 377,286 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 325,760 دستگاه

فروش سال 2017 در چین: 173,865 دستگاه

فروش سال 2018 در چین: 218,132 دستگاه

فروش سال 2017 در کل دنیا: 817,838 دستگاه

فروش سال 2018 در کل دنیا: 833,123 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 92 درصد

حفاظت از کودکان: 67 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 75 درصد

سیستم‌های ایمنی: 88 درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانهٔ توانمند اما کم‌مصرف، هندلینگ جذاب، قابلیت اطمینان بالا

نقاط منفی: ارگونومی ناامیدکننده، حساسیت بسیار بالای سیستم‌های کمک‌راننده

 

مزدا سه

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس 2018

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: 4 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 43,794 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 38,514 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 75,018 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 64,638 دستگاه

فروش سال 2017 در چین: 142,498 دستگاه

فروش سال 2018 در چین: 121,051 دستگاه

فروش سال 2017 در کل دنیا: 396,000 دستگاه

فروش سال 2018 در کل دنیا: 354,336 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ (نسل قبلی)

حفاظت از بزرگسالان: 93 درصد

حفاظت از کودکان: 86 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 65 درصد

سیستم‌های ایمنی: 81 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر بسیار شیک، رانندگی و رفتار جاده‌ای خوب، کابین سطح بالا، هزینه‌های نگهداری پایین

نقاط منفی: فضای محدود صندلی‌های عقب، قدرت کم در دورهای پایین پیشرانه

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

مزدا سه

هوندا سیویک

پیشرانه 2.5 لیتری I4 1.5 لیتری I4
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت 185 اسب بخار 175 اسب بخار
گشتاور 250 نیوتن متر 220 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک جلو یا چهارچرخ جلو
شتاب صفر تا 96 7.1 ثانیه 6.9 ثانیه
مسافت 400 متر 15.5 ثانیه 15.3 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر/ساعت 200 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 7.8 لیتر ترکیبی 6.7 لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی
ظرفیت باک 51 لیتر 47 لیتر
وزن 1383 کیلوگرم 1325 کیلوگرم
طول 4.66 متر 4.63 متر
فاصلهٔ محوری 2.72 متر 2.70 متر
حجم صندوق بار 450 لیتر 425 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه بریتانیا 20,595 پوند 17,572 پوند
قیمت پایه آمریکا 21,895 دلار 20,370 دلار
قیمت موردبررسی 21,895 دلار 21,170 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

34 دیدگاه

  1. sina
    سوابق: (1832 دیدگاه) ,

    سیویک بهترین خودروی این کلاسه ولی خب مزدا رای میاره گمونم.
    هر دو عشقن البت در هر صورت

    پاسخ
    1. sina
      سوابق: (1832 دیدگاه) ,

      اقا من متوجه نشدم فرق قیمت پایه با قیمت نمونه بررسی شده چیه
      اگه نمونه بررسی شده گیربکس اتومات و چهار چرخ متحرک باشه باس قیمتش بالای 25 هزارتا باشه

      پاسخ
      1. داود
        سوابق: (63 دیدگاه) ,

        نزدیک سه برابر فروش بیشتر سیویک نشان میده که چه قدر طرفدار داره. شتاب بهتر و مصرف کمتر و قیمت پایینتر. ولی درایران به همان دلیلی که مردم برای فرغون صف میکشند مطمئنم به مزدا رای میدن

        پاسخ
        1. ناجی
          سوابق: (1 دیدگاه) ,

          من به مزدا رای دادم تنها به یه دلیل. اونم محل قرارگیری صفحه نمایشه
          خودم تویوتا داشتم الانم یه مدل دیگه دارم
          سیویک اگه صفحه نمایشش مثل مزدا بود قطعا بهش رای میدادم

        2. Hamid...Audi
          سوابق: (640 دیدگاه) ,

          اصول روشن فکری تو این مملکت هر روز پشم های زیادی از منطق رو میریزه.
          فرغون طرفدار داره و واسش صف میکشن چون فقط همینو میتونن بخرن و ماشین خوب خوبا واسه یه قشر خاصیه.
          اگه شما جزو اون قشر خاصین و طرز تفکرتون اینه باید به حال این مملکت زار زد.

        3. شاهين
          سوابق: (851 دیدگاه) ,

          دوس عزیز اولا توهین نکن به کسی،… اونم راجبه ماشینی مثل مزدا سه،
          دوما هوندا کمپانیه خیلی بزرگتریه از مزدا و تعداد کارخونه هاش بیشتره و تولیدش هم ١٠ برابره مزداس،قاعدتا فروشش هم بیشتره،تعداد فروش ربطی به بهتر بودن و بدتر بودن نداره،یکم مطالعه کن سطح سوادت بیاد بالا

    2. NAVID۰۰۹۸
      سوابق: (1976 دیدگاه) ,

      از هر نظر مزدا بهتر عمل کرده .

      اما به فروش هر دو نگاه میکنیم ، میبینیم که سیویک فروش تقریباً دو برابری داره و این برای من جای تعجب داره چطور مزدا فروش کمتری نسبت به تمام رُقَباش داره با اینکه همه کارشناسان تحصینش میکنند .
      باید این هم در نظر گرفت ، سیویک سال ۲۰۱۵ رونمایی شده و مزدا ۳ سال ۲۰۱۸ ، که باز هم جای تآمل داره .

      پاسخ
      1. sina
        سوابق: (1832 دیدگاه) ,

        نمیشه گفت مزدا از هر نظر بهتر عمل کرده نوید عزیز
        شتاب و سوخت و الایندگی هوندا بهتره. قیمتش هم ارزونتره. همچنین میشه گفت:
        Car and Driver performed a comparison test in its April 2017 issue and they ranked the Honda Civic Sport Hatchback first. They ranked the Mazda 3 5-Door third.

        J.D. Power and Associates rated the Civic second among compact cars in owner reported satisfaction. This includes how well the vehicle performs and satisfies its owner’s expectations. The Mazda 3 isn’t in the top three.

        The Civic Sport was chosen as one of Car and Driver’s “Top Ten” in 2018. The Mazda 3 hasn’t been picked since 2017.

        The Civic was chosen as one of Automobile Magazine’s “All Stars” for 2 of the last 22 years. The Mazda 3 hasn’t been picked since 2014.

        A group of representative automotive journalists from North America selected the Civic as the 2016 North American Car of the Year. The Mazda 3 has never been chosen.

        The Honda Civic outsold the Mazda 3 by over five to one during the 2018 model year.

        پاسخ
    3. سعید(تهران)
      سوابق: (402 دیدگاه) ,

      من تجربه سواری سیویک رو دارم، بسیار جادار هست و فضای پای صندلی عقب باورنکردنی، تعادل و حرکت ماشین در حد عالی، طوریکه وقتی به آمپر نگاه کردم باورم نمیشد با سرعت ۱۳۰ در حرکت هستیم! ولی از نظر سیستم تعلیق پشت سر همکلاسی مثل جتا که اونم تجربشو دارم بود و کیفیت متریال داخلی هم به شدت توی ذوق میزنه، مزدا انتخاب بهتریه و بالاتر بودن قیمتشم بخاطر کیفیت داخلی بالاتر هست که بنظرم ارزششو داره.

      پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1288 دیدگاه) ,

      دقیقا
      چه انتخاب سختیه
      اما من با عشق مزدا ۳ رو انتخاب کردم
      گرچه که در نبود مزدا، مخصوصا سیویک و آکورد دلربا هستن

      پاسخ
  2. حسين وي
    سوابق: (375 دیدگاه) ,

    انتخابم مزداست
    پدال جان شما که میدونی همه تو تلگرام. بر اساس عکس رای میدن
    خیلی بهتر بود عکس مدل جدید مزدارو میزاشتی کنار سیویک
    اینکارت قطعا باعث رای کمتر مزدا میشه
    برای کسایی که حتی فک میکنن اخرین نسل مزدا همون مزدا نیو هست !!

    پاسخ
  3. امیر
    سوابق: (1202 دیدگاه) ,

    اولش سر دوراهی بودم ک کدوم یکیش؟؟چون جفتشون عالین
    ولی بعد دیدن مشخصات قطعا مزدا۳ برتری داره
    البته کابین سیویک بنظرم معقولتره

    پاسخ
  4. Ahmad
    سوابق: (1067 دیدگاه) ,

    برای اولین بار نتونستم رای بدم هر دو تو این کلاس همه چی تمومن

    پاسخ
  5. ارش
    سوابق: (728 دیدگاه) ,

    واقعا به کدام باید رای بدیم اهورا مزدا یا هوندا خودم شخصا هوندا رو تو ماشینهای ژاپنی ترجیح میدم ولی از اسم اهورا مزدا نمیشه گذشت‌(موسس کمپانی مزدا عاشق فرهنگ ایران باستان بود به همین دلیل اسم کمپانی خودش رو گذاشت مزدا). تعدادی از مردم ژاپن این عقیده رو دارند که ایرانیان باستان نقش به سزایی در تاسیس کشور ژاپن دارند.

    پاسخ
  6. ZXEN
    سوابق: (94 دیدگاه) ,

    سیویک طراحی مدرن و جالب داره . با گیربکس cvt چنین شتابی محشره . گیربکس cvt مجموعه انتقال قدرت تنبلی هست . و همچنین حجم موتور کمتره که طبیعتا گرفتن گشتاور بیشتر خیلی سخت تر میشه . البته توربو بی تاثیر نبوده . با دیفرانسیل جلو که شتاب گیری به علت هرزگردی زیاد سخت تر از تمام چرخ هست هم یک امتیاز برای سیویک حساب میشه . قیمت کمتر هم امتیازی برای سیویک به حساب میاد . در مسافت 400 متر هم بهتر عمل کرده . فاصله محوری و طول بدنه هم باعث میشه که در پیچ های پر خم هندلینگ یا فرمان پذیری بهتری داشته باشه . جای پارک کردن برای سیویک هم راحت تره . البته تاثیری چندانی در انتخاب مشتری نداره این مورد .
    .
    مزدا 3 طراحی شیک و ساده ای داره فضای صندوق بیشتر و حجم موتور بیشتر که طبیعتا به ازای هر سی سی قدرت تولید میشه براش امتیاز به حساب میاد . یعنی مزدا 3 موتور قوی تری داره . حجم بیشتری داره . در مورد استهلاک به نظر بنده مزدا 3 بهتر عمل میکنه به علت این که اتمسفریک هست و فشار کمتری به قطعات مختلف مانند پیستون و شاتون و دیواره سیلندر و … میاد . البته این رو هم در نظر بگیریم که فاصله محوری بیشتر و طول بیشتر مزدا 3 برای افزایش فضای کابین هست و مزدا 3 کابین و اتاق جادار تری داره . البته به جز صندلی های عقب که در عکس واضحه که از سیویک فضای کمتری داره .
    ///
    در آخر نظر بنده به سیویک نزدیک تر هست به علت طراحی پویا یا داینامیک و مدرن و مهندسی پیشرفته در پیشرانه ، و البته در سلیقه بنده کابین زیباتر هست .
    سپاس

    پاسخ
    1. ZXEN
      سوابق: (94 دیدگاه) ,

      از یادم رفت که بگم حداکثر سرعت بیشتر برای مزدا3 امتیاز به حساب میاد .
      سپاس

      پاسخ
  7. سیدمهران میرابوالقاسمی
    سوابق: (241 دیدگاه) ,

    مزدا با اختلاف فاحشی قهرمان شد.مزدارا عشق است.

    پاسخ
  8. علی آقا
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    من نظرم به سوبارو ایمپرزا نزدیکتر هست…
    بین این 2 تا هم از نظر فنی مزدا و از نظر طراحی هوندا رو میپسندم.

    پاسخ
  9. نوید جهرمی
    سوابق: (2662 دیدگاه) ,

    به دلیل پیشرانه تنفس طبیعی، گیربکس غیر CVT، کیفیت بالای کابین، و فروش کم تر(کم تر دیده شدن) به مزدا 3 رأی دادم.
    هردو بهترین این کلاسن. هر کدوم رأی بیاره فرقی نمیکنه.دوتاشون هم بین ایرانیا محبوبن.

    پاسخ
  10. s\i\,v
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    این مزدایی که عکسش گذاشتین چقدر خوشکل میشد اگه رینگ های بزرگتر و تایر پهن تر شبیه bmw استفاده میکردن . بدنه قشنگه ولی رینگ و تایر همه قشنگی رو نابود کرده . پره های رینگش هم خیلی ساده و افتضاح هستش

    پاسخ
  11. حمیدرضا
    سوابق: (2321 دیدگاه) ,

    مزدا تو ایران خیلی مطرحه چون ملت سالهاست خودروهای کوچیک‌ژاپنی پرشتاب و باهندلینگ خوب جز کرولا و مزدا ۳ ندیدن کرولا که خیلی گرونتر بود براهمین مزدا بیشتر جا افتاد
    تو تمام بازارها سیویک‌رشد داشته جز امریکا از نظر فنی هم واقعا سرتره قیمتشم کمتره دلیلی نمیبینم به هوندا رای ندم

    پاسخ
  12. علی
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    با سلام
    دو تا از بهترینهای ژاپنی بازار اصیل زیبا بی حاشیه هر دو رو خیلی دوست دارم واقعا نمی تونم انتخاب کنم ولی سیویک شاید به علت قیمت ارزونتر همین ….باز هم شک دارم .

    پاسخ
  13. Amir
    سوابق: (170 دیدگاه) ,

    با اینکه مزدا خیلی عالیه و نمیشه از ظاهر جذابش به همین راحتیا گذشت ولی چه کنم که دلم میگه سیویک و رایم هونداست !

    پاسخ
  14. doubt
    سوابق: (123 دیدگاه) ,

    اهل فن بگن چرا شتاب سیویک یه نمه بهتره؟
    قدرت و گشتاورش کمتره از مزدا. وزنشونم تقریبا مساویه. گیربکس مزدا هم ک بهتره ب نظرم.

    پاسخ
  15. شاهين
    سوابق: (851 دیدگاه) ,

    پدال جان لطفا در آخرین روز از کل دوعل ها که تموم شد یه مقاله بنویسید و همه برنده ها رو یه جا نشون بدین و تعداد کل کسایی که رای دادن رو هم بگید،این نظر سنجی که تقریبا یه سال طول کشید ارزش بالایی داره

    پاسخ
    1. MOHAMAD.n.r
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      مزدا ۳ ای که ما توی ایران داریم نثل دوم این ماشین هست.
      عکس اول که مزدا در کنار سیویک قرار دارد نثل سومه بقیه عکس ها هم نثل چهارم و فعلی در بازار جهانی.

      پاسخ
  16. net
    سوابق: (945 دیدگاه) ,

    این مدل رینگ خاکستری تیتانیوم مزدا با پره های مستقیم زیاد قشنگه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.