دوئل نیسان 370Z و هوندا سیویک کوپه

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور دوم، قسمت بیست‌ونهم، دومین دوئل از گروه کوپه‌های کوچک

دوئل‌های گروه کوپه‌های کوچک در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین آئودی TT و مزدا MX-5

مجموع آراء: ؟

آراء آئودی TT: ؟

آراء مزدا MX-5: ؟

پیروز دوئل: ؟

 

نیسان 370Z

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس 2008

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: FM نیسان

امتیاز از کاربایر: 3 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 3.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 894 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 701 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 4,614 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 3,468 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: – درصد

حفاظت از کودکان: – درصد

حفاظت از عابر پیاده: – درصد

سیستم‌های ایمنی: – درصد

امتیاز کلی: – ستاره

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تیپ پایهٔ آن هنوز هم ارزش خرید بالایی دارد، پیشرانهٔ V6 قدرتمند آن رقبای چهار سیلندر را مغلوب می‌کند، رانندگی لذت‌بخش، تجهیزات استاندارد زیاد

نقاط منفی: چسبندگی می‌توانست بیشتر باشد، سواری متلاطم، عدم وجود دیفرانسیل لغزش محدود

 

هوندا سیویک کوپه

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک 2015

نسل کنونی: دهم

پلت‌فرم: کامپکت جهانی هوندا

امتیاز از کاربایر: 4.2 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: – دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: – دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: – دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: – دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 92 درصد

حفاظت از کودکان: 67 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 75 درصد

سیستم‌های ایمنی: 88 درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: هندلینگ عالی، فرمان تیز، کیفیت سواری خوب، قیمت مقرون‌به‌صرفه

نقاط منفی: سیستم اطلاعاتی-سرگرمی می‌توانست بهتر باشد، لاستیک‌های چهارفصل موجب عملکرد ضعیف‌تر می‌شوند

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

نیسان 370Z

سیویک Si کوپه

پیشرانه 3.7 لیتری V6 1.5 لیتری I4
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت 330 اسب بخار 205 اسب بخار
گشتاور 365 نیوتن متر 260 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته دستی 6 سرعته دستی
محور محرک عقب جلو
شتاب صفر تا 96 5.0 ثانیه 6.3 ثانیه
مسافت 400 متر 13.6 ثانیه 14.8 ثانیه
حداکثر سرعت 250 کیلومتر/ساعت 220 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 11.7 لیتر ترکیبی 7.3 لیتر ترکیبی
ظرفیت باک 72 لیتر 47 لیتر
وزن 1510 کیلوگرم 1305 کیلوگرم
طول 4.25 متر 4.50 متر
فاصلهٔ محوری 2.55 متر 2.70 متر
حجم صندوق بار 200 لیتر 340 لیتر
ظرفیت سرنشین 2 نفر 4 نفر
قیمت پایه بریتانیا 29,113 پوند
قیمت پایه آمریکا 30,885 دلار 20,270 دلار
قیمت موردبررسی 30,885 دلار 25,020 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

30 دیدگاه

    1. محمد
      سوابق: (1368 دیدگاه) ,

      ظاهرا که هنوز هم دود از کُنده بلند میشه و دوستان مخاطب پدال هنوز هم گودزیلا رو انتخاب میکنن
      اما کمی گرد پیری روش نشسته وحیف اعتبارش هست که نسل جدیدش روی خط تولید نیاد و خودش به خودش ضربه بزنه
      منم هوندا رو دوست دارم
      اما بیشتر از همه دلم واسه مزدا میاتا سوخت که فینالیست نشد
      اونم با ۳ تا رای
      اگه میدونستم براش رای میخریدم 😅

      پاسخ
      1. سامان اذری
        سوابق: (2750 دیدگاه) ,

        مزوا میاتا بخاطر این سیاست پدال حذف شد
        هزار بار گفتیم که فقط رای نظرسنجی که تو سایت هست شمرده بشه
        الان تو سایت نزدیک 540 تا میاتا و 388 تا ائودی رای داشت ولی بخاطر تلگرام ائودی اومد بالا

        پاسخ
        1. محمدرضا
          سوابق: (371 دیدگاه) ,

          خب برید تو تلگرام هم رای بدین
          مگه سخته

    2. مزدا
      سوابق: (1217 دیدگاه) ,

      تو این کلاس فقط مزدا میاتا😋😋😋

      پاسخ
      1. شاهين
        سوابق: (854 دیدگاه) ,

        من کاملا مطمعنم تا لحظه آخر مزدا میاتا جلو بود تو نظرسنجی قبلی از اعودی، یا شفاف سازی کنید یا دیگه با این اوضاع رای نمیدم من

        پاسخ
    3. محمدرضا
      سوابق: (371 دیدگاه) ,

      قطعا هوندا بهتره ولی این دوئل نا جوان مردانست بای با سیویک تیپ R مقایسه میشد که هم قدرتش نزدیک تره هم قیمتش
      من که به سیویک رای دادم

      پاسخ
  1. saeed
    سوابق: (287 دیدگاه) ,

    جدای بحث قیمتی فکر نکنم دلیلی برای انتخاب هوندا باشه…

    پاسخ
  2. ایمان
    سوابق: (1471 دیدگاه) ,

    عشق است موتور ۶ سیلندر تنفس طبیعی 😍😍
    یکی از سلاطین دریفت همین ۳۷۰Z هست
    منتظر نسل جدیدش هستیم ….

    پاسخ
  3. овsкиكMас
    سوابق: (90 دیدگاه) ,

    از یه طرف فنی نیسان بهتره بخاطر شش سیلندر بودن و تنفس طبیعی بودنش از طرف دیگه کیفیت سیویک بالاتره
    سیویک رو انتخاب میکنم

    پاسخ
  4. kamran
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    شرمنده به هیچکدوم رای نمیدم
    تو این گروه تنها سوبارو brz رو قبول دارم
    تو ریس خیابانی جاست سوبارو brz و لاغیر
    تو خیابونای پیتسبورگ و مسکو و برلین و تولوز و پاریس و میلان باید ببینی چطور با سوبارو brz اسفالتو از جا میکنن.
    هوندا سیویک تنها مدلیه که قابل احترامه

    پاسخ
  5. امیر
    سوابق: (1363 دیدگاه) ,

    چرا ادمو اذیت میکنین اخه!!!
    انتخاب بینشون سخته
    التبه ک نیسان زد برتری چشمگیری داره و دلیل انتخابمه

    پاسخ
  6. OMID
    سوابق: (861 دیدگاه) ,

    370z رو هیچ وقت به یه ماشین دیفرانسیل جلو چهار سیلندر ترجیح نمیدم
    370z هم تیون خوب میشه هم برای دریفت خوبه

    پاسخ
  7. Alireza
    سوابق: (218 دیدگاه) ,

    ظاهر سیویک رو بدجور خراب کردن
    اصلا نمیتونم دوسش داشته باشم برعکس نسل قبلیش

    پاسخ
  8. حسین وی
    سوابق: (379 دیدگاه) ,

    چی شد که آئودی رای اورد ؟؟؟؟
    پدال دیگه مسخرش رو درآوردی با این نظر سنجی هات
    یا تو تلگرامت جدول بزار یا جمعش کن
    انقد مسخرس که اینجا میاتا با اختلاف بالا جلو بود سره تلگرام باید ببازه ؟؟؟
    اونم چند نفر فوروارد کنند بگن آقا 3 تا رای بدید این بیاد بالا ؟

    پاسخ
    1. Mad.z.Max
      سوابق: (400 دیدگاه) ,

      دیگه این “رای نمیدم” رو لوسش نکنین : ))
      بعله، مثلا اگه انتخاب بین رنگلر نسل قبل و جدید باشه، یا مثلا بین ب ام و سری ۲ کامپتیشن و سری ۵ کامپتیشن (یا یه همچین موارد اسطوره ای) شاااوید آدم بیاد بگه دلم نمیاد رای بدم انننقد که هر دو خوب و خاصن! ولی بین این دوتا مه واقعا انتخاب اونقدرا پیچیده نیس!

      پاسخ
        1. Mad.z.Max
          سوابق: (400 دیدگاه) ,

          آره، نیست که سهامدار ارشدشم، براش تبلیغ میکنم تو کامنت مجله ایرانی، بلکه فروش و محبوبیتش بالا بره..
          از کل کامنت فقط جایی که دوس داری رو میبینی؟ دیدت اینجوری باشه، تو زندگی خیلی اذیت میشی

        2. H
          سوابق: (232 دیدگاه) ,

          من با شما شوخی میکنم چقدر زود رنجی ببخشید اگه بهت برخورد

  9. Solid Snake
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    کوپه های ژاپنی عالین
    برا دریفت حرف ندارن
    و هندلینگشون هم خوبه
    قیمتشون هم مناسبه
    بین این دوتا من نیسان 370Z بنظرم ماشین بهتریه

    پاسخ
  10. امیر دهقان
    سوابق: (421 دیدگاه) ,

    دوستان و مخاطبین عزیز
    بدلیل اینکه آراء خودروهای این دوئل بسیار به هم نزدیک هست، استثنائاً در این دوئل تا زمان برگزاری دوئل فینال فرصت برای رای دادن وجود داره و بنابراین فعلاً پیروز دوئل TT و MX-5 رو تعیین نمیکنیم
    اما پیش از برگزاری دوئل فینال، آراء دوباره محاسبه خواهد شد و هر ماشینی که حتی با اختلاف یک رای جلوتر باشه پیروز و یکی از فینالیست‌های این گروه خواهد بود
    با سپاس از همراهی شما

    پاسخ
    1. ahmad m
      سوابق: (57 دیدگاه) ,

      چرا قانون خودتون رو زیر پا میذارین جناب دهقان؟ چون آئودی اومد بالا ؟ آراء آئودی در مجموع بیشتر بود و حق آئودی بود که فینالیست بشه ، حتی با یک رای بیشتر

      پاسخ
      1. حسین وی
        سوابق: (379 دیدگاه) ,

        مزدا تو تلگرام به دلیل عدم شناخت کافی و اگاهی مردم به میاتا کم رای آورد دقیقا همون بلای که سره مزدا 2 اومد !
        مطمئن باش اگه مشخصات بود انقد تو تلگرام عقب نمیموند
        وقتی اینجا بیشتر رای میاره به خاطره شناخت بیشتر کاربرای پدال
        هستش نه صرفا اینکه بگن خوب آئودیه دیگه پس بهتره بهش رای بدیم

        پاسخ
        1. ahmad m
          سوابق: (57 دیدگاه) ,

          میدونم ، ولی تفاوت آرای تلگرام و سایت فقط مختص این دوئل نبوده و تو خیلی از دوئلهای دیگه هم بوده ، چرا فقط این نظرسنجی استثنا شده ؟ یا رای گیری از طریق تلگرام رو حذف کنن یا به آراء داده شده احترام گذاشته بشه

  11. Mad.z.Max
    سوابق: (400 دیدگاه) ,

    خب من Z رو انتخاب کردم. ولی همچنان دلم پیش 350Z فقید هست. این یکی رو با اینکه خیلی عالیه ولی نصف 350Z هم دوسش ندارم. اون یچیز دیگه بود..
    مثه اسکای لاین r32 و r33 که طرفداراش هنوزم واسش سر و دست میشکونن ^___^

    پاسخ
  12. mohammad
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    این مقایسه ،دوئل اصلا درست نیست .باید TypeR رو با 370z مقایسه /دوئل می کردی پدالللل

    پاسخ
    1. امیر دهقان
      سوابق: (421 دیدگاه) ,

      سیوک تایپ R فقط هاچ‌بک پنج‌در هست و در نسخۀ کوپه تولید نمیشه
      قوی‌ترین نسخۀ سیوک کوپه همین مدل Si هست

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.