دوئل هوندا سیویک تایپ R و سوبارو WRX STI

سومین دوئل از دور چهارم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به گروه هاچ‌بک‌ها، یا بهتر بگوییم، خودروهای کامپکت اسپرت اختصاص دارد. در سومین دوئل این گروه، مرسدس بنز A45 AMG به مصاف فورد فوکوس RS رفت که در این رقابت جمعاً 1653 رأی به ثبت رسیده است. از این آراء، A45 توانست با کسب 1219 رأی یا به‌عبارت‌دیگر 73 درصد از کل آراء، پیروز دوئل شده و جواز حضور در مرحلهٔ بعدی را کسب کند درحالی‌که فوکوس RS با کسب 436 رأی از دور رقابت‌ها کنار رفت. حال امروز در چهارمین دوئل این گروه، دو خودروی آتشین و وحشی ژاپنی یعنی هوندا سیویک تایپ R و سوبارو WRX STI به میدان مبارزه آمده‌اند.

آئودی RS3

سئات لئون کوپرا

مرسدس بنز A45 AMG

فورد فوکوس RS

آئودی RS3

مرسدس بنز A45 AMG

فولکس‌واگن گلف R

پژو 308 GTI

سوبارو WRX STI

هوندا سیویک تایپ R

فولکس‌واگن گلف R

؟

ب‌ام‌و M140i

هیوندای i30 N

؟

هوندا سیویک تایپ R

هوندا سیویک یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین سدان‌های کامپکت ژاپنی است که پیشینه‌ای طولانی و پرافتخار دارد؛ اما پیشینهٔ نسخهٔ اسپرت تایپ R آن به سال 1997 و نسل ششم سیویک بازمی‌گردد. این خودرو بر اساس نسخهٔ هاچ‌بک سیویک ساخته شده بود و تنها به‌صورت هاچ‌بک سه‌در عرضه می‌شد. این رویه در نسل بعدی که بین سال‌های 2001 تا 2005 تولید شد نیز ادامه داشت تا اینکه در نسل سوم، نسخهٔ سدان هم به خانوادهٔ تایپ R اضافه شد. این نسل از تایپ R که بر اساس نسل هشتم سیویک ساخته شده بود، در سپتامبر 2005 با مدل 2006 معرفی شده و تا سال 2011 در دو نسخهٔ هاچ‌بک سه‌در و سدان چهاردر به تولید رسید؛ اما با خاتمهٔ تولید این نسل سیویک تایپ R در سال 2011، این اسپرت داغ ژاپنی برای مدتی غایب بود تا اینکه نسل چهارم آن در نمایشگاه ژنو 2014 رونمایی شد. این نسل بر اساس نسخهٔ هاچ‌بک نسل نهم سیویک ساخته شده بود و صرفاً به‌صورت هاچ‌بک پنج‌در به بازار عرضه شد؛ اما این ماشین هم‌اکنون در نسل پنجم خود قرار دارد که بر اساس نسل دهم سیویک ساخته شده و نسخهٔ پروتوتایپ آن برای اولین بار در نمایشگاه پاریس 2016 رونمایی شد. سپس در نمایشگاه ژنو 2017 سرانجام نسخهٔ تولیدی آن معرفی گردید. این نسل سیویک تایپ R که بر اساس نسخهٔ پنج‌در لیفت‌بک سیویک ساخته شده، برای اولین بار در تاریخش، در بازار ایالات‌متحده هم عرضه می‌شود. تایپ R که پرچم‌دار خانوادهٔ سیویک محسوب می‌شود، توانست با تایم زنی در نوربرگ‌رینگ، رکورد سریع‌ترین خودرو دیفرانسیل جلوی این پیست را نیز از فولکس‌واگن گلف GTI کلاب‌اسپرت بگیرد. سیویک تایپ R به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که 310 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

سوبارو WRX STI

همان‌طور که سیویک تایپ R نسخهٔ اسپرت هوندا سیویک است، سوبارو WRX هم در اصل نسخهٔ اسپرت مدل ایمپرزا محسوب می‌شود. نسل اول این خودروی کامپکت ژاپنی برای اولین بار در سال 1992 به‌عنوان جایگزینی برای مدل لئون معرفی شد. سپس چندی بعد مدل WRX ایمپرزا نیز معرفی شده و در دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک پنج‌در به بازار آمد. در طول سال‌های بعد هم‌زمان با معرفی نسل‌های بعدی ایمپرزا، نسخهٔ WRX آن‌هم مثل قبل در دو نسخهٔ هاچ‌بک و سدان به تولید می‌رسید و ایمپرزا WRX به یکی از مشهورترین خودروهای اسپرت ژاپنی تبدیل شد؛ اما پس از معرفی نسل چهارم ایمپرزا، اوضاع کمی تغییر کرد. در ابتدا درحالی‌که نسل چهارم ایمپرزا در نمایشگاه نیویورک 2011 معرفی و جایگزین نسل قبلی شد، تولید نسخهٔ WRX نسل قبلی همچنان تا سال 2014 ادامه داشت تا اینکه سرانجام نسل جدید این مدل نیز در همین سال رونمایی گردید؛ اما در این نسل، ایمپرزا از نام این خودرو حذف شده و با نام سوبارو WRX عرضه گردید. همچنین این نسل از WRX صرفاً به‌صورت سدان تولید شده برخلاف قبل خبری از نسخهٔ هاچ‌بک نیست. در نمایشگاه نیویورک 2016 نیز نسل پنجم ایمپرزا با مدل 2017 رونمایی شد اما هنوز نسخهٔ WRX این نسل معرفی نشده و همچنان همان مدل سابق در حال تولید است. البته WRX برای مدل 2018 مورد به‌روزرسانی جزئی قرار گرفته تا بتواند تا زمان معرفی نسل جدید در بازار رقابت کند. این سدان اسپرت ژاپنی هم‌اکنون در دو نسخهٔ معمولی و STI تولید می‌شود که دومی قوی‌تر بوده و ما هم در این دوئل جهت هماهنگی با سیویک تایپ R همین مدل را انتخاب کرده‌ایم. WRX STI مجهز به یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر توربو است که مانند سایر محصولات سوبارو از نوع تخت است. این موتور 310 اسب بخار قدرت و 393 نیوتن متر گشتاور داشته و بازهم مانند دیگر محصولات سوبارو این نیرو را به هر چهارچرخ ارسال می‌کند.

 

مشخصات فنی

 

هوندا سیویک تایپ R

سوبارو WRX STI

پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر خطی 2.5 لیتری 4 سیلندر تخت
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 310 اسب بخار 310 اسب بخار
گشتاور 400 نیوتن متر 393 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته دستی 6 سرعته دستی
محور محرک جلو چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 4.9 ثانیه 4.8 ثانیه
مسافت 400 متر 13.5 ثانیه 13.3 ثانیه
حداکثر سرعت 270 کیلومتر در ساعت 255 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 9.4 لیتر (ترکیبی) 11.7 لیتر (ترکیبی)
وزن 1411 کیلوگرم 1543 کیلوگرم
طول 4.55 متر 4.60 متر
فاصلهٔ محوری 2.70 متر 2.65 متر
قیمت پایه 34,775 دلار 36,015 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

56 دیدگاه

  1. Amir Schumacher
    سوابق: (9790 دیدگاه) ,

    .
    سوبارو ❤💙💚💛💜
    به 2 دلیل
    1- اصالت بی نظیرش
    2- سیستم 4 چرخ متحرک

    پاسخ
    1. Fericuda
      سوابق: (60 دیدگاه) ,

      دقیقا به خاطر طراحی نسبتا پخته تر میخواستم به سوبارو رای بدم چهار چرخ متحرک رو که دیدم دیگه مطمئن شدم

      پاسخ
      1. محمد
        سوابق: (77 دیدگاه) ,

        البته این کلاس خودرویی طراحی پخته نیست و بیشتر طراحی جسوارنه مدنظره
        کلاس خودروهای اسپرت با طراحی های هیجان انگیزتر جهت بالا بردن آدرنالین حتی در طراحی و کاربرد رنگ قرمز هم واسه همینه حتی در قطعات موتور

        پاسخ
        1. Fericuda
          سوابق: (60 دیدگاه) ,

          آره حق با شماس اما خب طراحی خیلی به سلیقه بستگی داره طراحی های شلوغ و اینطور بی محابا چندان به دلم نمیشه

    2. محمد
      سوابق: (77 دیدگاه) ,

      هوندا سیویک بخاطر روح اسپرت ترش هم در طراحی ظاهری جلو و عقب با توجه به دسته خودرویی که رقابت میشه
      هم طراحی داخلی حتی نوع صندلی های جلویی
      هم قیمت کمتر
      ضمنا در کیفیت و اصالت هوندا هم کم آوازه نیست
      درواقع کیفیت هر دو مطلوبه

      ضمنا دوئل آخر هم بنظر برنده ب.ام.و هست و صعودکنندگان مرحله بعد تقریبا مشخصه

      پاسخ
      1. بنزما
        سوابق: (405 دیدگاه) ,

        اگه یه جا بخوام سیویک رو انتخاب نکنم
        همینجاست پس به سوبارو رای میدم

        پاسخ
    3. علي
      سوابق: (376 دیدگاه) ,

      من به هونداسیویک رای میدم با اینکه میدونم طراحی فوق العاده شلوغی داره ولی هوندا سیویک جاش تو قابلامست و عشقه.
      با تچکر

      پاسخ
  2. #ali.m#
    سوابق: (1020 دیدگاه) ,

    سخت ترین دوئل همینه .اصلا مگه میشه بین این دوتا عشق یکی رو انتخاب کرد.
    دوتا از سلاطین نوربرگ رینگ
    ولی ته قلبم یه حسی میگه بهترین این سگمنت رو انتخاب کنم.
    💜سیویک💜
    💜هوندا💜

    پاسخ
  3. حمیدرضا
    سوابق: (953 دیدگاه) ,

    دلم با سوبارو بود ولی به خاطر عملکرد بالا با یه دیفرانسیل به هوندا رای دادم تازه قیمتشم کمتره داخلشم وحشی تره

    پاسخ
  4. MAHDI . TUNING
    سوابق: (983 دیدگاه) ,

    سخت شد
    اما سوبارو چون 4 چرخ متحرکه و صداش که خیلی خوشم ازش میاد
    یاد تاپ گیر افتادم که چقدر خوب بود
    در کل دوئل سخت و نزدیکی هست

    پاسخ
  5. amin
    سوابق: (590 دیدگاه) ,

    هرچه پیش میره دوئل ها سخت تر میشوند،این ٢ خودرو هم هر٢ بسیار عالی هستند و صرفا به دلیل ظاهر و علاقه شخصی به هوندا رأی میدم

    پاسخ
  6. Amir Schumacher
    سوابق: (9790 دیدگاه) ,

    .
    یه چیز دیگه که خیلی مهمه و فراموش کردنش واسه آدمی که ادعای 2 کلام سواد خودرویی داره آبروریزی حساب میشه موتور تخت سوباروئه.
    موتور تخت بالانسبی نظیری به ماشین میده و لذت رانندگیش رو چند برابر میکنه.
    پس حالا به 3 دلیل به WRX رای میدم.
    موتور سوبارو با حجم بیشتر قدرت کمتری تولید میکنه تا فشار روی موتور نباشه و استهلاک کاهش پیدا کنه و با خیال راحت تری بتونی پدال گاز رو تخته کنی.

    سوبارو به خاطر سیستم 4WD بیش از 100کیلوسنگین تره ، حتی گشتاور کمتری داره اما شتابش بیشتره.

    WRX STI رو یکی یکی از بهترین ماشین های اسپورت در بازه ی قیمتی زیر 40000 تا میدونم. به نظر من که بهترینه.

    پاسخ
      1. Amir Schumacher
        سوابق: (9790 دیدگاه) ,

        .
        اگر اطلاعاتی در مورد موتور های تخت داری خوشحال میشم امروز یا هر وقت دیگه در موردشون توضیح بدی.
        خیلی مفید خواهد بود و استقبال میشه. به ویژه از طرف اینجانب !

        پاسخ
        1. #ali.m#
          سوابق: (1020 دیدگاه) ,

          اطلاعات من که فک نکنم ب درد شما بخوره چون هرچی بگم خودت از قبل میدونی!☺
          این یه مورد رو هم گفتم چون بهش اشاره ای نکردی و چون میدونم به کارل بنز علاقه داری اسمشو اوردم .
          (مخلص)

        2. SERIAL WINNER
          سوابق: (9790 دیدگاه) ,

          .
          نه دوست عزیز اختیار داری شکسته نفسی نکن.🙏🙏🙏
          ما ارادت داریم به شما.

          بله ، فرمایش شما در مورد کارل بنز کاملا درسته. فکر کنم سال 1896 اختراع موتور های بوکسوری به اسم ایشون ثبت شد.😲 کارل بنز واقعا موتور احتراق داخلی رو 100% فهمیده بود واسه همین راحت توسعه میداد و ایده پردازی میکرد ، مثل تسلطی که نیکولا تسلا بر الکتریسیته داشت.

          موتور تخت ارتفاع کمی داره در نتیجه مرکز ثقل ماشین میاد پایین و تعادلش بهتر میشه. موتور تخت میل کاردان نداره و اتلاف انرژیش خیلی کمتره.

          سیتروئن😶 ، پورشه ، وی دبلیو ( بیتل ) و سوبارو از خودروسارانی هستن که از موتور تخت استفاده کردن.

          سوبارو لگسی ، سوبارو اوت بک و … موتور بوکسوری دارند.
          پورشه 911 هم همینطور ❤
          BMW هم از مزیت های موتپر بوکسوری در هواپیماها و موتورسیکلت هاش بهره برده. 😍

          علت نامگذاری موتور های بوکسوری هم اینه که نحوه ی حرکتشون مثل اینه که یک بوکسور داره مشت هاش رو به هم میکوبه. 👊👊👊در موتور های بوکسوری سیلندر های مقابل در یک مرحله از چرخه ی Otto هستند. یعنی هر دو مثلا در مرحله ی تراکم ، یا انفجار هستند و از این نظر با موتورهای تختِ180درجه‌ای (که در مواقع همون موتور های V هستند که زاویشون 180 درجه شده) فرق میکنن.
          (الان همه ی موتور های تخت. بوکسوری هستند چون موتور 180درجه ی معمولی معایب زیادی داره)

          یک مزیت مهم موتور های بوکسور اینه که توازن حرکتی طبیعی دارن و بسیار نرم و بدون لرزش کار میکنن
          موتور های تخت نیازی به میل تعادل در نسل لنگ برای برقراری تعادل و نرمی ندارند.

          در جهان فقط 3 نوع موتور هستند که این درجه از توازن و نرمی رو ارائه میکنن و توازن حرکتی طبیعی دارند .
          1. وی12 ، مخصوصا اگر مال لامبورگینی باشه !!💪 ( واسه همینه که همیشه میگم 12 سیلندر ایتالیایی یه چیز دیگست)
          2. 6 سیلندر خطی
          3. موتور بوکسوری

          یه عیبی که موتور های بوکسور دارن اینه که فیلتر هوا در بالای سوپاپ‌ها قرار نمی‌گیره و در نتیجه صدای تق تق سوپاپ‌ها به گوش می‌رسد و به همین دلیل موتورهای تخت، نسبت به سایر موتورها پر سر و صداتر هستند. البته من که به شخصه عاشق صداشونم.😍😍😍

          ارادت

        3. SERIAL WINNER
          سوابق: (9790 دیدگاه) ,

          .
          در حال حاضر پورشه و سوبارو تنها خودروسازانی هستن که موتور های بوکسوری رو زنده نگه داشتن .

          Porsche 911
          Porsche 718 cayman
          Potsche 718 boxter
          Subaru outback
          Subaru BRZ
          Subaru WRX
          Subaru WRX STi
          Subaru legacy
          Subaru impreza.

        4. #ali.m#
          سوابق: (1020 دیدگاه) ,

          مشخصه ک مثل خودم ویکی پدیا یکی از منابعته .
          من خودم ویکی پدیا رو خیلی قبول دارم و اکثر اطلاعاتم از همونجاست .
          ویکی جون مرسی هسی😐☺

        5. SERIAL WINNER
          سوابق: (9790 دیدگاه) ,

          آره رفیق.
          یه چیزایی بلدم ولی میدونی رشته ی تحصیلیم حقوقه و 180 درجه با مکانیک زاویه داره. در مورد مکانیک نمیتونم با اعتماد به نفس از خودم حرف بزنم.
          واسه همین وقتی میخوام مطللبی بنویسم که شاید 300 نفر بخوان بخونن ترجیح میدم از خودم چیزی ننویسم تا ایرادی بهش وارد نباشه.

        6. SERIAL WINNER
          سوابق: (9790 دیدگاه) ,

          مقالات موتوری و سیستم احتراق هم خیلی لغات تخصصی دارن که ترجمش واسم سخته. وگرنه کم پیش میاد از ویکی پدیای فارسی استفاده کنم.

    1. KING 918 (محمدرضا)
      سوابق: (2038 دیدگاه) ,

      اتفاقا بر عکس مجید من هوندا رو بهتر میدونم چون با اینکه دف جلو هست ولی شتابش چندان تفاوتی با سوبارو نداره تاپ اسپیدش بیشتره مصرف سوختش کمتره قیمتش کمتره مقداری گشتاورش بیشتره و فکر نمیکنم آرایش موتور تخت یا خطی لذت رانندگی رو چند برابر کنه به هر حال ظاهرهوندا بیشتر به دل میشینه ( حد اقل از نمای جلو ) ……..
      و دیگه چه خبرا داش مجید خیلی وقته هم کامنت نشدیم 🙂
      ارادت

      پاسخ
      1. SERIAL WINNER
        سوابق: (9790 دیدگاه) ,

        .
        چند وقت نبودی دلم خیلی برات تنگ شده بود⛅
        فکر کردم دیگه رفتی .
        مرسی هَسی !
        * اتفاقا من از نمای subaru بیشتر خوشم میاد ، مخصوصا با اون hood خوشگلی که روی کاپوت هست و آینه ی بغلش که روی بدنه هست و بر خلاف سیویک به پنجره وصل نشده. قیافه ی سیویک زیادی شلوغ و بچگانست . Subaru جا افتاده تر و باوقار تره.

        پاسخ
        1. KING 918 (محمدرضا)
          سوابق: (2038 دیدگاه) ,

          چاکراتیم دادش
          ریزتم ………………

      2. Amir Machine
        سوابق: (186 دیدگاه) ,

        نبود میل گاردان تو موتورهای تخت درست نیست چون میل گاردان ربطی به نوع موتور نداره، وظیفه میل گاردان انتقال نیروی موتور به چرخ‌های عقبه
        مثلا تو همین سوباره با سیستم چهارچرخ محرک، انتقال نیرو به چرخ‌های عقب از طریق میل گاردان انجام میشه

        پاسخ
        1. Amir Schumacher
          سوابق: (9790 دیدگاه) ,

          .
          تا جایی که من خوندم موتور تخت میل کاردان نداره و کارل بنز هم واسه همین این موتور ها رو توسعه داد. حالا شاید اون مال ماشین های تک دیفرانسیل بوده ، من نمیدونم.
          اما در این که موتور تخت میل کاردان نمیخواد شکی ندارم.

  7. محسن.ز
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    سلیقه ایه این انتخاب، ولی منطق میگه که سوبارو یه خودروی جان سخت و بدون استهلاکه که مناسبه هر جایی چه بیابان چه خیابان و حتی آفروده، سیویک جذابیت بصریه بیشتری داره و اینکه رانندگی با سیویک کار هر کسی نیست.به هر حال انتخاب شخصیه من سوبارو-اما اگه لنسر هنوز هم تولید میشد انتخابم لنسر بود

    پاسخ
    1. #ali.m#
      سوابق: (1020 دیدگاه) ,

      افرود؟
      دو دیفرانسیل بودن همیشه به معنای افرود بودن نیست .

      پاسخ
      1. MAHDI . TUNING
        سوابق: (983 دیدگاه) ,

        مم دوستمون یه چیزی در حد اون قسمت تاپ گیر هست
        رفتن تو گل و برف و این چیزا نه جاده های ناهموار

        پاسخ
    1. محمد رضا
      سوابق: (202 دیدگاه) ,

      دقیقا هدف پدال هم همینه میخواد سلیقه رو بسنجه وگرنه این کدوم بهتره رو باید کارشناس تست کامل از همه جوانب بکنه وبر تری رو توی ریز مسائل ذکر کنه

      پاسخ
  8. کاوه آهنگر
    سوابق: (421 دیدگاه) ,

    چرا این دو اسطوره رو روبروی هم قرار دادین؟! 😒
    هردو شایستگی این رو دارن که به مرحله بعد برن،
    با توجه به این شرایط نمیتونم رأی بدم

    پاسخ
  9. Wrx
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    سوبارو بی نظیرههههه😍
    عاااشقشم
    😎
    خیلی خوبه هم با ماشینت بتونی درگ کنی هم دیریفت☺😎

    پاسخ
  10. وحید
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    اینو قبول دارم که جفتشون خوبن ولی با 1200 دلار بیشتر ماشینی گیرت میاد هم کاربردی و هم لذت بخش ماشینی که میتونی هم بزنی به جاده هم طبیعت ماشینی که مطمعنی جات نمیزاره خرجی نداره . ماشینی که بیشتر از پولی که میدی آش میخوری ماشینی که میتونی باش ماشین های لوکس الکی گرون رو دفن کنی . اگه قراره wrx رای نیاره فقط و فقط به خاطر اینه که تو ایران وجود نداره و متعاقبا هر کسی نمیشناسدش تا اخرین مرحله اگه وجود داشته باشه بش رای میدم شرکتی آرام بدون بوق در شیپور سوبارو رو اگر بخوام تشبیه کنم به حیوان فقط میتونه یه ببر باشه ساکت قوی

    پاسخ
    1. Wrx
      سوابق: (20 دیدگاه) ,

      سوبارو عااالیه
      جدیدا یه دونه wrxالبته با گیربکس اتومات وارد شده با پلاک منطقه ازاد موتور دو لیتری رنگ ابی ☺

      پاسخ
  11. امیر
    سوابق: (25 دیدگاه) ,

    یه علاقه ی خاصی به سوبارو دارم. تو ماشینای ژاپنی از سوبارو، تویوتا(و لکسوس) و سوزوکی خیلی خوشم میاد.

    پاسخ
  12. TRX
    سوابق: (167 دیدگاه) ,

    بیخیال ، سوبارو عالیه
    چرا همه‌ دارن از سوبارو تعریف میکنن اما رای کمتره؟

    پاسخ
  13. امید
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    سوبارو تقریبا هیچوقت قیافه نداره اما عملکردش توی این حوضه تاریخچه خوبی داشته .شخصا نمیتونم ار قیافه بگذرم پس به هوندا رای میدم

    پاسخ
    1. TRX
      سوابق: (167 دیدگاه) ,

      هرچقدر در بحث فنی این نسل سیویک خوب بوده در بحث ظاهر بیشتر شبیه یه اِلین میمونه!
      اصلا با چهره ی اغراق آمیز و شلوغش حال نمیکنم

      پاسخ
    1. SERIAL WINNER
      سوابق: (9790 دیدگاه) ,

      .
      منظورت گلفه ، نه ؟
      سیویک این نسلش خوب از آب دراومده وگرنه هیچ وقت در حد گلف نبوده و نخواهد بود 😊

      پاسخ
      1. Amir Schumacher
        سوابق: (9790 دیدگاه) ,

        .
        همه میدونن سنگ محک این کلاس گلفه و من و شما از راه دور از هر ماشینی خوشمون بیاد نمتونیم بگیم اون ماشین سنگ محک کلاس خودشه. 😃😃😃😃😃
        اکر اینطئری باشه به نظر من سنگ محک تمام ماشین های اسپورت لامبورگینی اونتادوره !!! 😆

        پاسخ
  14. محمد
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    ﺑﺎاﺣﺘﺮاﻡ ﺑﻪ ﻫﻮﻧﺪا ﻭﻟﻲ داﺷﺘﻦ ﻳﻚ ﺳﺪاﻥ ﻛﻮﭼﻚ ﻭﺣﺸﻲ ﭼﻬﺎﺭﭼﺮﺥ ﻣﺤﺮﻙ ﺣﺎﻝ ﺩﻳﮕﻪ اﻱ. ﺩاﺭﻩ

    پاسخ
  15. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (1846 دیدگاه) ,

    بدون هیج شک و تردیدی، سوبارو رو انتخاب می‌کنم، نه تنها تو این دوئل، بلکه کلا بین خودروهای زیر ۵۰ هزار دلار، انتخابم ایشونه، بعدشم نیسان 370z نیسمو.

    پاسخ
  16. الف.ی
    سوابق: (724 دیدگاه) ,

    عاشق جفتشونم
    بچگیم یه مدل از WRX داشتم
    پسر عمه ام هم یه سیویک داشت
    حالا من به کی رای بدم؟

    پاسخ
  17. شندی
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    با اینکه از ایام طفولیت عاشق هندلینگ سوبارو WRX بودم ولی به خاطر به روز رسانی جدیدتر هوندا و قدیمی شدن WRX ایندفعه رو به هوندا رای دادم ولی منتظر نسل جدید WRX میمونم ..

    پاسخ
  18. جواد
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    سردبیر عزیز. RS5 اینجا چیکار میکنه؟؟!؟؟

    پاسخ
    1. سردبیر
      سوابق: (404 دیدگاه) ,

      درود. اشتباه تایپی بود جواد جان. اصلاح شد. ممنون از نکته بینی شما

      پاسخ
  19. mohammad_FM 480
    سوابق: (450 دیدگاه) ,

    سوبارو طراحی سنگین تر و ساده تری در عین زیبایی داره و خودروی چابکی هست.
    اما تو این سگمنت به نظر بنده طراحی های جسورانه و تیز بهتر جواب میده مثل سیویک.
    انتخاب سختی بود چون سوبارو واقعا قابل احترامه اما در نهایت به سیویک رای دادم

    پاسخ
  20. MehdiTurbo
    سوابق: (390 دیدگاه) ,

    صد در صد سوبارو 👌
    سیستم ۴ چرخ متحرک
    طراحی اسپورت

    پاسخ
  21. محمد رضا
    سوابق: (202 دیدگاه) ,

    پدال جا کمتر با ما شوخی کن
    مرحله بعدی سویک با هیوندای i30
    شوخی میکنی دیگه
    نه
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    پاسخ
  22. روزبه
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    قطعا سوبارو … جایی که WRX هست الباقی پشم چی کشک چی دخل چی

    پاسخ
  23. pooya.ps
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    برنده این دوئل هندا سیویک تایپ R هستش. طراحی بدنه فوق العاده تهاجمی مدرن و به روزتر.طراحی داخلی هماهنگ و استفاده از قطعات کربن.صندلی طرح ریس که به کارایی ماشین میخوره. موتور کم حجم تر با بازدهیه بالا (500 سی سی کمتر ! ) تاپ اسپید بالاتر. گشتاور بالاتر. وزن کمتر. قیمت کمتر. آپشنهای بیشتر و و و…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x