حذف بی سر و صدای هوندا آکورد کوپه جدید

اگر در بازار خودرو به دنبال کوپه‌های میدسایز با بهای متوسط هستید باید گفت گزینه‌های شما محدودتر شده زیرا هوندا تأیید کرده که برنامه‌هایی برای حذف آکورد کوپه در نسل جدید دارد.


طبق گفته‌های Roadshow، معرفی هوندا آکورد 2018 جدید به معنی پایان راه برادر کوپه می‌باشد.


انتشار این خبر چندان تعجب‌برانگیز نیست زیرا فروش مدل‌های کوپه نسبت به سایر مدل‌ها کم بوده است. رقبای کوپه‌ی آکورد نیز از میدان خارج شده‌اند. نیسان آلتیما کوپه در سال 2013 از خط تولید خداحافظی کرد و تویوتا سولارا نیز حدود 10 سال پیش کنار گذاشته شد.


حتی بازار آمریکا نیز از این خودروها روی برگردان شده و روی مدل‌های اسپورت تری چون کامارو، چلنجر و موستانگ تمرکز داشته است.


اگرچه مشاهده عدم تولید آکورد کوپه غم‌انگیز است اما طرفداران این خودرو هنوز هم می‌توانند مدل 2017 کوپه را با بهای آغازین 24125 دلار خریداری نمایند. دو پیشرانه برای این خودرو در دسترس بوده که عبارت‌اند از نسخه 4 سیلندر 2.4 لیتری با قدرت 185 اسب بخار و گشتاور 245 نیوتون متر و پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری با خروجی 278 اسبی و گشتاور 341 نیوتون متری.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

5 دیدگاه

  1. تیاگو
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    متاسفانه دیفرانسیل جلو بود

    پاسخ
  2. تصویر پروفایل سامان اذری
    سامان اذری
    سوابق: (2129 دیدگاه) ,

    2 تا مشکل داشت
    دیفرانسیل جلو بود اونم با گیربکس CVT 😑😑
    سی وی تی مزایایی داره ولی نه تو یه ماشین کوپه

    پاسخ
    1. Moein
      سوابق: (39 دیدگاه) ,

      علاوه بر اینا من احساس میکنم قیافه ی خیلی درست درمونی هم نداره.

      پاسخ
  3. تصویر پروفایل MAHDI . TUNING
    MAHDI . TUNING
    سوابق: (763 دیدگاه) ,

    از اکورد خیلی خیلی خوشم میاد اما هیچ وقت نتونستم با مدل کوپش ارتباط برقرار کنم

    پاسخ
  4. رامتین
    سوابق: (986 دیدگاه) ,

    بنظرم کمری 2018 گزینه بهتری از آکورد 2018 هست به دو دلیل:
    1- آکورد مدل 1.5 لیتری با توان 190 اسب و گیربکس cvt تقریبا از نظر ارقام مشابه مدل 2400 تنفس طبیعی ای بود که در ایران وجود داشت و 185 اسب بود. بنابراین اگر مدل 2لیتری 250 اسبی و گیربکس 10 سرعتش به ایران بیاد راحت 300 تومن قیمت میخوره.
    2- کمری در مدل 2018 باز هم تنفس طبیعی بوده و توانش به عدد بسیار معقول 205 اسب رسیده (قبلا 185 اسب بود) با همون موتور 2400 تنفس طبیعی. لاز مبه ذکر است اپتیما یا سوناتا و اسپرتیج و سورنتو و خیلی دیگر از خودروهای 2400 سی سی همه حدود 180 اسب دارند و این جهش توان روی تویوتا ستودنی است.گیربکس هم از 6 سرعته شده 8 سرعته و قیمتش تنها 500دلار افزایش یافته.
    این یعنی قیمت کمری2018 با آکورد 1500سی سی توربو در ایران تقریبا یکی میشه که این نسخه هوندا در برابر کمری با قاطعیت میشه گفت هیچه. (نسخه 2لیتری هوندا کمی برتره اما هم قیمتش بالاتره هم ممکنه نیاد به ایران). در نهایت تو ایران بهتره توربو نگرفت و در کل انتخاب کمری ارزنده تره. موافقید؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x