هوندا

حذف بی سر و صدای هوندا آکورد کوپه جدید

اگر در بازار خودرو به دنبال کوپه‌های میدسایز با بهای متوسط هستید باید گفت گزینه‌های شما محدودتر شده زیرا هوندا تأیید کرده که برنامه‌هایی برای حذف آکورد کوپه در نسل جدید دارد.


طبق گفته‌های Roadshow، معرفی هوندا آکورد ۲۰۱۸ جدید به معنی پایان راه برادر کوپه می‌باشد.


انتشار این خبر چندان تعجب‌برانگیز نیست زیرا فروش مدل‌های کوپه نسبت به سایر مدل‌ها کم بوده است. رقبای کوپه‌ی آکورد نیز از میدان خارج شده‌اند. نیسان آلتیما کوپه در سال ۲۰۱۳ از خط تولید خداحافظی کرد و تویوتا سولارا نیز حدود ۱۰ سال پیش کنار گذاشته شد.


حتی بازار آمریکا نیز از این خودروها روی برگردان شده و روی مدل‌های اسپورت تری چون کامارو، چلنجر و موستانگ تمرکز داشته است.

اگرچه مشاهده عدم تولید آکورد کوپه غم‌انگیز است اما طرفداران این خودرو هنوز هم می‌توانند مدل ۲۰۱۷ کوپه را با بهای آغازین ۲۴۱۲۵ دلار خریداری نمایند. دو پیشرانه برای این خودرو در دسترس بوده که عبارت‌اند از نسخه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با قدرت ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتون متر و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با خروجی ۲۷۸ اسبی و گشتاور ۳۴۱ نیوتون متری.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. تیاگو

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (99 ديدگاه)

    متاسفانه دیفرانسیل جلو بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    2 تا مشکل داشت
    دیفرانسیل جلو بود اونم با گیربکس CVT ??
    سی وی تی مزایایی داره ولی نه تو یه ماشین کوپه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Moein

      ۲۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (74 ديدگاه)

      علاوه بر اینا من احساس میکنم قیافه ی خیلی درست درمونی هم نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. MAHDI . TUNING

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    از اکورد خیلی خیلی خوشم میاد اما هیچ وقت نتونستم با مدل کوپش ارتباط برقرار کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامتین

    ۲۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    بنظرم کمری 2018 گزینه بهتری از آکورد 2018 هست به دو دلیل:
    1- آکورد مدل 1.5 لیتری با توان 190 اسب و گیربکس cvt تقریبا از نظر ارقام مشابه مدل 2400 تنفس طبیعی ای بود که در ایران وجود داشت و 185 اسب بود. بنابراین اگر مدل 2لیتری 250 اسبی و گیربکس 10 سرعتش به ایران بیاد راحت 300 تومن قیمت میخوره.
    2- کمری در مدل 2018 باز هم تنفس طبیعی بوده و توانش به عدد بسیار معقول 205 اسب رسیده (قبلا 185 اسب بود) با همون موتور 2400 تنفس طبیعی. لاز مبه ذکر است اپتیما یا سوناتا و اسپرتیج و سورنتو و خیلی دیگر از خودروهای 2400 سی سی همه حدود 180 اسب دارند و این جهش توان روی تویوتا ستودنی است.گیربکس هم از 6 سرعته شده 8 سرعته و قیمتش تنها 500دلار افزایش یافته.
    این یعنی قیمت کمری2018 با آکورد 1500سی سی توربو در ایران تقریبا یکی میشه که این نسخه هوندا در برابر کمری با قاطعیت میشه گفت هیچه. (نسخه 2لیتری هوندا کمی برتره اما هم قیمتش بالاتره هم ممکنه نیاد به ایران). در نهایت تو ایران بهتره توربو نگرفت و در کل انتخاب کمری ارزنده تره. موافقید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا