هوندا

فراخوان هوندا اودیسه به خاطر مشکل درهای عقب

مینی ون‌ها انتخاب مناسبی برای خانواده‌ها هستند و خانوارها هم به دنبال ایمن‌ترین نمونه‌ها هستند؛ اما ظاهراً یک مینی ون محبوب بازار آمریکا به مشکلی برخورده که باید حل شود.

هوندا اودیسه 2018
این محصول ساخت هوندای ژاپن است، شرکتی که سازنده‌ی برخی از ایمن‌ترین خودروهای بازار می‌باشد؛ اما این بار باید بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه مینی ون هوندا اودیسه در آمریکا به خاطر احتمال باز شدن درهای کشویی عقب در زمان حرکت فراخوان شوند.


بنا به گفته‌ی NHTSA، مشکل این درها به چفت‌های در مربوط می‌شود که شاید به‌طور مناسب به مکان مربوطه وصل نشده باشند. این امر باعث می‌شود درها باز شوند و در صورتی که خودرو با سرعت بالا حرکت کند و سرنشین‌ها نیز در خودرو حضور داشته باشند احتمال جراحت آن‌ها وجود دارد. البته این موضوع تنها زمانی می‌تواند رخ دهد که افراد کمربند ایمنی خود را نبسته باشند اما خب این مشکل نیازمند یک فراخوان است.


فراخوان مورد بحث ۱۰۷۷۷۴ دستگاه از اودیسه‌های ساخته شده در تأسیسات آلاباما در تاریخ‌های ۱۹ ژانویه‌ی ۲۰۱۷ تا ۱۶ آوریل ۲۰۱۸ را دربرمی گیرد. این فراخوان تقریباً شامل اکثر اودیسه‌هایی است که هوندا در سال پیش فروخته است. این در حالی است که در سال ۲۰۰۶ اودیسه از بالاترین میزان محبوبیت برخوردار بود و فروش حدود ۱۷۸ هزار دستگاهی را ثبت کرده بود.

هوندا اودیسه 2018
حل این مشکل نیازمند تعویض چفت‌های چپ و راست درها است که گفته شده فرایند آن از بیستم سپتامبر شروع خواهد شد. مالکان هوندا اودیسه در کانادا هم باید انتظار آگاه شدن از این فراخوان را داشته باشند اما احتمالاً مالکان این خودرو در سایر بازارها نگران نخواهند بود چراکه نسخه‌های بین‌المللی اودیسه یک خودروی کاملاً متفاوت هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    چیزی از ارزش این برند کم نمیکنه. هوندا خیلی شرکت خوبیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. emad1990

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    جالب اینجاست تو پست قبلی دوستان مادر هیوندای رو مورد عنایت قرار دادن(شوخی) ولی اینجا شاهد نظرات ارزشمندشون نیستیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا