هوندا

چهار فراخوان هوندا برای اودیسه، پاسپورت و پایلوت

هوندا طی ۴ چهار فراخوان ایمنی حدود ۶۰۸ هزار دستگاه از مدل‌های اودیسه، پاسپورت و پایلوت را بازبینی خواهد کرد.

اودیسه مدل ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰، پاسپورت مدل ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ و پایلوت مدل ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ در اولین فراخوان شرکت خواهند کرد. دلیل این فراخوان نقصی نرم‌افزاری است که از عملکرد درست سرعت‌سنج ممانعت می‌کند. هوندا به‌روزرسانی رایگان نرم‌افزاری را در دستور کار قرار داده و بنابراین ریسک تصادف کاهش می‌یابد زیرا در صورت عملکرد نادرست سرعت‌سنج رانندگان اطلاعی از سرعت مجاز و ایمن نخواهند داشت.

فراخوان دوم هم برای اودیسه مدل ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، پاسپورت مدل ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ و پایلوت مدل ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ اعلام شده و دلیل آن نیز نرم‌افزاری است که صفحه‌نمایش دوربین دنده‌عقب را کنترل می‌کند. تصویر این صفحه‌نمایش برای جلوگیری از نقص در عملکرد باید به‌روز شود. این تصویر می‌تواند با تأخیر روی صفحه‌نمایش پدیدار شود و یا اینکه کلاً تصویر دیده نشود. این مشکل نیز باعث ریسک ایمنی شده زیرا نمایش با تأخیر تصویر یا عدم نمایش آن می‌تواند ریسک تصادف را افزایش دهد.

همچنین دوربین دنده‌عقب برخی مدل‌های اودیسه ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ می‌تواند مشکلاتی داشته باشد و زمانی که دنده‌عقب انتخاب شود شاید تصویر عقب خودرو دیده نشود. این هم باعث فراخوان این خودروها شده تا مشکل موردبحث رفع شود.

آخرین فراخوان نیز برای اودیسه مدل ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ است که دلیلش عدم باز شدن احتمالی درب‌های کشویی به خاطر ورود آب به دستگیره‌های بیرون و تأثیر روی کابل‌های اتصالی می‌باشد. اگر دمای هوا پایین باشد آب یاد شده می‌تواند یخ‌ زده و درب خودرو باز نشود. تکنسین‌های هوندا اقدام به بررسی کابل‌های دستگیره درب بیرونی خواهند کرد.

تمامی این اقدامات بدون هزینه انجام شده و ماه آینده اطلاعیه مراجعه مشتریان به نمایندگی‌های هوندا منتشر خواهد شد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه

  1. Soli

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (53 ديدگاه)

    اودیسه ها خیلی خوب و باحالن و خوشگل

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
    1. مانی

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2031 ديدگاه)

      البته اگه ته ماشین بجای رنگ مشکی‌ شیشه دودی بود

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
    2. مانی

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2031 ديدگاه)

      البته الان خوب دیدم دیدم شیشهه!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. meysam

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (577 ديدگاه)

    هوندا اخیرا خیلی داره سوتی میده.
    آکورا هم همینطور
    تعداد فراخوان هایی که میده متناسب هوندا و چیزی که ازش انتظار میره نیست
    فراخوان دادن هرچقدر هم که نشونه مشتری مداری باشه ولی یه پیام مهم داره: وجود ایراد
    البته که به صفر نمیرسه ولی هرچی کمتر باشه بهتره

    موافقم ۵
    مخالفم ۶
  3. sina

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2048 ديدگاه)

    سیستم اطلاعات و سرگرمی همیشه پاشنه اشیل ژاپنی ها بوده متاسفانه

    موافقم ۷
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا