هوندا

فراخوان 143 هزار خودروی هوندا

با هشدار اداره ملی ایمنی ترافیک جاده‌های آمریکا، هوندا ۱۴۳۶۷۶ دستگاه خودروی سیویک و فیت را برای حل مشکلات گیربکسی فراخواند. اداره ملی ایمنی ترافیک جاده‌های آمریکا زیر نظر سازمان حمل‌ونقل آمریکا فعالیت می‌کند و وظیفه‌ی آن کاهش نرخ تصادفات، مجروحین و جان‌باختگان است.

2014 honda civic
۲۰۱۴ honda civic
به نظر می‌رسد که گیربکس‌های CVT سیویک های تولیدی سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ و همچنین هوندا فیت های تولیدی ۲۰۱۵ در محل اتصال میل‌لنگ ضعیف عمل می‌کنند و احتمال شکستن آن در فشارهای هیدرولیکی بالا افزایش می‌یابد. این مشکل در وهله اول منجر به کاهش قدرت و درنهایت منجر به قفل شدن چرخ‌های جلو می‌شود. هوندا اولین بار در جولای ۲۰۱۴ متوجه این مشکل شد و از آن تاریخ به بعد ۲۳ شفت شکسته از خودروهای فروخته‌شده را در قسمت تعمیرات خدمات پس از فروش خود دید. هوندا با آپدیت نرم‌افزاری گیربکس خودروهای جدید قصد دارد این مشکل را حل کند. برنامه‌ی کاهش فشار در شرایط خاص گیربکس با کاهش فشار هیدرولیکی این مشکل را حل می‌کند.

2015 Honda Fit
۲۰۱۵ Honda Fit
از سال ۲۰۱۴ گیربکس‌های CVT جدید هوندا سیویک تبدیل به یک گیربکس تمام‌اتوماتیک شدند این گیربکس که با نام رؤیاهای زمینی هم شناخته می‌شود بر روی هوندا فیت ۲۰۱۵ هم قرار داده شد. در بررسی طولانی‌مدت این خودروها مشخص شد که بیشتر خریداران از گیربکس این خودرو راضی هستند و از آن لذت می‌برند. البته باید در نظر داشت که این مشکل برای تعدادی خودرو به وجود آمده است.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. قاقالی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (150 ديدگاه)

    بلاد کفر !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. روح الله

    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (134 ديدگاه)

    این خارجیا چقدر توکاراشون متعهد ومسئولیت پذیر هستن.ایران خودرو بعد ازاین همه حریق تو 405 وکشتن آدمای بی گناه هنوز زیربار نرفته که ماشیناشون مشکل دارن.واقعا براخودم متاسفم که تو ی کشوری زندگی میکنم که هیچ کسی پاسخگوی اشتباهاتش نیست وهمش با توجیه پاسخ مردم رو میدن.تا حالا نشنیدم یه نفرمسئول ایرانی تو هر پست ومقامی بخاطر بی کفایتی خودش استعفا بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی آقا

      ۱۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (572 ديدگاه)

      به نقل از وبلاگ “شوخی با فرهنگ و اجتماع”:
      به راستی اگر ایران شرایط مناسبی برای زندگی کردن ندارد، ما در این میان بی‌ تقصیریم؟ چقدر برای مناسب ساختن شرایط سالم زندگی در این کشور تلاش کرده‌ایم؟ تلاش‌مان را از کجا می‌توان فهمید؟ از فرهنگ رانندگی‌مان؟ از فرهنگ کتابخوانی‌مان؟ از رفتارمان با محیط زیست و جانوران؟ از مصرف آب و حامل های انرژی‌مان؟ از ساخت و سازهای غیرمجازمان؟ از وجدان کاری زیر بیست دقیقه در روزمان؟ از سرکشی کردن‌مان به زندگی دیگران؟ و در عوض، همیاری نکردن در جاهایی که لازم است؟ از کدامش می‌توان تلاش برای ساختن ایرانی آباد و آزاد را دریافت؟
      لابد برخی توجیه می‌کنند که «مسئولین نمی‌گذارند» یا «مسئولین خودشان در این رفتارها پیشگام هستند» و… . مگر مسئولین کشورهای توسعه‌ یافته، از کرات دیگر به آن کشورها رفته‌اند؟ به راستی مسئولین مگر از دل همین مردم بیرون نیامده‌اند؟ و مگر مسئولین ما، همین ماهایی نیستند که برای قانون‌گریزی هزار و یک راه و توجیه بلدیم؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شهریار

        ۱۶ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (176 ديدگاه)

        احسنت..حرف دل من رو زدی….درود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. حسام

    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مگه میشه مگه داریم
    مسئول ایرانی هیچ وقت اشتباه نمیکنه دادا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی آقا

    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (572 ديدگاه)

    حالا اگه کشور ما بود، از اون خودروساز با نام – هـ – اسم میبردند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. mohammad_boss429

    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (87 ديدگاه)

    گیربکس همه ی پارس های tu5 91 و 92 و 93 و 94 مشکل دارن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. وحید

    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    چقدر نظم و قانون
    اداره ترافیک دغدغش حفظ جون ادماست
    اون وقت خودرو ساز ما از خداشونه به بها فروختن و اب کردن خودرو هاش جون یه ملت رو بگیره
    خدا عاقبت ما را بخیر کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    آفرین و مرحبا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شایان

    ۱۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    آیا ایران واقعاً به روز است؟!
    در جغرافیاى اقتصادى جهان، ایران در گذر تاریخ تا به امروز در فاصله میان دو قطب اقتصادى چین و روم واقع بوده است.
    این موضوع سرنوشت اجتماعى اقتصادى و سیاسى ایران را رقم زده است، به گونه اى که واسطه گرى و معدن فروشى یکى از سنتى ترین مشاغل شخصیت اقتصادى و اجتماعى ایرانیان گشته است. از یک دست خریدن و از دست دیگر فروختن و از این راه کسب درآمد کردن به صورت طبیعى ترین کارى است که ایرانى به ذهنش میرسد!
    در حالى که کسب درآمد و ایجاد ثروت واقعى تنها از راه تولید محصولات صنعتى ممکن است، درحالى که واسطه گرى تنها به درآمد کاذب و در نهایت به وابستگى اقتصادى و سیاسى مى انجامد.
    تولید محصولات صنعتى از جهت مادى و معنوى امرى پُر زحمت و نیازمند سختکوشى است، درحالى که معامله کارى به نسبت آسوده تَر و به ظاهر پر درآمد است.
    ثروت واقعى دانشى است که انسانها در راه تولید به دست مى آورند، درحالى که براى واسطه گرى و معدن فروشى به دانش علمى و فنى و تکنولوژیکى زیادى نیاز نیست، ولى به دلیل حظور کالاهاى صنعتى در بازار، این توهم بوجود مى آید که چنین صنعتى و در نتیجه دانشى در جامعه نیز وجود دارد!
    وجود کالاهاى مدرن و تقلید از ظاهر سبک زندگى کشورهاى تولید کننده صنعتى ما را دچار این توهم میکند که همگام با جهان و به روز هستیم، زیرا هرآنچه آنجا هست اینجا هم هست، ولى قافل از اینکه تقلید از دانش خود دانش نیست!
    ما از دانشى که در پشت محصولات پیشرفته نهفته است بى بهره ایم و اگر آنها را وارد نکنیم خودمان قادر به تولید آنها نیستیم، ولى به شدت وابسته آنها هستیم و این وابستگى را به بهاى آزادى و سقوط ارزش پول کشورمان میپردازیم!
    در حقیقت ما به روز نیستیم و نه تنها در این سراب بسر میبریم، بلکه عمیقاً وابسته و فاقد استقلال سیاسى و آزادى هستیم و در واقع از مردم جهان عقبیم، چه خوشمان بیاید و چه خوشمان نیاید، اگر دنیا ما را تحریم کند باید دوباره سوار الاغ شویم و چراغمان پیه سوز باشد و لباسمان نمد و چیت.
    پس بهتر است، که دستکم شهامت این را داشته باشیم و به این حقیقت عریان بنگریم و چاره اى بیاندیشیم، زیرا ما از هر نظر از عقبمانده ترین مردمان جهان هستیم، ولى در کمال وقاحت خودمان را فریب میدهیم و پا را از اینهم فراتر گزاشته، میخواستیم به دانش هم میانبر بزنیم و رویاى ساختن ***در سر داشتیم.
    ما به درازاى تاریخ نه تنها به جهانیان بلکه به خودمان نیز دروغ گفته ایم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammad_boss429

      ۱۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (87 ديدگاه)

      داداش( غافل .. نه قافل)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جاوید

        ۱۶ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (28 ديدگاه)

        از این همه متن تو فقط همون یه دونه “ق” رو دیدی…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. فرهاد کرمستجی

    ۱۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (254 ديدگاه)

    الان به mohammad_boss429 چرا دیس لایک دادین؟ بعضی ها به جای پدال باید برن دکتر روان پزشک، البته اونایی که بی خودی دیس می دن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohammad_boss429

      ۱۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (87 ديدگاه)

      ههههههههه

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا