عملکرد بسیار ضعیف هوندا NSX در استرالیا

آکورا یا هوندا NSX واقعاً خودروی احساس‌برانگیزی بوده اما این حقیقت که NSX از زمان عرضه تاکنون تقاضای کمی داشته را نمی‌توان پنهان کرد.


اگرچه هوندا اخیراً برنامه‌های خود برای افزایش سهمیه خودروهای بازار بریتانیا را اعلام کرد اما به نظر می‌رسد در استرالیا وضعیت چندان خوبی ندارد.


بنا به گزارش CarAdvice، هوندا تأیید کرده که از زمان عرضه NSX در سال گذشته تاکنون تنها دو دستگاه از آن را در استرالیا فروخته است. برای مقایسه بد نیست بدانید آئودی سال پیش توانسته 21 دستگاه از خودروی R8 V10 Plus را به فروش برساند. وقتی شما NSX را با دیگر خودروها نظیر مرسدس-ای ام جی GT یا نیسان GT-R نیسمو نیز مقایسه می‌کنید اوضاع بهتر نمی‌شود زیرا دو خودروی یاد شده به ترتیب 72 و 21 دستگاه فروخته‌اند.


علیرغم فروش کم به نظر نمی‌رسد که هوندا نگران باشد زیرا مدیر روابط عمومی شرکت گفته NSX یک خودروی الهام‌بخش بوده و برای شکستن آمار فروش ساخته نشده است. او گفت: “NSX به هوندا اجازه داده تا پروفایل برند را از طریق تکنولوژی هیبریدی، پرفورمنس، انحصاری بودن و تجربه فوق‌العاده سواری که یادآور خاطرات NSX قدیم است افزایش دهد.”


در کل هوندا خوشحال بوده و گفته که سه سفارش دیگر به دستش رسیده است. زمانی که این سفارش‌ها نهایی شوند فروش NSX در استرالیا بیش از دو برابر خواهد شد!

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

12 دیدگاه

  1. ایلیا
    سوابق: (116 دیدگاه) ,

    هوندا باید هرچه سریعتر تکلیف خودش رو با فرمول یک روشن کنه.
    نتایج ضعیف و مصاحبه هایی که برعلیه هوندا در فرمول یک انجام میشه واقعا چهره ی برند هوندا رو خراب میکنه، مخصوصا وقتی پای خودروهای پرفورمنسش وسط باشه.
    اگه میخواد بمونه باید به بهترین شکل بمونه و اگه نیازی نمیبینه باید خارج بشه، یجورایی باید به شعار بهترین یا هیچ مرسدس عمل کنه.
    بنده به شخصه بخاطر اتفاقات فرمول یک اگه بخوام خودرو سوپر اسپرت بگیرم هوندا نمیگیرم ، هرچند میدونم عملکرد nsx عالیه ولی بخاطر ذهنیتی که از رقابت های فرول یک دارم دلم نمیکشه برم سمت nsx و amg gt رو انتخاب نکنم.
    البته در مورد خودروهای خانوادگی همچنان هوندا بهترینه

    پاسخ
    1. رامتین
      سوابق: (1087 دیدگاه) ,

      اتفاقا در مورد خودروهای خانوادگی بنظرم داره بازار را میده دست تویوتا. کرولا در سال 2019 تغییر نسل میده و کمری 2018 هم مشهوده که بهتر از آکورد2018 با اون چهره نامناسبش خواهد فروخت. اشتباه آکورد اینه توربو استفاده کرد در حالیکه کمری عملکرد نزدیک به موتور 250 اسبی آکورد را از یک موتور طبیعی بدست آورده. اما در سوپراسپرت هوندا بهتر از تویوتاست مگه اینکه نسل جدید LFA موفقتر وارد شه و یا سوپرا معادلات را بهم بزنه.

      پاسخ
      1. sina
        سوابق: (799 دیدگاه) ,

        اتفاقا رامتین جان هوندا افزایش رشدش در اکثرا مدل های تو 2017 بیشتر از 2017 بوده
        برای مثال مثلا رشد فروش سیویک 27% بوده ولی کرولا 0.06- بوده.
        اکورد هم رشد 3.8 رو تجربه کرد در حالی کمری -7 درصد منفی داشت.
        الیت رشد راو4 از سی عار وی بیشتر بوده 4 درصد.
        در مورد اکورد هم توربو بودنش با توجه توضیحات خود هوندا در مورد اینکه به کیفیت سوخت حساس نیست موردی پیش تمیاد
        لینک زیر اطلاعات بیشتری داره
        http://focus2move.com/world-best-selling-car/

        پاسخ
    1. aston martin
      سوابق: (1213 دیدگاه) ,

      اومدم بگم ماشین خوبیه چرا مظلوم واقع شده که کامنت تورو دیدم کنجکاو شدم نسبت به قیمتش. رفتم سرچ کردم دیدم زده 150 تا 202 هزار دلار . بد گفتم نه حق دارن نخرن :)) والا با این قیمت اینهمه انتخاب هست چرا بیان دوگانه سوز بگیرن : )))

      پاسخ
  2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
    سوابق: (1686 دیدگاه) ,

    ژاپنی ها جدای اینکه تو خیلی از موارد پیشتازن،ولی وقتی بحث بهترین پرفورمنس پیش میاد مقابل رقیب های اروپایی و حتی آمریکایی کاملا بازنده اند.
    از رقابت های تویوتا با پورشه تو لمانز بگیرید تا همین فرمول یک.
    خیلی عجیبه که با اون همه سرمایه یه رقیب شایسته برای مثلا 911 یا r8 ندارن.
    تو اکثر درگ ها هم دیده باشین آخر میشن.
    من بودم هیچوقت تو این کلاس سراغ ژاپنی ها نمیرفتم.

    پاسخ
    1. Meysam..LaFerrari
      سوابق: (474 دیدگاه) ,

      پیروزی آخر پورشه تو لمانز واقعا حقش نبود. تویوتا چه تو تعیین خط چه تو مسابقه سریعتر بود فقط اون چند دقیقه ی آخر کار دست تویوتا داد.
      من خودم به خودروهای ژاپنی علاقه ی خاصی ندارم ولی اینو مطمئنم که پرفورمنس برای ژاپنی ها حداقل از اروپایی ها کمتر اهمیت داره و بیشتر تو زمینه های دیگه تلاش میکنن.
      بازار عظیم سوپراسپرت ها و هایپرکارهای اروپایی در مقابل سهم کوچیک ژاپن تو این بخش ها خودش گواه این قضیه ست.

      پاسخ
  3. جلالى
    سوابق: (86 دیدگاه) ,

    از ماشىنهاى محبوب من یکىش همىن nsx هست
    در کل خبر بدى بود

    پاسخ
  4. SERIAL WINNER
    سوابق: (10319 دیدگاه) ,

    .
    NSX جزو ماشین های بسیار محبوب منه.
    NSX جان بابت فروش کمت ناراحت نباش ! قدر زر زرگر شناسد ، اونجا قدر تو رو نمیشناسن

    پاسخ
  5. Omid622
    سوابق: (295 دیدگاه) ,

    با پول این قطعا آخر گزینه برای خریدم همین هونداست واقعا رقبا رو بیشتر ازین میپسندم

    پاسخ
  6. فقط فرانسه فقط بوگاتی
    سوابق: (138 دیدگاه) ,

    گذشته از اینا میدونین شتاب۰-۱۰۰این چقدره ؟؟؟!!!
    ۳/۲ثانیه که مابه این چیزا قانع نیستیم
    بخدا حرفام منبع معتبر داره
    جیمز می توی گرند تور یه فول آپش رو تست کرده بود

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x