قیمت و مشخصات کوچولوی دوست‌داشتنی هوندا e

هوندا e جدید که اولین خودروی الکتریکی تولید سری این خودروساز محسوب می‌شود با قیمت پایه‌ی 29470 یورویی در آلمان و 26160 پوندی در بریتانیا عرضه خواهد شد. این قیمت‌ها شامل مشوق‌های در نظر گرفته‌ی دولتی می‌باشند.


هوندا نسخه‌ی تولیدی نهایی این محصول الکتریکی را در نمایشگاه فرانکفورت 2019 رونمایی کرده و قبلاً 40 هزار مشتری بالقوه اقدام به‌ پیش‌خرید این خودرو کرده‌اند و اولین نمونه‌های آن را در تابستان سال 2020 دریافت خواهند کرد. این خودروساز ژاپنی از ماه جاری میلادی پیش‌فروش رسمی این خودرو را در برخی از بازارهای اروپایی شروع خواهد کرد.


نسخه‌ی پایه‌ی هوندا e از پیشرانه‌ی الکتریکی 134 اسبی استفاده کرده اما می‌توان مدل قوی‌تر 152 اسب بخاری را هم سفارش داد. در هر دو نسخه مجموعه باتری 35.5 کیلووات ساعتی بکار رفته که برد 220 کیلومتری را ایجاد می‌کند.


نسخه‌ی قوی‌تر که با نام Advance شناخته می‌شود قیمت پایه‌ی 32470 یورویی در آلمان و 28660 پوندی در بریتانیا خواهد داشت. بازوی بریتانیایی هوندا همچنین اعلام کرده این خودرو به‌صورت اقساطی و لیزینگی نیز در دسترس بوده و مدل پایه‌ی آن اقساط ماهانه‌ی 299 پوندی خواهد داشت.


هوندا e جدید با شارژ سریع هم همراه بوده و گفته شده تنها در 30 دقیقه می‌توان تا 80 درصد باتری را شارژ کرد. ویژگی‌هایی همچون سیستم دوربین کناری به‌صورت استاندارد در این خودرو وجود خواهد داشت. یک سیستم صوتی پریمیوم و پارک پایلوت هم به‌صورت سفارشی در دسترس هستند.


کابین این خودرو طراحی بسیار جذابی در کلاس خود داشته و از حالت مینیمالیستی با 5 صفحه‌نمایش سود می‌برد. پشت آمپرها ابعاد 8.8 اینچی داشته و در کنارش هم صفحات لمسی 12.3 اینچی دوتایی برای سیستم اطلاعات سرگرمی خودنمایی می‌کنند. در این بخش سیستم دستور صوتی هوندا با هوش مصنوعی نیز وجود دارد. دو صفحه‌نمایش کناری نیز تصاویر دوربین‌های کناری را نشان می‌دهند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. سروش
    سوابق: (150 دیدگاه) ,

    با اینکه علاقه من به برند هوندا بیشتر از فولکسه ولی حس می کنم ID.3 بهتر و کاربردی تر باشه.

    پاسخ
  2. مسعود
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    زیاد با قیافه این ماشین حال نمی کنم. هم قیمتش بالاست و هم استایلش شبیه خودروهای دهه 80 است داخلش هم شبیه سینمای خانگی شده و اصلا به یک ماشین معمولی شباهت نداره. توی این سگمنت به نظر من رنو زوئی نسل جدید خیلی عالی عمل کرده و آپشن های خیلی عالی ای برای این ماشین گذاشته و هم بردش را تا 400 کیلومتر افزایش داده و حتی قیمتش توی وبسایت رنو حدود 24 هزار یورو گذاشته و خیلی قیمتش به مراتب کمتر از هوندا e هستش. تازه برد 220 کیلومتر برای این ماشین خیلی پایینه و اصلا ارزش خرید نداره.

    پاسخ
  3. AMANTE
    سوابق: (299 دیدگاه) ,

    طراحی جالب و متفاوتی چه در بیرون و چه در درون داره.
    ولی اگه نگاه ای به رقیب های سر سختی که داره مثل فولکس واگن ID3، اوپل کورسا الکتریک و رنو زویی و…. بندازیم از نظر قیمت به هم نزدیک ان اما از نظر برد مسافتی بازنده هوندا E خواهد بود که واقعا برد خوبی برای شهر داره اما هر طور نگاه کنیم بازم بردش کمه و تنها برتری هوندا E خرید اقساطی با ماهی 299 پونده.

    پاسخ
  4. مک وال
    سوابق: (67 دیدگاه) ,

    طراحی خارجی در عین سادگی، خاص و موردپسند و چابک است. اینجور طراحی واقعا هنر است.

    پاسخ
  5. Achtung
    سوابق: (327 دیدگاه) ,

    شبیه ماشینای ژاپنی نیست . تنها ماشین ژاپنیه که طراحیش به دلم نشست فکر کنم از دستشون در رفته

    پاسخ
  6. رضا
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    به خاطر ظاهر رترو و باطن مدرنش خوب میفروشه به نظرم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.