هوندا

اعلام مشخصات بیشتری از هاچ‌بک الکتریکی هوندا e

هوندا با رونمایی از کانسپتی بنام Urban EV در نمایشگاه فرانکفورت برای اولین بار اعلام کرد که قصد ساخت هاچ‌بکی الکتریکی را برای بازار اروپا دارد. سپس اوایل سال جاری در نمایشگاه ژنو، سازندهٔ ژاپنی نسخهٔ پروتوتایپ این خودرو را رونمایی کرده که بسیار به نسخهٔ تولیدی نهایی نزدیک شده بود. قرار است نسخهٔ تولیدی این هاچ‌بک کوچک الکتریکی که هوندا e نام دارد و اولین محصول تولیدی تمام الکتریکی این شرکت ژاپنی محسوب می‌شود، اواخر سال جاری رونمایی شود اما حالا پیش از آن، هوندا مشخصات و اطلاعات بیشتری از هاچ‌بک الکتریکی خود را منتشر کرده است.

هاچ‌بک e اولین محصول هوندا محسوب می‌شود که روی یک پلت‌فرم الکتریکی اختصاصی ساخته شده است. به گفتهٔ هوندا، این پلت‌فرم از ابتدا برای خودرویی الکتریکی طراحی شده و هدف آن ارائهٔ یک تجربهٔ رانندگی پاسخگو و رضایت‌بخش است. برای رسیدن به این هدف، مهندسین باطری‌های لیتیوم یون ۳۵.۵ کیلووات ساعتی خودرو را در زیر کف و بین دو محور نصب کرده‌اند که این اقدام هوشمندانه، توزیع وزن عالی ۵۰-۵۰ و مرکز ثقل پایینی را برای هوندا e به ارمغان آورده است. علاوه بر این، به لطف استفاده از سیستم تعلیق مستقل، ادعا شده خودرو در هر شرایطی ثبات برجسته‌ای خواهد داشت.

نیروی موردنیاز هوندا e توسط یک موتور الکتریکی گشتاور بالا تأمین می‌شود که در عقب خودرو نصب شده است. هوندا نصب موتور در عقب را راه‌حلی برای دقت فرمان حتی در شتاب گیری‌های سریع و همین‌طور هندلینگ و پایداری مطلوب دانسته است. این خودرو برای ارائهٔ نسل جدید چابکی خودروهای کوچک طراحی شده که رانندگی‌های شهری را لذت‌بخش و مانور دهی در محیط‌های شهری تنگ را آسان می‌کند.

باطری‌های لیتیوم یون آب‌خنک هوندا e را می‌توان هم با اتصال Type 2 AC و هم با شارژرهای سریع CCS2 DC شارژ کرد که در صورت استفاده از دومی ۸۰ درصد از باطری‌ها را ظرف تنها ۳۰ دقیقه شارژ می‌شوند. پورت هردوی این شارژرها زیر یک پانل شیشه‌ای روی کاپوت قرار گرفته که به نورپردازی LED مجهز است تا وضعیت شارژ باطری‌ها را نشان دهد. به گفتهٔ هوندا، این خودرو با هر بار شارژ کامل باطری‌هایش می‌تواند تا ۲۰۰ کیلومتر را طی کند که هرچند از دیگر خودروهای الکتریکی بازار کمتر است اما هنوز هم برای ترددهای روزانه کافی خواهد بود.

هوندا تاکنون ۳۱ هزار ابراز علاقه از سوی خریداران اروپایی برای این هاچ‌بک الکتریکی دریافت کرده و علاقه‌مندان دیگر نیز می‌توانند در سایت‌های هوندا ثبت‌نام کنند. بااین‌حال سازندهٔ ژاپنی هنوز تاریخ رونمایی رسمی هاچ‌بک e را اعلام نکرده است اما میدانیم که نسخهٔ نهایی و تولیدی این هاچ‌بک الکتریکی ژاپنی تا اواخر سال جاری رسماً معرفی خواهد شد.

ی

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. نوید جهرمی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    چه با نمکه. مثل بچه پاندا دوس داری بغلش کنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    عجب طراحی باحالی داره. یه حسی به آدم منتقل میکنه که فکر میکنی خیلی ماشین باحال و خوش دستی باید باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهزیار

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (442 ديدگاه)

    طراحی داخلی عالی
    خارجی عالی
    معرکست… معرکه… مگه میشه آخه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (392 ديدگاه)

    اون جمشید ارین بُرد ماشیناش از خیلی ازاین شرکتای بزرگ بیشتر بود حیف استعدادای ایرانی معرکن بها بهشون بده تو مهندسی پزشکی علدم نوین گاهی ببینید چه ها که نکردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Shahrukh

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (51 ديدگاه)

    چراغای جلو رو دوبل میزد میشد بچه چلنجر??

    لامصب مگه کسی هست هوندا رو دوس نداشته باشه
    هرچی میزنه عالیه
    انجین ماشین.موتورسیکلت.قایق.موتوربرق.و….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. L-H-P-TT

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    طراحی داخلی ……
    عالی ، حس کیفیت اطمینان رو در عین سادگی به ادم منتقل میکنه ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    حس داشتن یک کچه سگ باکلاس رو به آدم میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مانی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    طراحی داخلی عالیه
    ولی اصلا حس یه ژاپنی رو نمیده
    بیشتر حس آمریکایی و کمی فرانسوی داره
    بیرونش هم معرکست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. افشین

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    به نظر من این میتونست یه گلف برقی باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا