هوندا

معرفی کامل نسل جدید هوندا سیویک ۲۰۲۲

هوندا سیویک سدان ۲۰۲۲ وارد یازدهمین نسل خود شده است. این خودروساز ژاپنی می‌گوید فلسفه طراحی نسل جدید این خودرو Man-Maximum, Machine-Minimum است که روی کاربردی و ساده بودن تمرکز کرده است.

هوندا از طراحی سیویک های کانسپت قبلی برای تأثیرگذاری روی ظاهر نسل جدید این خودرو استفاده کرده است. به طور کلی نسل جدید سیویک گوشه دارتر از نسل قبلی می‌باشد. فاصله بین محوری این خودرو چند میلی‌متری افزایش یافته است. ستون‌های شیشه جلو نیز بیشتر به سمت عقب کشیده شده‌اند. خط کمر کم ارتفاع نیز بر ظاهر کلی خودرو اثر گذاشته است. سیویک جدید با هشت رنگ بدنه در دسترس است که سه رنگ خاکستری متئوریت، خاکستری سونیک و آبی میست برای اولین بار ارائه می‌شوند.

طراحان این خودرو در بخش داخلی ماجراجوتر از قبل ظاهر شده‌اند. برجسته‌ترین جنبه کابین این خودرو طرح لانه‌زنبوری‌ای است که در پهنای داشبورد دیده می‌شود.

مدل‌های LX، اسپورت و EX سیویک جدید دارای نمایشگر ۷ اینچی با دورشمار و یک سرعت شمار عددی در سمت چپ و یک سرعت شمار جداگانه هم در سمت راست پشت آمپرها می‌باشند. این مدل‌ها همچنین دارای نمایشگر مرکزی ۷ اینچی در بالای داشبورد هستند.

مدل تورینگ از پشت آمپرهای تمام دیجیتالی با نمایشگر ۱۰.۲ اینچی سود برده است. در بالای داشبورد هم نمایشگر ۹ اینچی وجود دارد که بزرگ‌ترین نمایشگر نصب شده در تمامی محصولات هوندا می‌باشد. این مدل پرچم‌دار همچنین با سیستم صوتی Bose دارای ۱۲ بلندگو عرضه می‌شود.

تریم های LX و اسپورت سیویک ۲۰۲۲ از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی نسل پیشین که قدرت ۱۵۸ اسبی و گشتاور ۱۸۷ نیوتون متری دارد استفاده می‌کنند. یک گیربکس CVT نیروی تولیدی را به چرخ های جلو می‌فرستد. تریم های EX و تورینگ به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با خروجی ۱۸۰ اسبی و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری مجهز شده‌اند. قدرت و گشتاور این پیشرانه نسبت به نسل پیشین به ترتیب ۶ اسب بخار و ۲۰ نیوتون متر بیشتر شده است. تنها گزینه در دسترس برای گیربکس نیز همان گیربکس CVT است.

هوندا سیویک ۲۰۲۲ از بسته ایمنی ارتقا یافته این خودروساز سود می‌برد که شامل یک دوربین و هشت حسگر سونار می‌باشد. این بسته ایمنی هم‌اکنون شامل دستیار ترافیک، کنترل ترمز در سرعت‌های پایین و پیشگیری از استارت ناگهانی خودرو می‌باشد. بهبودهای رخ داده نیز شامل ترمز گیری طبیعی‌تر سیستم کروز کنترل تطبیقی و فرمان پذیری خطی‌تر دستیار حفظ خودرو بین خطوط می‌باشد.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه

  1. RezaRs

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1422 ديدگاه)

    خب داخلش که خیلی خوب شده فقط ایکاش همونطور که قبلا گفتم جلوش تهاجمی تر بود این سیویک نسبت به نسل قبل ظاهرش رام شده جلوش

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  2. ایوب

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (71 ديدگاه)

    از این که به خاطر گیربکس cvt خوشم نیومد
    ولی طراحیش خوبه و نمیشه بهش خورده گرفت
    گیربکسم تو مدل type-r درست میشه و میشه یه ماشین عالی

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  3. ارشیا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1501 ديدگاه)

    پیرمردیه

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
  4. محمدرضا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (217 ديدگاه)

    داخلش خیلی عالی شده?
    از نظر ابعاد و فضا سازی کاربردی هم عالی عمل کرده?

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  5. R@m!n

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1036 ديدگاه)

    من که ازش خوشم میاد شبیه ماشینای دهه ۹۰ ژاپنیه

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  6. Amir

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    بیشتر آکورده تا سیویک
    ولی طراحیش بی نقصه نمیشه ازش ایراد گرفت
    ما هم گیر می دیم بخاطر اینه که توقع طراحی تهاجمی تری رو داشتیم

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  7. .

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (52 ديدگاه)

    تویوتا سیویک

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  8. یوسف

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (426 ديدگاه)

    تنها ایرادی که میشه از نمای بیرون گرفت اینکه، ایکاش جلوپنجره بزرگتر یا گیراتر طراحی میشد ولی فکر کنم مثل جلوپنجره آخرین نسل آکورد که عجیب به نظر میرسید، به اینم عادت کنیم.
    کابین خیلی خوبه و طراحی خروجی های هوا آدمو یاد خودروهای قدیمی میندازه.

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  9. Farzad

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2262 ديدگاه)

    خب این نسل یازدهم محسوب میشه ، به نظرم نسل هفتمش زیباترین بود .
    نسل قبلی هم طراحی تهاجمی جلوش فوق العاده بود اما طراحی عقب و چراغ های عقبش زیبا نبود .
    ( البته این چیزا همش سلیقه ای هست )
    اما به نظرم تو این نسل ، طراحی هیچ نقصی نداره ، شما اگه خودروهای چند دهه قبل رو نگاه کنید اصلا ظاهر تهاجمی ندارن ( برعکس خودروهای امروزی ) و هوندا کار درستی انجام داده .

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  10. مهدی

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (174 ديدگاه)

    ای کاش اون قطعه ی کرومی جلوپنجره که به ارم هوندا میرسید هنوز بود اون برای من یجورایی امضاش بود

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  11. زیزیگولو

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2273 ديدگاه)

    هوندا سیویک جدید به عنوان یه ماشین عالی تو این سگمنت جذاب‌ تر از همیشه و با ویژگیای جوون پسندو درخشان میتونه همچنان یکی از انتخابای اول باشه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  12. BenzSLR

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1526 ديدگاه)

    انگار اهلی شده ولی در کل خوبه. برا چی هوندا بیشتر از گیربکس CVT استفاده میکنه؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. sina

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2147 ديدگاه)

      تو اون رنج قیمت ارزون تر میفته./
      تو رده اقتصادی یه نمه گرون تر باشه طرف میره کرولا یا هیواندای یا جتا میخره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  13. new Ramin

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    حال زیادی ندارم. حال دعوا هم ندارم.

    ولی چرا اینقدر موتورش قدرت بدی تولید میکنه ؟؟ حالا موتور ۲ لیتری تنفس طبیعیش چون توربو نداره قدرتش اوکی هست.معمولی هست. ولی موتور ۱.۵ لیتری که توربو قدرت خیلی کمی تولید میکنه. تو مطلب همون changan x7 geeker که ماه پیش پدال مطلب گذاشت یکی گفت مشکل چینی ها حجم موتور نیست. آکورد هم ۱.۵ لیتری داره. کامنتشون کامل یادم نیست ولی داشتن میگفتن حجم موتور ایراد نداره. حالا قدرت اونو با این مقایسه کنید… ((۱۷۶ اسب قدرت ،، ۲۶۵ نیوتون گشتاور)). تازه این موتور جزوه ضعیف ترین های موتور های CH هست. این آکورد ۱۸۰ اسب و ۲۴۰ نیوتون گشتاور داره. یعنی اون همه ادعا ژاپنی فقط ۴ اسب قدرت بیشتر و تازه ۲۵ نیوتون گشتاور کمتر !! داره ! تازه گشتاور کمتر.
    (CH خودش موتورهاشو میسازه. اونایی که اطلاع ندارید. بدانید. موتور و گیربکس و سیستم انتقال رو همه رو خود کمپانی CH میسازه. ) منظورم از CH همون Changan هست.

    هدفم دعوا نیست. اون چیزی که میبینم رو میگم.

    در مجموع ۲ حالت بیشتر نیست.
    یا چینی ها در بحث انجین خیلی پیشرفت بسیار کردن. یا برخی برند ها ( منظورم فقط هوندا نیست با خیلی برندها هستم )
    متاسفانه پسرفت کردن.

    خب باز یه سری ها الان میان مشکلات جک و ام وی ام ۳۱۵ رو میان با محصولات جدید چینی مقایسه میکنن و میگن اون ها بد هستند پس چینی های جدید هم بد هستن !! برخی ها هم پیشرفت چین رو انکار میکنن !!!!!! خب این ها هنوز در خواب غفلت به سر میبرن. از تمام صنعت خودرو سازی چین فقط ۸ یا ۹ کمپانی توانایی رقابت با بزرگان و فقط ۵ کمپانی توانایی نابود کردن برند های بزرگ رو دارن !
    منظور من همون برند ها هستن. نه چیزی کمتر. نه بیشتر.

    منم زیاد حالم خوب نیست ولی خیلی بهترم. الان ۱۵ دقیقس دارم تایپ میکنم. خسته شدم. فقط مراقب خودتون باشید. پروتکل هارو هم رعایت کنید.

    پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
    1. new Ramin

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (80 ديدگاه)

      ببخشید. منظورم سیویک بود. نوشتم آکورد . منظورم سیویک بود.

      موافقم ۰
      مخالفم ۲
    2. اوستا

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (39 ديدگاه)

      موتور یک و نیم لیتری توربو با ۱۸۰ اسب قدرتش خوب نیست؟
      چقدر باشه راضی میشی؟ ۴۰۰ اسب کافیه؟

      پروتکل بیشتر رعایت کن

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  14. sina

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2147 ديدگاه)

    این طراحی بیشتر شبیه کره ای هاس تا ژاپنی ها و خبری از خطوط شکسته و غیرعادی توش نیست برعکس نسل قبلی.
    دو شاخصه مهم هوندا یعنی جلو پنجره کرومی بزرگ و چراغ عقب لابستر هم حذف شده.
    در کل مث نسل جدید فیت اینم عقبگرد داشته متاسفانه.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. R@m!n

      ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      بنظرم نسل قبلی زشت ترین نسل سیویک بود. این نسل به ریشه های ژاپنی برگشته اتفاقا کدوم ماشین کره ای این شکلیه ؟؟؟ هیوندای که طراحی رادیکال داره و کیا هم مثل آلمانیا با فرم بازی می کنه

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
      1. sina

        ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2147 ديدگاه)

        ریشه ژاپنی با این چراغ های مستطیلی خنده دار؟
        شبیه سراتو شده جلو و عقبش.
        نسل قبل سیویک هم خودرو سال شد و هم چنان پروفروش ترین سدان امریکاس

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
        1. R@m!n

          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1036 ديدگاه)

          مثلا نسلای قبل سیویک طراحی فضایی و عجیب داشتن به جز نسل قبل ؟؟؟ ماشینای ژاپنی هیچوقت طراحی رادیکالی نداشتن، همیشه سادگی در عین حفظ تناسبات و تقارن نه اینکه سه تا اگزوز بچپونی عقب ماشین، چپ و راست ورودی خروجی هوا بزاری، سه تا بال عقب بزاری بدون هیچ دلیلی یه چیزه قزن قورتکی بدی بیرون اسمشو بزاری ماشین اسپرت !!!! این طراحی jdm نیست. ریشه ژاپنی یعنی سیویک نسل ۵ و ۶، نیسان r32 و r34، لنسر، اکلیپس، rs2000، سیلویا، آکورد و…. همشون طراحی ساده ولی جذابی داشتن.
          حالا سلیقس دیگه یکی دوست داره یکی هم دوست نداره کاریش نمیشه کرد.

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        2. sina

          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2147 ديدگاه)

          اتفاقا طراحی های ژاپنی پر از المان های رادیکال و خطوط شکسته و … است
          لکسس ان ایکس وقتی اومد همه نمیگفتن کاغذ مچاله شده اس ؟
          تویوتا سوپرا خطوط و حجم هاش اسموس و عادی هستن؟
          آکورای ان اس ایکس چی ؟
          این ماشین بیشتر شبیه سراتو یا جتاست تا سیویک.
          سیویک یعنی سیویک عار نه این تو سری خور 🙂
          البت بحث سلیقه هم هست ولی دیگه حذف جلوپنجره ای کرومی امضای هوندا از اون حرکتاس :/

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        3. R@m!n

          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1036 ديدگاه)

          طراحی رادیکال با طراحی خطوط تیز و متقاطع و شکسته بسیار فرق می کنه.

          طراحی رادیکال یعنی به هم زدن تناسبات معمول و اضافه کردن عناصر اغراق آمیز مثه هیوندای توسان و سوناتا و النترا و… تو این طراحی خطوط تکمیل کننده هم نیستن بلکه بر هم زننده نظم هستن. این مدل طراحی ها جذابیت زودگذر دارن از لحاظ ذهنی چون ذهن نمی تونه این بی نظمی رو حفظ کنه. سیویک و سیویک تایپ R نسل قبل پیرو این سبک بود.

          طراحی بر اساس خطوط شکسته و تیز که مثله محصولات اخیر لکسوس یا nsx هر خط ادامه دار هست یعنی شما با چشم می تونی مسیرو دنبال کنی و مکملشو ببینی به عبارت دیگه چشمو با خودش در سرتاسر ماشین همراه می کنه. طراحی های لکسوس و nsx و بقیه محصولات ژاپنی رادیکال نیستن بلکه بسیار محافظه کارانه طراحی شدن. مثال بارز و خیلی ساده این سبک لکسوس LC500 یا کوروت C8 و محصولات مک لارن هست.

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  15. Ali

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (241 ديدگاه)

    خیلی عامه پسند تر شده مخصوصا عقبش
    جلو و داخلشم که عالیه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  16. مهدی ۲۰۰۰

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (25 ديدگاه)

    بالاخره غول معرفی شد.غول ژاپنی بهترین سدان ژاپنی

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  17. mm.y@rlou

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    یکم ضعیف نیست سیویک نسل قبل پرفورمنسش بهتر بود

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  18. علی آقا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (395 ديدگاه)

    اصلا خوب نشده. همین الان از نسل کنونی کرولا عقب‌تره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  19. رامتین

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2232 ديدگاه)

    طراحی این خودرو، ساده و البته وزین هست.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  20. Amirreza

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1527 ديدگاه)

    نمیگم کپیه ولی چراغ عقباش شبیه سوناتا ال اف نیست؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  21. Amirreza

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1527 ديدگاه)

    نسبت به سیویک قبلی خیلی خیلی سادس

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  22. پراید عشق است

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (418 ديدگاه)

    بنظرم از قبلیه قشنگتره.قبلیه قیافش مثل ال۹۰بود.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. hesam.falahat

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (20 ديدگاه)

    من نسل قبل سیویک رو بیشتر می پسندم چون چهره ای خشن و اسپرت تر داره ولی نسل جدید طراحی خیلی ساده و ملایمی داره
    که کاملآ شبیه هوندا اکورد شده که من نمی پسندم و شخصیت متفاوت سیویک دیگر نیست.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا