هوندا

معرفی نسل جدید هوندا سیتی مدل 2020

سدان ساب کامپکت هوندا سیتی با پنجمین نسل خود به بازار بازگشته است. این خودرو طراحی ظاهر و کابین جدیدی را با پلتفرمی برگرفته از هوندا جاز/فیت ۲۰۲۰ ترکیب کرده است.


خودروی موردبحث که در نمایشگاه بین‌المللی تایلند ۲۰۱۹ رونمایی شده از طراحی اسپورت تر و مدرن‌تری سود برده و ظاهر آن بیشتر به برادران بزرگ‌تر یعنی اینسایت و آکورد شبیه‌تر شده است.


تناسبات کلی این خودرو بسیار بهتر از نسل‌های پیشین بوده و سیتی ۲۰۲۰ دیگر شبیه خودروهای ارزان‌قیمت شهری نیست. این خودرو به‌صورت استاندارد با جلوپنجره کرومی، چراغ‌های جلو با دیلایت های LED، چراغ‌های عقب LED، رینگ‌های جدید ۱۵ اینچی و آنتن بال کوسه‌ای عرضه می‌شود.


داخل کابین سیتی ۲۰۲۰ فضای بیشتری وجود داشته و از صندلی‌های راحت‌تر و تجهیزات بیشتری استفاده شده است. از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به صفحه لمسی ۸ اینچی، اپل کارپلی، سیستم تهویه مطبوع خودکار، فرمان چندکاره، ارتباط بلوتوث و… اشاره کرد. مشتریان می‌توانند این خودرو را با پوشش پارچه‌ای مشکی کابین و یا چرم دو رنگ سفارش دهند.


برای اولین بار یک تریم اسپورت با نام RS عرضه شده که ظاهری اسپورت تر به ارمغان می‌آورد. از جمله ویژگی‌های برجسته سیتی RS می‌توان به سپرهای متفاوت، جلوپنجره مشکی با نشان RS، چراغ‌های جلو و عقب LED، پوشش مشکی آینه‌های جانبی، اسپویلر مشکی روی صندوق با لوگوی RS، رینگ‌های ۱۶ اینچی و رنگ انحصاری قرمز اشاره داشت. داخل کابین این مدل نیز صندلی‌های چرمی با دوخت های قرمز و صفحه‌نمایش چندکاره با تابش قرمز رنگ خودنمایی می‌کنند.


البته این خودرو قدرت بیشتری ندارد چراکه همه‌ی نسخه‌های سیتی ۲۰۲۰ از پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو با قدرت ۱۲۲ اسبی و گشتاور ۱۷۳ نیوتون متری استفاده می‌کنند. هوندا ادعا می‌کند این پیشرانه پرفورمنس بهتری نسبت به پیشرانه ۱.۵ لیتری قبلی داشته و گشتاور آن مشابه پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری است.


تنها یک گیربکس CVT برای این خودرو تدارک دیده شده اما پدال شیفترهای موجود به راننده اجازه تعویض هفت دنده را می‌دهند. مصرف سوخت ترکیبی ۴.۲ لیتری در هر صد کیلومتر و آلایندگی ۹۹ گرمی دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر نیز باعث شده‌اند این خودرو استانداردهای یورو ۵ را پاس کند.


از نظر ایمنی هم نسل جدید سیتی ۲۰۲۰ به ساختار کاملاً جدید جی کان (کنترل نیروی جی)، ۶ کیسه هوا، ABS، EBD، دستیار پایداری خودرو، دستیار شروع به حرکت در سربالایی و دوربین دنده‌عقب مجهز است. این خودرو در تایلند با قیمت معادل ۱۹۱۷۰ دلار عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (752 ديدگاه)

    چرا هوندا اون نوار مسخره جلو پنجرش حذف نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهرداد

    ۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (89 ديدگاه)

    مصرف ترکیبی 4.2 !!
    بعد تو بنزینو گرون کن بگو کم مصرف کنین تا من بتونم صادرش کنم، بودجه واسه اختلاسم در بیاد!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا