هوندا

نسل جدید هوندا سیویک تایپ R چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

پس‌ازاینکه هوندا از نسل جدید سیویک پرده‌برداری کرد، حالا همهٔ علاقه‌مندان منتظر نسخهٔ جذاب تایپ R هستند. این خودرو همچنین آخرین دورهٔ عمر پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ هوندا خواهد بود زیرا در آینده‌ای نزدیک، استراتژی الکتریکی‌سازی این شرکت گسترده‌تر خواهد شد و افسانهٔ تایپ R به آن صورتی که ما می‌شناسیم پایان خواهد یافت. بااین‌حال، پروتوتایپ‌های استتار شده در اروپا نشان می‌دهد که شعلهٔ تایپ R هنوز هم روشن‌تر از همیشه در حال سوختن است. حال ما یک گام فراتر رفته‌ایم تا طراحی سیویک تایپ R جدید را از طریق رندرها نشان دهیم و به همهٔ اطلاعاتی که تا به امروز از این هاچ‌بک آتشین ژاپنی میدانیم نگاهی بیندازیم.

بیرون

نسل قبلی سیویک تایپ R طراحی دوقطبی داشت که مطمئناً مطابق سلیقهٔ همه نبود. نسل جدید اما به‌طور مطلوبی دیوانگی‌های قبل را کنار گذاشته تا ظاهری بالغ‌تر و درعین‌حال عضلانی داشته باشد. بااین‌حال، نمای جلویی خودرو با جلوپنجرهٔ اسپرت‌تر، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، اسپلیتر زیر سپر و دریچهٔ روی کاپوت، همچنان تهاجمی به نظر می‌رسد. با نگاهی به عقب خودرو نیز به لطف اسپویلر بسیار بزرگ با طراحی دوتکه که احتمالاً بخشی از آن قابل تنظیم خواهد بود، متوجه خواهید شد که سیویک تایپ R هنوز هم به‌صورت هاچ‌بک تولید می‌شود. در وسط سپر نیز مثل قبل سه سر اگزوز دیده می‌شود با این تفاوت که حالا سر اگزوز وسطی بزرگ‌تر و دو نمونهٔ طرفین آن کوچک‌تر هستند.

زیر کاپوت

حدس و گمان‌هایی که در مورداستفاده از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی در سیویک تایپ R جدید وجود داشت از بین رفته‌اند زیرا هوندا اعلام کرده است که در این نسل همچنان همان پیشرانهٔ ۲ لیتری خالص قبلی با گیربکس شش سرعتهٔ دستی و انتقال قدرت محرک جلو را حفظ خواهد کرد. البته این بدان معنا نیست که شاهد بهبودی در قوای محرکهٔ تایپ R جدید نخواهیم بود زیرا انتظار می‌رود پیشرانهٔ توربوشارژ آن بیش از ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند تا این خودرو به قوی‌ترین تایپ R تاریخ تبدیل شود. با شاسی سفت‌تر و تقویت بیشتر، دیفرانسیل لغزش محدود، ترمزهای قوی‌تر و رینگ‌های بزرگ‌تر با لاستیک‌های میشلن بسیار چسبنده نیز هندلینگ خودرو بهتر خواهد شد.

داخل

در تایپ R جدید شاهد همان کابین ساده و کلاسیک نسل یازدهم سیویک خواهیم بود اما انتظار می‌رود با ویژگی‌های پرفورمنسی مثل نشان‌های تایپ R، دوخت متضاد، غربیلک فرمان D شکل، صندلی‌های اسپرت و کمربندهای ایمنی قرمزرنگ، در اینجا حال و هوای اسپرتی ایجاد شود. تجهیزات استاندارد این هاچ‌بک اسپرت هم شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی، نمایشگر ۹ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، سیستم صوتی پریمیوم Bose و مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده در قالب پکیج Honda Sensing می‌شود.

رقبا

نسل جدید سیویک تایپ R با خودروهایی مثل هیوندای الانترا N، فولکس‌واگن گلف GTI کلاب‌اسپرت و رنو مگان RS رقابت خواهد کرد. رقبای چهارچرخ محرک نیز شامل سوبارو WRX، مرسدس بنز A35 AMG، آئودی S3 و ب‌ام‌و M135i می‌شود. انتظار می‌رود این هاچ‌بک داغ و اسپرت ژاپنی اوایل سال آینده رونمایی شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1380 ديدگاه)

    جونم تایپ آر، جونم سیویک، نمیشه ماشین باز بود و سیویک و تایپ آر رو دلی دوست نداشت! جونم سامورایی ریز نقش و تند و تیز. همیشه خوشتیب، همیشه فراتر از کلاس فنی و قیمتی خودش.
    پدیده ای به اسم Type R😍❤️

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3933 ديدگاه)

    چندانم بد نشده!🤩 انتظارات رو برآورده می‌کنه حداقل رگه‌ای از همون سبک و سیاق نسل قبل رو داره…

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  3. mos

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (555 ديدگاه)

    سیویک Type R جدید همون موتور K20C1 نسل فعلی رو حفظ میکنه ولی با یکم تغییرات قدرتش رو بیشتر میکنن
    در عوض آکورا اینتگرا Type S قراره پلاگین هایبرید بشه با سیستمی مشابه NSX

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  4. امیر

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (532 ديدگاه)

    واقعا اگر این قیافه این شکلی داشته که خب خیلی معرکه است.
    قدرت هم که در نوع خودش خوبه.
    ولی خیلی دوست داشتم مزدا ۳ جدید هم خود مزدا یکم تقویت می کرد که بتونه رقابت
    کنه یا کرولا GR.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. Ninja

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (986 ديدگاه)

      اره تقریبا اینا رقیب هم محسوب میشن

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  5. بهنام

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (33 ديدگاه)

    واقعا خواستنیه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  6. ♦SHAHRUKH♦

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (101 ديدگاه)

    مزدا و میتسوبیشی هم یه حرکتی باید بزنن تا همه تبدیل به جاروبرقی نشدن حداقل با یه خاطره خوب از این دو شرکت بزرگ بریم سر خودروهای بی سر و صدا

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  7. یانکی

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1530 ديدگاه)

    یکی از فانتزیام اینه که یه پیکان جوانان جمع کنم یه انجین هوندا s2000 روش بندازم دنده کشی رو ۹۰۰۰ دور در دقیقه.انجین ۴سیلندر تنفس طبیعی دور بالا فقط هوندا.البته اول کاثورث فورد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. [email protected]!n

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1479 ديدگاه)

    بیشتر از همه عاشق استایل دهه ۹۰ این نسل هستم که بعد دو نسل از اون طرحهای اگزجره و رادیکال فاصله گرفته.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. میثم

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1969 ديدگاه)

    اگزوزهای ۳ تایی با روح و روان آدم بازی میکنه
    صدای خیلی خوب بدون اذیت کردن دیگران
    فلسفه اون اگزوز وسطی رو اگه کسی نمیدونه یه سرچ کنه جالبه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  10. آرین

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (174 ديدگاه)

    چه خوشگله! همیشه حس خاصی به هوندا داشتم طوری که به هیچ برند دیگه ای همچین حس خوبی ندارم.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا