هوندا

پایان تولید خودروی هوندا در آرژانتین

اوایل سال جاری هوندا اعلام کرد به دنبال خاتمه‌ی تولید خودرو در بریتانیا و ترکیه بوده و این کار را از سال ۲۰۲۱ عملیاتی خواهد کرد.


هم‌اکنون خبر رسیده که تولید خودروی هوندا در کشور آرژانتین نیز از سال ۲۰۲۰ متوقف خواهد شد. هوندا موتور آرژانتین HAR که زیرمجموعه‌ی این شرکت است هم‌اکنون اقدام به تولید خودرو و موتورسیکلت می‌کند. این شرکت اعلام کرد تولید کراس اوور ساب کامپکت HR-V در کارخانه‌ی کامپانا را از سال آینده متوقف خواهد نمود.


از ۳۱ می ۲۰۲۰ این کارخانه روی ساخت موتورسیکلت‌ها تمرکز خواهد نمود. از جمله مدل‌هایی که هم‌اکنون در این تأسیسات تولید می‌شوند می‌توان به موتورسیکلت‌های ویو، CG150 و XR150L اشاره نمود.

یکی از دلایل این تصمیم نیاز هوندا به بهبود ساختار تجاری خود در بخش خودروهاست چراکه تغییرات وسیعی در صنعت خودروی جهانی رخ داده است. این خودروساز ژاپنی می‌گوید به دنبال بهینه ساختن تولید خودروها و افزایش ظرفیت تولید جهانی است.


هوندا از سال ۲۰۱۱ تاکنون اقدام به تولید خودرو در آرژانتین کرده اما سابقه‌ی تولید موتورسیکلت‌های آن در این کشور به سال ۲۰۰۶ بازمی‌گردد. ژاپنی‌ها همچنین به فروش و ارائه‌ی خدمات پس از فروش خودروهای خود در این کشور آمریکای جنوبی ادامه خواهند داد.


کارخانه‌ی کامپانا حدود ۱۰۰۰ کارمند داشته و با این تصمیم هوندا سرنوشت حدود نیمی از آن‌ها معلوم نیست. البته رویترز می‌گوید هوندا در حال گفت‌وگو با اتحادیه‌های محلی برای ارائه‌ی برنامه‌های بازخرید است.

هوندا همچنین گفته زمان‌بندی اعلام توقف تولید خودرو در این کشور ارتباطی با نتایج ابتدایی انتخابات آرژانتین در روز یک‌شنبه ندارد. پس از اینکه ائتلاف چپ این کشور در انتخابات پیروز شد بازار سهام و ارزش پول ملی این کشور افت کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا