هوندا

معرفی e:NS1، نسخه چینی و الکتریکی هوندا HR-V

کراس اووری کوچک با وزن قابل‌توجه!

هوندا در ماه آوریل از شاسی‌بلند E:Prototype رونمایی کرد. این خودرو که در رویداد خودرویی شانگهای پدیدار شده بود نشانه‌ای از نسخه الکتریکی سومین نسل HR-V محسوب می‌شد. حالا تصاویر نسخه تولیدی این خودرو توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده است. همان‌گونه که قبلاً گفته‌ایم تمامی خودروهای عرضه شده در این کشور فرایند هماهنگی با قوانین چین را پشت سر می‌گذارند و در برخی موارد تصاویر این خودروها پیش از رونمایی رسمی در وب‌سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر می‌شود.

باید دانست کراس اوور هوندا که در چین عرضه می‌شود محصول دو جوینت ونچر است و با نام های XR-V و وزل شناخته می‌شود. البته از نام وزل در مدل بازار ژاپن هم استفاده می‌شود.

HR-V در واقع قبلاً با قوای محرکه الکتریکی در دسترس بوده اما خودرویی که مشاهده می‌کنید بر پایه جدیدترین نسل کراس اوور موردبحث شکل گرفته است. این خودرو کمی متفاوت‌تر از نسخه هیبریدی به نظر می‌رسد زیرا از جلوپنجره بسته استفاده کرده و درگاه شارژ نیز پشت لوگوی هوندا قرار دارد. این محصول جوینت ونچر دانگ فنگ هوندا ظاهراً با نام e:NS1 شناخته می‌شود چراکه چنین چیزی روی درب پشتی چسبانده شده است. البته نوشته بزرگ هوندا نیز بجای نشان این برند باعث تمایز HR-V از نسخه استاندارد می‌شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده باید گفت هوندا e:NS1 از پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار استفاده کرده و حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد. باتری ۶۸.۸ کیلووات ساعتی، رینگ‌های ۱۸ اینچی و وزن قابل‌توجه ۲۱۰۸ کیلوگرمی جزو دیگر مشخصات این خودرو هستند.

این خودرو فقط در بازار چین عرضه خواهد شد. نهایتاً باید گفت در بازار آمریکا نسخه متفاوتی از این کراس اوور که با مدل‌های جهانی متفاوت است عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. AMG GT R

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    اگه الان من بگم عقبش کپیه لوانته و کاین هست باز یه بزرگواری میاد میگه اول چینی ها این طراحی رو کردن

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. حسین دهمرد

      ۲۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      هر طرحی ام که بزنی بالاخره شبیه یه ماشینی میشه. چه بهتر که لااقل زیبا باشه. شبیه پورشه بودن نکته ی مثبتیه

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. میثم

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    واقعا اینا اینطوری میخوان با تسلا رودررو بشن؟
    بد میبازن
    فولکس خیلی بهتر عمل میکنه

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا