فیاتهیوندای

رد خبر ادغام فیات-کرایسلر و هیوندای

اگر به خاطر داشته باشید همین چند روز پیش بود که خبری درباره احتمال ادغام کمپانی فیات-کرایسلر و هیوندای منتشر شد اما کره‌ای‌ها به‌صورت رسمی اعلام کردند چنین برنامه‌ای ندارند.


سخنگوی هیوندای آمریکا می گوید:

این شایعه کاملاً بی‌اساس است.

اگرچه این بیانیه همچون آبی روی آتش گمانه‌زنی‌های گوناگون درباره ادغام کمپانی‌ها بود اما احتمال همکاری دو شرکت هنوز هم وجود دارد. بنا به گفته‌ها هیوندای درصدد است قیمت سهام فیات-کرایسلر به پایین‌ترین حد ممکن برسد و سپس اقدام به خریداری سهام این شرکت بکند. اگر سخنگویان هیوندای به‌صورت رسمی برنامه‌ی خود برای خرید این کمپانی را تأیید کنند شاید سهام فیات-کرایسلر ارزان نشود زیرا سرمایه‌گذاران اقدام به تزریق سرمایه به این شرکت خواهند کرد تا از استراتژی جدید سود ببرند.

تا زمان نگارش این مطلب سهام فیات-کرایسلر قیمت ۱۸.۸۹ دلاری دارد. شایان ‌ذکر است قیمت سهام این برند در سوم جولای ۲۰۱۷ برابر با ۱۱.۰۷ دلار بود.


شایعات درباره ادغام هیوندای و فیات-کرایسلر با انتشار خبری در آسیا تایمز داغ شد. این رسانه به نقل از منابع ناشناس گفته بود که برنامه‌ریزی برای این کار در حال انجام است. کره‌ای‌ها ظاهراً می‌خواهند فیات-کرایسلر را پیش از خداحافظی مارکیونه با این شرکت بخرند.

در سال ۲۰۱۷ نیز خبرهایی درباره احتمال ادغام این دو شرکت منتشر شده بود. البته مقامات هر دو کمپانی این خبرها را رد کرده بودند؛ اما هر دو برند از همکاری فنی در زمینه گیربکس‌های جدید و تکنولوژی هیدروژنی استقبال کرده‌اند.

سرجیو مارکیونه مدیرعامل فیات-کرایسلر بارها و بارها گفته که خودروسازان بزرگ باید ادغام شوند زیرا در حال حاضر سرمایه خود برای توسعه تکنولوژی‌های مشابه را هدر می‌دهند. هدف اولیه او همکاری نزدیک با جنرال موتورز بود اما به دنبال شرکای دیگری نیز رفته بود.


اگر هیوندای و فیات-کرایسلر ادغام شوند کمپانی جدید حاصله می‌تواند با فروش ۱۱.۵ میلیون خودرو در سال به بزرگ‌ترین خودروساز جهان تبدیل شود. هر دو شرکت نیز می‌توانند از این شراکت سود ببرند. هیوندای می‌تواند تأسیسات ساخت خود را مخصوصاً در آمریکای شمالی و اروپا گسترش دهد. کره‌ای‌ها همچنین تلاش دارند در بازار لوکس‌ها نیز خودی نشان دهند اما دسترسی به وجهه‌ی برندهای آلفارومئو و مزراتی می‌تواند یک روش جایگزین باشد. فیات-کرایسلر نیز می‌تواند از برخی پلتفرم‌های جدید و دسترسی به منطقه آسیا سود ببرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمود

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (251 ديدگاه)

    واقعا دم هیوندای گرم. عالیههه…
    ایران خودرو …….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Amir Amini

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    این اذغام میتونه خوبم باشه برای هر دوتاشون چون شاسی های جنسیس و آلفا و مازراتی یکی میشه و همینطور موتور هاشون که از این جهت هیوندای سود میبره و از اونطرف شاسی و موتور های کیا و هیوندای به فیات و کرایسلر و جیپ و دوج و رم میرسه و میتونن خودرو های بیشتری تولید کنن با زیر ساخت کیا هیوندای یه معامله دو سر برد و حتی شاید قبل از ادغام آلفا و مازراتی به فروش برسند به یکی از کمپانی های بزرگ که تنها کمپانی های به غیر از چینی که توان خرید دارن بی ام و و مرسدس هستش و جگوار که این 3 تا مازراتی به دردشون میخوره ولی آفا یه لوکس ساز که این 3 برندی که گفتم خودشون جزو لوکس سازان هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سام

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    اگر این ادغام صورت می گرفت هیوندای می توانست با استفاده از تکنولوژی پیشرفته فیات – کرایسلر به یک سازنده مطرح در زمینه ساخت خودروهای اسپرتی و پیکاپ های بزرگ تبدیل شود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا